wymiana napinacza paska mikro mk3 tdi 1Z 90 km
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Jaki jest koszt tej rolki 1 ? bo na allegro nie mogę znaleść.damcio151 pisze:czy zna ktoś może wymiary tych tulei napinacza
[url=http://images24.fotosik.pl/28/4741ab935b86b2f8med.jpg]Obrazek[/URL]
Ostatnio zmieniony czw lip 17, 2008 21:24 przez gaceqq, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest pare na allegrogaceqq pisze:Jaki jest koszt tej rolki 1 ? bo na allegro nie mogę znaleść.damcio151 pisze:czy zna ktoś może wymiary tych tulei napinacza
[url=http://images24.fotosik.pl/28/4741ab935b86b2f8med.jpg]Obrazek[/URL]
http://moto.allegro.pl/item401556038_ro ... od_ss.html
http://moto.allegro.pl/item399281241_ro ... 9_tdi.html
http://moto.allegro.pl/item394802297_ro ... erman.html
Dla zainteresowanych tulejami
Trudno je znalezc, ale sa na allegro, polecam sprzedawce, sam je u niego kupowalem
http://moto.allegro.pl/item396162883_tu ... _seat.html
koszt maly a przy wymianie innych elementow napinacza warto wymienic tez tuleje, tylko roboty troche sporo bo trzeba wyjac lape
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
U W A G A !!!!!! P R Z E S T R O G A !!!!!!
Przy wymianie napinacza paska wieleorowkowego na model aluminiowy -2 częściowy, NALEŻY koniecznie zwrócić uwagę, na ułożenie przewodu elektrozaworu N108. Jeśli orginalnie był zamontowany napinacz czarny -1 częsciowy, kłopoty z zaworem będą na 100%. Przewód od N108 opiera się na drgającym napinaczu. W niedługim czasie dochodzi do jego przetarcia i kłopotów. N108 jest bardzo ciężko dostać i kosztuje niemałe pieniążki (nowy 700 zł). Poza tym, dojście do niego jest bardzo utrudnione, czeka Was sporo pracy. Od wczoraj posiadam nowy N108 po takiej przygodzie. Przy okazji, zaglądnąłem w warsztacie do Passata (niedawno po wymianie napinacza) oraz Golfa. W obu, przewód od N108 był już na wykończeniu -tak więc to nie przypadek.
Przy wymianie napinacza paska wieleorowkowego na model aluminiowy -2 częściowy, NALEŻY koniecznie zwrócić uwagę, na ułożenie przewodu elektrozaworu N108. Jeśli orginalnie był zamontowany napinacz czarny -1 częsciowy, kłopoty z zaworem będą na 100%. Przewód od N108 opiera się na drgającym napinaczu. W niedługim czasie dochodzi do jego przetarcia i kłopotów. N108 jest bardzo ciężko dostać i kosztuje niemałe pieniążki (nowy 700 zł). Poza tym, dojście do niego jest bardzo utrudnione, czeka Was sporo pracy. Od wczoraj posiadam nowy N108 po takiej przygodzie. Przy okazji, zaglądnąłem w warsztacie do Passata (niedawno po wymianie napinacza) oraz Golfa. W obu, przewód od N108 był już na wykończeniu -tak więc to nie przypadek.
Ostatnio zmieniony czw mar 04, 2010 19:51 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 2 razy.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Witam koledzy.
W jaki sposób poznać ze napinacz jest zużyty ? Jak rozpoznać zużyte tulejki?
Jak powinien być założony pasek ? Ma ktoś jakiś rysunek ?
No i co z ta gładką rolka pod napinaczem, która strona powinien ja pasek napędzać? u mnie po 250 tyś. są już na niej wytarte przez pasek niewielkie rowki, czy trzeba ja wymienić ??
W jaki sposób poznać ze napinacz jest zużyty ? Jak rozpoznać zużyte tulejki?
Jak powinien być założony pasek ? Ma ktoś jakiś rysunek ?
No i co z ta gładką rolka pod napinaczem, która strona powinien ja pasek napędzać? u mnie po 250 tyś. są już na niej wytarte przez pasek niewielkie rowki, czy trzeba ja wymienić ??
-
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:22
- Lokalizacja: Solec nad Wisłą\ Wiesbaden
- Kontakt:
panowie da rade zmienic te tuleje na samochodzie?
[i]285PS 575 NM[/i]
[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]
http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]
[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]
http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]
Ostatnio przechodziłem temat wymiany napinacza paska micro (wielorowkowego) w moim 1Z. Na wolnych obrotach rolka napinająca pasek micro dosyć mocno drgała, a drgania przechodziły na silnik i nadwozie.
Z drżeniem napinacza jest ściśle związane koło pasowe alternatora - jeśli to koło pasowe posiada tzw. sprzęgiełko jednokierunkowe. Wiem, że ów koło pasowe było montowane w silnikach AFN oraz w wersjach z klimatyzacją. Ja mam klimatyzację, ale koło pasowe na alternatorze nie ma sprzęgiełka (w silnikach 1Z chyba nie dawali tego sprzęgiełka). Ten kto ma to sprzęgiełko (poznać po tym, że koło pasowe jest zabudowane w środku, ja mam zwykłą nakrętkę) i jednocześnie ma drgania na rolce napinającej, niech lepiej zacznie od sprawdzenia, ewentualnie wymiany tego sprzęgiełka (cena ok. 100zł). Możecie wymieniać napinacze w nieskończoność, jeśli macie spie...ne to sprzęgiełko.
Ja do sprawy podeszłem kompleksowo i oprócz napinacza wymieniłem również rolkę i pasek micro + nasmarowałem ten pręt co idzie w łapie alternatora i do którego przykręcona jest rolka.
Za części dałem razem 290 zł:
- napinacz paska micro nr oryg. 028 903 315 R - 195zł firmy INA
- rolka napinacza paska micro nr oryg. 028 145 278 E - 70zł firmy INA
- pasek micro 6PK - 25zł firmy Gates
Jeśli wymieniacie pasek micro, można przy okazji wymienić również pasek klinowy, gdyż i tak trzeba go zdjąć, a kosztuje jedynie kilkanaście zł.
Jeżeli chodz o samą wymianę, to nie jest to skomplikowana operacja: wyjmujemy obudowę filtra powietrza; luzujemy pasek klinowy na pompie wspomagania i ściągamy go; ściągamy rolkę napinającą pasek micro i ściągamy pasek; odkręcamy rolkę; odkręcamy napinacz; wyjmujemy pręt uważając na gumki uszczelniające i czyścimy go; wkręcamy nową rolkę na pręt; smarujemy pręt i otwór i wkładamy go z powrotem; wkręcamy nowy napinacz; zakładamy nowy pasek micro i klinowy; montujemy obudowę filtra powietrza; włączamy silnik (można włączyć dodatkowo różne odbiorniki prądu) i sprawdzamy jak zachowuje się rolka - czy nie drga; u mnie było w porządku.
Myśle, że będę miał już z tym spokój...
Z drżeniem napinacza jest ściśle związane koło pasowe alternatora - jeśli to koło pasowe posiada tzw. sprzęgiełko jednokierunkowe. Wiem, że ów koło pasowe było montowane w silnikach AFN oraz w wersjach z klimatyzacją. Ja mam klimatyzację, ale koło pasowe na alternatorze nie ma sprzęgiełka (w silnikach 1Z chyba nie dawali tego sprzęgiełka). Ten kto ma to sprzęgiełko (poznać po tym, że koło pasowe jest zabudowane w środku, ja mam zwykłą nakrętkę) i jednocześnie ma drgania na rolce napinającej, niech lepiej zacznie od sprawdzenia, ewentualnie wymiany tego sprzęgiełka (cena ok. 100zł). Możecie wymieniać napinacze w nieskończoność, jeśli macie spie...ne to sprzęgiełko.
Ja do sprawy podeszłem kompleksowo i oprócz napinacza wymieniłem również rolkę i pasek micro + nasmarowałem ten pręt co idzie w łapie alternatora i do którego przykręcona jest rolka.
Za części dałem razem 290 zł:
- napinacz paska micro nr oryg. 028 903 315 R - 195zł firmy INA
- rolka napinacza paska micro nr oryg. 028 145 278 E - 70zł firmy INA
- pasek micro 6PK - 25zł firmy Gates
Jeśli wymieniacie pasek micro, można przy okazji wymienić również pasek klinowy, gdyż i tak trzeba go zdjąć, a kosztuje jedynie kilkanaście zł.
Jeżeli chodz o samą wymianę, to nie jest to skomplikowana operacja: wyjmujemy obudowę filtra powietrza; luzujemy pasek klinowy na pompie wspomagania i ściągamy go; ściągamy rolkę napinającą pasek micro i ściągamy pasek; odkręcamy rolkę; odkręcamy napinacz; wyjmujemy pręt uważając na gumki uszczelniające i czyścimy go; wkręcamy nową rolkę na pręt; smarujemy pręt i otwór i wkładamy go z powrotem; wkręcamy nowy napinacz; zakładamy nowy pasek micro i klinowy; montujemy obudowę filtra powietrza; włączamy silnik (można włączyć dodatkowo różne odbiorniki prądu) i sprawdzamy jak zachowuje się rolka - czy nie drga; u mnie było w porządku.
Myśle, że będę miał już z tym spokój...
Wyjęcie pręta napinacza
Witam
Z tego co pisze kolega bungart wnioskuje ze pręt napinacza można wyjąc bez wykręcania tej całej aluminiowej łapy w której on siedzi ??? Wystarczy wyciągnąć filtr powietrza ???
Z tego co pisze kolega bungart wnioskuje ze pręt napinacza można wyjąc bez wykręcania tej całej aluminiowej łapy w której on siedzi ??? Wystarczy wyciągnąć filtr powietrza ???
cyno,
I nie przejmij się jak minimalnie rusza się ten pręt z rolką, bo to normalne.
Co do paska micro firmy Gates to mam pewne zastrzeżenia. Gdy przyszły większe mrozy to pasek zaczął piszczeć na zimnym silniku (z nowym napinaczem). Może lepiej było trochę dołożyć i kupić pasek np. Contitecha... Ale z drugiej strony wiosna idzie, ciepło się robi i problem znika ale do następnej zimy
Dokładnie tak - wystarczy wymontować obudowę filtra powietrza.cyno pisze:wnioskuje ze pręt napinacza można wyjąc bez wykręcania tej całej aluminiowej łapy w której on siedzi ???
I nie przejmij się jak minimalnie rusza się ten pręt z rolką, bo to normalne.
Co do paska micro firmy Gates to mam pewne zastrzeżenia. Gdy przyszły większe mrozy to pasek zaczął piszczeć na zimnym silniku (z nowym napinaczem). Może lepiej było trochę dołożyć i kupić pasek np. Contitecha... Ale z drugiej strony wiosna idzie, ciepło się robi i problem znika ale do następnej zimy
VW Golf III GT 95r. 1.9 TDI 90KM 1Z + rezystor
Witam kolegów,
mam pytanko odnośnie tego napinacza bo u mnie siedzi czarna mała puszka.( to co w standardzie)
a wiem że napinacz ruvilla 55760 ma inne wykonanie, ale pasuje. Moge też kupić taki jaki szedł na pierwszy montaż, który lepiej kupić. pozdrawiam.
[ Dodano: 22 Lip 2010 13:24 ]
mam pytanko odnośnie tego napinacza bo u mnie siedzi czarna mała puszka.( to co w standardzie)
a wiem że napinacz ruvilla 55760 ma inne wykonanie, ale pasuje. Moge też kupić taki jaki szedł na pierwszy montaż, który lepiej kupić. pozdrawiam.
[ Dodano: 22 Lip 2010 13:24 ]
dodam jeszcze od siebie że paski conti są awaryjne, sprawdzają się tylko w rozrządach, nie polecam też dayco i gates. Najtrwalszy i odporniejszy na pęknięcia czy rozciąganie będzą paski BOSCH i do silnika 1Z pasek 6PK1045 (wersja bez klimy) i z klimą 6PK1145bungart pisze:Może lepiej było trochę dołożyć i kupić pasek np. Contitecha...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości