[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: Mac_Abra » ndz gru 26, 2010 22:56

Nie wiem, od czego zacząć... ale spróbuję. W silniku z boku jest otwór, na którym znajduje się kopułka zakończona rurką na którą wchodzi wąż odmy, podobnie jak z mniejszym wężykiem w pokrywie zaworów.
Syf generalnie to nie powinien się nam w ogóle nigdzie zbierać, wtedy nie ma problemów :) ale jeśli już wystąpi, to do gromadzenia go służy zbiorniczek (widoczny i opisany na rysunkach na 1 str. tematu) - a przynajmniej tak stwierdzili konstruktorzy.
Tak, w bloku silnika znajdują się kanały, np. wodne lub olejowe i służą do zapewnienia odpowiedniego obiegu tychże substancji.

P.S. Jeśli mógłbyś następnym razem formułować pytania bardziej po polsku to pomogłoby to na pewno w udzieleniu precyzyjnej odpowiedzi ;)


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

Awatar użytkownika
adikpn
Wolfsburg Power
Posty: 420
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 14:14
Lokalizacja: Poznań

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: adikpn » wt gru 28, 2010 00:05

a ja niewiem co sie dzieje z moją enzeta. rozrusznik kręci świece sprawne ale tak jakby paliwa nie dostawał olej jest nie wywala... moze to byc odma??


Obrazek

Awatar użytkownika
adario38
Padre Preside
Padre Preside
Posty: 95
Rejestracja: pn sty 18, 2010 16:39
Lokalizacja: VWarszawa

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: adario38 » wt gru 28, 2010 19:42

Witam ponownie.Dzieki za zainteresowanie moja osoba-nie,nie utknalem na trasie z braku oleju,bo teraz woze banieczke czterolitrowa oleju na wszelka ewentualna koniecznosc dolewki.Tak zostanie ten olej w bagaju do wiosny.
W sprawie odmy to tak:
1. To super robotka,szczegolnie na mrozie i padajacym sniegu-zdejmowanie i zakladanie dolotu oraz kolanka i grzybka
Rure dolotowa zatkalem korkiem od spreju "off" na komary-polecam po pasuje scislo na ten wypust do dolu na rurze dolotowej,i ma ciemny kolor.Zalozony jest na dwuskladnikowy "bison" wiec raczej sam nie spadnie napewno.Tak wiec dolot mam teraz napewno suchutki,czysty a wolne obroty to prostu poezja smaku jak mowi moj kolega -kucharz z zawodu.Dla zabawy probowalem zmniejszac ile sie da ,dopuki silnik nie gasnie.Chodzil nawet rowno do 450-500 obrotow,tylko wtedy przy takich niskich zaczyna sie swiecic smarowanie-wiec tak nie moze zostac oczywiscie na stale.
Ale hipotetycznie-o ile mniej by spalil stojac w korku pol godziny majac obroty 450 na luzie ??
wracajac do tematu,zwalilem kolanko i ten grzybek,grzybek mialem troszke "w majonezie" w srodku,ale jak zobaczylem jak malenki otworek jest do przepuszczania powietrza w nim-to teraz wiem,ze nawet jedna kropla wody (po zamarznieciu)jest w stanie zatkac go skutecznie.
A jak ktos ma spory przedmuch-to ile pary potrzeba aby zamienila sie w jedna krople wody?A wtedy klopot gotowy.
2.Odstojnik zostawilem do gory i jest otwarty narazie,ale mam zamiar zalozyc rure olejoodporna luzno na niego i puscic luzem pod auto.Mnie nic nie dmucha i nie kapie z odmy wiec terenu raczej nie bedzie mi znaczyl.
3.adikpn-to NAPEWNO nie jest odma (co ma piernik do wiatraka-chociaz moj syn wtedy odpowiada:mąke:)
Ja ci zatkam odme zupelniew swoim a on i tak odpali-najwyzej wywali olej.Zreszta ja nie musze mu zatykac odmy-mroz na dworze zatykal mu odme w zeszlym,oraz w tym roku-auto odpalalo,chodzilo troche na wolnych,poczy przejezdzalo kilka kilometrow pomalu -poczym ZONK-wywalalo olej.
stad tez moj zabieg otwarcia odmy,bo ile razy moze zamarzac,ile razy mozna dolewac oleju,ile razy mozna myc silnik i ile razy mozna wymieniac rozrzad po tych perturbacjach.
4.Co do Twoich klopotow - podejrzewam wode w paliwie-zamarznieta wstepna lub glowna pompa paliwa lub filtr paliwa pod podloga auta
-kiedy byl wymieniany ?
-dolej na przyklad stp przeciw wodzie w paliwie i wstaw jesli masz taka mozliwosc do cieplego garazu na dobe (zaciagnij nawet na kryty parking przy jakim supermarkecie)- jesli przejdzie to masz odpowiedz.
To moze tez byc zaplon,ale zaplon nagle sie raczej nie psuje-jesli wczesniej -jak bylo cieplo-bylo dobrze-to podejrzewam wode w filtrze lub pompach paliwa.


adario38 - ok,spoko i luzik,nie ma cisnienia,bez parcia na szkło, http://w112.wrzuta.pl/film/6BGZyUe8YuY/dire_straits_-_sultans_of_swing_live , i jeszcze to http://www.youtube.com/watch?v=d9jVaoJf-7o - kto tak dzis wymiata na wiosłach ?

Awatar użytkownika
adikpn
Wolfsburg Power
Posty: 420
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 14:14
Lokalizacja: Poznań

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: adikpn » śr gru 29, 2010 12:58

Wiesz no zalałem go dyktą. Co do filtrów to byly wymieniane 10 tys temu czyli jeszcze w niemczech. Nie mam możliwości żeby go wstawić na garaż. W poznaniu śniegu co nie miaraa pozatym nie posiadam takiego rarytasa. a jakbym nalał dykte do przewodów paliwowych??


Obrazek

Awatar użytkownika
adario38
Padre Preside
Padre Preside
Posty: 95
Rejestracja: pn sty 18, 2010 16:39
Lokalizacja: VWarszawa

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: adario38 » czw gru 30, 2010 01:25

Lej,lej dalej...a ile litrow juz nalales? :ass:
I co myslisz ze samo nalanie dynksu pomoze-otoz-nie,napewno nie pomoze,gdyby tak bylo wszyscy mieszali by benzyne z dykta na stacjach przed wlaniem do baku.To sie stosuje preparat stp lub kazdy inny do wypierania wody z benzyny,bo denaturat jest zbyt agresywny chemicznie i zbyt wysuszajacy/odtluszczajacy.A denaturat szczegolnie w duzej ilosci najwyzej zaszkodzi(pomysl jak fajnie przycieraja sie w momencie rozruchu dysze we wtryskach pracujacych na takiej silnie odtluszczajacej mieszance).A benzyna-jak wiadomo nie tylko sluzy do do pracy silnika,ale rownierz smaruje i konserwuje caly uklad paliwowy (wtryskiwacze i pompy).
Trzeba auto ogrzac i sprobowac odpalic-mowilem zaciagnij na holu do krytego garazu przy jakims markecie ( o ile pamietam chyba carefour ma taki) i niech postoi-tam na tym parkingu przynajmiej dobe-tam upalow nie ma,ale nawet taka okolo zera temperatura powinna pomoc.10 tysiecy temu to mi nic nie mowi,gdyz jeden przejedzie tyle w rok,a drugi w dwa miesiace,wiec jesli palil z dotyku lub od strzala jak niektorzy mowia-jak bylo cieplo,a teraz wraz z nadejsciem mrozow nagle sie spie... to moze oznaczac jedno-zawodnione paliwo.


adario38 - ok,spoko i luzik,nie ma cisnienia,bez parcia na szkło, http://w112.wrzuta.pl/film/6BGZyUe8YuY/dire_straits_-_sultans_of_swing_live , i jeszcze to http://www.youtube.com/watch?v=d9jVaoJf-7o - kto tak dzis wymiata na wiosłach ?

Awatar użytkownika
kristof91
Aloha Style
Aloha Style
Posty: 692
Rejestracja: pn lip 20, 2009 16:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/ Monachium

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: kristof91 » czw gru 30, 2010 13:35

Ja przy wiekszym mrozie przed odpaleniem sciagam wezyk z pokrywy zaworów i dmucham czy drozny. Ale najpierw wyczyscilem ten kruciec z sitkiem co jest przy bloku silnika zamocowany. I nie powiem bardzo duzo nagaru wyleciało. Jak narazie mam spokój..



Awatar użytkownika
tomekk33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 18:17

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: tomekk33 » czw sty 06, 2011 20:19

Co do odmy w mk4 to potwierdzam, jest nadal z nią problem. Może ktoś wie jak sprawdzić czy nie jest zamarznięta rano przed odpaleniem. Wcześniej ktoś pisał że trzeba odpalić i sprawdzić czy we wlewie oleju zasysa powietrze. nie znam się ale czy można odkręcać wlew oleju na chodzącym silniku?



Awatar użytkownika
Brejna
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 21:10
Lokalizacja: Łobez zachodniopomorskie
Kontakt:

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: Brejna » czw sty 06, 2011 22:22

tomekk33 pisze:nie znam się ale czy można odkręcać wlew oleju na chodzącym silniku?
Nic sie nie stanie,mozesz odkrecic wlew i sprawdzic!


Obrazek

Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

Re: [MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: Mac_Abra » pn sty 10, 2011 00:31

adario38 pisze:Witam ponownie.Dzieki za zainteresowanie moja osoba-nie,nie utknalem na trasie z braku oleju,bo teraz woze banieczke czterolitrowa oleju na wszelka ewentualna koniecznosc dolewki.Tak zostanie ten olej w bagaju do wiosny.
Cieszę się, że dojeżdżasz bez problemów :) To teraz na mnie kolej, bo dawno tu nic nie naskrobałem... może nawet będzie na temat ;)

1. Potwierdzam obserwacje dotyczące pracy silnika po zatkaniu wejścia odmy do dolotu, zresztą chyba już coś na ten temat było tu pisane. Ja jak zaślepiałem swoją po erupcji oleju również zaobserwowałem polepszenie pracy silniczka - było zdecydowanie równiej i bardziej kulturalnie. Z obrotami się nie bawiłem, jeszcze nie zamontowałem obrotomierza :P

2. Rurka raczej jakaś się przyda, bo u mnie było czuć opary z otwartej odmy - głównie na postoju, a nie były to przyjemne wyziewy...

3.
adario38 pisze:(co ma piernik do wiatraka-chociaz moj syn wtedy odpowiada:mąke:)
- mnie też zawsze się z tym kojarzyło :grin:

Co do mnie, to na razie śmigam z lekko poluzowanym korkiem wlewu, nie było czasu na porządną operację otwarcia odmy, na szczęście na razie obyło się bez nieszczęśliwych wydarzeń. Na pokrywie silnika poniżej korka jest mokro, czyli prawidłowo - mam być nieszczelny. Mam nadzieję, że w razie zamarznięcia odmy tędy zdążą ujść gazy zanim ona odmarznie. Natomiast majonez pod tym korkiem też może zamarzać i pewnie to robi, ale powinien szybko odpuszczać po właczeniu silnika. Reasumując: doraźnie nie jest to chyba zły sposób.
Brejna pisze:
tomekk33 pisze:nie znam się ale czy można odkręcać wlew oleju na chodzącym silniku?
Nic sie nie stanie,mozesz odkrecic wlew i sprawdzic!
Kolega kristof91 za to podał nieco wyżej ciekawy sposób, nie wiem, czy masz w zwyczaju czytać cały wątek... ale wydaje się to całkiem sprytne, ja spróbuję przy najbliższej okazji. Chodzi o dmuchnięcie przez wężyk ściągnięty z pokrywy.


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

MarcinWLKP

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: MarcinWLKP » śr sty 19, 2011 14:08

Witam, nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na temat pracy regulatora ciśnienia oleju.
Jeśli w niego dmuchniemy to powietrze ma iść swobodnie w jedną i drugą stronę czy z oporem?
Druga sprawa to czy jeśli ma iść z oporem to czy pasuje ten regulator z innego modelu (marki)?
Do Peugeotów wyglądają podobnie http://moto.allegro.pl/regulator-cisnie ... 41390.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy można tak pokombinować czy lepiej nie ryzykować?



Awatar użytkownika
adario38
Padre Preside
Padre Preside
Posty: 95
Rejestracja: pn sty 18, 2010 16:39
Lokalizacja: VWarszawa

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: adario38 » śr sty 19, 2011 16:44

Obrazek
Chodz Ci element nr.9-zaznaczony na zielono?


adario38 - ok,spoko i luzik,nie ma cisnienia,bez parcia na szkło, http://w112.wrzuta.pl/film/6BGZyUe8YuY/dire_straits_-_sultans_of_swing_live , i jeszcze to http://www.youtube.com/watch?v=d9jVaoJf-7o - kto tak dzis wymiata na wiosłach ?

MarcinWLKP

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: MarcinWLKP » śr sty 19, 2011 17:38

adario38, dokładnie o ten



Awatar użytkownika
adario38
Padre Preside
Padre Preside
Posty: 95
Rejestracja: pn sty 18, 2010 16:39
Lokalizacja: VWarszawa

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: adario38 » śr sty 19, 2011 19:32

Moze i pasuje ten od bełgota-nie wiem.
Ale jego wcale tam nie musi byc-ja po dwoch incydentach olejowych usunalem go na stale i jezdze sobie.Nic sie nie dzieje bo tez co mialoby sie dziac?On tylko reguluje,zeby (szczegolnie jak ma silnik przedmuchy duze) dolot nie zassal za duzo z bloku:pub:
Czyli to co jest jego pierwotna funkcja-jest tez jego najwieksza wada-tam w srodku jest przelot o tak malej srednicy jak cienka igla od zastrzyku.

Otworzylem odme i tak pozostanie-poczytaj kilka tagow wczesniej-tam dosyc dokladnie opisalem,co zrobilem i dlaczego.
Lekki opor powinien byc w nim jak sie dmucha w to do srodka.
Wymyj i wysusz ten co masz,wymien najwyzej te wezyki od niego i juz.


adario38 - ok,spoko i luzik,nie ma cisnienia,bez parcia na szkło, http://w112.wrzuta.pl/film/6BGZyUe8YuY/dire_straits_-_sultans_of_swing_live , i jeszcze to http://www.youtube.com/watch?v=d9jVaoJf-7o - kto tak dzis wymiata na wiosłach ?

MarcinWLKP

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: MarcinWLKP » śr sty 19, 2011 22:04

adario38, dzięki za wyjaśnienie jak to działa i po co. Tak patrzę i w 2G tego regulatora nie ma więc nie jest konieczny.
Silnik mam zdrowy, zero przedmuchów więc nic się nie stanie.
Dmuchnąć idzie w niego swobodnie ale minimalny opór wyczuwalny, więc możliwe że jest dobry, dlatego założę go z powrotem, tym bardziej, że mój problem z odmą nie polega na jej zapychaniu (wszystko drożne, trochę skroplin jedynie), tylko na sparciałych gumach, które już zrekonstruowałem ;)

Byłem w ASO i dla ciekawostki podam ceny elementów odmy:
030103493H - 35zł (kolanko)
030103493P - 183zł (trójnik ten na dole)
030115327E - 156zł (regulator ciśnienia oleju)
191129627AL - brak w sprzedaży (karbowana rura idąca od przepływki do przepustnicy; to nie od odmy ale często pęka na wyjściu do odmy)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości