[MK2] Oświetlenie w Mk 2, Golf 2 >> by Szczepulek
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
pomocy
Mam już tego dość wlutowałem w każdy przycisk diody 5mm i rezystor 600 wszystko było dobrze puki nie włączyłem silnika zaczęło się dymić z włącznika świateł i wszystko zgasło . Czy to może wina że wlutowałem diody 4 volt owe proszę o odpowiedź bo jeżeli chodzi o te sprawy to powiedzmy że jak była lekcja o napięciu i wo gule to ja miałem akurat milion innych spraw na głowie
a iiiii czy ogólnie w tych przyciskach płynie napięcie 12V
a iiiii czy ogólnie w tych przyciskach płynie napięcie 12V
ok dziękuję
[ Dodano: 14 Mar 2010 10:34 ]
ok jeszcze jedno pytanko czy jak zamontuje diody 12V to muszę dawać te rezystory czy mogę się bez nich obejść aha i właśnie zorientowałem się że poprzedni właściciel urwał kable od nawiewu pod co mogę je podpiąć żeby świecił nawiew jak włączę świat tak żeby nie było żadnego spięcia ani nic
[ Dodano: 14 Mar 2010 10:34 ]
ok jeszcze jedno pytanko czy jak zamontuje diody 12V to muszę dawać te rezystory czy mogę się bez nich obejść aha i właśnie zorientowałem się że poprzedni właściciel urwał kable od nawiewu pod co mogę je podpiąć żeby świecił nawiew jak włączę świat tak żeby nie było żadnego spięcia ani nic
ja osobiscie montowalem 5mm i oporniki wlasnie w okolicach 600 i raz dzialaly a raz nie w kazdym razie ktoras sie spalila ostatecznie kupilem 1kOhm i jest spoko
co do kabli, znajdz miejsce w ktorym jest + w momencie uruchomienia swiatel (tyle to pewnie wiesz :]) moze jak bys "szedl" za kabelkami od przyciskow to znalazlbys miejsce dokladnie skad to idzie (mozliwe jest ze startuja one od wlacznika swiatel?). lub po prostu podepnij sie do ktoregos z nich.
co do kabli, znajdz miejsce w ktorym jest + w momencie uruchomienia swiatel (tyle to pewnie wiesz :]) moze jak bys "szedl" za kabelkami od przyciskow to znalazlbys miejsce dokladnie skad to idzie (mozliwe jest ze startuja one od wlacznika swiatel?). lub po prostu podepnij sie do ktoregos z nich.
[img]http://filipbasket.w.interii.pl/grafika2.jpg[/img]
Zwyczajnie złap obcęgami za jedna nóżkę i ciągnij a potem tak samo z druga po wyjęciu oryginalna żarówka sama wychodzi . Dolutuj tylko rezystor do diody umieść ją w otworze aż wyjdą nóżki z drugiej strony i potem wepchnij z powrotem blaszki które wyciągałeś ,połączenie będzie idealne bo blaszki mają idealny profil otwory
witam ja zrobiłem podobnie i jestem zadowolony z efektu;) ale jedna rzecz mnie zaskoczyła nie wiem czy u was też tak jest po włączeniu zapłonu wszyskie lampki od podświetlania przycisków się zapalają a gdy włącze przycisk od podgrzewania tylnej szyby to wszysko gaśnie i w tym samym momencie właczam przycisk świateł i wszystko zapala się znowu ;/ nie wiem w czym tkwi problem ale według mnie tak nie powinno być co myślicie? co może być prosze o pomoc.
kogix, ja tez mam cos takiego. problem jest wlasnie w przycisku od grzania szyby. prawdopodobnie kostka znajdujaca sie wewnatrz w jakis sposob styka sie z dioda albo cos i przewodzi. dzieje sie tak gdy klawisz jest docisniety w dol(wylaczony) ale wystarczy lekko dotknac klawisz u gory(nie koniecznie wlaczac) zeby juz tego nie bylo. planowalem sie zorientowac dlaczego tak to styka wszystko ale nie mam kiedy.
myslalem tez zeby jakis fragment odizolowac albo cos (ale tak zeby wogole dzialalo ). jak bys cos wymyslil to prosze o informacje
pozdrawiam
myslalem tez zeby jakis fragment odizolowac albo cos (ale tak zeby wogole dzialalo ). jak bys cos wymyslil to prosze o informacje
pozdrawiam
[img]http://filipbasket.w.interii.pl/grafika2.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 30 gości