Naprawa dmuchawy - niedzialajace wszystkie biegi

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

jarek_u1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 25, 2010 17:47
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jarek_u1 » pn sty 25, 2010 18:00

Witam jestem nowy tutaj i mam problem pewnie to samo co poprzednicy ze dmuchawa mi dziala tylko na 4 biegu a na 1/2/3 nie dziala poza tym nie wiem dlaczego nie leci mi na nogi poprzednik misal ze zawinil bezpiecznik termiczny gdzie mam go szukac za schowkiem znalazlem tez na alegro cos takiego OPORNIK DMUCHAWY czy to to samo prosze o pomoc i porade



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn sty 25, 2010 18:19

Witamy! wszystko zostało już napisane, wystarczy przeczytać. Twoja usterka jest typowa i sposób jej naprawy opisany bardzo dokładnie.



Pawel_Mk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz

Post autor: Pawel_Mk2 » wt lut 02, 2010 17:41

Witam mam pytanie czy da sie rozebrac silniczek dmuchawy chodzi mi o łożysko zeby wymienic bo piszczy i żadne przesmarowanie nie pomaga olejem kapłem nawet smarem i nic podchodzi chwilke i skrzypi strasznie. na 1 biegu głośno i na 2 mniej bo na trocje raczej cicho

nie działała mi dmuchawa na 1 i 2 tylko na trojce
zamiast tego bezpiecznika termicznego na 184 chyba stopnie wstawiłem sobie druta miedzianego i chodzi. chyba mozna tak zostawic co?



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » pt lut 05, 2010 11:47

Słuchajcie, a ja od czego mam zacząć.
Najpierw wysiadły mi biegi 1-3, działał tylko nawiew na 4.
Wczoraj wsiadłem do auta i 4 też wysiadła.
Nie działa wogóle dmuchawa.

Od czego zacząć diagnozować usterkę i naprawę, oraz jak zapobiec następnemu zepsuciu?


Pozdrawiam,
Piotrek

weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » pt lut 05, 2010 15:14

Możesz wstawić drut ale jak ci silnik stanie żeby nie było potem problemu musisz uważać na to.
U mnie co około 4-6 miesiące muszę kapnąć olejem i jest dobrze.


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » sob lut 06, 2010 10:48

lukiMK2 pisze:A sprawdzałeś czy wyłącznik masz dobry wystarczy probówka sprawdzić czy na każdy kanał podaj prąd...
a jak to najlepiej sprawdzic ?



alusraf444
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn mar 08, 2010 13:00
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: alusraf444 » pn mar 08, 2010 15:13

Witam mam problem z moim mk4 dmuchawa wogóle nie dycha a pokrętło od :otepienie: kierunku nadmuchu szyba -twarz itd. dziwnie się kręci czy to może być przyczyną


RAFEL4

wojtf23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 23:56
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: wojtf23 » śr kwie 14, 2010 18:54

koledzy mam problem ktory tu nie jest opisany i nie wiem co zrobic otoz moj MK2 ma klime i ma 4 biegi :) ale problem jest w tym ze dzialaja mi trzy biegi wentylatora 1,2,3 a 4 nie dziala, wiem o tym ze przekaznik 13 odpowiada za ten czwarty bieg , ale go wymienilem i nic. przelacznik sprawdzilem i jest przejscie na wszystkich biegach a we wtyczce jak polacze + z 4 biegiem jest cisza. tak wiec nie wiem co moze byc grane.

pomozcie

a tak w ogole czy kable od przelacznika dmuchawy ida do bezpiecznikow czy prosto z przelacznika do wentylatora????
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 19:00 przez wojtf23, łącznie zmieniany 1 raz.



Alladyn`
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 01, 2009 23:05
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: Alladyn` » pn kwie 19, 2010 07:12

Witam
Mam problem z dmuchawą MK4 standardowo działa na 4 biegu, pytanie brzmi gdzie ten termik znajdę i jak wyciągnąć dmuchawę bo zdemontowałem schowek i tak zostałem.

Temat opanowany, element zlokalizowany i wymieniony koszt 4,5zł opornik termiczny 10A 192C, nie wiem jak u pozostałych ale u mnie masa syfu w wiatraku była i musiałem przedmuchać i naoliwić bo silniczek ledwo się kręcił. dzięki za porady
Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 20:51 przez Alladyn`, łącznie zmieniany 1 raz.



_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: _Chudy_ » czw cze 03, 2010 17:35

Mam taki problem wczoraj jadąc po mieście z dmuchawy zaczął dochodzić niepokojący zapach. Zatrzymałem się sprawdziłem czy nie dochodzi spod maski ale okazało się, że nie. Po powrocie do samochodu wyłączyłem nawiew i przestało śmierdzieć spalenizną. Później już dmuchawa nie działała. Dodam jeszcze, że wcześniej dmuchawa czasami działała a czasem nie. Tuż przed tym jak wczoraj coś zaczęło się dziać z nawiewem, dmuchawa chodziła trochę głośniej. Jak myślicie czy będzie to ten opornik dmuchawy, który znajduje się pod schowkiem czy będzie to coś innego??



Wilku_PL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob gru 19, 2009 22:39
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Wilku_PL » pt cze 04, 2010 22:31

Myśle że to na pewno wina opornika tzn. wtyczki często się palą poprzez rdzewienie sie opornika na wtyczkach.Jak rozbierzesz to będziesz miał bezposrednio od dmuchawy taki czerwony kabelek podłączony do opornika ktory uruchamia sie tylko przy 4 biegu,Jak mozesz to wyciagnij ja i przeczysci,tylko uwazaj zeby sie nie posypała.Jak bedzie rozsypana lub przetopiona to kup taka wtyczke,choc od mercedesa 200 tez pasuja wtyczki i wtedy bedziesz wiedzial czy opornik padł czy dmuchawa,chyba ze miernikiem jeszcze sprawdzisz czy jest przewodnosc,Jeden do masy a drugi do zlacza lub sprawdzic napiecie na obu stykach.
Pozdrawiam.


Wilku:)

PaulAdmin

Re: Naprawa dmuchawy - niedzialajace wszystkie biegi

Post autor: PaulAdmin » pt sie 27, 2010 19:19

Tutaj jest opisane troche jaśniej http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=345992" onclick="window.open(this.href);return false; podobny temat

Mi w mk3 dmuchawa działała tylko na 4tym biegu. Od razu zabrałem sie za wymianę bezpiecznika termicznego wg tematu z linka powyżej. To nie pomogło więc zacząłem szukac przyczyny gdzieś indziej i zalazłem w pokrętle. Wystarczy pociągnąc do siebie pokrętło od biegów dmuchawy (bez demontażu połowy konsoli środkowej) i pokręcając mechanizmem pokrętła zobaczycie blaszkę która przesówa się między dwoma metalowymi ringami. Trzeba tak ją zagiąć dwoma srubokrętami, żeby już na pierwszym biegu stykała sie i z tymi dwoma ringami (tak jakby ją skręcić w prawo czy tam lewo) załozyc pokrętło i dmuchać do woli ;)



Awatar użytkownika
Blin695
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr cze 24, 2009 13:40
Lokalizacja: Pasłęk

Naprawa dmuchawy - niedzialajace wszystkie biegi

Post autor: Blin695 » ndz paź 31, 2010 19:09

Witam
Mam problem z dmuchawą. Polega on na tym ,że chodzi tylko na 4 biegu i to dopiero jak dostanie piąchę. Słychać że chodzi ciężko i tylko przez parę minut . Jak ją wyjąłem to wysypał się z niej brązowy pył ale kręci się lekko. I teraz nie wiem czy to wina tego bezpiecznika termicznego, czy może szczotki się skończyły? Jeżeli szczotki to czy da się je wymienić bo ta dmuchawa wygląda jakby była nierozbieralna.


[img]http://images50.fotosik.pl/293/cc69e53bfbd32c0d.jpg[/img]

[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=281973[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 44 gości