[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
skate18x
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw gru 04, 2008 20:23
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: skate18x » pn sty 18, 2010 20:44

witam ponownie :) otoz ze mi kiedys wywalilo olej opisze krotko co zrobilem :) rozebralem wszystko i okazalo sie ze zamarzlo w trojniku.byl opuszczony delikatnie na dol wiec tam zebrala sie woda i zamarzlo. odziwo nie bylo zadnego majonezu ani w wezyku od pokrywy zaworow ani w regulatorze cisnienia. calosc przeczyscilem, poskracalem wezyki gdzie tylko mozna, wymienilem ten od pokrywy na sztywny , ktory sie nie zgina jak flak tak jak oryginalny. dzieki skroceniu odma jest blisko bloku i teraz jest spadek w strone miski olejowej takze woda nie ma sie juz gdzie zebrac :) trojnik i separator dodatkowo ocieplilem pianka pod panele a regulator cisnienia owinalem folia bombelkowa. do tej pory narazie jest wszystko ok :) wytrzymal nawet -25* C cala odme dodatkowo jeszcze podwiesilem zeby nie opadala w dol. mysle ze to jest najlepszy sposob tak jak niektorzy juz robili. co do majonezu pod korkiem - znika jak przejade kilkadziesiat km :) ale ciagle sie pojawia bo do roboty mam tylko 5 km :/ a teraz duzo nie jezdze. po zimie pasuje wyczyscic odme? czy sam zniknie ten caly syf? :grin:


[img]http://img217.imageshack.us/img217/6460/hdgd.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275091

Awatar użytkownika
CIENKII
Forum Master
Forum Master
Posty: 1275
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:07
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

Post autor: CIENKII » pn sty 25, 2010 14:27

odma odma odma :D niegdy mi jeszcze nie wywalilo oleju ale na zapas czyscilem te wszystkie wezyki regulatory itp . .
a i tak zrobilem po swojemu . . .

kupilem waz olejoodporny od pokrywy zaworów poprowadzilem go do zwyklej butelki ktora akurat mialem w garazu ( po rozpuszczalniku ) i postawilem ja przy lewym nadkolu przy samej scianie grodziowej nigdzie nie wypada bo trzyma ja przewód hamulcowy

wąz ktory szedl od rury dolotowej przez regulator cisnienia czy jak to tam sie zwie wywalilem i zaslepilem zeby mi nie syfiło dolotu i przepustnicy bo nie chce mi sie rozbierac dolotu i kolektora zeby go czyscic :D

a waz od skrzyni korbowej ( ten z tyłu ) jakis czas był wpiety w dolot ale teraz dynda sobie luzno w komorze silnika . . nie wiem gdzie go ,,wsadzic'' podczepic . . narazie jedyna wada jaka jest to ze czasem czuc te opary w aucie . narazie mi to nie przeszkadza ale gdzies go musze wkomponowac

nie mam ZADNYCH problemów z odma silnik chodzi jak trzeba i dolot mam CZYSTYYYYY !!!!!!

jedyna wada to taka ze zanieczyszczam srodowisko :green_fuck: :green_fuck: ale jesli widze auto ktore zamiast spalin ma ładna niebieska chmure , diesle podkrecone o duzo za duzo itp to mam do w tylku a ciesze sie czystym dolotem i nigdy saie nie martwie ze wywali mi olej :D



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » ndz lut 07, 2010 12:14

a co może być że wywala ciągle olej nawet po czytaniu i robieniu wszystkiego co pisze na forum? przychodzi mróz -7st wystarczy i klapa zapalam auto i leje się więc wtedy szybko odkręcam korek oleju i zakładam z dziurkami aby ciśnienie się nie robiło ale już trace nerwy bo takie przekłądanie korka jest uciążliwe... bo często jeżdze A4 a tam korkiem lubi coś prysnąć olejem nie dużo ale zawsze coś.

np wczoraj jechałem sobie auto goniłem 140-150km/h przyjechałem postało noc dzisiaj rano wsiadam zapalam po chwili patrze a tu leje się znowu...


co radzicie?

[ Dodano: 07 Lut 2010 13:30 ]
ma ktoś możefoto jak wygląda ta grzałka w mk3 w 1.4 silniku??


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
skate18x
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw gru 04, 2008 20:23
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: skate18x » ndz lut 07, 2010 14:57

moze masz gietki wezyk od pokrywy zaworow i ci sie zalamuje... ja zanim zalozylem sprawdzilem sobie jak to bedzie. zalamalem go delikatnie i probowalem dmuchac no i nie poszlo.. od razu go wymienilem no i do tej pory mam spokoj :) :bajer:


[img]http://img217.imageshack.us/img217/6460/hdgd.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275091

Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » ndz lut 07, 2010 16:29

już zmieniłem go bo ktoś tu to radził w poście tym :) co ciekawe jak jest zatkana to golf na benzynie ma lepsze obroty niż na czystej/odetkanej odmie tylko pozostaje kwestia oleju ze wywala go... :grrr: a i może coś dawać w d... że nie mam zasłonki na grillu koło chłodnicy?
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 16:30 przez Damian3942, łącznie zmieniany 1 raz.


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
#Mateusz#
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt paź 31, 2006 13:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: #Mateusz# » pn lut 08, 2010 21:17

skate18x pisze:ja zanim zalozylem
Gdzie kupić taki podobny wężyk, bo mój to już flak totalny...:-/



Awatar użytkownika
skate18x
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw gru 04, 2008 20:23
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: skate18x » pn lut 08, 2010 21:35

#Mateusz# pisze:bo mój to już flak totalny...:-/
moj tez byl straszny flak :D znalazlem u siebie w piwnicy taki tylko z gruba scianka :) hehe powinienes dostac w motoryzacyjnym taki :bajer:


[img]http://img217.imageshack.us/img217/6460/hdgd.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275091

maclaska
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn sie 27, 2007 22:17
Lokalizacja: Choroszcz

Post autor: maclaska » czw mar 04, 2010 16:34

Pytanko na szybko: czy jest różnica, którym końcem do góry ustawię separator oleju składając odmę? Mam sam plastik bez pianki i sprężyny - wtedy nie byłoby problemu.
Myślałem żeby wstawić numerami części do góry i lipa, bo wybite z obu stron. Separator z jednej strony ma wypisaną przez fabrykę cyfrę 2, a z drugiej 4.
Któryś kolega, który ma niekombinowaną odmę, byłby łaskaw zerknąć którą cyfrą do góry stoi separator?



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » pt mar 05, 2010 14:32

w pierwszym poscie masz obrazek jak ma być złożone...

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 możesz dojść po tym drucie co przykrecany jest do silnika


passat b5 115KM AZM 2003r

maclaska
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn sie 27, 2007 22:17
Lokalizacja: Choroszcz

Post autor: maclaska » sob mar 06, 2010 00:12

Gdyby to było takie proste, nie zadawałbym durnych pytań...
maclaska pisze:Mam sam plastik bez pianki i sprężyny - wtedy nie byłoby problemu
Pytanie aktualne
Ostatnio zmieniony sob mar 06, 2010 00:13 przez maclaska, łącznie zmieniany 2 razy.



robi6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob mar 13, 2010 00:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: robi6 » sob mar 13, 2010 00:10

Witam
Jestem nowy na tym forum wiec pozdrawiam
Mam pytanie czy uszkodzona odma moze byc przyczyna strasznego dymienia z rury wydechowej?
Pojawil mi sie tez olej w filtrze powietrza
dzieki za odpowiedz



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » sob mar 13, 2010 10:56

robi6, dymienie raczej przy uszczelce pod głowicą lub zimne temperatury a co do odmy to łatwo ją wykręcić i przeczyścić 30-40 min roboty


passat b5 115KM AZM 2003r

robi6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob mar 13, 2010 00:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: robi6 » sob mar 13, 2010 12:02

Dzieki za szybkoa odpowiedz
Chcialbym wymienic uszczelke sam,nigdy tego nie robilem(chcialbym sie nauczyc na przyszlosc) czy moze mi ktos pomoc i napisac jak to zrobic?



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » sob mar 13, 2010 15:33

robi6, sam? ale wymiana uszczelki to nie wszystko bo jak tylko wymienisz to ci ją może wydmuchać od nowa... musisz zrobić planowanie a to musi ktoś zrobić na specjalnym sprzęcie a jesteś pewny że masz uszczelkę walnietą? wywala ci ze zbiorniczka płyn po odkręceniu korka? puszcza bańki ze zbiorniczka wyrównawczego jak masz zapalone auto i odkręcony korek? ubywa ci płynu chłodniczego?


passat b5 115KM AZM 2003r

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości