[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

adamgofermk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 15, 2009 22:45
Lokalizacja: sępólno krajeńskie
Kontakt:

Post autor: adamgofermk2 » czw gru 17, 2009 23:24

MAM GOLFA 1.3 BEZ obrotomierza . kupilem licznik z obrotomierzem i mial przerwane scieżki wiec przełozylem od swojego licznika cała folie i teraz nie działa zegarek cyfrowy co mam zrobić ?


adammk2

Awatar użytkownika
bubar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 17:21
Kontakt:

Post autor: bubar » wt gru 29, 2009 23:56

zegarek zasilany jest 12V jeśli doprowadzisz zasilanie to wszystko będzie ci chodzić. sprawdź na starej folii tan powinna być taka kostka pa dwa piny jeśli dobrze pamiętam..



axelgry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: axelgry » czw lut 04, 2010 22:22

Witam może komuś pomogę dzisiaj Montowałem obrotomierz W swoim MK2 1.6 D CL
Zakupiłem cały licznik z obrotomierzem indeks 950 do diesla zamiast mojego ze zwykłym zegarkiem. Niestety mój golf nie miał słynnego wyjścia W w alternatorze dlatego tez wymiana nie ograniczyła się do podłączenia jednej kostki. Po odkopaniu paru tematów i pogrzebaniu w Googlach znalazłem rozwiązanie mojego problemu. W Takim przypadku jak mój należy wymontować alternator wymontować szczotko trzymacz, rozpołowić alternator interesuje nas ta cześć z uzwojeniem i na dole mamy zestaw prostowniczy na którym widać 3 przylutowane kable ( Diody ) do jednej z nich wystarczy przylutować kabel i wyprowadzić go na zewnątrz.
Potem montujemy alternator na miejsce i dorabiamy jakaś wtyczkę wsuwkę jak kto chce żeby było praktycznie. Jeżeli macie wejście W w alternatorze to pomijacie wyciąganie go i wyprowadzanie kabelka. Następnie poszukałem schematu (opisu) kości licznika na jedną ( czarna wtykę 28 pin ) I kabelek odpowiadający za obrotomierz to nr 10 na kostce u mnie był to zielony kolor uwaga miałem 2 zielone wiec dobrze sprawdzić. Przeprowadziłem kabelek przez ścianę grodziowa i połączyłem go z zielonym Obrotomierz śmiga. Moze komuś pomoge hehe.. tym opisem.. Tak to wyglądało u mnie POzdro :bajer:



In-victus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:58
Lokalizacja: S-ec

Post autor: In-victus » sob lut 20, 2010 15:35

Jak myślicie,czy osoba która do tej pory z samochodami nie za wiele miała wspólnego da sobie radę z wymianą zegarów??
Jest to mk2 z 91r.



axelgry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: axelgry » sob lut 20, 2010 18:25

Nic takiego trudnego w tym nie ma wystarczy zwykły wkrętak. Parę wkrętów jedna kostka i odpięcie linki prędkościomierza a na jakie wymieniasz ?
Ostatnio zmieniony sob lut 20, 2010 18:26 przez axelgry, łącznie zmieniany 2 razy.



In-victus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:58
Lokalizacja: S-ec

Post autor: In-victus » ndz lut 21, 2010 01:28

Chciałbym na miejsce zegarka założyć obrotek ale już wiem ,że lepiej wymienić całość.
Niestety nie znam sie jakie są modele :crazy:
np. coś takiego
http://allegro.pl/item927388394_licznik ... mierz.html
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 01:33 przez In-victus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dioda83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Dioda83 » ndz lut 21, 2010 16:18

In-victus pisze:Chciałbym na miejsce zegarka założyć obrotek ale już wiem ,że lepiej wymienić całość.
Niestety nie znam sie jakie są modele :crazy:
np. coś takiego
http://allegro.pl/item927...brotomierz.html
Podaj rok auta, sprawdź jaki masz index licznika (znajdziesz go pod przyciskiem kasowania przebiegu dziennego), czy zgadza się z tym z aukcji. Na tej podstawie będzie można stwierdzić czy licznik będzie pasował do Twojego Mk2.


SPRZEDAJĘ
Mój Mk2
Obrazek
www.wsercupolska.org

axelgry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: axelgry » pn lut 22, 2010 15:26

Dokładnie tak jak mówi kolega Dioda83 pierwsze co index musi być ten sam i rocznik bo od tego zależy na ile masz kostek licznik bodajże jak przed 89 to 2 a jak po 89 na jedna. A co do wymiany to jak pisałem prosta sprawa. Warto po rozebraniu całości czyli wyjęciu starego licznika podpiąć nowy i sprawdzić czy jest podświetlenie bo najczęściej są spalone te żarówki u góry jak jest już włożony to ciężko to przekręcić a na wierzchu to wiadomo. :bajer:



In-victus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:58
Lokalizacja: S-ec

Post autor: In-victus » pn lut 22, 2010 23:26

Teraz pozostaje mi tylko znaleźć sprawny licznik z obrotkiem :)



Awatar użytkownika
zerohour
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:02
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: zerohour » wt lut 23, 2010 19:24

Panowie mam w swoim MK II licznik zwykły z zegarkiem na dwie wtyki (co mnie dziwi bo rocznik auta to 1990 silnik 1.3 NZ ) , zakupiłem licznik z obrotomierzem na jeden wtyk (taki jak na zdjęciu ) o indeks się nie boję bo przełożę sobie mój licznik kilometrów ale dużo będzie pracy i przerabiania instalacji na jedną wtyczkę ? czy to w ogóle wykonalne a może da się przełożyć sam obrotomierz do moich zegarów ? foto licznika który kupiłem :
Obrazek


Obrazek


VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)

Awatar użytkownika
Dioda83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Dioda83 » wt lut 23, 2010 22:02

zerohour pisze:Panowie mam w swoim MK II licznik zwykły z zegarkiem na dwie wtyki (co mnie dziwi bo rocznik auta to 1990 silnik 1.3 NZ ) , zakupiłem licznik z obrotomierzem na jeden wtyk (taki jak na zdjęciu ) o indeks się nie boję bo przełożę sobie mój licznik kilometrów ale dużo będzie pracy i przerabiania instalacji na jedną wtyczkę ? czy to w ogóle wykonalne a może da się przełożyć sam obrotomierz do moich zegarów ? foto licznika który kupiłem :
Moim zdaniem, przy obecnym wysypie liczników z obrotomierzem na allegro, nie warto bawić się w kombinowanie. Sprzedałbym ten licznika a zakupił na dwie wtyki, szybko sprawnie i bez obaw o sukces końcowy :bajer:


SPRZEDAJĘ
Mój Mk2
Obrazek
www.wsercupolska.org

b4rtky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 08, 2010 02:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: b4rtky » wt lut 23, 2010 22:05

no witam,
Jestem tu nowy, dopiero się ogarniam, proszę o wyrozumiałość :).
Mam Golfika MK3 1.8 75KM CL z 92' i niestety zegar zamiast obrotomierza. Próbowałem trochę ogarnąć ten poradnik, ale niestety, ani zdjęć, ani instrukcji do MK3. Dziś jak się przyjrzałem jakby to wymienić, to nie udało mi się tego wymyślić. Mogłby ktoś wytłumaczy jak dla cepa jak to wymienić?
I czy te zegary by pasowały?
http://moto.allegro.pl/item903088516_li ... erzem.html

Dzięki z góry,
Bartek



Messiash
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 03, 2010 11:08
Lokalizacja: Łomża/Warszawa

Post autor: Messiash » śr mar 03, 2010 12:02

Przeszukałem ten topic ale nie znalazłem.

Jest gdzieś schemat przejściówki z jednej kostki na 2?

czy taki licznik jakims cudem uruchomię na golf II D (1985r)
http://allegro.pl/item942872578_zegar_l ... otomi.html



Awatar użytkownika
zerohour
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:02
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: zerohour » czw mar 11, 2010 12:05

jakby ktoś jeszcze chciał licznik z obrotomierzem to mam na sprzedaż (fotki powyżej) nie będę u siebie nic przerabiał bo ja mam dwie wtyczki a licznik jest na jedną , index prędkości 935 idealnie pasuje do 1.3 NZ :-) info na PW .

pozdrawiam


VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości