[FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

AmstaffBull
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 22, 2008 22:01
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: AmstaffBull » ndz sty 17, 2010 15:08

Panowie powiedzcie mi w jaki sposób wymienia się te tulejki (panewki) czy potrzeba do tego jakiegoś ściągacza czy jest jakiś domowy sposób

dzięki i pozdrawiam



radzio1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt lis 09, 2007 20:21
Lokalizacja: Poznań/Komorniki
Kontakt:

Post autor: radzio1 » ndz sty 17, 2010 15:58

gwintownik bodajże 10 nie pamientam dokładnie. wkręcasz go w wtulejke i krecisz tak długo aż tulejka sie wysunie :bigok:



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » ndz sty 24, 2010 01:00

witam
czy po zlozeniu wszystkiego do kupy rozrusznik powinien sie krecic lapiac reka za wirnik w jedna strone z lekkim oporem??



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » ndz sty 24, 2010 10:54

MaSa_Golf pisze:kupy rozrusznik powinien sie krecic lapiac reka za wirnik w jedna strone z lekkim oporem??

MaSa_Golf, Tak :bigok:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » ndz sty 24, 2010 11:09

no to ja juz nie wiem co jest, wymienilem szczotkotrzymacz i koncowa tulejke bo byl na niej luz, poskladalem a po wlzeniu do auta nie kreci:/ prad pobiera bo konrolki gasna ale nic a nic nie kreci, nawet po podlaczeniu aku na kable do innego :grrr:



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » ndz sty 24, 2010 12:08

MaSa_Golf pisze:no to ja juz nie wiem co jest, wymienilem szczotkotrzymacz i koncowa tulejke
MaSa_Golf, Kole.. Przecież w temacie masz cały schemat! . Oprócz szczotko trzymacza i tulejek . Jest elektromagnes ,gdy bedzie spalona cewka ! To jak będzie kręcił!!. . Lub zle poskładałeś! !! :grrr:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » ndz sty 24, 2010 12:29

rozlozylem i znowu zlozylem, podlaczylem do aku na krotko, kreci wirnik i elektromagnes wyrzuca wirnik do przodu, ide zamontowac do auta i zobaczymy



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » ndz sty 24, 2010 12:39

Rafał 21 pisze:Lub zle poskładałeś!
MaSa_Golf pisze:kreci wirnik i elektromagnes wyrzuca wirnik do przodu
Tylko wtyczki nie zapomnij wpiąć! i będzie! :bigok:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pn sty 25, 2010 00:05

cos musialem wczoraj zle zlozyc albo zalozyc, ale dzisiaj przy -15 po 2 godzinach zalozylem rozrusznik (nie podlozylem nic pod silnik i musialem sie sporo nameczyc zeby wszystkimi 3-ema srubami trafic) i... jak przez 3 lata mam tego golfa to rozrusznik sie nigdy tak szybko nie krecil ;) zainwestowalem 25 zł (22zł szczotkotrzymacz + 3 zł tulejka) i jestem zadowolony z rozrusznika :D



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt sty 26, 2010 16:24

mam pytanie odnosnie czasu calem operacji?

u mnie w TDI 1Z mam problem czasami z porannym rozruchem...
tzn kreci jakby nie mial sily aku, ale aku raczej odpada, bo jak juz raz odpale i zgasze odrazu to potem pali bez problemu.
problem jest czasami rano, za pierwszym odpaleniem.
moze to byc wina rozrusznika?
i jeszcze pytanie odnosnie bendixa, czy przez niego moze po odpaleniu czasem zawarczec/zabuczec przez 1-2 sek?

[ Dodano: 26 Sty 2010 19:07 ]
jak to jest z podwieszaniem silnika?
w 1Z trzeba to robic?

[ Dodano: 26 Sty 2010 19:14 ]
i za co najlepiej zeprzec lewarek?

[ Dodano: 28 Sty 2010 21:33 ]
prosze o odpowiedzi, gdyz w sobote chce opanowac ten rozrusznik.
mam jeszcze istotne pytanie odnosnie silnika 1Z
trzeba go podnosic? jesli tak to za co najlepiej zlapac lewarkiem?
prosze o odpowiedzi bo czasu coraz mniej mam


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

lelo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 28, 2007 19:01
Lokalizacja: Polska

Post autor: lelo » ndz lut 21, 2010 23:41

Ja mam podobne pytanko odnośnie 1Z, podnoszenia silnika i wyciągania rozrusznika bez kanału.

Problemem jest jest osłona plastikowa pod silnikiem.
W tej osłonie jest otwór przez który jest dostęp do miski.
Czy można podłożyć lewarek + jakiś kawałek deski pod miskę olejową ?

Jeżeli miska miałaby się wgnieść, to jeszcze przychodzi mi do głowy inna opcja.
Zrzucić osłonę na ziemię (a to też gimnastyka bez kanału) bez wyciągania, trochę przesunąć, a podnośnik dać na ziemię w miejsce otworu w osłonie ;)

Jak mocno trzeba w ogóle silnik podnieść ? Wiem że to laickie pytanie, ale jako że pierwszy raz to będę robił nie chciałbym czegoś spieprzyć.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt lut 23, 2010 23:23

Jak mocno trzeba w ogóle silnik podnieść ?
silnik trzeba tylko podeprzec delikatnie, zeby sie w dol nie obsunal kilka cm jak rozrusznik wujmiesz.
najlepiej zrzuc oslone silnika, to tylko chyba 6 srubek


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

jano_j
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 15, 2010 20:45
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: jano_j » pt mar 05, 2010 18:42

Witam wszystkich.
Właśnie trafiłem na ten temat , a mam problem ze swoim rozrusznikiem.
Raz wszystko dział ok. i zapala auto , a czasami słychać tylko działanie silniczka i nic.
Po rozebraniu go okazało się , że zębatka na osi przekładni planetarnej (12) jest wyrobiona.
W jaki sposób ściągnąć z osi bendix?
Na osi , przed bendixem jest coś jak malutkie łożysko (14), które należy zdjąć , ale nie wiem jak.



wzorekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lis 18, 2009 09:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wzorekk » śr mar 17, 2010 19:20

Witajcie,
Mam pytanie. Czy mogę wymienić szczotkotrzymacz bez wyciągania rozrusznika?? Czy wyciągnięcie jest konieczne, jest to silnik AAZ 1,9 TD.
Szczotkotrzymacz do wymiany bo ktoś wymienił plecionkę na przewód lutując to ale lut pościł i podlutowałem ponownie trzyma porządnie ale chyba coś padło w szcztkotrzymaczu bo czasem nie odpala tylko tyka a jak ruszę przewodem( plecionką ) to odpali bez problemu.

Dzieki za pomoc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości