Otóż to, musisz mieć podpięty czujnik inaczej funkcja ta jest pomijana...marianmk2 pisze:potrzebny jest podłączony czujnik temperatury??
[MK2] Instalacja MFA
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Czy jezeli podepne licznik z mfa i do tego manetke i wezyk podcisnienia to bedzie to dzialac czy cos bedzie szwankowac? Na razie bez czujnikow temp zewn i oleju to w pozniejszym czasie (tych wskazan nie bedzie to wiem ale chodzi mi o reszte)
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
- Dioda83
- Gadatliwa bestia
- Posty: 702
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Wnioskuję z tego, że nie czytałeś całego tematu, wszystko w nim masz podane na tacy, nie ma sensu w koło powtarzać każdemu z osobna to samo... odsyłam do wcześniejszych postów...marianmk2 pisze:Jeszcze jedno pytanko;Gdzie mam sie wpiąc w podcisnienie??Przed zaworkiem,Za nim czy moge sie wpiac w wężyk idący do aparatu zapłonowego??
Załączam foto podlądowe
Jeżeli nic po drodze nie spaprałeś to powinno śmigaćstopczyk26 pisze:Czy jezeli podepne licznik z mfa i do tego manetke i wezyk podcisnienia to bedzie to dzialac czy cos bedzie szwankowac? Na razie bez czujnikow temp zewn i oleju to w pozniejszym czasie (tych wskazan nie bedzie to wiem ale chodzi mi o reszte)
- Kudłaty666
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 16:32
- Lokalizacja: Gdynia
Wszystko było!!!!
Wpinasz się w króciec w tym żółto-czarnym zaworku (jeden z dwóch powinien być tylko zaślepiony), po co masz ciąć przewody, ale nawet jeśli tak zrobisz to będzie działać. U mnie w RF oba króćce są zajęte ro musiałem tak zrobić i śmiga.Jeszcze jedno pytanko;Gdzie mam sie wpiąc w podcisnienie??Przed zaworkiem,Za nim czy moge sie wpiac w wężyk idący do aparatu zapłonowego??
To, że masz stwierdzoną paranoje nie znaczy, że nie podglądają cie przez telewizor.
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Dzisiaj podpialem licznik, manetke z mfa i wezyk od podcisnienia i dzialalo przez chwile tzn mozna bylo przerzucac funkcje. Po chwili kolega wszedl w tryb serwisowy i na wyswietlaczu od mfa pkazalo sie cos takiego
I teraz nic nie pomaga ani wyciagniecie wtyczek z licznika ani wypiecie manetki mfa ani rozne inne kombinacje. Po dluzszej chwili jak nic nie robilem to na wyswietlaczu pojawil sie zegarek ale nie mozna bylo go ustawic wogole nie reagowal. Chodzil przez chwile po czym zatrzymal sie po 8 min czyli na godz 0:08 i nastepnie znow sie pojawily te krzaczki co na zdjeciu. Co moze byc nie tak?
[ Dodano: 14 Sty 2010 20:19 ]
Bylem teraz sprawdzic jeszcze raz i przelaczanie funkcji mfa zaczelo dzialac normalnie ale nie moge ustawic zegarka. I jest jeszcze jeden problem - podlaczylem wezyk od podcisnienia do tego zolto-czarnego zaworku (tak jak bylo napisane na forum) i spalanie pokazuje 99,9 i nie dziala ekonomizer bo mam licznik z nim. Co moglem skopac?
I teraz nic nie pomaga ani wyciagniecie wtyczek z licznika ani wypiecie manetki mfa ani rozne inne kombinacje. Po dluzszej chwili jak nic nie robilem to na wyswietlaczu pojawil sie zegarek ale nie mozna bylo go ustawic wogole nie reagowal. Chodzil przez chwile po czym zatrzymal sie po 8 min czyli na godz 0:08 i nastepnie znow sie pojawily te krzaczki co na zdjeciu. Co moze byc nie tak?
[ Dodano: 14 Sty 2010 20:19 ]
Bylem teraz sprawdzic jeszcze raz i przelaczanie funkcji mfa zaczelo dzialac normalnie ale nie moge ustawic zegarka. I jest jeszcze jeden problem - podlaczylem wezyk od podcisnienia do tego zolto-czarnego zaworku (tak jak bylo napisane na forum) i spalanie pokazuje 99,9 i nie dziala ekonomizer bo mam licznik z nim. Co moglem skopac?
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
marianmk2, ogólnie to masę bym brał tak jak być powinno czyli z licznika z odpowiedniego pinu jako że całość coś mierzy a to skąd brana jest masa ma znaczenie przy pomiarach i niedość że czujnik nie będzie ori to i sposób pomiaru też nie co może dać duży błąd
[ Dodano: 14 Sty 2010 20:34 ]
stopczyk26, w funkcjach serwisowych tych ukrytych pokazuje cisnienie w dolocie a przy zgaszonym silniku ciśnienie na dworze bo takie wtedy masz w dolocie
pozatym pokazuje też ilość impulsów jakie doszły z czujnika dystansu, im szybciej jedziesz tym szybciej na wyświetlaczu zlicza impulsy
[ Dodano: 14 Sty 2010 20:34 ]
stopczyk26, w funkcjach serwisowych tych ukrytych pokazuje cisnienie w dolocie a przy zgaszonym silniku ciśnienie na dworze bo takie wtedy masz w dolocie
pozatym pokazuje też ilość impulsów jakie doszły z czujnika dystansu, im szybciej jedziesz tym szybciej na wyświetlaczu zlicza impulsy
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Czyli jezeli wejde w te funkcje serwisowe i cisnienie bedzie pokazywac 0 przy odpalonym silniku tzn ze mam cos nie tak?RasPL pisze:w funkcjach serwisowych tych ukrytych pokazuje cisnienie w dolocie a przy zgaszonym silniku ciśnienie na dworze bo takie wtedy masz w dolocie
[ Dodano: 15 Sty 2010 06:34 ]
Sprawdzalem i wogole nie moge wejsc w funkcje serwisowe, po przelaczeniu na mfa1 czy mfa2 sa te same wskazania, nie mozna ich skasowac, nie moge ustawic zegarka, srednie spalanie po przejechaniu 20km pokazuje 1,2 (co raczej jest nierealne) i nie dziala ekonomizer. Czy ktos moze wie w czym moze tkwic problem?
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
- Kudłaty666
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 16:32
- Lokalizacja: Gdynia
stopczyk26, Co do zegarka to one lubią marudzić. Spróbuj włożyć w to trochę siły, u mnie na prawdę trzeba jej użyć sporo xD
Natomiast jeśli chodzi o resztę problemów. Z profilu wnioskuje, że masz silnik RF, to taki jak mój. W tym silniku masz standardowo oba króćce na zaworku zajęte (jeden do aparatu, drugi idzie do gaźnika), gdzie więc dokładnie się wpiąłeś? Jaką masz średnice tego wężyka, u mnie każdy grubszy niż paliwowy "4" powodował nieszczelność i stąd może te problemy. Sprawdź więc najlepiej wszystkie wężyki podciśnienia czy gdzieś aby przecieku nie masz (ja je przy okazji wszystkie na nowe wymieniłem tak dla świętego spokoju). Jak nie tam leży przyczyna to może masz gdzieś pęknięty jakiś przewód w wiązce licznika? Masz ori wiązkę czy "home made"? Najlepiej sprawdź jeszcze raz podłączenie wszystkich kabli zgodnie z pinuotem którego masz kilka stron wcześniej.
Jeśli to wszystko nie pomoże, to znaczy, że licznik jest lipny. Może tylko taśma ;P
Natomiast jeśli chodzi o resztę problemów. Z profilu wnioskuje, że masz silnik RF, to taki jak mój. W tym silniku masz standardowo oba króćce na zaworku zajęte (jeden do aparatu, drugi idzie do gaźnika), gdzie więc dokładnie się wpiąłeś? Jaką masz średnice tego wężyka, u mnie każdy grubszy niż paliwowy "4" powodował nieszczelność i stąd może te problemy. Sprawdź więc najlepiej wszystkie wężyki podciśnienia czy gdzieś aby przecieku nie masz (ja je przy okazji wszystkie na nowe wymieniłem tak dla świętego spokoju). Jak nie tam leży przyczyna to może masz gdzieś pęknięty jakiś przewód w wiązce licznika? Masz ori wiązkę czy "home made"? Najlepiej sprawdź jeszcze raz podłączenie wszystkich kabli zgodnie z pinuotem którego masz kilka stron wcześniej.
Jeśli to wszystko nie pomoże, to znaczy, że licznik jest lipny. Może tylko taśma ;P
To, że masz stwierdzoną paranoje nie znaczy, że nie podglądają cie przez telewizor.
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Kudłaty666, dokladnie tak jak piszesz moj silnik to RF. Na poczatku wezyk od podcisnienia mialem wpiety na wezyku, ktory idzie do aparatu zaplonowego, ale po tym jak nie dzialalo przelozylem go na ten wezyk, ktory idzie do gaznika i jak juz wczesniej pisalem tez lipa. Co do srednicy wezyka to ma on 6mm(srednica calego wezyka, jaki przelot to nie wiem, mysle ze okolo 4mm), a jezeli chodzi o szczelnosc to mysle, ze wszystko jest ok, bo jak sciagne go z trojnika, ktory zalozylem to slychac jak jest zasysane powietrze. Natomiast co do wiazki to nie mialem ori, ale tutaj mysle ze tez jest wszystko oki bo bylo to sprawdzane kilkakrotnie. Dodam jeszcze, ze zaraz po podlaczeniu licznika udalo sie raz wejsc w funkcje serwisowe, po czym na wyswietlaczu pojawily sie krzaczki tak jak na zdjeciu, ktore znajduje sie kilka postoww wyzej, a teraz juz nie mozna tego zrobic.
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Moze ale to sie pewnie wkrotce okaze bo musze kupic druga poniewaz ta mi dzisiaj pekla. Jezeli to manetka to moze byc odpowiedzialna tylko za to ze nie moge wejsc w funkcje serwisowe i przelaczac miedzy mfa1 i mfa2. A co w takim razie ze srednim spalaniem ktore teraz jest caly czas na poziomie 1,0 l/100km i niedzialajacym ekonomizerem? To chyba nie wina manetki? I jeszcze jedno pytanie czy ze skrzynki do licznika powinna byc pociagnieta jakas wiazka czy nie?marianmk2 pisze:A może niesprawna manetka??:D
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
- Kudłaty666
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 16:32
- Lokalizacja: Gdynia
stopczyk26, staram się śledzić dokładnie całą twoją historie
Najlepszym rozwiązaniem byłoby testowe podłączenie innego licznika.
Takie wartości nie koniecznie muszą świadczyć o błędzie. Też takie miewam nawet teraz, a i 87l/100 sie zdarza xD. Wartości wiarygodne pokazują się dopiero po przejechaniu paru dobrych kilometrów więc niech go to nie zraża. Po samym odpaleniu i przejechaniu zaledwie paru metrów wynik potrafi przerazić Tym nie mniej jeśli go to martwi to niech sprawdzi szczelność całego podciśnienia.
a no powinna bo bez niej to by ci nawet analogowy zegarek nie działał. Ta wiązka w wersjach z mfa i bez różni się ilością kabli (logicznie, że w tej z mfa jest ich więcej). W oryginale jest tak, że wiązka manetki i licznika spotykają się dopiero właśnie w skrzynce, ale ktoś tu już pisał że podpiął się z manetka na krotko do licznika i też mu działa, nic na ten temat nie powiem bo elektrykiem nie jestem i wolałem wykorzystać naturalne dobrodziejstwa fabryki. Z twojego pytanie wychodzi wniosek, że postąpiłeś podobnie.stopczyk26 pisze:I jeszcze jedno pytanie czy ze skrzynki do licznika powinna byc pociagnieta jakas wiazka czy nie?
Najlepszym rozwiązaniem byłoby testowe podłączenie innego licznika.
Nie bardzo rozumiem o jaki wężyk ci chodzi co przewód od aparatu zapłonowego idzie do tego zaworka zwrotnego, który znajduję się na takim sztywnym przewodzie idącym od serwa do kolektora(?).marianmk2 pisze:Ale zauważyłem że ten wężyk wychodzi z tylnej częsci obudowy na gazniku,a nie z kolektora ssącego.Czy tu leży przyczyna??Wężyk sprawny
Takie wartości nie koniecznie muszą świadczyć o błędzie. Też takie miewam nawet teraz, a i 87l/100 sie zdarza xD. Wartości wiarygodne pokazują się dopiero po przejechaniu paru dobrych kilometrów więc niech go to nie zraża. Po samym odpaleniu i przejechaniu zaledwie paru metrów wynik potrafi przerazić Tym nie mniej jeśli go to martwi to niech sprawdzi szczelność całego podciśnienia.
To, że masz stwierdzoną paranoje nie znaczy, że nie podglądają cie przez telewizor.
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Kudłaty666, mozesz pokazac na foto gdzie wpiales u siebie wezyk od podcisnienia, ze pokazuje ci srednie spalanie? Ja u siebie wpialem trojnikiem do tego zolto-czarnego zaworku i pokazuje mi caly czas w okolicach 0,9-1,1L/100km. Co moze byc nie tak, ze mam tak dziwne wskazania?
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
- Kudłaty666
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 16:32
- Lokalizacja: Gdynia
Ja dosłownie ciachnąłem na pół przewód idący od tego zaworka do aparatu zapłonowego i tam wsadziłem trójnik. Postaram się o foto.
Próbowałeś podpiąć inny licznik? Albo inny czujnik podciśnienia (ta okrągła lub kwadratowa dokładka z tyłu licznika z króćcem do którego podpinasz wężyk)?
Próbowałeś podpiąć inny licznik? Albo inny czujnik podciśnienia (ta okrągła lub kwadratowa dokładka z tyłu licznika z króćcem do którego podpinasz wężyk)?
To, że masz stwierdzoną paranoje nie znaczy, że nie podglądają cie przez telewizor.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości