Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

slava11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 11:36
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: slava11 » pt sty 22, 2010 23:05

wielkosci adaptacyjne wykasowane bledow brak czujnik temp wymieniony sama adaptacja robiona zgodnie z instrukcja i nadal nic .... brak mi juz pomyslow a i cierpliwosci do tego silnika zeby nie powiedziec go tego samochodu bo o ile wczesniejsza III byla niezawodna tak ten grrrr



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pt sty 22, 2010 23:13

to coś masz nie tak ja robiłem tak wiele razy i od pierwszego strzału było bez problemów



Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » pt sty 29, 2010 01:03

Czy któryś z tych preparatów się nada:

http://allegro.pl/item897680974_mycie_g ... ml_fv.html

http://allegro.pl/item889170890_k2_aima ... tnicy.html

http://allegro.pl/item902499469_arexons ... zmywa.html

Najbardziej chodzi mi o ten pierwszy bo mogę podjechać i kupić :P



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt sty 29, 2010 01:06

inozbik, ja użyłem nitro...chwila moment i przepustnica czyściutka



pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » sob sty 30, 2010 16:13

Komputer wykrywa błąd. Na włączonym zapłonie można go usunąć ale jak się uruchomi silnik to znów złapie.
Na 99% diagnoza - nastawnik przy przepustnicy (tak się to chyba nazywa) nie chce zapamiętać ustawień. Co za tym idzie nie można błędu usunąć.

Mechanik powiedział, że są dwa wyjścia - albo jeździć i czekać aż sam się unormuje (tylko czy i kiedy?), albo rozkręcać i spróbować wyczyścić ten nastawnik choć tu można coś bardziej schrzanić.
Jazda z falującymi obrotami na biegu jałowym, w okolicach 1200 męczy silnik i mnie wkurza a przy tym większe zużycie paliwa.
Przed czyszczeniem przepustnicy obroty były idealne i silnik nie gasł. Miał czkawkę dlatego za to się zabrałem.

Doradźcie co robić?



Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » sob sty 30, 2010 16:37

Mam problem z wyjęciem osłony filtra

Obrazek chodzi o to:

Obrazek

Po za tym moja przepustnica wygląda tak:

Obrazek

Chyba wygląda na czystą, muszę ją wymienić aby pozbyć się falujących obrotów czy może to być wina czegoś innego?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob sty 30, 2010 17:15

Przepustnica wygląda na czystą...
odkręciłeś wszystkie śrubki od obudowy ?? Jak tak to pociągnij za obudowę...zejdzie



Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » sob sty 30, 2010 17:26

aha, wolałem nie szarpać, wszystko odkręciłem tylko to jedno trzymało.. Gorszy problem mam bo już auto po zebraniu wszystkiego w całość nie odpaliło...



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob sty 30, 2010 17:58

inozbik pisze:wszystko odkręciłem tylko to jedno trzymało
nie wiedziałem o co chodzi, na przyszłość zaznaczaj na fotkach :) Jak pociągniesz obudowę to zejdzie :)
inozbik pisze:Gorszy problem mam bo już auto po zebraniu wszystkiego w całość nie odpaliło...
U mnie po wyczyszczeniu odmy i przepustnicy auto zbierało się jak nigdy...przejechałem 50km i padła sonda lambda, chwilę później druga ;/



Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » sob sty 30, 2010 18:00

Ja już nie mam siły na ten samochód... Zajrzyjcie tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3663229#3663229
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 11:53 przez inozbik, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Arti51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob maja 13, 2006 12:52
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Arti51 » wt mar 09, 2010 01:14

Witam
Jestem po czyszczeniu przepustnicy.
1,6 AKL ( SR ) .
Nie udało się zrobic adaptacji. mam jakis błąd przekroczenia zakresu sondy Lambda .
Co może być przyczyną ?
@Jacek75 czy chciałoby Ci sę podłaczyć kompa do mojego auta?



pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » czw mar 11, 2010 00:24

Arti51 pisze:Witam
Jestem po czyszczeniu przepustnicy.
1,6 AKL ( SR ) .
Nie udało się zrobic adaptacji. mam jakis błąd przekroczenia zakresu sondy Lambda .
Co może być przyczyną ?
Odłącz akumulator na 15min. Miałem ten sam problem > klik :grin:



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt mar 16, 2010 17:28

Jak sie chcesz ustawic to tylko na wieczor na pw. Przekroczenie zakresu to nieprawidłowa mieszanka: za bogata lub za uboga. Przyczyn moze byc wiele.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
FidoRS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn sie 03, 2009 20:02
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: FidoRS » wt mar 23, 2010 11:43

Feessst dzięki luk99, :pub:


Fido R.S.
Naprawiłem lewą prowadnice szybra bez ścągania podsufikti :) - jak coś to pisać
Dla wszystkich, którzy nie mają MFA -> motostat.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości