[mk3] Xenon - jaki zestaw polecacie

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » wt cze 15, 2010 17:43

Trafił na kompletnego h.... a nie policję. 500 zł mandatu + 100 zł za przegląd ? PARANOJA ! Najwyższy mandat jaki słyszałem za xenon to 200 zł. Najwyższy. A słyszałem ich już z 20-25.

Ale cóż - to, że Jeep Cherokee ma lampy na wysokości naszych oczu siedziąc w samochodzie i jego soczewki wręcz książkowo biją nam w oczy to policję nie obchodzi ..... Nie k..... ! Bo to ma homologację. Raczej na oślepianie.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Eso
--------
--------
Posty: 396
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 21:59
Lokalizacja: Tarnów Opolski/Opole
Kontakt:

Post autor: Eso » wt cze 15, 2010 22:40

BartekGib pisze:Ale cóż - to, że Jeep Cherokee ma lampy na wysokości naszych oczu
tez dzis widzialem i to n a xenonie


MÓJ MKIII
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2308992#2308992

ZAPRASZAM: http://automobile-breffka.otomoto.pl/

[img]http://images49.fotosik.pl/214/4f047f3f2485d59b.jpg[/img]

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Post autor: skaktus » śr cze 16, 2010 10:01

Ja nie wiem w czym macie problem z tymi xenonami...

Jeśli kupujecie tani xenon za 200 zł to czego się spodziewacie ? Ani przetwornica ani palnik nie ma homologacji. W droższych zestawach zdarza się przetwornica z homologacją, ale palnik już nie. Nigdy jeszcze się nie spotkałem z palnikiem H1 lub H7 z homologacją.

Z homologacjami jest tak samo jak z innymi rzeczami w aucie. Przyciemniacie szyby folią, to ta musi mieć atest, nie ma - mandat i z tym nikt nie dyskutuje. Opony - kupicie jakieś trefne, zjechane i tak samo mandat.

Przeróbka na xenon to nie wszystko. Nie wiem czy to tutaj pisałem czy w innym temacie, ale miałem okazję porównać hondę civic z xenonem vs golf 3 (+ tungsram 90% + przekaźniki) bez xenona i niestety różnica byłą niewielka w postaci koloru. Xenon kosztował jakieś 250 zł i świecił słabo. Po czasie koleś dostał mandat 500 zł + punkty. W ksenonie żarniki powyłaziły z trzonków bo tak tandetnie były zrobione.

Gdyby od tak wszystko było łatwie, Philips też by produkował żarniki H1 a tak nie produkuje, bo żadna z lamp nie została do takiego żarnika przystosowana. Czy z kosiarki robicie wentylator ? A do diesla lejecie benzynę ? Nie. Do Golfa 4 są lampy z homologacją na xenon i ich można używać ile wlezie. Do Golfa 3, 2, 1 takich lamp nie ma. Nawet jak by były, to pewnie by nikt nie wydał 2 000 zł za zespół lampy z przetwornicami.

Sam chciałem montować xenon, ale śmigam dużo za granicą i to mi się nie opłaca, bo w innych krajach to jeszcze bardziej ścigają. Nawet jak jechałem do Mołdowy, na granicy sprawdzali czy nie mam xenona.



Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » śr cze 16, 2010 15:09

Porównaj sobie Fiata Cinqueceto na żarówce za 5 zł ze źle ustawionymi lampami (jakich są TYSIĄCE na ulicach) a mojego Golfa III z lampami na soczewce skupiającej, świetnej granicy światłocienia i lampach ustawianych skrupulatnie pod ścianą. Zapraszam na porównanie oślepiania :pub:

Kupując porządne lampy na soczewce i jakiś normalny zestaw xenon HID oczekuje od lamp porządnej efektywności świecenia. I to dostaję. Jestem w pełni zadowolony.

Nie wiem na jaki zestaw trafiłeś, ale na In.Pro MK4 Look Angel Eyes + połtora rocznym zestawie xenon HID H7 w barwie 6000k bije na głowę nawet niektóre zestawy oryginalnie montowane w samochodach. Nie powiem już co się działo na Hella Celis .....

Musiałeś trafić chyba na jakiś trzaskany HID, skoro takie rzeczy się działy. Ja kupiłem używany zestaw HID, gruba przetwornica, plasitkowy cokół żarnika, żarnik już kilkadziesiat razy wyjmowany-zakładany, przekładany do innych lamp i nic - xenon świeci tak samo jak na początku. Raz nawet żarniki były wystawione na działanie śniegu, kilka płatków spadło na nie i nic. Ja go kupiłem używanego roczniaka, sam go mam kawałek czasu i do dzisiaj jest świetnie. Żarniki STALE mają tą samą barwę, żadnych różnic między nimi.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Post autor: skaktus » śr cze 16, 2010 17:40

Robisz jak uważasz. Ja z xenona nie korzystam bo nie chcę mieć nieprzyjemności przy stłuczce czy to przy wypadku albo na kontroli policyjnej. Jedni śmigają latami na xenonie, inni parę dni i koniec z dowodem rejestracyjnym. Wszystko zależy od gliniarzy i ich widzi misię. W moim mieście jeździ coraz więcej buraków na xenonie + audi 80 i to zwiększa liczbę kontroli w autach i ich oświetlenia.

Posiadam światła soczewkowe i nie narzekam. Widać dobrze. Jeśli bym miał montować xenon, to 4300 K, do tego jakiś z homologacją. Niestety takich żarówek nie ma, o czym wspominałem.



Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » śr cze 16, 2010 20:08

Gdyby takie żarniki były, to bym był w stanie dać za nie nawet z 500 zł.

Ja nie mówię, że xenon u każdego to jest świetna sprawa. Dla mnie osobiście synonim piekła - ori ryflowane H4 z MKIII z 8000k. Od razu wizyta u okulisty na następny dzień.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » śr cze 16, 2010 21:31

BartekGib pisze:Ja nie mówię, że xenon u każdego to jest świetna sprawa. Dla mnie osobiście synonim piekła - ori ryflowane H4 z MKIII z 8000k. Od razu wizyta u okulisty na następny dzień.
olsnienie jak przy spawaniu :D

Ja tez mam hidy i bardzo sobie je chwale. Na soczewce w in.pro. Ustawione na skp. Nikt mi nie migal swiatlami, ani na cb nie slyszalem zebym kogos oslepial, a smigam po Polsce na tym setupie od 6 miesiecy. Nie wyobrazam sobie innego swiatla w aucie.



Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » śr cze 16, 2010 23:06

micky pisze:Nie wyobrazam sobie innego swiatla w aucie.
Ja również. Człowiek do dobrego się za szybko przyzwyczaja :)


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Post autor: skaktus » czw cze 17, 2010 00:08

I wam się chwali, macie ustawione i bangla jak powinno. Wielu nie ustawia bo po co...

Gorzej jest z przeglądami, kolizjami itp. Wtedy potrafią się o wszystko czepiać i tutaj zaczyna xenon boleć, oczywiście nie zawsze, ale może mocno kopnąć.



Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » czw cze 17, 2010 00:36

skaktus pisze:I wam się chwali, macie ustawione i bangla jak powinno. Wielu nie ustawia bo po co...

Gorzej jest z przeglądami, kolizjami itp. Wtedy potrafią się o wszystko czepiać i tutaj zaczyna xenon boleć, oczywiście nie zawsze, ale może mocno kopnąć.
Całe ryzyko :( Zresztą kilka osób posiadającyh autka z ori instalacjami ksenonowymi ze mną jechało Golfem i byli zszokowani jakością i ilością światła padającego z mojego autka. Wystarczy dobrze wypucować lampki i jest ok. Podstawa kolejna jest taka, że dla mnie xenon istnieje WYŁĄCZNIE na grubej tafli szkła, osobistą porażką dla mnie jest montowanie xenonu seryjnie w autach na poliwęglanowych szkłach lamp .........


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Post autor: skaktus » czw cze 17, 2010 14:36

BartekGib pisze:
skaktus pisze:I wam się chwali, macie ustawione i bangla jak powinno. Wielu nie ustawia bo po co...

Gorzej jest z przeglądami, kolizjami itp. Wtedy potrafią się o wszystko czepiać i tutaj zaczyna xenon boleć, oczywiście nie zawsze, ale może mocno kopnąć.
Całe ryzyko :( Zresztą kilka osób posiadającyh autka z ori instalacjami ksenonowymi ze mną jechało Golfem i byli zszokowani jakością i ilością światła padającego z mojego autka. Wystarczy dobrze wypucować lampki i jest ok. Podstawa kolejna jest taka, że dla mnie xenon istnieje WYŁĄCZNIE na grubej tafli szkła, osobistą porażką dla mnie jest montowanie xenonu seryjnie w autach na poliwęglanowych szkłach lamp .........
Problem w tym że 99% nowych aut ma poliwęglan i to wszystko zależy od niego, jak i od lustra i soczewki i ich jakości. Miałem okazję testować G3 + Sonar z soczewką i najtańsze zestawy świeciły beznadziejnie i krzywo. Im droższe pewnie lepiej, ale mało kto wydaje 400 - 500 zł na zestaw, większość kupuje te za 100 zł (palniki + przetwornice) i się cudu spodziewa.

A co do wypadków, ze względu na to ryzyko ja nie zamierzam ryzykować.



davidov26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt gru 18, 2009 23:11
Lokalizacja: LESZNO i HALIFAX UK
Kontakt:

Post autor: davidov26 » czw lip 22, 2010 19:55

witam a Ja sie tez zastanawiam nad xenonami do mojego leona 1 .Mam zarowki H7 i z tego co przeczytalem tutaj i na innych stronach to do mnie do oryginalnych lamp z odblysnikiem potrzebuje zarniki H7R czyli zestaw h7r np z tego sklepu z Poznania
http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=w ... 10&temat=Różnica pomiędzy D2S,a D2R oraz H7,a H7R.
Kupowal ktos u nich pytam bo oni pisza ,ze to sa japonskie a wole takie od chinskich bo tam to robia masowke tak mysle osobiscie jesli ktos moglby mi doradzic cos w tej sprawie to bylbym wdzieczny aha i zastanawiam sie nad barwa 4300 bo ta najlepiej swieci a o to mi chodzi a nie o kolor swiatel a 6000 k bo niby ta powinno sie zamontowac w aucie powyzej 2000 r produkcji a Ja mam 2004 r .Z gory dziekuje za jakakolwiek pomoc i doradztwo a z racjio tego ,ze miesdzkam w A nglii to z policja klopotow mial nie bede no ale chcialbym miec wszystko jak najlepeij ustawione tak zeby nikogo nie oslepialo .



Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » sob lip 24, 2010 11:24

1. xenonowe.pl - jedne z lepszych zestawów na rynku
2. Najlepsza barwa ( ale właśnie - nie wszędzie dostępna ) - 5000k
3. Nawet nie próbuj zakładać ksenonu do odbłyśnika :bajer: A jakieś tam H7R, H7M czy inny alfabet to sobie można między bajki wsadzić. Ksenon tylko odnajduje się w soczewce i tyle ! Ta nakładka na H7R po 2-3 tygodniach Ci się wykruszy i masz po zabawie.
4. Kto Ci takich bredni nagadał o barwach :grin: ? ? ? ? ? Widać, że ktoś sie bardzo świetnie zna :chytry:
Ostatnio zmieniony sob lip 24, 2010 11:25 przez BartekGib, łącznie zmieniany 1 raz.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

davidov26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt gru 18, 2009 23:11
Lokalizacja: LESZNO i HALIFAX UK
Kontakt:

Post autor: davidov26 » sob lip 24, 2010 17:18

czyli lepiej kupic angel eyes i potem do tego bi-xenon bo nie ma jak to sprawdzone w praniu teorie mam tu na mysli ten zestaw h7r a konkretnie te koncoweczki na zarowy .Dzieki BartekGib za odpowiedz i jeszcze jedno nie zrozumialem o co Ci chodzi z tym cytuje " Kto Ci takich bredni nagadał o barwach ? ? ? ? ? Widać, że ktoś sie bardzo świetnie zna " .Pytam bo mi nikt nic nie nagadal a wiedze na temat xenonow mam jaka mam i glownie od znajomych i to co w necie wyczytalem a jest tego masa i pisza ludzie ,ze maja w lampach z odblysnikami no ale z nikim nie rozmawialem na ten temat wiec jasnosci w tym temacie nie mam .Dobrze by bylo jak by sie wiecej osob na ten temat wypowiedzialo o xenonach w lampach z odblysnikiem .Dzieki jeszcze raz i pozdro :bajer:
Mam jeszcze jedno pytanko do "wszystkich " bo skoro niby w lampach z odblysnikiem xenony nie dzialaja dobrze a ja chce miec sprawne swiatla i takie ,ktore nikogo nie beda oslepiac to czy ktos jest mi w stanie odpowiedzie na pytanie czy ANGEL EYES kupione w polsce sa takie same jak kupione w anglii pytam dlatego ,ze jak ogladalem powiekszone zdjecia takich lamp w necie odpowiedni z PL i UK to wydaje mi sie ze te ringi ,ktore sa w srodku sa skierowane w innych kierunkach ,wydaje mi sie tak i to by moglo byc prawda poniewaz w obu tych krajach jedzi sie po roznych stronach jezdni ,Jesli ktos ma naprawde pojecie to prosze o odpowiedz juz nie wazne xenony wazne czy jak kupie w PL angel eyes bo sa tansze to czy one beda dobrze swiecily bo to ze beda pasowaly to wiadomo .Dzieki i pozdro jeszcze raz
Ostatnio zmieniony sob lip 24, 2010 18:11 przez davidov26, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości