[MK2] Odma 1.3NZ mk2
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
witam ponownie otoz ze mi kiedys wywalilo olej opisze krotko co zrobilem rozebralem wszystko i okazalo sie ze zamarzlo w trojniku.byl opuszczony delikatnie na dol wiec tam zebrala sie woda i zamarzlo. odziwo nie bylo zadnego majonezu ani w wezyku od pokrywy zaworow ani w regulatorze cisnienia. calosc przeczyscilem, poskracalem wezyki gdzie tylko mozna, wymienilem ten od pokrywy na sztywny , ktory sie nie zgina jak flak tak jak oryginalny. dzieki skroceniu odma jest blisko bloku i teraz jest spadek w strone miski olejowej takze woda nie ma sie juz gdzie zebrac trojnik i separator dodatkowo ocieplilem pianka pod panele a regulator cisnienia owinalem folia bombelkowa. do tej pory narazie jest wszystko ok wytrzymal nawet -25* C cala odme dodatkowo jeszcze podwiesilem zeby nie opadala w dol. mysle ze to jest najlepszy sposob tak jak niektorzy juz robili. co do majonezu pod korkiem - znika jak przejade kilkadziesiat km ale ciagle sie pojawia bo do roboty mam tylko 5 km :/ a teraz duzo nie jezdze. po zimie pasuje wyczyscic odme? czy sam zniknie ten caly syf?
[img]http://img217.imageshack.us/img217/6460/hdgd.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275091
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275091
odma odma odma niegdy mi jeszcze nie wywalilo oleju ale na zapas czyscilem te wszystkie wezyki regulatory itp . .
a i tak zrobilem po swojemu . . .
kupilem waz olejoodporny od pokrywy zaworów poprowadzilem go do zwyklej butelki ktora akurat mialem w garazu ( po rozpuszczalniku ) i postawilem ja przy lewym nadkolu przy samej scianie grodziowej nigdzie nie wypada bo trzyma ja przewód hamulcowy
wąz ktory szedl od rury dolotowej przez regulator cisnienia czy jak to tam sie zwie wywalilem i zaslepilem zeby mi nie syfiło dolotu i przepustnicy bo nie chce mi sie rozbierac dolotu i kolektora zeby go czyscic
a waz od skrzyni korbowej ( ten z tyłu ) jakis czas był wpiety w dolot ale teraz dynda sobie luzno w komorze silnika . . nie wiem gdzie go ,,wsadzic'' podczepic . . narazie jedyna wada jaka jest to ze czasem czuc te opary w aucie . narazie mi to nie przeszkadza ale gdzies go musze wkomponowac
nie mam ZADNYCH problemów z odma silnik chodzi jak trzeba i dolot mam CZYSTYYYYY !!!!!!
jedyna wada to taka ze zanieczyszczam srodowisko :green_fuck: :green_fuck: ale jesli widze auto ktore zamiast spalin ma ładna niebieska chmure , diesle podkrecone o duzo za duzo itp to mam do w tylku a ciesze sie czystym dolotem i nigdy saie nie martwie ze wywali mi olej
a i tak zrobilem po swojemu . . .
kupilem waz olejoodporny od pokrywy zaworów poprowadzilem go do zwyklej butelki ktora akurat mialem w garazu ( po rozpuszczalniku ) i postawilem ja przy lewym nadkolu przy samej scianie grodziowej nigdzie nie wypada bo trzyma ja przewód hamulcowy
wąz ktory szedl od rury dolotowej przez regulator cisnienia czy jak to tam sie zwie wywalilem i zaslepilem zeby mi nie syfiło dolotu i przepustnicy bo nie chce mi sie rozbierac dolotu i kolektora zeby go czyscic
a waz od skrzyni korbowej ( ten z tyłu ) jakis czas był wpiety w dolot ale teraz dynda sobie luzno w komorze silnika . . nie wiem gdzie go ,,wsadzic'' podczepic . . narazie jedyna wada jaka jest to ze czasem czuc te opary w aucie . narazie mi to nie przeszkadza ale gdzies go musze wkomponowac
nie mam ZADNYCH problemów z odma silnik chodzi jak trzeba i dolot mam CZYSTYYYYY !!!!!!
jedyna wada to taka ze zanieczyszczam srodowisko :green_fuck: :green_fuck: ale jesli widze auto ktore zamiast spalin ma ładna niebieska chmure , diesle podkrecone o duzo za duzo itp to mam do w tylku a ciesze sie czystym dolotem i nigdy saie nie martwie ze wywali mi olej
- GTI EDITION -
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
a co może być że wywala ciągle olej nawet po czytaniu i robieniu wszystkiego co pisze na forum? przychodzi mróz -7st wystarczy i klapa zapalam auto i leje się więc wtedy szybko odkręcam korek oleju i zakładam z dziurkami aby ciśnienie się nie robiło ale już trace nerwy bo takie przekłądanie korka jest uciążliwe... bo często jeżdze A4 a tam korkiem lubi coś prysnąć olejem nie dużo ale zawsze coś.
np wczoraj jechałem sobie auto goniłem 140-150km/h przyjechałem postało noc dzisiaj rano wsiadam zapalam po chwili patrze a tu leje się znowu...
co radzicie?
[ Dodano: 07 Lut 2010 13:30 ]
ma ktoś możefoto jak wygląda ta grzałka w mk3 w 1.4 silniku??
np wczoraj jechałem sobie auto goniłem 140-150km/h przyjechałem postało noc dzisiaj rano wsiadam zapalam po chwili patrze a tu leje się znowu...
co radzicie?
[ Dodano: 07 Lut 2010 13:30 ]
ma ktoś możefoto jak wygląda ta grzałka w mk3 w 1.4 silniku??
passat b5 115KM AZM 2003r
moze masz gietki wezyk od pokrywy zaworow i ci sie zalamuje... ja zanim zalozylem sprawdzilem sobie jak to bedzie. zalamalem go delikatnie i probowalem dmuchac no i nie poszlo.. od razu go wymienilem no i do tej pory mam spokoj
[img]http://img217.imageshack.us/img217/6460/hdgd.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275091
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275091
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
już zmieniłem go bo ktoś tu to radził w poście tym co ciekawe jak jest zatkana to golf na benzynie ma lepsze obroty niż na czystej/odetkanej odmie tylko pozostaje kwestia oleju ze wywala go... a i może coś dawać w d... że nie mam zasłonki na grillu koło chłodnicy?
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 16:30 przez Damian3942, łącznie zmieniany 1 raz.
passat b5 115KM AZM 2003r
Pytanko na szybko: czy jest różnica, którym końcem do góry ustawię separator oleju składając odmę? Mam sam plastik bez pianki i sprężyny - wtedy nie byłoby problemu.
Myślałem żeby wstawić numerami części do góry i lipa, bo wybite z obu stron. Separator z jednej strony ma wypisaną przez fabrykę cyfrę 2, a z drugiej 4.
Któryś kolega, który ma niekombinowaną odmę, byłby łaskaw zerknąć którą cyfrą do góry stoi separator?
Myślałem żeby wstawić numerami części do góry i lipa, bo wybite z obu stron. Separator z jednej strony ma wypisaną przez fabrykę cyfrę 2, a z drugiej 4.
Któryś kolega, który ma niekombinowaną odmę, byłby łaskaw zerknąć którą cyfrą do góry stoi separator?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
w pierwszym poscie masz obrazek jak ma być złożone...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 możesz dojść po tym drucie co przykrecany jest do silnika
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 możesz dojść po tym drucie co przykrecany jest do silnika
passat b5 115KM AZM 2003r
Gdyby to było takie proste, nie zadawałbym durnych pytań...
Pytanie aktualnemaclaska pisze:Mam sam plastik bez pianki i sprężyny - wtedy nie byłoby problemu
Ostatnio zmieniony sob mar 06, 2010 00:13 przez maclaska, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
robi6, sam? ale wymiana uszczelki to nie wszystko bo jak tylko wymienisz to ci ją może wydmuchać od nowa... musisz zrobić planowanie a to musi ktoś zrobić na specjalnym sprzęcie a jesteś pewny że masz uszczelkę walnietą? wywala ci ze zbiorniczka płyn po odkręceniu korka? puszcza bańki ze zbiorniczka wyrównawczego jak masz zapalone auto i odkręcony korek? ubywa ci płynu chłodniczego?
passat b5 115KM AZM 2003r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości