[All VW] Polerowanie lakieru

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » wt cze 15, 2010 19:03

To_mas pisze:nie do maks możliwości polerki ale do max zalecanych przy danej paście
no wlasnie ale nigdzie nie moge znalezc info do jakiej pasty jakie obroty, bo tak to bym sie nie pytał o to :P

generlanie ciezko jest gdzies znalezc jakies samouczki dla totalnie poczatkujacego z 3M, co dokladnie, wszytsko po kolei jak itd... :P

nawet takie glupie pytanie czy np po pierwszej pascie trzeba wytrzec samochod np. mikrofibrą z tego wszytskiego i dopiero wtedy mozna polerowac kolejna pasta... czy nie trzeba po kazdej tak robic? a moze po jednej trzeba a po innej nie? oczywiscie pytam o 3M ;)

[ Dodano: 15 Cze 2010 19:22 ]
a jeszcze zastanawiaja mnie takie kwestie:

1. jak robicie elementy w ktorych nie da się dojechać maszyną? np pod lusterkiem, wewnetrzna strona lusterka, lewa i prawa strona przedniej szyby (bo jest bardzo mała powierzchnia) i pewnie jeszcze kilka innych miejsc.

czy np robicie to bokiem gąbki? czy bierzecie paste na szmatke i ręcznie dojeżdżacie?

2. co z emblematami i napisami na tylnej klapie? mozna jezdzic po nich gabką? czy wlasnie omijać te napisy i robić jakos bokiem gąbki? a jezeli mozna jezdzić gąbką to czy się nie niszczy?

3. czym zabezpieczacie plastikowe elementy? zwykła taśmą malarską? tylko z doświadczenia wiem, ze słabo trzyma, jezeli już się na nią wyjedzie to odrazu odchodzi :/

4. co z wszelkimi rantami które występują na aucie , jak wiadomo, miejsca które najłatwiej zniszczyć i zetrzeć lakier... czytalem o sposobie klejenia taśmą liniową która ma 3mm np ...zeby ta najgrubsza pasta nie zjechała tych rantów..a póżniej odkleić taśme i nastepna juz np zółta i tak w miare je wygładzi. czy jakies inne sposoby?
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 20:37 przez m1chal, łącznie zmieniany 2 razy.


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt cze 15, 2010 23:28

m1chal pisze:nawet takie glupie pytanie czy np po pierwszej pascie trzeba wytrzec samochod np. mikrofibrą z tego wszytskiego i dopiero wtedy mozna polerowac kolejna pasta... czy nie trzeba po kazdej tak robic? a moze po jednej trzeba a po innej nie? oczywiscie pytam o 3M ;)
ja po każdej przecieram ! co do obrotów to masz opisane na pastach z tyłu, jak znajdę chwilę to zrobie przykładowe foto :)

m1chal pisze:1. jak robicie elementy w ktorych nie da się dojechać maszyną? np pod lusterkiem, wewnetrzna strona lusterka, lewa i prawa strona przedniej szyby (bo jest bardzo mała powierzchnia) i pewnie jeszcze kilka innych miejsc.
jak CI wygodniej :) ja gdzie nie mogę maszynką robię ręcznie.
m1chal pisze:2. co z emblematami i napisami na tylnej klapie? mozna jezdzic po nich gabką? czy wlasnie omijać te napisy i robić jakos bokiem gąbki? a jezeli mozna jezdzić gąbką to czy się nie niszczy?
zedrzesz je, a jak nie to lakier z nich :P wiem bo sie mi tak stało heh, albo je oklejasz tak jak wszystkie listwy klamki itp albo ściągasz z auta.
3. czym zabezpieczacie plastikowe elementy? zwykła taśmą malarską? tylko z doświadczenia wiem, ze słabo trzyma, jezeli już się na nią wyjedzie to odrazu odchodzi :/
to kup porządną taśmę maskującą lakierniczą mp 3M i nie odpadnie :)
m1chal pisze:4. co z wszelkimi rantami które występują na aucie , jak wiadomo, miejsca które najłatwiej zniszczyć i zetrzeć lakier... czytalem o sposobie klejenia taśmą liniową która ma 3mm np ...zeby ta najgrubsza pasta nie zjechała tych rantów..a póżniej odkleić taśme i nastepna juz np zółta i tak w miare je wygładzi. czy jakies inne sposoby?
sposobów jest wiele, ja ranty omijam, dojadę ale staram sie gąbką bezpośrednio po nich nie jeździć, dopiero potem leciutko z mniejszymi obrotami :)

[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 23:32 ]
m1chal, samymi pytaniami nic nie zrobisz, musisz wziąć sie za to i zacząć robić a sam powoli wyobisz sobie swoją własną dobrą technikę polerowania lakier. Bo każdy robi inaczej, tak jak sie nauczył, tak jak mu jest lepiej wygodniej. To już musisz sobie sam wyrobić swoją technikę, ważne jest tylko to byś robił to solidnie i zgodnie z technologią.



Awatar użytkownika
zanieek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 666
Rejestracja: pn sie 18, 2008 21:16
Lokalizacja: warmia-mazury

Post autor: zanieek » pn cze 28, 2010 20:07

Koledzy lakier na moim aucie wygląda tak:
Obrazek
wiem jest tragicznie.

Czy któryś z tych środkow jest w stanie to zniwelować lub usunąć?
http://moto.allegro.pl/item1098046783_m ... tacja.html
http://moto.allegro.pl/item1097191538_3 ... 50489.html

A jezeli żaden z nich się nie nadaje to może wkleicie link do środka który przy recznej polerce da sobie z tym rade?
Ostatnio zmieniony pn cze 28, 2010 20:09 przez zanieek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » pn cze 28, 2010 22:29

zanieek pisze:wiem jest tragicznie.
To mało powiedziane.

Te produkty, które podałeś nadają się do konserwacji lakieru a nie do jego odnowienia.

Wydaje mi się że będziesz potrzebował pełnej polerki, o której możesz przeczytać w tym temacie.



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » śr lip 07, 2010 22:23

Witam mam kilka pytań na temat polerowania ręcznego i zabezpieczenia lakieru woskiem zamierzam wywoskować lakier na moim MKIII lakier nie jest zniszczony ani zmatowiały więc na początku myślałem tylko o woskowaniu żeby lakierek zabezpieczyć lecz na dachu znajdują się delikatne ryski tak jakby od mycia nie są one głębokie bardo delikatne i w jednym miejscu na drzwiach znalazłem delikatne przebarwienie więc pomyślałem sobie żeby przed woskowaniem osunąć te ryski i w związku z tym mam kilka pytań zaczynając od mycia do tej pory używałem jakiegoś szamponu z Tesco nie był zły ale teraz zamierzam kupić Sonaxa a więc tak
1. Szampon Sonax powiedzmy taki http://moto.allegro.pl/item1101195503_s ... ntrat.html bez osuszania albo taki http://moto.allegro.pl/item1100912198_s ... at_1l.html jak sądzicie który byłby lepszy jakiś nie jestem przekonany do tego dwa w jednym
2.Pasta polerska http://moto.allegro.pl/item1099810190_n ... _250g.html Farecla G3 czy będzie ok czy za ostra na tak delikatne ryski
3.Z tego co przeczytałem wyżej to po G3 należy u żyć jakiegoś mleczka na wykończenie ale nie wiem za bardzo jakiego
4. No i na koniec wosk nie wiem czy lepszy będzie w płynie czy pasta np. taki http://moto.allegro.pl/item1099633030_s ... 6_200.html albo coś takiego http://moto.allegro.pl/listing.php/show ... nge_view=1 co sądzicie o tym z góry dzięki za wszystkie odp
PozdraVWiam



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » czw lip 08, 2010 10:06

Mati44,
G3 na delikatne rysy to nie zbyt dobre rozwiązanie.
Poleciłbym
Autoglym Paint Renovator lub 3M 5990
Oba produkt bardzo delikatnie zbierają lakier przy czym pastą Auto Glym łatwiej się pracuje.
Jeśli zależy Ci na naprawdę dobry efekcie to Sonaxa bym sobie odpuścił.
Zamiast tego użyłbym Poorboy's Natty's Paste Wax.
Ostatnio zmieniony czw lip 08, 2010 10:07 przez duzy_przemo, łącznie zmieniany 1 raz.



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » czw lip 08, 2010 17:30

Kurcze nie poczekałem i kupiłem wszystko rano wosk Sonax szampon Sonax i pastę polerską G3 + politura Sonax ale mogę tą G3 nie polerować bo mam jeszcze jedną kupiłem w sklepie z lakierami gościu polecał właśnie na takie drobne ryski półkoliste nie pamiętam nazwy musiałbym zerknąć ale niby bardzo dobra lekko ścierna do jasnych lakierów co o tym sądzisz

[ Dodano: 08 Lip 2010 17:37 ]
A i jeszcze jedno pytanko czy jeśli na przykład nie użyję tej pasty G3 a zamiast niej tej lekko ściernej i ryski zejdą to dawać jeszcze politurę czy od razu wosk

[ Dodano: 11 Lip 2010 18:55 ]
A i jeszcze jedno w sklepie lakierniczym babka poleciła mi takie jakby ręczniki do polerowania zamiast szmatek po prosu ale nie wiem co będzie lepsze szmatki 100% bawełna czy te ręczniki są bardzo gładkie i wytrzymałe bez pyłkowe ale co lepsze :D

[ Dodano: 11 Lip 2010 19:02 ]
O to jest dokładnie takie coś http://www.turtlewax.com.pl/sklep/poler ... p-106.html



borek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 29, 2004 18:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[Alll VW] Polerowanie lakieru.

Post autor: borek » wt sie 03, 2010 01:08

Witam. Wiem ze temat przerabiany ale dzieki forum jestem przed zakupem wosku 3M Polish Rosa. No ale miła Pani w sklepie bardziej polecała mi wosk o nr. 9377. Teraz mam dylemat ktory jednak wybrac? Czym one tak naprawde sie różnią ? Pozdrawiam



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

[Alll VW] Polerowanie lakieru.

Post autor: Mati44 » czw sie 05, 2010 12:57

Witam mam troszkę inne pytanie nie do końca związane z polerowaniem lakieru bardziej z jego czyszczeniem a mianowicie chciałbym się dowiedzieć czym najlepiej osunąć smołę z lakieru mam na błotnikach i drzwiach kilka małych kropek od smoły jest wiele sposobów na jej usunięcie ale chciałbym wiedzieć który według was jest najbezpieczniejszy dla lakieru masło, benzyna ekstrakcyjna czy morze środki typowo do tego przeznaczone na początku byłem właśnie za takim właśnie rozwiązaniem ale bardzo często na opakowaniach można przeczytać sprawdź w mniej widocznych miejscach a i przeczytałem też ba jakimś forum że komuś jedne z takich środków uszkodził lakier myślałem o produkcie firmy Sonax do usuwania smoły raczej nie uszkodzi lakieru ale cichłbym żebyście się ta ten temat wypowiedzieli.
PozdraVWiam



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Re: [Alll VW] Polerowanie lakieru.

Post autor: duzy_przemo » czw sie 05, 2010 21:00

borek pisze:Witam. Wiem ze temat przerabiany ale dzieki forum jestem przed zakupem wosku 3M Polish Rosa. No ale miła Pani w sklepie bardziej polecała mi wosk o nr. 9377. Teraz mam dylemat ktory jednak wybrac? Czym one tak naprawde sie różnią ? Pozdrawiam
3M 80345 Polish Rosa - to pasta w zasadzie wosk, który ma właściwości nabłyszczająco - czyszczące. Czyli czyści i nabłyszcza lakier, można go zakwalifikować jako tzw sealant.

3M 9377 Finishing glaze - to generalnie typowy nabłyszczać, Aplikacja tego produktu jest trudna bo bardzo szybko dosycha i trzeba go aplikować na małych powierzchniach i niemal natychmiast polerować. Po tym środku lakier naprawdę ożywa, zyskuje głębi ect.
Dodatkowo długo utrzymuje się na lakierze.

Reasumując żaden z powyższych produktów nie kwalifikuje się do roli typowego wosku. Jednak gdybym z tych dwóch miał wybierać, to zdecydowałbym się na 3M 80345 Polish Rosa.



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Re: [Alll VW] Polerowanie lakieru.

Post autor: duzy_przemo » czw sie 05, 2010 22:03

Mati44 pisze:Witam mam troszkę inne pytanie nie do końca związane z polerowaniem lakieru bardziej z jego czyszczeniem a mianowicie chciałbym się dowiedzieć czym najlepiej osunąć smołę z lakieru mam na błotnikach i drzwiach kilka małych kropek od smoły jest wiele sposobów na jej usunięcie ale chciałbym wiedzieć który według was jest najbezpieczniejszy dla lakieru masło, benzyna ekstrakcyjna czy morze środki typowo do tego przeznaczone na początku byłem właśnie za takim właśnie rozwiązaniem ale bardzo często na opakowaniach można przeczytać sprawdź w mniej widocznych miejscach a i przeczytałem też ba jakimś forum że komuś jedne z takich środków uszkodził lakier myślałem o produkcie firmy Sonax do usuwania smoły raczej nie uszkodzi lakieru ale cichłbym żebyście się ta ten temat wypowiedzieli.
PozdraVWiam

Nie znam tego produktu sonaxa. Ale z czystym sumieniem mogę Ci polecić Poorboy's Bug&Squash dodatkowo do zestawu glinkę polerską i sprawa smoły powinna zostać rozwiązana. Płynu Poorboy's użyj jako lubrykanta do glinki.
Obrazek Obrazek



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

[Alll VW] Polerowanie lakieru.

Post autor: Mati44 » czw sie 05, 2010 23:31

Chyba się faktycznie skuszę na ten środek Poorboy's Bug&Squash cena jest ok wielki dzięki +
PozdraVWiam



mageno
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt sie 04, 2009 15:04
Lokalizacja: Śląsk

[Alll VW] Polerowanie lakieru.

Post autor: mageno » pt sie 20, 2010 18:25

Witam,

Chciałabym odnowić lakier w warunkach domowych, za dużo ma rysek. Nie mam namyśli takiej prawdziwej polerki($$$), tylko zastosowanie pasty K2 tempo lekkościernej, cena tubki jest wyjątkowo niska ok. 5zł. Widziałam kilka zdjęć samochodów przed i po użyciu tej pasty i efekt naprawdę jest zadowalający. Używał ktoś jej? Jakieś opinie?



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

[Alll VW] Polerowanie lakieru.

Post autor: duzy_przemo » pt sie 20, 2010 23:09

mageno, Jeśli wysilisz się trochę i poczytasz cały temat to wszystkiego się dowiesz o Temp i innych.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości