[mk4] Czas na słupek i zegar BOOST turbo !!!

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
XenO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: czw mar 03, 2005 19:39
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

[mk4] Czas na słupek i zegar BOOST turbo !!!

Post autor: XenO » ndz mar 29, 2009 01:33

Witam

Może komuś sie przyda taka mała porada co i jak żeby wykonać słupek A pod dodatkowy wskaźnik w moim przypadku BOOST turbo w mk4 1.8 T.

Co potrzebujemy:
1. żywica z utwardzaczem i włóknem szklanym-15zł
2. szpachla(mała)- ok. 7zł
3. szpachla natryskowa/podkład w sprayu- 10zł
4. papier ścierny o gramaturze np.: 80, 140, 400 oraz wodny:800. - max 10zl
5. farba w sprayu tzw. struktura plastiku - 22zł (wykończenie)

Gdy już mamy wszystkie potrzebne w/w rzeczy oraz nasz wskaźnik i uchwyt do montażu jedziemy dalej :dol:
W moim przypadku było to :dol:
Obrazek

I zaczynamy robote :bigok:

1.Na początek demontaż naszego słupka A: wystarczy ściągnąć uszczelkę i delikatnie pociągnać słupek od góry w stronę pasażera.

2.Odrazu po przymiarce naszego uchwytu do słupka widać było że trzeba będzie go trochę przypasować. W ruch poszła piłka, nóż, pilnik i ostatecznie opalarką brzegi zostały podgrzane żeby dopasowac je do podłoża/kształtu naszego słupka.
Przed i po wszystko widać na zdjeciach :dol:


ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

3.Kolejnym krokiem była przymiarka na aucie i ustalenie wyskosci i kąta uchwytu.
Prowizorycznie na taśmę ale sie trzymało :jezor: warto zaznaczyć sobie np.ołówkiem miejsce zamocowania uchwytu :dol:


ObrazekObrazek

4. Dalej za pomocą 2 małych wkretów przykreciłem uchwyt do słupka aby wszystko było stabilniejsze :dol:

ObrazekObrazek

5.Wreszcie przydała sie żywica i włókno szklane - wszystko do kupy trzeba skleić - odstawiamy na bok do wyschnięcia :dol:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

6.Po wyschnięciu żywicy należy przyciąć odstające elementy włókna.Czas rozrobić trochę szpachlu i wstepnie pokryć nasz słupek :dol:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

7.Nastepnie pierwsze szlifowanie papierem 80 lub 140 i pierwszy malunek podkładem :dol:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

8.Do samego końca nie mogłem sie zdecydować jak wysoko ingerować w słupek ale ostatecznie zrobiłem odcięcie taśmą malarską i do niej był on pokryty szpachlem i podkładem.Przynajmniej jeszcze raz uzupełniałem braki w szpachlu tak żeby całość ładnie wyglądała :dol:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

9.Ostatecznie słupek pomalowałem czarną farbą w sprayu tzw. struktura plastiku :dol:

ObrazekObrazek

MONTAŻ WSKAŹNIKA BOOST

1.Montaż słupka razem z wcześniej zamontowanym w nim wskaźnikiem na aucie.Ja przedłuzyłem sobie jeszcze kabelki bo były troche krótkie.Podświetlenie samego wskaźnika jak i wskażówki (u mnie 2 kabelki pomarańczowy i czerwony, które połączyłęm razem) podłączyłem pod włącznik świateł.Kable jak i wężyk do podciśnienia puściłem pod boczną osłoną foto poniżej :dol:
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek

2.Po podłączeniu podświetlenia i złożeniu plastików wyszło tak :bigok: :dol:

ObrazekObrazekObrazekObrazek

3.Podłączenie wężyka podciśnienia zacząłem od doprowadzenia wężyka pod maskę co nie było takie proste.Kilka chwil szukania, zdjęcie plastików nad pedałami i znalałem przelot :grin: od strony wnętrza nad pedałem sprzegła a widok spod maski obok pompy ABS.Żeby wężyk się nie zagniatał puściłem go w trochę grubszym tym czarnym na foto :dol:

ObrazekObrazekObrazekObrazek

4.Demontaż osłon z silnika to następny krok a także odnalezienie odpowiedniego wężyka w który trzeba się wpiąć :dol:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Na koniec jeszcze foto w dzień i w nocy :dol:

ObrazekObrazek

Poskładanie plastików to ostatnie zadanie :jezor: a fakt że udało sie mi to zrobić od początku do końca samemu jest nie do opisania :okej: pozdravwiam :okej:
Ostatnio zmieniony ndz mar 25, 2012 19:50 przez XenO, łącznie zmieniany 1 raz.


Mk4 GTI 1.8 T
Mój VW -- viewtopic.php?f=160&t=221264
Moje aukcje - zobacz warto !!!
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1959642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/Tamj/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sosna232
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 21:57
Lokalizacja: kostrzyn / słońsk
Kontakt:

Post autor: sosna232 » pt kwie 03, 2009 01:07

fachowa porada !! :bigok: przydaly by sie jeszcze dwa wskazniki temp oleju i cisnienie pozdro


“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”

“Żaden mężczyzna nie przyzna się, że jest kiepskim kochankiem lub kierowcą”

Prosport-Tuning
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr maja 19, 2010 23:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Prosport-Tuning » wt maja 25, 2010 00:04

czujniki o pomiarów paramteru oleju w adapterze pod filtr, czy jakiś inny patent ??



BZYK07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lut 02, 2009 23:30
Lokalizacja: WAWA

wymiana zarowki w wlaczniku swiatek mk4

Post autor: BZYK07 » ndz lip 18, 2010 00:47

XenO, XenO,

jak w tytule



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Post autor: _Bolec_ » pn lip 19, 2010 21:03

Mam takie głupie pytanie: czy wskaźnik BOOST turbo w jakimkolwiek stopniu wpływa na stan ciśnienia doładowania? :bajer:



zebra2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:54
Lokalizacja: EPJ

[mk4] Czas na słupek i zegar BOOST turbo !!!

Post autor: zebra2008 » śr maja 25, 2011 16:14

tez tak mace ze wskazowka skacze na wolnych obrotach i przy tym terkocze :grrr:



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

[mk4] Czas na słupek i zegar BOOST turbo !!!

Post autor: piori » wt cze 21, 2011 13:37

zebra2008 pisze:wskazowka skacze na wolnych obrotach i przy tym terkocze
Nie założyłeś w przewodzie do wskaźnika zwężki tłumiącej pulsację ciśnienia. Zazwyczaj zwężka jest wbudowana w jedno z wyjść trójnika, który jest w komplecie ze wskaźnikiem. Ewentualnie wężyk wskaźnika założyłeś na nieodpowiednie wyjście trójnika.



szymon_2304
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 00:04

[mk4] Czas na słupek i zegar BOOST turbo !!!

Post autor: szymon_2304 » czw lip 26, 2012 23:12

Witam
trochę odświeżę temat.
Zakupiłem zegar Boost Auto Gauge SM Warning nie PEAK, i nie posiada on przycisków :O
Jak mogę zmienić podświetlenie oraz zmienić wartość po którym włącza się alarm.
Bardzo proszę o pomoc, bo nie mam zielonego pojęcia jak sobie z tym poradzić ;(

Niżej instrukcja.Obrazek


Obrazek
Chcesz zbudować sklep internetowy? A może prostą stronę firmową lub blog?
Gorąco zapraszam do kontaktu! Dla forumowiczów oferujemy dodatkowe rabaty!
>> OPTIGO.PL - Projektowanie stron internetowych i sklepów Magento - integracja płatności online, regulaminy dla e-commerce <<

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

[mk4] Czas na słupek i zegar BOOST turbo !!!

Post autor: Paviarotti » ndz lip 29, 2012 13:40

Mam taki sam zegar - wartości "warning" nie da się zmienić - jest to sztywne 1,5bar.
Podświetlenie możesz zmienić jeśli podłączysz pomarańczowy kabel do włącznika świateł. Wtedy po włączeniu świateł zegar będzie się przyciemniał. Jeśli go nie podłączysz (co ja zrobiłem, bo chcę mieć cały czas mocne podświetlenie) to nie będzie się ściemniał.
Koloru podświetlenia chyba nie da się zmienić, musiałbyś kupić w innej kolorystyce.


Obrazek

lokomotion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 14:23
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

[mk4] Czas na słupek i zegar BOOST turbo !!!

Post autor: lokomotion » pn lip 22, 2013 15:02

Od czego to wężyk przeciąłeś aby 3nik wstawić?
Nie dokładniej było by wkręcić się w kolektor?


vw - be inspired :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości