Polerowanie aluminium

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
lluukkaasss
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: wt lut 21, 2006 00:19
Lokalizacja: WLKP

Post autor: lluukkaasss » śr mar 17, 2010 09:35

jakbys zbyt szybko polerowal to Ci sie pasta przypali i czarne smugi zostana ale nie wyjdzie mgła ;)



Awatar użytkownika
michalc696
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
Lokalizacja: Orońsko

Post autor: michalc696 » śr mar 17, 2010 18:56

Mam tylko podobny rant wewnętrzny właśnie tam gdzie są te śrubki, ale ich nie ruszałem. Ja zrobisz to malowanie to wrzuć zdjęcie do tematu. Ja w jednej feldze postanowiłem oblecieć też te śrubki, ale za dużo roboty i w trzech pozostałych dam sobie spokój.



matek55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 10:21
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: matek55 » śr mar 17, 2010 19:13

Witam dałem do znajmoego zeby naspawał mi troche aluminum na ranty i jak odebrałem to to sie załamałem. Pomózcie mi od czego mam ruszyc ? Boszem i tarcza listkowa ? czy jak ? bo kompletna załamka nizej fot

http://img96.imageshack.us/i/zdjcie0384p.jpg/

pozdr



Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » śr mar 17, 2010 20:11

matek55 pisze:Witam dałem do znajmoego zeby naspawał mi troche aluminum na ranty i jak odebrałem to to sie załamałem. Pomózcie mi od czego mam ruszyc ? Boszem i tarcza listkowa ? czy jak ? bo kompletna załamka nizej fot

http://img96.imageshack.us/i/zdjcie0384p.jpg/

pozdr
Tokarz niech Ci to najpierw przetoczy... a potem oszlifować.



matek55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 10:21
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: matek55 » śr mar 17, 2010 20:14

byłem o tokarza i mówi ze strasznie duzo roboty z tym bo trzba pomału zbierac. A jak by delikatnie i równomiernir robił to boshem ? tylko nie wiem jaki zastosowac papier do tego bosha i później oscylacyjna co ?



mattowy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn sie 03, 2009 16:16
Lokalizacja: Tczew

Post autor: mattowy » śr mar 17, 2010 21:36

witam panowie mam taki problem otoz postanowilem wypolerowac moje felgi i zalozylem ze bedzie to polerka tylko zwierzchu a srodek prysne na czarny mat. skonczylem felge i stwierdzilem ze nie bedzie to dobrze wygladac i teraaz pytanie... macie jakies patenty jak wyszlifowac te trudno dostepne miejsca zaznaczone na czerwono ? a druga sprawa uzywam do polerki pasty fercela g3. nadaje sie do tego czy zmienic na cos innego bo mam wrazenie ze nie sprawdza sie i jest delikatne mleko. a mam jeszcze jakas paste k2 do aluminium nada sie ? czyt mzoe cos zle robie ? najpierw wyszlifowalem baranek papierem 180 potem poszedl wodny 600, 1000, 1500, 2000 filc na wiertarce i pasty.

http://img151.imageshack.us/img151/893/felgac.jpg



robertinio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr cze 22, 2005 17:13
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: robertinio » czw mar 18, 2010 14:28

matek55 pisze:Witam dałem do znajmoego zeby naspawał mi troche aluminum na ranty i jak odebrałem to to sie załamałem. Pomózcie mi od czego mam ruszyc ? Boszem i tarcza listkowa ? czy jak ? bo kompletna załamka nizej fot

http://img96.imageshack.us/i/zdjcie0384p.jpg/

pozdr


dasz rade sam to opanować :
raszpa, potem pilnik, potem szlifierka oscylacyjna z gradacją 40, a potem już szlifowanko papierami o mniejszej gradacji,
na upartego po walce raszplą mozna zarzucić na auto włączyć silnik i samemu przeszlifować


www.alufelgi.za.pl

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » czw mar 18, 2010 14:42

matek55 pisze:byłem o tokarza i mówi ze strasznie duzo roboty z tym bo trzba pomału zbierac. A jak by delikatnie i równomiernir robił to boshem ? tylko nie wiem jaki zastosowac papier do tego bosha i później oscylacyjna co ?
Bosh plus tarcza 115mm na rzep do tego papier 115mm P60 i P80. Tylko jak możesz zmniejsz obroty na fleksie tak by zniwelować ryzyko przypalenia materiału.Następnie delikatnie to wszystko zebrać.
Jak już zbierzesz to na płasko to całość oraz przyległą część rantu szlifuj od P120 w wzwyż tak by wygubić miejsce naprawy.
Moja rada nie spiesz się przy naprawie bo łatwo wybrać zbyt dużo materiału i będziesz musiał zaczynać zabawę od nowa.



matek55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 10:21
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: matek55 » czw mar 18, 2010 15:44

Dzieki bardzo za rady :):):) tylko jest problem bo tam gdzie ma naspawane ten rant idzie lekko pod skosem ( nie jest do konca płaski ;/ ) zeszlifowałem lekko zadziory i raczej daje do tokarza bo nie chce rozwalic tego rantu .Czy mozna szlifowac oscylacyjna papier na mokro tzn np 600, 800, 1000 itd ?



Awatar użytkownika
Piterr9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: czw maja 21, 2009 19:25
Lokalizacja: Biesiekierz/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Piterr9 » czw mar 18, 2010 19:27

nio właśnie taka czarna mi sie ta pasta robiła nie wedzialem od czego :(

[ Dodano: 18 Mar 2010 20:28 ]
tu daje fotki moich narzędzi i fotke felgi ja nie robiłem całej felgi tylko obwudkę Obrazek Obrazek Obrazek


Moja dziewczyna jest zazdrosna o mojego mkII :) Uważa ,że poświęcam mu wiecęj czasu niż jej :)

robertinio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr cze 22, 2005 17:13
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: robertinio » czw mar 18, 2010 22:23

matek55 pisze:Czy mozna szlifowac oscylacyjna papier na mokro tzn np 600, 800, 1000 itd ?

nie spotkałem się jeszcze z listkami do szlifierek oscylacyjnych o gradacji mniejszej niz 240


www.alufelgi.za.pl

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw mar 18, 2010 23:56

robertinio pisze:nie spotkałem się jeszcze z listkami do szlifierek oscylacyjnych o gradacji mniejszej niz 240
to zmień sklep



robertinio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr cze 22, 2005 17:13
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: robertinio » pt mar 19, 2010 11:15

To_mas pisze:
robertinio pisze:nie spotkałem się jeszcze z listkami do szlifierek oscylacyjnych o gradacji mniejszej niz 240
to zmień sklep



pokaż mi listki do szlifierki delta o gradacji 500-1000
pozatym jak chcesz je moczyć w wodzie ? z całą szlifierką ?


www.alufelgi.za.pl

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt mar 19, 2010 13:05

robertinio, to pisz konkretnie a nie teraz dopiero wyskakuj z konkretnym modelem i gradacjami 4x większymi od tego co podałeś, nie bądź cwany :)
Poza tym ciekawe czy kolega pytając o szlifierkę oscylacyjną miał akurat na myśli twoją deltę

tu masz ze posiadają większą taką gradację http://moto.allegro.pl/item951805278_pa ... orami.html
do 400
jest ? jest !

jak by ci było mało to znalazłem i 500 i 600 i 800
http://www.pasja.koszalin.pl/index.php? ... sort=price
robertinio pisze:pozatym jak chcesz je moczyć w wodzie ? z całą szlifierką ?
:panna:
tak jak sie szlifuje na mokro np pod poler lakieru 1500 czy tam używając trizact ?
jakoś wtedy da sie nie moczyć całej szlifierki....
no ale to 3a umieć.
Ostatnio zmieniony pt mar 19, 2010 13:08 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości