[MK2] Instalacja MFA

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
retim
VWhite Golf MKII
VWhite Golf MKII
Posty: 171
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:35
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: retim » śr mar 17, 2010 11:07

Witam takie pytanko odnośni MFA czy instalacja el a dokładniej wiązka z licznika do skrzynki bezpieczników z 1.6PN różni się od ori MFA? Podejrzewam że tak tylko nie jestem pewny



Awatar użytkownika
Dioda83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Dioda83 » śr mar 17, 2010 12:38

retim pisze:Witam takie pytanko odnośni MFA czy instalacja el a dokładniej wiązka z licznika do skrzynki bezpieczników z 1.6PN różni się od ori MFA? Podejrzewam że tak tylko nie jestem pewny
Różni się i to znacznie.


SPRZEDAJĘ
Mój Mk2
Obrazek
www.wsercupolska.org

Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » sob kwie 10, 2010 02:15

Mam licznik z ekonomizerem. Wiem ze gdzies w ktorys z pinow trzeba podpiac + aby on dzialal lecz nie wiem do ktorego pinu i w ktorej kostce. I moje pytanie jest takie czy jak bede podpinal ten + do roznych pinow to czy moze sie cos stac z licznikiem? MFA w nim dziala do pelni szczescia brakuje jeszcze tylko tego ekonomizera.


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

_ZET_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: _ZET_ » sob kwie 10, 2010 19:42

Witam mam problem z MFA

otóż posiadam seata toledo ale instalacja jest praktycznie taka sama jak w vw
więc sądzę ,że tu znajdę pomoc

do rzeczy :

chciałem dołożyć MFA

zainstalowałem licznik wraz z jego wiązką oraz manetkę z mfa

podłączyłem i mfa działa ale jest jedno ale

zaświeca mi się kontrolka abs- i świeci już ciągle tak jak by miał jakiś błąd [niestety nie maiłem okazji sprawdzić czy działa abs bo z rozgrzebaną skrzynka bezpieczników na pedałach trudno jeździć ]

na starym liczniku bez mfa jest wszytko ok

reasumując działa wszystko poza świecącą się ciągle kontrolką ABSu

co to może być jakieś porady ?
Ostatnio zmieniony sob kwie 10, 2010 19:43 przez _ZET_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
skazany88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 14:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: skazany88 » czw maja 27, 2010 20:59

orientuje sie ktos czy gdybym pod czujnik temperatury oleju pdopial czujnik temp.zew. by pokazywalo dobrze. bo niemam miejca w postawce na ten czujnik i nie jest mi potrzebne to wskazanie. za to mialbym temperyre wewnetrzna.
albo moze ktos wie jaki inny czujnik pelnil by to zadanie



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw maja 27, 2010 21:45

skazany88, nie wiem czy czujnik temp zewnętrznej da rade przy powiedzmy 110 stopniach oleju :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
skazany88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 14:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: skazany88 » pt maja 28, 2010 09:45

no wlasnnie dlatego pytam czy ktos ma taka wiedze by dobrac odp. Termistor



Awatar użytkownika
DługiBadyl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz lut 28, 2010 22:10
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Post autor: DługiBadyl » pn maja 31, 2010 23:12

witam mam problem z moim MFA w gofrze2 po pierwsze pokazuje mi kosmiczne spalanie, ale to powno wina pacnietego czujnika podcisnienia w kolektorze ale co mnie bardziej martwi nie moge nastawic zegarka
kombinuje z tymi guzikami w roznej kolejnosci wciskam i nic. macioe ajkies rady??



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » pn maja 31, 2010 23:33

Weź szpilkę i wciśnij mocno te przyciski od ustawiania godziny. Czasem tak jest w tych licznikach, że trzeba je potraktować z większą siłą. Co do spalania to na 90% czujnik z tyłu licznika.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn maja 31, 2010 23:39

moze nie igłe.. bo mozna sobie krzywde zrobic :D

ja to zapałką usawiam.. tez baaaardzo cieeezko idzie


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » wt cze 01, 2010 18:22

lub małym gwoździkiem można nastawiać :) Po prostu trzeba mocniej przycisnąć i zadziała, no ale bez przesady.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 01, 2010 22:33

ja zaraz po załozeniu MFA.. mówie.. cos chyba popsute.. nawet mialem wstac i o północy rozłaczyc aku.. zeby godzina była ok :D

ale wkurzylem sie , zapałka.. wcisnąłem bardzo mocno i przeskoczyło ... tu Cie mam.. i teraz juz wiem :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » czw cze 03, 2010 17:54

Dzisiaj podłączyłem home made czujnik temperatury zewnętrznej, czy dwa równolegle połączone termistory NTC 1k. Brakujące piny we wtyczkach w skrzynce bezpieczników uzupełniłem konektorami z niebieskiej kostki zapasowej wiązki licznika nieprzystosowanej pod MFA. Kostki, które należy uzupełnić za nic nie chciały po dobroci wyjść ze skrzynki, więc spróbowałem po prostu wcisnąć w nie od góry konektory z kawałkiem kabla. Bez problemu się udało i wskoczyły na swoje miejsce. Końcówki przedłużyłem cienkim kabelkiem grubości kabla telefonicznego i dalej pociągnąłem przez otwór w ścianie grodziowej, następnie pod zbiornikiem wyrównawczym, potem między zbiornikiem spryskiwaczy a akumulatorem, przy błotniku i do dołu przez otwór w podłużnicy. Znalazłem tam miejsce, które było chyba oryginalnie przewidziane na czujnik, przeciągnąłem kabel i trytytką przymocowałem do innego kabla na wysokości kierunkowskazu. Przy temperaturze na multimetrze wahającej się pomiędzy 21 a 22st.C, MFA pokazuje w tym samym miejscu 23st.C. Jak dla mnie błąd jest znikomy i potwierdza to skuteczność działania dwóch termistorów 1k.

Umiejscowienie czujnika:
Obrazek
marianmk2 pisze:Po co targałeś się aż do skrzynki bezpieczników?
Manetkę i licznik mam podłączone na oryginalnych wiązkach pod skrzynkę bezpieczników, a teraz podłączałem czujnik temperatury pod skrzynkę zgodnie ze schematem poniżej. Ty masz jakoś inaczej podłączony ten czujnik?

Obrazek


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw cze 03, 2010 22:43

marianmk2 pisze:Ja też mam 2 termistory i rzeczywiśie błąd jest znikomy-1c :bigok:
i nie rozjezdza Wam sie przy roznych temp ? bo ja mialem w sumie jeden.. ale nie mogłem trafic , bo albo mi pokazywał mróz w lipcu , albo piekielne upały w deszcz.. :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości