FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

Post autor: mihas66 » pn maja 03, 2010 14:18

Garrettem proszę się nie martwić jak padnie to zmienię ale na razie ponad 10tyś wytrzymał na 1.2bar i nawet więcej, żadnych luzów wyczuwalnych nie ma więc go zostawiam bo wstaje prawie tak szybko jak VNT... Pytanie a da się przerobić ten regulator obrotów? albo czy ma ktoś go na sprzedaż i ile to może mniej więcej kosztować bo chyba myślę że lepiej będzie dać pompę od JR bo to 9 a ja mam 8



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn maja 03, 2010 16:11

Najpierw rozbierz i zobacz co masz, ale na 90% będziesz miał krótki zawas - 19mm



mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

Post autor: mihas66 » pn maja 03, 2010 22:12

Ale ja tak na prawde ani trochę jeszcze nie zmniejszyłem obrotów biegu jałowego bo fabrycznie obroty jałowe były tak niskie że tłukło kierownica a samochód dostawał wibracji że zęby bolały i jak podniosłem dawkę paliwa to wreszcie mam spokój a teraz jak chciałem jeszcze podnieść to nie mogę niczym zbić ich a nie wieże ze wogule nie ma regulacji...



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » czw maja 06, 2010 20:59

mam pytanie, czy jest jakaś różnica w budowie/funkcjonalności pompy od wolnossącego diesla (JP), a pompą z tzw eko diesla (1V) ?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt maja 07, 2010 11:19

Tak, ta z 1V ma mniejszy tłokorozdzielacz - silnik straci na elastyczności.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » pt maja 07, 2010 15:25

Posiadam pompę o oznaczeniach:

nr. 046 494 052
VE 4/9 F2400 R66-3
068 130 107 J
011241 03472

Jest to pompa z wolnossacego czy z turbo diesla?

Chce ją założyć na jakiś tydzień czas bo moją musze oddać swoją do regeneracji, a potrzebny mi jest samochód. Czy da rade sobie z wtryskami od SB? Co ze spalaniem jeżeli pompa jest ok, będzie większe/mniejsze/nie zmieni się?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt maja 07, 2010 22:46

nr. 046 494 052
0 460 494 052 Jest to pompa z silnika 1,6d JK montowanego w Golfach do 84r oraz w Audi i Paskach, jak jest jeszcze sprawna to się nada :bigok:

[ Dodano: 07 Maj 2010 23:02 ]
Może jeszcze rozszyfrujemy oznaczenie pompy: VE 4/9 F2400 R66-3

V - Rozdzielaczowa pompa wtryskowa (P rzędowa, jak np w MB)
E - Wielkość wtryskiwanej dawki (wg książki, tutaj chodzi raczej o sposób w jaki jest regulawana dawka paliwa - P to nastawnik, E mechaniczny korektor dawki, z pierścieniem dozującym, A dławik regulacyjny)

4 - Liczba wyjść na wtryskiwacze.
/
9 - Wielkość tłokorodzielacza.

F - Odśrodkowy regulator obrotów
2400 - Ustawiona maksymalna prędkość obrotowa (prędkość na wałku pompy = obroty wału silnika /2)

R - Kierunek obrotów, prawy (analogicznie L - lewy)
66-3 - podobno numer wersji wykonania.
Ostatnio zmieniony śr cze 30, 2010 12:36 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » ndz maja 09, 2010 17:36

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Mam pytanie, jak nie mam tej dolnej spręzynki zaznaczonej na fioletowo to nie wyreguluje obrotów jałowych? mechanik mi rozregulował pompę i przy okazji zgubił teraz zauważyłem.

i czy mogę zastąpić ją inną czy twardość tej ori ma jakieś znaczenie. ?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 09, 2010 19:28

Możesz ją zastąpić oryginalna ma około 20mm długości i drut około 0.7 grubości, ta sprężyna zapobiega odkręcaniu się cięgna do do regulacji wolnych obrotów (zielona strzałka). Odkręcenie jego jest mało prawdopodobne, także możesz dać sobie siana i nie przejmować się specjalnie, sprężynkę można dobrać w sklepie z częściami do ciągników (np Agroma)
Ostatnio zmieniony ndz maja 09, 2010 19:29 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Samon8989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: sob gru 19, 2009 15:47
Lokalizacja: poznań

Post autor: Samon8989 » ndz maja 16, 2010 13:35

O co chodzi z tym wcisnietym i wycisnietym przyspieszaczem??? mam jeszcze pytanko jak przestawia sie te zabki na tej dzwigni gazu??



kam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw gru 03, 2009 21:42
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: kam » czw wrz 16, 2010 22:53

Samon8989 pisze:O co chodzi z tym wcisnietym i wycisnietym przyspieszaczem???
Obroty na zimnym silniku i na rozgrzanym jeżeli nie masz ręcznego przyspieszacza

mógłby mi ktoś naświetlić sprawe czym kręcić jak się ma pompe "pół elektroniczną " bo jest inaczej zbudowana i nie ma tych śrubek zaznaczonych na foto.. :/


Sprzedam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=345282

levisik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 13:20
Lokalizacja: Koszalin / Warszawa

Re: FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie d

Post autor: levisik » pn wrz 27, 2010 10:53

A ja wam dam zagwostkę. Mój stary silnik na osprzęcie boscha musiałem zamienić na pompę Lucas.

Na rysunku zaznaczyłem "główkę" LDA, do której wchodzi przewód od intercoolera z dodatkowym ciśnieniem.

Pytanie jest takie, czy to jest rozbieralne i regulowane jak w pompach boscha ?

Osprzęt ze stajni PSA - sorry, ale jeżdżę już tym samochodem 14 lat i nie mam zamiaru go zmieniać ;-)

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: t0mal » pn wrz 27, 2010 20:18

Jak wszystko :) kolejnymi zaletami pomp boschowskich poza trwałością jest prosta konstrukcja i szeroka dostępność części zamiennych. O LDA jest temat w FAQ



kam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw gru 03, 2009 21:42
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: kam » pn paź 04, 2010 13:43

Może mi ktoś powiedzieć czym kręcić w takiej pompie?
http://img6.imageshack.us/g/zdjcie0022su.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
nie mam niestety zdjęć drugiej strony..


Sprzedam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=345282

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 24 gości