FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
xxxMODZELxxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lis 30, 2009 09:01
Lokalizacja: Ełk [NEL]

Re: FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie d

Post autor: xxxMODZELxxx » pn lis 30, 2009 09:21

W tym tygodniu zamontuje nowa pompe do mojego golfika i zastanawiam sie czy jej od razu nie podkrecic.. Czy moze dac jej troche pochodzic na normalnych ustawieniach...


Szerokiej drogi? Dzięki, ale wąską też dojadę:)

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » wt gru 01, 2009 16:46

xxxMODZELxxx, nową pompe?? masz z zakladu bsh??
regenerwoałeś czy co?? jak zakładasz od innego silnika to krec od razu i tyle.


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
xxxMODZELxxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lis 30, 2009 09:01
Lokalizacja: Ełk [NEL]

Post autor: xxxMODZELxxx » wt gru 01, 2009 19:32

tberent pisze:xxxMODZELxxx, nową pompe?? masz z zakladu bsh??
regenerwoałeś czy co?? jak zakładasz od innego silnika to krec od razu i tyle.
Nowa dla mnie heh ogolnie to nie nowa. Znajomy meszanik zamowil mi z allegro od: gosc sprowadza same pompy i ma swoj zaklad w ktorym sprawdza szczelnosc itp. Ma na 2 tyg gwarancje rozruchowa to pochodzi normalnie przez ten czas, a pozniej hajda:)
Juz dzis mam ja zamotowana ale wymieniam amorki to nie mialem okazji jeszcze posmigac ale jutro podziele sie wrazeniami. Kosztowala (pompa) 500 zl wiec najgorsza nie powinna byc ale zobaczymy :bajer:

[ Dodano: 08 Gru 2009 12:30 ]
Eee... teraz niby powietrza nie ma w przewodach ale i tak czesto jak odpalam rano to od razu ladnie wskakuje na obroty na biegu jalowym a pozniej zaczyna cos sie dusic i dymic na bialo... jak gazuje to tez nie za bardzo chce wyrownac dopiero gdzies po 13 sek :grrr:


Szerokiej drogi? Dzięki, ale wąską też dojadę:)

andrzejf1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 21:13
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: andrzejf1989 » śr gru 16, 2009 18:34

A ja mam koledzy pytanie trochę z innej beczki: Czym się różnią pompa z Sb, a pompa z aaz?? Wiem, że na pewno w sb ma Lda, wymieniłem właśnie pompę do swojego aaz-ta od sb, i nie wiem czy dobrze zrobiłem, czy nie lepiej było przełożyc samej góry



arwam

Post autor: arwam » czw gru 17, 2009 00:59

andrzejf1989,

jeśli wyłączyć góre bo w przypadku pompy z LDA oprócz pina nie ma żadnych istotnych różnic ale w dolnej połowie inna fala, szerokie łożyskowanie wałka znacznie odporniejsze na zużycie niż a w pompach od 1.6TD, inna charakterystyka przestawiacza kąta wtrysku, i lepiej dopracowany dozownik.

można na niej osiągnąć więcej niż na pompie od 1.6



andrzejf1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 21:13
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: andrzejf1989 » czw gru 17, 2009 10:28

no to źle w takim razie zrobiłem, że się tymi pompami zacząłem bawić...
ale i tak ta stara od AAZ-ta miała luzy na trzpieniu co się gazu dodaje, i sama wskakiwała na obroty, będę musiał skołować teraz albo taką "nową" albo myśleć nad większą... Nie wiecie kolega Trochim robi jeszcze takie rzeczy?? Bo dużo o nim czytałem



Nowicjusz2009
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:52
Lokalizacja: bielsko

Post autor: Nowicjusz2009 » pn gru 28, 2009 21:26

Mam do was pytanie. Kto zajmuje sie regulacja pompy. I ile takie cos kosztuje.Bo ja nie moge dojsc do porozumienia se swoja.



morpiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt sty 05, 2010 00:19
Lokalizacja: Kielce

Dawka w 1,9 TD

Post autor: morpiel » wt sty 05, 2010 18:30

Witam.

w moim pasku podniosłem dawke paliwa. Wyszło jakieś 270 stopni a dalej sie nie da ! (blokuje kontra, nie mogę jej już w góre podkręcić)
Mam zero kopcenia. (podczas przyspieszania nawet, na przegozówce jest troche)

Chyba była za niska, silnik miał większe wibracje, miał słaby dół, średnio na górze. I co dziwne, b. głośno się robiło od 80 do 120 na 5tce a potem znów ciszej. Po podniesieniu dawki, silnik ma wiecej mocy wyraźnie, lepiej sie zbiera z dołu, turbo słychać i czuć, że wcześniej i mocniej pompuje. I wydaje mi się, że jest ciszej między 80 a 120.
Silnik szybciej się nagrzewa (i wreszcie dogrzewa). Spalanie miałem 4,7 trasa, 5,9 średnie, większość w mieście, jazda spokojna. Ciekawe jak bedzie teraz. Przy -3 na dworze, po powrocie, dłubaniu pod maską, autko chodziło jeszcze na postoju 3-4min. Włączył się wentyl na chłodnicy. I tu pytanie, czy nie jest to podejrzane, że przy tak niskich temp załączył się wentyl ? Wskazówka nigdy mi nie przekroczyła 90 wiec chyba ok.

Co zauważyłem, na zimnym obr są deczko za niskie (słuch) a na gorącym deczko za wysokie. Jak je zrównac? Ruszałem tylko dawke i obroty dokładne. Czyżby minimalnym położeniem "przepustnicy" ? Proszę o radę, bo się zgubiłem w tych opisach. Odnosząc się do śrubek zaznaczonych kolorowymi strzałkami na pierwszej stronie.

Zanim wyjeżdże bak, to minie troche czasu, czy ktoś mógłby zaprognozować spalanie po podniesieniu dawki, przy spokojnej jeździe? Dodatkowe konie zaprzęgne tylko podczas wyprzedania. Pompa (niestety) eko.

Mam prośbe do kogoś najlepiej w pasku (może być też golf, bo skrzynia chyba ta sama nie?) z AAZ. Mógłby mi ktoś podać prędkości, na biegach 2,3,4,5 przy 3000obr/min?
Niestety nie mam obrotomierza :/

Pozdrawiam,
Morpiel



arwam

Post autor: arwam » wt sty 05, 2010 19:45

morpiel pisze:Czyżby minimalnym położeniem "przepustnicy"
tak trzeba ją cofnąć aż będzie dziura w działaniu gazu a potem wkręcać do momentu kiedy obroty się zaczną podnosić i wtedy o pół obrotu cofnąć i zakontrować.
ewentualnie doregulować obroty ale ustawiasz je jak wykręcisz srubkę położęnia gazu i będzie luz w gazie.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob sty 09, 2010 12:09

Mam do was pytanie. Kto zajmuje sie regulacja pompy. I ile takie cos kosztuje.Bo ja nie moge dojsc do porozumienia se swoja.
przecież CI to ustawiłem ! to po chu... tam paluchy znowu ciśniesz ?? ja pier... tak to nigdy nie dojdziesz do ładu z tym. Zmniejszyłem CI dawkę bo jakiś pacan tak podniósł ze silnik nie schodził z obrotów. było już ok auto normalnie z obrotów schodziło. Ale nadal jeździsz po magikach i grzebiesz tam nie wiem po co.
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 12:13 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jasiu1771
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 18, 2010 13:13
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: jasiu1771 » czw sty 21, 2010 23:46

po zwiekszeniu doladowania o troche i regulacji obrotow ssanie nie reaguje po wyciagnieciu czemu ??



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sty 22, 2010 00:17

jasiu1771 pisze:po zwiekszeniu doladowania o troche i regulacji obrotow ssanie nie reaguje po wyciagnieciu czemu ??
zobacz pierwszy post w tym temacie... masz regulacje obrotow z wyciagnietym i wcisnietym przyspieszaczem


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
yesterday
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 08:48
Lokalizacja: Opole

Post autor: yesterday » ndz sty 24, 2010 19:16

mam to samo co jasiu1771 ok, bawilem sie z tym z 40 minut, problem nastepujacy, kręce ta śruba "zolta strzalka - obroty na biegu jalowym z wyciagnietym przyspieszaczem" i wtedy obroty idą w góre fajnie, Ale jak wciskam już ten przyspieszacz to obroty dalej są takie jakie były z wyciagnietym przyspieszaczem, ok. Więc zostawilem go na wcisnietym przyspieszaczu i no probowałem zmienjszyć obroty kręcac. "niebieska strzalka" "zielona strzalka" i bez zmian, tylko kręcenie na wyciagnietym przyspieszaczu zmniejsza lub zwieksza obroty, o co może chodzić? myślę że ten dzyndzel ktory sie wyciaga sie albo zerwał gdzies tam albo coś w tym stylu, plastiki sciagnolem i popatrzyłem jak to jest w srodku i wszystko wporządku może coś bliżej silnika spadło? czy coś w tym stylu?


[url=http://img121.imageshack.us/i/przechwytywaniexz.jpg/][img]http://img121.imageshack.us/img121/5820/przechwytywaniexz.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
jasiu1771
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 18, 2010 13:13
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: jasiu1771 » wt lut 23, 2010 10:39

no wiec tak problem z obrotami rozwiazałem poprostu zle skontrowałem dawke paliwa i sruba byla luzna od tego mi tak skakaly obroty ;P a przyspieszacz nie działal bo mi sie wykrecila sruba od nastawiania wkrecilem ja z wilekim trudem bo troche ciasno i gwint sie obracal w dol he i wszystko jest ok atko zapi... i jestem zadowolony moge dac jeszcze dawke bo puszca malego czarnego dymka dopiero przy 4 tys ;P

[ Dodano: 23 Lut 2010 09:42 ]
takze yesterday mysle ze tez wykreciles ta srube z zielona strzałka no ale jesli po wyciagnieciu przyspieszacza ci dziala to jest na miejscu sprawdz czy masz dobrze skontrowana srube od dawki paliwa

[ Dodano: 23 Lut 2010 09:44 ]
albo poprostu ci sie linka zacina ;P wez kogos drugiego i niech obserwuje jak ty wyciagniesz przyspieszacz czy linka wraca na miejsce poczatkowe



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 50 gości