Diagnostyka turbospreżarki i montaż zaworu MBC
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Diagnostyka turbospreżarki i montaż zaworu MBC
Witam wszystkich w moim poradniku.
Jako, że miałem ostatnio problem z turbosprężarką, zaworem MBC postanowiłem stworzyć ten mini poradnik na temat:
"Diagnostyka turbosprężarki i montaż zaworu MBC na przykładzie sprężarki Garrett T3"
Sądzę, że poradnik przyda się, ponieważ widziałem wiele razy, że ludziska nie wiedzą jak zdiagnozować swoją turbosprężarkę i zakładają nowe tematy, bo sądzą, że im sprężarka "umiera" a po prostu nie wiedzą jakie są objawy padniętej sprężarki i że prawdopodobnie wszystko jest OK
Tak samo jest z zaworem MBC (Manual Boost Controler - co do zasady działania zaworu odsyłam do tematu kolegi Soulera: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106074), który bardzo ułatwia zmianę ciśnienia wytwarzanego przez sprężarkę, a jego montaż jest dosyć łatwy i zajmuje góra 32 minuty
Tak więc zacznę od prostej diagnostyki sprężarki, po takiej czynności, będziemy wiedzieli, czy turbosprężarka jeszcze pociągnie czy też ewidentnie nadaje się do regeneracji albo też wymiany.
1. Przyglądamy się turbosprężarce z każdej strony (jeśli to oczywiście możliwe) i szukamy wycieków oleju, uszkodzonych przewodów gumowych czy też metalowych przy sprężarce... Zazwyczaj większość zużytych sprężarek jest uwalona olejem, ale może to być olej z cieknących króćców albo też silnika więc jak zauważymy olej to nie wpadajmy w panikę tylko postarajmy się znaleźć źródło, miejsce skąd wycieka olej
Na poniższych zdjęciach widać turbosprężarkę Garrett T3, zdjęcia były robione tuż po regeneracji sprężarki, ale na ostatnim zdjęciu widać niedokładnie przykręcony przewód zasilający sprężarkę w olej, takich wycieków nie powinno być, tak samo z powrotem oleju...
2. Kolejnym krokiem jest wymontowanie filtra powietrza i przyjrzeniu się mu, jeśli jest uwalony olejem, a z rury dolotu sączy się olej na filtr, to z dużym prawdopodobieństwem turbosprężarka jest na wykończeniu.
Następnie demontujemy rurę dolotu powietrza łączącego turbosprężarkę z puszką filtra powietrza i sprawdzamy ile oleju w niej jest, jeśli minimalna ilość (olej będzie zawsze, zależy jaka ilość go tam jest), maluteńka kałużka, ścianki wymazane olejem to jest OK, zapewne turbo zaciąga minimalną ilość oleju poprzez odmę i tym się nie przejmujemy.
3. Jak już zdemontowaliśmy to patrzymy na wirnik turbosprężarki, nie dopuszczalne jest aby łopatki były poszczerbione, a co najgorzej nadłamane albo z ubytkami, ewidentnie wtedy turbo do wymiany. Taka ilość oleju jaka jest widoczna na poniższym zdjęciu jest całkowicie normalna.
Jeśli wirnik jest calutki i nie widać uszkodzeń przystępujemy do sprawdzenia luzów na wirniku, co da nam dosyć dokładny obraz stanu sprężarki. Najpierw sprawdzamy luzy boczne, ruszamy wirnikiem w lewo, potem w prawo, następnie w górę i w dół, przekręcamy leciutko wirnik i sprawdzamy jeszcze raz. jeśli luzy są minimalne, rzędu 0.5mm - 1mm od osi wirnika to jest dobrze. Następnie sprawdzamy luz wzdłużny wirnika, próbujemy wcisnąć a potem wyciągnąć wirnik i tu nie dopuszczalny jest żaden luz !! Jeśli tylko wyczujemy jakiś luz wzdłuż osi wirnika to sprężarka jest już na wykończeniu i trzeba szukać nowej, regenerowanej albo używki.
4. Kolejnym etapem diagnostyki jest zdemontowanie downpipe (żeliwnej rury łączącej stronę napędową sprężarki z układem wydechowym) i ocenienie stanu zaworu upustowego, a w zasadzie klapki zaworu WG (WastGate - zawór upustowy turbosprężarki), szukamy wżerów, nadpaleń, defektów okolic klapki zaworu, jeśli wszystko jest ok, to przystępujemy do sprawdzenia sprawności zaworu WG.
5. WG moim zdaniem najłatwiej sprawdzić dysponując agregatem sprężającym. Odkręcamy opaskę na wężu idącym z WG do sprężarki i zdejmujemy wąż.
Do węża przytwierdzamy końcówkę kompresora i dokładnie zabezpieczamy i uszczelniamy. U siebie w warsztacie mam kompresor z butlą i przed takim zabiegiem pompuję do butli około 1bara powietrza, WG sprawdzamy po prostu *#cenzura#* spręzone powietrze z kompresora, zawór WG powinien otwierać się już przy około 0.5 -0.6 bara. Jeśli się nie otwiera to zapewne jest zapieczony i należy go w jakiś magiczny sposób rozruszać;) . Na poniższym filmiku widać poprawnie pracujący zawór WG przy ciśnieniu na kompresorze ustawionym na 1bar:
[youtube][/youtube]
6. Jeśli WG działa prawidłowo, to skręcamy downpipe i dolot powietrza wraz z puszką filtra powietrza. I sprawdzamy stan kolanka gumowego łączącego sprężarkę z kolektorem dolotowym (czerwona kropa na zdjęciu), czy nie popękane, itp. Następnie sprawdzamy gumowy wężyk łączący kolanko kolektora dolotowego z układem LDA pompy wtryskowej (zielone kropki na zdjęciu), także ten wężyk powinien być szczelny...
I w ten sposób mamy zdiagnozowaną sprężarkę Opis na podstawie silnika 1.6TD JR (bez intercoolera) ale diagnoza ma zastosowanie do wszystkich sprężarek starego typu...
Druga cześć poradnika, czyli montaż zaworu MBC, na przykładzie sprężarki Garrett T3 (silnik 1.6TD JR).
1. Demontujemy rurę dolotu powietrza do sprężarki, ułatwi to nam montaż zaworu. Następnie odkręcamy opaskę i zdejmujemy waż (czerwona kropka na zdjęciu):
Następnie przygotowujemy zawór MBC do montażu, w tym celu zaopatrujemy się w przewód gumowy, zbrojony i przycinamy go do ok. 30cm i montujemy tak jak na poniższym zdjęciu, ja dysponowałem przewodami, których średnica była większa niż króćców w zaworze, dlatego przed założeniem węża na króćce naciągnąłem gumową nakładkę (wykonaną z gumowego wężyka, nie zbrojonego) co zwiększyło średnicę króćca (ważne jest aby wszelkie łączenia był szczelne !!). Skręcamy dokładnie i następnie montujemy do sprężarki, opis poprawnego podłączenia węży do zaworu znajduje się na poniższym zdjęciu:
Poniższe zdjęcie pokazuje jak poprawnie powinien być zamontowany zawór MBC:
Jako, że w ten sposób zamontowany zawór obijał by cię o karoserie, to należało by go jakoś przymocować do karoserii, najłatwiejszym sposobem jest przymocowanie go do uchwytu przewodów hamulcowych za pomocą opasek samozaciskowych, tak jak na poniższym zdjęciu, ale także można pofatygować się, przedłużyć przewody i sam zawór zamontować we wnętrzu autka
Po zamontowaniu zaworu zakładamy rurę dolotu i skręcamy dokładnie wszystkie opaski i GOTOWE
Kilka rad na początek:
a) Nie masz wskaźnika doładowania, nie montuj zaworu MBC...
b) Na początku zawór MBC należy maksymalnie odkręcić i podczas prób powoli skręcać i obserwować wskaźnik doładowania...
c) Bezpiecznym doładowaniem dla turbosprężarki Garrett T3 jest ciśnienie rzędu 1.2 - 1.3bara i na takim ciśnieniu można spokojnie się bujać , oczywiście jak reszta silnika w dobrym stanie
I to chyba wszystko...
Zapraszam do oceniania, jak masz jakąś sugestię dotyczącą porady to pisz śmiało
Ps. Montaż zaworu MBC został już opisany przez Soulera ale ja postanowiłem pokazać na przykładzie sprężarki Garrett T3, ponieważ on jako chyba jedyna ma dwa przewody dochodzące do zaworu WG i często użytkownicy nie wiedzą co i jak podłączyć przy T3...
Jako, że miałem ostatnio problem z turbosprężarką, zaworem MBC postanowiłem stworzyć ten mini poradnik na temat:
"Diagnostyka turbosprężarki i montaż zaworu MBC na przykładzie sprężarki Garrett T3"
Sądzę, że poradnik przyda się, ponieważ widziałem wiele razy, że ludziska nie wiedzą jak zdiagnozować swoją turbosprężarkę i zakładają nowe tematy, bo sądzą, że im sprężarka "umiera" a po prostu nie wiedzą jakie są objawy padniętej sprężarki i że prawdopodobnie wszystko jest OK
Tak samo jest z zaworem MBC (Manual Boost Controler - co do zasady działania zaworu odsyłam do tematu kolegi Soulera: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106074), który bardzo ułatwia zmianę ciśnienia wytwarzanego przez sprężarkę, a jego montaż jest dosyć łatwy i zajmuje góra 32 minuty
Tak więc zacznę od prostej diagnostyki sprężarki, po takiej czynności, będziemy wiedzieli, czy turbosprężarka jeszcze pociągnie czy też ewidentnie nadaje się do regeneracji albo też wymiany.
1. Przyglądamy się turbosprężarce z każdej strony (jeśli to oczywiście możliwe) i szukamy wycieków oleju, uszkodzonych przewodów gumowych czy też metalowych przy sprężarce... Zazwyczaj większość zużytych sprężarek jest uwalona olejem, ale może to być olej z cieknących króćców albo też silnika więc jak zauważymy olej to nie wpadajmy w panikę tylko postarajmy się znaleźć źródło, miejsce skąd wycieka olej
Na poniższych zdjęciach widać turbosprężarkę Garrett T3, zdjęcia były robione tuż po regeneracji sprężarki, ale na ostatnim zdjęciu widać niedokładnie przykręcony przewód zasilający sprężarkę w olej, takich wycieków nie powinno być, tak samo z powrotem oleju...
2. Kolejnym krokiem jest wymontowanie filtra powietrza i przyjrzeniu się mu, jeśli jest uwalony olejem, a z rury dolotu sączy się olej na filtr, to z dużym prawdopodobieństwem turbosprężarka jest na wykończeniu.
Następnie demontujemy rurę dolotu powietrza łączącego turbosprężarkę z puszką filtra powietrza i sprawdzamy ile oleju w niej jest, jeśli minimalna ilość (olej będzie zawsze, zależy jaka ilość go tam jest), maluteńka kałużka, ścianki wymazane olejem to jest OK, zapewne turbo zaciąga minimalną ilość oleju poprzez odmę i tym się nie przejmujemy.
3. Jak już zdemontowaliśmy to patrzymy na wirnik turbosprężarki, nie dopuszczalne jest aby łopatki były poszczerbione, a co najgorzej nadłamane albo z ubytkami, ewidentnie wtedy turbo do wymiany. Taka ilość oleju jaka jest widoczna na poniższym zdjęciu jest całkowicie normalna.
Jeśli wirnik jest calutki i nie widać uszkodzeń przystępujemy do sprawdzenia luzów na wirniku, co da nam dosyć dokładny obraz stanu sprężarki. Najpierw sprawdzamy luzy boczne, ruszamy wirnikiem w lewo, potem w prawo, następnie w górę i w dół, przekręcamy leciutko wirnik i sprawdzamy jeszcze raz. jeśli luzy są minimalne, rzędu 0.5mm - 1mm od osi wirnika to jest dobrze. Następnie sprawdzamy luz wzdłużny wirnika, próbujemy wcisnąć a potem wyciągnąć wirnik i tu nie dopuszczalny jest żaden luz !! Jeśli tylko wyczujemy jakiś luz wzdłuż osi wirnika to sprężarka jest już na wykończeniu i trzeba szukać nowej, regenerowanej albo używki.
4. Kolejnym etapem diagnostyki jest zdemontowanie downpipe (żeliwnej rury łączącej stronę napędową sprężarki z układem wydechowym) i ocenienie stanu zaworu upustowego, a w zasadzie klapki zaworu WG (WastGate - zawór upustowy turbosprężarki), szukamy wżerów, nadpaleń, defektów okolic klapki zaworu, jeśli wszystko jest ok, to przystępujemy do sprawdzenia sprawności zaworu WG.
5. WG moim zdaniem najłatwiej sprawdzić dysponując agregatem sprężającym. Odkręcamy opaskę na wężu idącym z WG do sprężarki i zdejmujemy wąż.
Do węża przytwierdzamy końcówkę kompresora i dokładnie zabezpieczamy i uszczelniamy. U siebie w warsztacie mam kompresor z butlą i przed takim zabiegiem pompuję do butli około 1bara powietrza, WG sprawdzamy po prostu *#cenzura#* spręzone powietrze z kompresora, zawór WG powinien otwierać się już przy około 0.5 -0.6 bara. Jeśli się nie otwiera to zapewne jest zapieczony i należy go w jakiś magiczny sposób rozruszać;) . Na poniższym filmiku widać poprawnie pracujący zawór WG przy ciśnieniu na kompresorze ustawionym na 1bar:
[youtube][/youtube]
6. Jeśli WG działa prawidłowo, to skręcamy downpipe i dolot powietrza wraz z puszką filtra powietrza. I sprawdzamy stan kolanka gumowego łączącego sprężarkę z kolektorem dolotowym (czerwona kropa na zdjęciu), czy nie popękane, itp. Następnie sprawdzamy gumowy wężyk łączący kolanko kolektora dolotowego z układem LDA pompy wtryskowej (zielone kropki na zdjęciu), także ten wężyk powinien być szczelny...
I w ten sposób mamy zdiagnozowaną sprężarkę Opis na podstawie silnika 1.6TD JR (bez intercoolera) ale diagnoza ma zastosowanie do wszystkich sprężarek starego typu...
Druga cześć poradnika, czyli montaż zaworu MBC, na przykładzie sprężarki Garrett T3 (silnik 1.6TD JR).
1. Demontujemy rurę dolotu powietrza do sprężarki, ułatwi to nam montaż zaworu. Następnie odkręcamy opaskę i zdejmujemy waż (czerwona kropka na zdjęciu):
Następnie przygotowujemy zawór MBC do montażu, w tym celu zaopatrujemy się w przewód gumowy, zbrojony i przycinamy go do ok. 30cm i montujemy tak jak na poniższym zdjęciu, ja dysponowałem przewodami, których średnica była większa niż króćców w zaworze, dlatego przed założeniem węża na króćce naciągnąłem gumową nakładkę (wykonaną z gumowego wężyka, nie zbrojonego) co zwiększyło średnicę króćca (ważne jest aby wszelkie łączenia był szczelne !!). Skręcamy dokładnie i następnie montujemy do sprężarki, opis poprawnego podłączenia węży do zaworu znajduje się na poniższym zdjęciu:
Poniższe zdjęcie pokazuje jak poprawnie powinien być zamontowany zawór MBC:
Jako, że w ten sposób zamontowany zawór obijał by cię o karoserie, to należało by go jakoś przymocować do karoserii, najłatwiejszym sposobem jest przymocowanie go do uchwytu przewodów hamulcowych za pomocą opasek samozaciskowych, tak jak na poniższym zdjęciu, ale także można pofatygować się, przedłużyć przewody i sam zawór zamontować we wnętrzu autka
Po zamontowaniu zaworu zakładamy rurę dolotu i skręcamy dokładnie wszystkie opaski i GOTOWE
Kilka rad na początek:
a) Nie masz wskaźnika doładowania, nie montuj zaworu MBC...
b) Na początku zawór MBC należy maksymalnie odkręcić i podczas prób powoli skręcać i obserwować wskaźnik doładowania...
c) Bezpiecznym doładowaniem dla turbosprężarki Garrett T3 jest ciśnienie rzędu 1.2 - 1.3bara i na takim ciśnieniu można spokojnie się bujać , oczywiście jak reszta silnika w dobrym stanie
I to chyba wszystko...
Zapraszam do oceniania, jak masz jakąś sugestię dotyczącą porady to pisz śmiało
Ps. Montaż zaworu MBC został już opisany przez Soulera ale ja postanowiłem pokazać na przykładzie sprężarki Garrett T3, ponieważ on jako chyba jedyna ma dwa przewody dochodzące do zaworu WG i często użytkownicy nie wiedzą co i jak podłączyć przy T3...
Ostatnio zmieniony wt mar 22, 2011 15:27 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.
Lukas-182, gratki za porade
Z własnego doświadczenia
węzyk u ciebie z czerwoną kropka daje jak najkrótszy zeby powietrze szybciej doleciało do MBC i trafiło na kulke turbo troche szybciej sie podnosi wiem ze potem jest problem z montażem
niestety nie mierzyłem zmiany ale ja odczuwałem na +
ilośc oleju w turbo spada po odwróceniu odmy (pod auto,lub do butelki)Lukas-182 pisze:Taka ilość oleju jaka jest widoczna na poniższym zdjęciu jest całkowicie normalna.
ja podgrzałem końcówke węzyka która zrobiła sie bardziej miękka i scisnołem opaska i tez śmigaLukas-182 pisze: dysponowałem przewodami, których średnica była większa niż króćców
Z własnego doświadczenia
węzyk u ciebie z czerwoną kropka daje jak najkrótszy zeby powietrze szybciej doleciało do MBC i trafiło na kulke turbo troche szybciej sie podnosi wiem ze potem jest problem z montażem
niestety nie mierzyłem zmiany ale ja odczuwałem na +
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Na wstępie podziękuje za gratki , ale nie był bym sobą jakby nie wtrącił swoich uwag
Zgadzam się z tym, ale seryjnie w silniku 1.6 TD odma podciągnięta została do rury dolotu powietrza i chcąc nie chcąc turbo zaciąga z olej z odmy Wyjściem jest montaż ujścia odmy gdzieś w dole silnika albo tez do jakiegoś pojemnika i oczywiście zaślepieniu powstałego otworu w rurze dolotum.s pisze:ilośc oleju w turbo spada po odwróceniu odmy (pod auto,lub do butelki)
W moim przypadku miałem oryginalne przewody przy turbosprężarce o większej średnicy niż króćce w MBC, i chciałem aby wszystko było tip-top szczelne, ponieważ nieszczelności na króćcach były powodem moich kłopotów z osiągnięciem przez turbo ciśnienia rzędu 1.2 - 1.3 baram.s pisze:ja podgrzałem końcówke węzyka która zrobiła sie bardziej miękka i scisnołem opaska i tez śmiga
hmmm krótszy wężyk ?? Będzie kijowo z montażem zaworu w dobrze dostępnym miejscu i moim zdaniem krótszy wężyk przy T3 nie wiele zdziałam.s pisze:węzyk u ciebie z czerwoną kropka daje jak najkrótszy zeby powietrze szybciej doleciało do MBC i trafiło na kulke turbo troche szybciej sie podnosi wiem ze potem jest problem z montażem
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Zasadniczo masz rację, ale podałem taka wartość dla bezpieczeństwa i jazdy na co dzień i nie każdy przy pierwszych modach od razu robi przelotu i ciśnienie rzędu 1.5 -1.6 bara może być w takich przypadkach za wysokie, zwłaszcza jak uszczelka pod głową ma już trochę przepracowane...Lukas-182, ja bym mały edit zrobił w przypadku ciśnienia bezpiecznego dla T3. na silniku AAZ to około 1,5-1,6bara T3 jest nie do zabicia oczywiście jeśli mamodpowiednio skonstruowany wydech ( czyt.: wybebeszony)
mam pytanie do was fachowców, w moim golfie sprężarka jest dosc mocno ubrudzona olejem, po sciagnieciu rury do intercoolera turbo dmucha bardzo mocno nie ma problemow z przyspieszaniem, ale ten olej mnie denerwuje, jest jakas mozliwosc wymiany uszczelnien we własnym zakresie?? czy trzeba sie juz z tym kierowac do fachowca w tej dziedzinie??
Diagnostyka turbospreżarki i montaż zaworu MBC
Szukałem ale nie znalazłem, gdzie mam zamontowac wskaźnik (barometr) na wezyku między MBC a WG??
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Diagnostyka turbospreżarki i montaż zaworu MBC
Barometr (wskaźnik Boost) podłączasz w wężyk idący z turbiny/kolektora dolotowego do układu LDA na pompie wtryskowej.
- guitarman
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: sob sie 20, 2005 10:25
- Lokalizacja: Zamość nad Łabuńką
- Kontakt:
Re: Diagnostyka turbospreżarki i montaż zaworu MBC
Dzień dobry, podłączę się do tematu.
Na początku dodam, że nie mam GOLFa już dawno, a teraz mam Forda Sierrę 1.8 TD. Temat mnie zaciekawił i mam nadzieję, że mimo, że nie GOLF, wpomożecie radą
Ostatnio zamontowałem sobie na razie prowizorycznie wskaźnik doładowania i zauważyłem, że turbina w jeździe miejskiej prawie wcale nie wstaje w zakresie obrotów 1,5 - 2,5 tys. Jeśli trzyma się gaz w podłodze, to powyżej 2,5 tys już ładnie ładuje 0,8 bara (standard w Sierze). Czy w jakikolwiek sposób zawór MBC zrobi, żeby szybciej mi turbo wstawało?
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
Filmiki nagrywane podczas jazdy troche telepią i brak dźwięku z powodu mojego najlepszej jakości telefonu, ale mniej więcej widać cokolwiek (-:
" onclick="window.open(this.href);return false; - na luzie
" onclick="window.open(this.href);return false; - na 2 biegu podczas jazdy z gazem do dechy
" onclick="window.open(this.href);return false; - podczas jazdy
Na początku dodam, że nie mam GOLFa już dawno, a teraz mam Forda Sierrę 1.8 TD. Temat mnie zaciekawił i mam nadzieję, że mimo, że nie GOLF, wpomożecie radą
Ostatnio zamontowałem sobie na razie prowizorycznie wskaźnik doładowania i zauważyłem, że turbina w jeździe miejskiej prawie wcale nie wstaje w zakresie obrotów 1,5 - 2,5 tys. Jeśli trzyma się gaz w podłodze, to powyżej 2,5 tys już ładnie ładuje 0,8 bara (standard w Sierze). Czy w jakikolwiek sposób zawór MBC zrobi, żeby szybciej mi turbo wstawało?
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
Filmiki nagrywane podczas jazdy troche telepią i brak dźwięku z powodu mojego najlepszej jakości telefonu, ale mniej więcej widać cokolwiek (-:
" onclick="window.open(this.href);return false; - na luzie
" onclick="window.open(this.href);return false; - na 2 biegu podczas jazdy z gazem do dechy
" onclick="window.open(this.href);return false; - podczas jazdy
GOLF. Connecting People (-:
Aktualnie:
Ford Sierra 1.8 TD GL
Aktualnie:
Ford Sierra 1.8 TD GL
Diagnostyka turbospreżarki i montaż zaworu MBC
Witam mam jette 2 z silnikiem 1.9TDI 1z 90km, na mechanicznej pompie i założyłem ten mbc i turbo bije tylko 0.5 bara sciągałem turbo czyściłem sztanga chodzi lekko a turbo bije ciągle 0,5b. pomoże ktoś?
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Diagnostyka turbospreżarki i montaż zaworu MBC
kaamil987, MBC dobrze podłączone? Jaka turbosprężarka tam siedzi? Skręć MBC na max i daj znać, czy turbo daje więcej, powinno spokojnie przy max skręconym MBC dawać powyżej 1bara.
Diagnostyka turbospreżarki i montaż zaworu MBC
turbo to ori z golfa 3 1.9Tdi 90km <1z> wydaje mi się że to jakiś garet jutro zobaczę, rozebrałem to wszystko wyczyściłem i jest normalnie nie wiem czym to było spowodowane jak ruszałem sztanga od gruszki to woda wyciekała później olej. Ustawiłem turbo na 1bar ale zaś teraz mam inny problem. słychać ze turbo chodzi na zegarku pokazuje 1bar a w ogóle auto nie chce jechać podkręciłem dawkę na pompie <mam mechaniczną z 1.6td (254)>. dawkę podkręciłem dość syto i nie chce puścić ani dymka:( wężyki podłączyłem tak 1.turbo>zawór mbc>gruszka wg 2.pompa pod rurę od filtra powietrza podłączałem też pod ssacy ale bez zmian 3. egr i ssacy zaślepiłem. już nie wiem czy to wina pompy czy turba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości