Czyszczenie przepustnicy - instrukcja
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Właśnie wyczyściłem przepustnicę, (gdy nabierał 80 stopni obroty falowały, spadały czasami gasł) wszystko poszło sprawnie samo podejście od strony mechanicznej banalne, adaptacji nie robiłem bo mechanik mi nic o tym nie mówił...i... pierwsza próba nagrzania auta ok zero falowania, równe obroty, po przeczyszczeniu praktycznie te same co przed czyszczeniem (przed 750-800, po 900-1000)
druga próba niestety znów falowanie obrotów przygasanie auta, trzecia próba ok... teraz pytanie...czy jechać i zrobić u jakiegoś elektromłotka adaptację czy zaczekać z tydz zobaczyć czy bedzie lepiej czy może samo się zaadoptuje? Troche szkoda mi wydać 50 zł za samo podpięcie pod vaga... (1.6 aee podejrzewam że mam błąd poduszek powietrznych)
a dla innych mała pomoc gdyby ktoś miał jakieś obawy co do rozebrania tego wszystkiego
1 śrubki trzymające (klucz inbus 5)
2 elektronika na zatrzasku
3 linka (wystarczy otworzyć przepustnice i lekko się zdejmuje)
4 tu myć
druga próba niestety znów falowanie obrotów przygasanie auta, trzecia próba ok... teraz pytanie...czy jechać i zrobić u jakiegoś elektromłotka adaptację czy zaczekać z tydz zobaczyć czy bedzie lepiej czy może samo się zaadoptuje? Troche szkoda mi wydać 50 zł za samo podpięcie pod vaga... (1.6 aee podejrzewam że mam błąd poduszek powietrznych)
a dla innych mała pomoc gdyby ktoś miał jakieś obawy co do rozebrania tego wszystkiego
1 śrubki trzymające (klucz inbus 5)
2 elektronika na zatrzasku
3 linka (wystarczy otworzyć przepustnice i lekko się zdejmuje)
4 tu myć
Ostatnio zmieniony śr mar 24, 2010 16:00 przez Kary, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy nie wiedziałem co to internet nie miałem pojęcia ilu na świecie jest idiotów...
Mój jest [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2629808#2629808]tutaj[/url] :D:D:D
Mój jest [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2629808#2629808]tutaj[/url] :D:D:D
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
- Lokalizacja: katowice, sosnowiec
- Kontakt:
Witam,
wczoraj byłam u mechanika i powiedział mi, że starej lub już czyszczonej przepustnicy się nie adaptuje.
Czy to prawda?? Ja się nie znam zupełnie więc proszę o odpowiedź Chciałabym wiedzieć czy jest konieczność kupowania nowej. Po czym można stwierdzić, że obecna już się nie nadaje?? (dodam, że w aucie odczuwam drgania)
wczoraj byłam u mechanika i powiedział mi, że starej lub już czyszczonej przepustnicy się nie adaptuje.
Czy to prawda?? Ja się nie znam zupełnie więc proszę o odpowiedź Chciałabym wiedzieć czy jest konieczność kupowania nowej. Po czym można stwierdzić, że obecna już się nie nadaje?? (dodam, że w aucie odczuwam drgania)
Jak golf ma obroty dobre, a tylko drgania to na moje nie będzie to uszkodzona przepustnica. Przerabiam też ten temat.nateczka pisze:(dodam, że w aucie odczuwam drgania)
Odpowiedzi na 100% co to powoduje - jak do tej pory - nie ma. Wymiana po kolei całego osprzętu silnika również nie przynosi efektów, więc może wina leży w środku silnika???
Po czyszczeniu adaptacje się robi.
Pozdrawiam koleżankę serdecznie
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 19:25 przez pasażer, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam ja mam ostatnio sporo problemów z przepustnicą pomogło wyczyszczenie ale nie na długo teraz zniknęło ssanie i przekręceniu zapłonu przepustnicy wo gule nie słychać nie ustawia się a nie chce wydać pieniędzy na darmo na nową więc postanowiłem wszystko dokładnie najpierw sprawdzić mam VAGA 4.9 PL wyświetla błąd nastawnik przepustnicy brak obwodu a morze mi ktoś powiedzieć jak te przepustnice rozebrać na części pierwsze
PozdraVWiam
PozdraVWiam
Z tego co wiem przepustnice powinno się czyścić co jakiś czas... i nie ma czegoś takiego że raz wyczyścisz i ona jest już do wyrzucenia.... nową kupuje się gdy stara zostanie uszkodzona lub działa niepoprawnie i jej resetowanie i adaptacja/kalibracja nic już nie pomaga...
Przepustnicy się nie rozbiera na części pierwze bo jest to nie potrzebne i niczemu nie służy... przepustnica to przepustnica i ma działac tak jak została stworzona amen
Błąd Nastawnika Przepustnicy - potrzebna adaptacja bo własnie wtedy wywala taki błąd chyba że jest uszkodzony czujnik bo to też niestety się zdarza ale raczej sporadycznie, sprawdź też te złącze może któryś z kabelków nie łączy i wymaga poprawienia, wtedy też wykrzaczy taki błąd bo nie ma połączenia z przepustnicą.
jak ją wymontować napisałem kilka postów wyżej jest też obrazek, zwykle przepustnicy szukamy w pobliżu filtra powietrza bo są to elementy współdziałające bezpośrednio
dodam, że u mnie bez adaptacji auto po czyszczeniu przepustnicy działa prawidłowo, problemy z przygasaniem i wariowaniem obrotów zniknęły, jazda stała się o wiele wygodniejsza i spokojniejsza, sam dźwięk nawet jakby bardziej równy i stonowany.
co do falujących wariujących obrotów to wina może leżeć w silniku krokowym, jedni mówią aby czyścić, jedni aby regenerować a inni aby wymienić ale w tej kwesti niech się wypowie ktoś kto już się tym zajmował bo nie chcę pisać rzeczy nie sprawdzonych przezemnie...
pozdrawiam
Przepustnicy się nie rozbiera na części pierwze bo jest to nie potrzebne i niczemu nie służy... przepustnica to przepustnica i ma działac tak jak została stworzona amen
Błąd Nastawnika Przepustnicy - potrzebna adaptacja bo własnie wtedy wywala taki błąd chyba że jest uszkodzony czujnik bo to też niestety się zdarza ale raczej sporadycznie, sprawdź też te złącze może któryś z kabelków nie łączy i wymaga poprawienia, wtedy też wykrzaczy taki błąd bo nie ma połączenia z przepustnicą.
jak ją wymontować napisałem kilka postów wyżej jest też obrazek, zwykle przepustnicy szukamy w pobliżu filtra powietrza bo są to elementy współdziałające bezpośrednio
dodam, że u mnie bez adaptacji auto po czyszczeniu przepustnicy działa prawidłowo, problemy z przygasaniem i wariowaniem obrotów zniknęły, jazda stała się o wiele wygodniejsza i spokojniejsza, sam dźwięk nawet jakby bardziej równy i stonowany.
co do falujących wariujących obrotów to wina może leżeć w silniku krokowym, jedni mówią aby czyścić, jedni aby regenerować a inni aby wymienić ale w tej kwesti niech się wypowie ktoś kto już się tym zajmował bo nie chcę pisać rzeczy nie sprawdzonych przezemnie...
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt kwie 02, 2010 15:59 przez Kary, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy nie wiedziałem co to internet nie miałem pojęcia ilu na świecie jest idiotów...
Mój jest [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2629808#2629808]tutaj[/url] :D:D:D
Mój jest [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2629808#2629808]tutaj[/url] :D:D:D
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob mar 06, 2010 16:39
- Lokalizacja: katowice, sosnowiec
- Kontakt:
yyyy....chyba w życiu się nie dowiem, co mojej perełce dolega....
po badaniu tym vagiem wyszło, że przepustnica do wymiany...
a może znajdzie się ktoś taki miły i powie czy lepiej oryginalną używkę kupić czy zamiennik nowy??
i gdzie się sprawdza te numery,zeby kupic dobrą
bo rocznik i model auta, silnik chyba nie wystarczy??
po badaniu tym vagiem wyszło, że przepustnica do wymiany...
a może znajdzie się ktoś taki miły i powie czy lepiej oryginalną używkę kupić czy zamiennik nowy??
i gdzie się sprawdza te numery,zeby kupic dobrą
bo rocznik i model auta, silnik chyba nie wystarczy??
kupywałem VIKA zamiennik i była wadliwa, oddałem kupilem używkę i śmiga już około rok, zamiennik 400, używka 200, ori nówka 900PLNównateczka pisze:powie czy lepiej oryginalną używkę kupić czy zamiennik nowy??
co do nr jest na tej plastikowej czarnej części przepustnicy 1J0..itd.. i ważne by on się zgadzał a nie kod silnika,model, u siebie mam z Audi A3
(dodam, że zamiennik niby nr ten sam a wejścia na węże poprowadzone były pod złymi kątami)
Zdania są różne mi mechanik powiedział że jeśli zamiennik to on się tego nie podejmuje bo nie chce żebym za dwa miesiące znów przyjeżdżał... i ogólnie mówił że lepiej używkę no ale przykład kolegi wyżej udowadnia że nie koniecznie zamiennik musi być do kitu...
też zaryzykowałbym i kupiłbym zamiennik...
też zaryzykowałbym i kupiłbym zamiennik...
Gdy nie wiedziałem co to internet nie miałem pojęcia ilu na świecie jest idiotów...
Mój jest [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2629808#2629808]tutaj[/url] :D:D:D
Mój jest [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2629808#2629808]tutaj[/url] :D:D:D
witam, mam taki sam problem jak wielu tutaj użytkowników tzn.falujące obroty.trzykrotnie miałem czyszczona przepustnice w warsztatach,i problem występuje dalej.mechanik powiedział ze jest uszkodzona przepustnica i w grę tylko wchodzą oryginalne,a te są w cenie okolo800 mam pytanie czy to prawda ze zamiennika nie da się adaptować?
[img]http://images41.fotosik.pl/83/ba9bf3e9f428f41d.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 36 gości