Montaż webasto
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
montaż webasto
borek88, ale jaki to problem - przewód paliwowy który idzie od pompki jest naprawdę cienki - podejrzewam, że każą montować blisko zbiornika z jednego powodu - pompka ma małą siłę ciągnącą czyli potrafi już paliwo mocniej przetłoczyć cienkim wężykiem paliwa niż zaciągnąć ze zbiornika a więc mogłoby dojść do zapowietrzania pompki a więc i zgaszenia pieca
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
montaż webasto
grg474, no i na cos takiego czekalem, pewnie problem sie robi jeszcze wiekszy przy duzych mrozach
dzieki kolego. przy czasie bede montowal zobaczymy jak to wyjdzie
dzieki kolego. przy czasie bede montowal zobaczymy jak to wyjdzie
montaż webasto
1.Pompka paliwa dlatego jest jak najblizej zbiornika ze jak sie zapowietrzy to w czasie w ktorym procesor wlacza pompke musi napompowas paliwo do pieca.
Jesli nie zdazy napompowac to piec sie wylaczy.Zreszta jak jest pompka przy zbiorniku to jest nisko wiec latwiej jej pompowac,gdy przy webascie to wysoko wiec trudniej
2. Wyczytalem ze jak sie podlaczy trojnikiem do przewodu ktory idzie do pompy wtryskowej to w czasie pracy silnika pompka webasta nie da rady zassac paliwa bo wszystkie cisnienie bedzie brala pompa wtryskowa.
Dlatego robi sie oddzielne wejscie do webasta.
Ja zakupilem podgrzewanie postojowe
W dogrzewaczach jest inna plytka dlatego inaczej sie podlacza (przynajmniej tyle wyczytalem)
Podlaczalem w/g schematy ponizej w zalaczniku
Tylko wtyczki x1 i x2 sa na wierzchu
x1-
1 +12v , tutaj mozna podlaczyc zegar (jak na schemacie)lub zwykly wlacznik (ja tak mam)
2 nic- do testera
3 nic tutaj prawdopodobnie podlaczenie do alternatora jest przy podgrzewaczu
4 do przekaznika ,climatronic lub dmuchawa (zaleznie co w aucie jest)
5 wlacznik przewietrzania ,lub czujnik co wylacza powyzej +5 stopni podgrzewanie (ja nie mam podlaczone to)
6 pompa paliwa +12V
x2-
1 +12V glowne zasilanie (gruby przewod)
2 masa glowna
x3,x4,x5,x6 sa schowane pod klapka i tam sa podlaczone odpowiednio
x3- zarnik
x4- pompa wody
x5- dmuchawa
x6- tam chyba wolne miejsce bylo jak dobrze pamietam
Czujnik temperatury jest w plytce,jedna srubka dociska ten rezystor do obudowy
Uploaded with ImageShack.us
Weze wodne podlaczamy tak: do wylotu z silnika na nagrzewnice do pompy wody, gorny wylot plynu na nagrzewnice
Jesli nie zdazy napompowac to piec sie wylaczy.Zreszta jak jest pompka przy zbiorniku to jest nisko wiec latwiej jej pompowac,gdy przy webascie to wysoko wiec trudniej
2. Wyczytalem ze jak sie podlaczy trojnikiem do przewodu ktory idzie do pompy wtryskowej to w czasie pracy silnika pompka webasta nie da rady zassac paliwa bo wszystkie cisnienie bedzie brala pompa wtryskowa.
Dlatego robi sie oddzielne wejscie do webasta.
Ja zakupilem podgrzewanie postojowe
W dogrzewaczach jest inna plytka dlatego inaczej sie podlacza (przynajmniej tyle wyczytalem)
Podlaczalem w/g schematy ponizej w zalaczniku
Tylko wtyczki x1 i x2 sa na wierzchu
x1-
1 +12v , tutaj mozna podlaczyc zegar (jak na schemacie)lub zwykly wlacznik (ja tak mam)
2 nic- do testera
3 nic tutaj prawdopodobnie podlaczenie do alternatora jest przy podgrzewaczu
4 do przekaznika ,climatronic lub dmuchawa (zaleznie co w aucie jest)
5 wlacznik przewietrzania ,lub czujnik co wylacza powyzej +5 stopni podgrzewanie (ja nie mam podlaczone to)
6 pompa paliwa +12V
x2-
1 +12V glowne zasilanie (gruby przewod)
2 masa glowna
x3,x4,x5,x6 sa schowane pod klapka i tam sa podlaczone odpowiednio
x3- zarnik
x4- pompa wody
x5- dmuchawa
x6- tam chyba wolne miejsce bylo jak dobrze pamietam
Czujnik temperatury jest w plytce,jedna srubka dociska ten rezystor do obudowy
Uploaded with ImageShack.us
Weze wodne podlaczamy tak: do wylotu z silnika na nagrzewnice do pompy wody, gorny wylot plynu na nagrzewnice
Re: montaż webasto
Kajos, fajny opis, właśnie o coś takiego mi chodziło. Kto podchodzi do tematu po raz pierwszy będzie miał znacznie prościej, obejdzie się bez tłumaczenia niemieckich lub angielskich schematów.
Pozwolę sobie jednak nieco skorygować to co napisałeś powyżej.
X4 - dmuchawa pieca
X5 - pompa wody
Jak zestawię cały układ to sprawdzę empirycznie na ile sterownik ogrzewania postojowego a dogrzewacza różnią się oraz, które funkcje należy "dorobić" aby mieć w pełni funkcjonalne ogrzewanie niezależne.
Pozdrawiam
Pozwolę sobie jednak nieco skorygować to co napisałeś powyżej.
Poprzez wyłącznik (tzw. lato/zima) można ten pin wykorzystać aby w lecie przy uzyciu telestartu albo zegara załączać przewietrzanie kabiny. Gdy pin 5 jest zwarty do masy piec nie załącza się, podaje jedynie napięcie na pin 4 co powoduje załączenie wentylatora wnętrza. Gdy nie podłączymy tego pinu to po prostu piec będzie nam służył tylko jako ogrzewanie (w końcu po to jest). Funkcja przewietrzania wydaje mi się być mało użyteczna - ale to tylko moje zdanie.kajos pisze: 5 wlacznik przewietrzania ,lub czujnik co wylacza powyzej +5 stopni podgrzewanie (ja nie mam podlaczone to)
Poprawnie jest tak:x3- zarnik
x4- pompa wody
x5- dmuchawa
x6- tam chyba wolne miejsce bylo jak dobrze pamietam
X4 - dmuchawa pieca
X5 - pompa wody
Czujnik temperatury jest zawarty jak najbardziej w sterowniku i dociśnięty sprężystą blaszką do korpusu pieca. Powyższy czujnik nie jest jednak odpowiedzialny za informację o temperaturze otoczenia gdyż podaje on temperaturę obudowy pieca. Jego funkcją jest kontrola pracy pieca a poprzez to sterowanie pompą obiegową i przekaźnikiem wentylatora wnętrza. Gdy temperatura cieczy w obiegu podniesie się do ok. 70C (piszę około, bo zależy to od rodzaju paliwa) piec przechodzi w tryb słabszego grzania aby przy ok 77C się uśpić. Czujnik ten oczywiście jest też zabezpieczeniem pieca przed przegrzaniem w przypadku awarii pompy wody.Czujnik temperatury jest w plytce,jedna srubka dociska ten rezystor do obudowy
Jak zestawię cały układ to sprawdzę empirycznie na ile sterownik ogrzewania postojowego a dogrzewacza różnią się oraz, które funkcje należy "dorobić" aby mieć w pełni funkcjonalne ogrzewanie niezależne.
Pozdrawiam
montaż webasto
czy webasto bez wody powinno odpalic??
wczorajsze i dzisiejsze popoludnie zeszlo mi na montaz webasta i uchwytu, rozciagniecie wiazki umiejscowienie zegara pompki. niestety nie wpiolem sie jeszcze w uklad paliwowy (brak odp trojniczka) i uklad chlodzenia (brak kolanek do wezy) oraz w nawiew za duzo kabli przy rezystorze i nie wiem ktory od ktorego biegu wiec musze podjechac do elektryka samochodowego niech mi wybada 2bieg. kolanka i trojniczek bedzied dopiero poniedzialek/wtorek.
ale nie wytrzymalem i musialem go odpalic bo w koncu nie wiem czy dziala, rope w sloiczek wezyk w sloiczek i odpalam
na poczatku slychac przwietzanie jakby ale z wydechu leci zimne bezwonne powietrze
no to do zegra cos postykalem z dwa razy wylaczylem i wlaczylem bo jeszcze nie czaje obslugi do konca i znow let zobaczyc czy chodzi
slychac co jakis czas pompke paliwa i jakies pstykniecia
slychac tez pompke cieczy ale tak jakby co jakis czas sie wlaczala i wylaczala nie wiem czy to normalne
spaliny zaczely leciec jak to spaliny troche smierdzialy i lekko kopcilo sie ale nadal wydaje mi sie ze zimne wiec przed obawa ze pompka na sucho nie moze chodzic wylaczylem
spaliny leca cieple??
uciolem jakas banke wlalem plyn od chlodnicy oba weze od webasta w ta banke i wlaczam od nowa zeby zobaczyc czy zagrzeje ten plyn w bance
i to samo co wyzej tylko nie zaciagalo plynu (moze przez to ze webasto bylo wyzej od plynu a ono samo nie bylo zalane??
ale spaliny nadal byly tej smej temp co otoczenie;/
nie chcac meczyc tej pompki przerwalem proby. wiem tylko ze webasto sobie chalasuje ale czy dziala to jeszcze nie wiem
moze jakies wskazowki??
czy to nie mialo prawa w takiej sytuacji zadziałac??
wczorajsze i dzisiejsze popoludnie zeszlo mi na montaz webasta i uchwytu, rozciagniecie wiazki umiejscowienie zegara pompki. niestety nie wpiolem sie jeszcze w uklad paliwowy (brak odp trojniczka) i uklad chlodzenia (brak kolanek do wezy) oraz w nawiew za duzo kabli przy rezystorze i nie wiem ktory od ktorego biegu wiec musze podjechac do elektryka samochodowego niech mi wybada 2bieg. kolanka i trojniczek bedzied dopiero poniedzialek/wtorek.
ale nie wytrzymalem i musialem go odpalic bo w koncu nie wiem czy dziala, rope w sloiczek wezyk w sloiczek i odpalam
na poczatku slychac przwietzanie jakby ale z wydechu leci zimne bezwonne powietrze
no to do zegra cos postykalem z dwa razy wylaczylem i wlaczylem bo jeszcze nie czaje obslugi do konca i znow let zobaczyc czy chodzi
slychac co jakis czas pompke paliwa i jakies pstykniecia
slychac tez pompke cieczy ale tak jakby co jakis czas sie wlaczala i wylaczala nie wiem czy to normalne
spaliny zaczely leciec jak to spaliny troche smierdzialy i lekko kopcilo sie ale nadal wydaje mi sie ze zimne wiec przed obawa ze pompka na sucho nie moze chodzic wylaczylem
spaliny leca cieple??
uciolem jakas banke wlalem plyn od chlodnicy oba weze od webasta w ta banke i wlaczam od nowa zeby zobaczyc czy zagrzeje ten plyn w bance
i to samo co wyzej tylko nie zaciagalo plynu (moze przez to ze webasto bylo wyzej od plynu a ono samo nie bylo zalane??
ale spaliny nadal byly tej smej temp co otoczenie;/
nie chcac meczyc tej pompki przerwalem proby. wiem tylko ze webasto sobie chalasuje ale czy dziala to jeszcze nie wiem
moze jakies wskazowki??
czy to nie mialo prawa w takiej sytuacji zadziałac??
- don vittorio
- rock n roll
- Posty: 248
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
- Lokalizacja: kuj-pom
montaż webasto
borek88, NIE ODPALAJ WEBASTO BEZ PODŁĄCZENIA W UKŁAD CHŁODZENIA. To grozi spaleniem piecyka. Pozatym wydaje mi się, że pompka impulsowa paliwa nie zaciągnąła jeszcze paliwa i dlatego nie chce Tobie odpalić. Pompkę należy napełnić paliwem np strzykawką.
Dla Golfiarzy: montaż Webasto w moim MK3 opisałem w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4&start=56" onclick="window.open(this.href);return false; (str 5)
Dla Golfiarzy: montaż Webasto w moim MK3 opisałem w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4&start=56" onclick="window.open(this.href);return false; (str 5)
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
montaż webasto
układ wody też trzeba napełnić ja jak w piwnicy odpalałem webasto z powodzeniem zresztą to tak długo zaciągałem ustami wodę przez wężyk aż układ się napełnił , to oczywiste że jak pompka bedzie chodziła w próżni to nie zaciągnie wody ( płynu ) , po za tym wydaje mi się że tam jest taki czujnik przegrzaniowy piecyk nie rozpali się jeżeli pompka nie będzie tłoczyć płynu chłodzącego , druga sprawa jest taka że jeżeli bedziesz podejmował takie próby na sucho to najpewniej spalisz piecyk i będzie z tego
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
Re: montaż webasto
Koledzy poszukuję schematu podłączenia zegara Webasto takiego jak na załączonym zdjęciu. Instrukcję obsługi już mam - z tym nie było problemu, gorzej jest z podłączeniem, pinów jest aż 12 i metoda prób i błędów za bardzo nie wchodzi w rachubę. Na pewo nie ma potrzeby wykorzystania wszystkich pinów, bo zegar jest chyba uniwersalny na 12 i 24V więc pewnie są 2 sekcje. Internet za bardzo nie jest wylewny na ten temat, znalazłem co nieco po francusku ale możliwość zrozumienia przeze mnie opisów w tym języku jest na poziomie zrozumienia języka węgierskiego
montaż webasto
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: montaż webasto
Dzięki za zamieszczony schemat oraz ten podesłany emailem. Ostatnio niestety cierpię mocno na deficyt wolnego czasu i dopiero teraz mogłem odpisać. Schemat otrzymany emailem niestety dotyczył innego zegara ale niektóre połączenia okazały się być zbieżne i przy jego pomocy oraz jednej z zagranicznych stron udało mi się uruchomić zegar. Schemat zamieszczony przez Ciebie powyżej jakoś nie chciał się parę dni temu wczytać (pewnie były problemy techniczne) i musiałem co nieco pokombinować sam (wnioski czyli podłączenia są zbieżne z Twoim rysunkiem).grg474 pisze:wystarczy?
Dla Wszystkich zainteresowanych podaję jeszcze raz w skrócie sposób podłączenia zegara (występują też wersje z potencjometrem regulacji temperatury obok wyświetlacza):
- pin 2 zegara - sygnał on/off
- pin 4 zegara - masa (-)
- pin 8 zegara - diagnostyka
- pin 11 zegara - zasilanie (+)
- pin 12 zegara - masa (-)
Pozdrawiam
montaż webasto
Witam
Jestem nowym szczęśliwym posiadaczem golfa MK4 1.9 TDI.
Auto ma zamontowane Webasto Thermo Top (nie wiem dokładnie jakie - sterownik zamontowany przy kierownicy świeci się na zielono).
Pytanie:
Czy jest możliwe przerobienie instalacji, którą posiadam aktualnie (umożliwiającej ustawienie godzin grzania) na wersję obsługiwaną przez pilota?
Byłoby super
Jeśli tak i znacie kogoś z woj. Lubuskiego, kto mógłby w tej materii pomóc - dajcie znać!
Jestem nowym szczęśliwym posiadaczem golfa MK4 1.9 TDI.
Auto ma zamontowane Webasto Thermo Top (nie wiem dokładnie jakie - sterownik zamontowany przy kierownicy świeci się na zielono).
Pytanie:
Czy jest możliwe przerobienie instalacji, którą posiadam aktualnie (umożliwiającej ustawienie godzin grzania) na wersję obsługiwaną przez pilota?
Byłoby super
Jeśli tak i znacie kogoś z woj. Lubuskiego, kto mógłby w tej materii pomóc - dajcie znać!
Plostyle - better than You since 1985!
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
montaż webasto
tak jest taka możliwość ja sobie załozyłem i działa ja kupiłem na allegro ( tylko już dawno) sterownik z pilotami przygotowany pod taką opcję ale nie ori jak chcesz ori to nie ma spray są takie urządzenia nazywają sie Telestart t90 są takie urządzenia wraz z pilotami ale są jak jednorożec i cene też mają zaporową nawet 1000 zł kiedyś widziałem za zestaw ale i za 400 też było ja za swój sterownik dałem bodajże 120 zł z przesyłką , różnica między nimi jest taka że telestart działa nawet do 900metrów a ten mój działa jakieś 300 metrów całkowicie spełnia moje oczekiwania
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
montaż webasto
jest - dokupić moduł pilota i sam pilot - polecam wersję T91plostyle pisze:Czy jest możliwe przerobienie instalacji, którą posiadam aktualnie (umożliwiającej ustawienie godzin grzania) na wersję obsługiwaną przez pilota?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości