Naprawa dmuchawy - niedzialajace wszystkie biegi

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

maniocek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: maniocek » wt kwie 14, 2009 17:52

Dostałem się do tego bezpiecznika :P
On okazał się problemem,zmostkowałem i wsio biega ;)
Jednak wolę aby było to na bezpieczniku. Już obmyśliłem patent na zamontowanie go.

Do rzeczy,jaki bezpiecznik kupić?
Byle jaki aby na 192*C? Czy musi być o jakimś konkretnym oznaczeniu?

Dla posiadaczy MkII:
Obrazek
Odkręcacie półkę nr3 i macie nagrzewnicę ;)
Nie musicie jej wyciągać nawet bo ta cała kostka jest zaraz za półką,wystarczy ją odczepić od przewodów,odgiąć blaszkę (nie takie łatwe,bo możemy plastik łatwo połamać) i mamy kostkę na wierzchu bez wyciągania całej nagrzewnicy :D
Ostatnio zmieniony wt kwie 14, 2009 18:14 przez maniocek, łącznie zmieniany 1 raz.



moto1488
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:11
Lokalizacja: Kędzierzyn- Koźle

Post autor: moto1488 » wt kwie 14, 2009 22:08

witam mam podobne problemy tzn 1,2,3 nie działały w moim vento wymieniłem termik i hula z tym że rzęzi dmuchawa i w związku z tym mam pytanko jak sie do niej dobrać tzn. jak zdjąc prawą pokrywę dolną 9 z tego grzybka który jest pod dmuchawą 1????? za co on jest odpowiedzialny i jak sie do tego zabrać?????

[ Dodano: 16 Kwi 2009 21:07 ]
nie wiem czy to ma sens ale zapytam

wyjąłem dmuchawę faktycznie ciężko działała nasmarowałem ją olejem do maszyn krawieckich(nie jestem zwolennikiem wd40 ale przyzwyczajenia starego motonity ;)) nie ma już wycia dmuchawa działa wydajniej ale... pozostało bicie... (nie zdejmowałem nawet nie próbowałem zdjąć wiatraka przesmarowałem od spodu) moje pytanie brzmi czy to bicie może być powodowane złym wyważeniem wiatraka(zauważyłem tam taką blaszkę na jednym ze skrzydełek) czy przyczyna tkwi gdzieś indziej?????


yamaha DAWCA orgazmów

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » sob maja 02, 2009 15:44

No i mnie to spotkało , rozebrałem dmuchawę , przesmarowałem oba łożyska ślizgowe i od razu lepiej , z tym że u mnie bezpiecznik termiczny jest z wartością 216 st. i nie wiem czy ewentualnie wymienić na taki czy na tego 192 st.

Poza tym będzie problem z przylutowaniem czegokolwiek w miejsce starego rezystora , bo po 5 minutach rozgrzewania i tak się cyna nie chciała chwytać , jakieś dziwny ten materiał z którego jest zrobione te połączenie , albo jest tak skorodowany .
Na chwilę obecną dmuchawa hula tylko na 3 biegu i chyba tak na razie zostanie , albo ma ktoś jakiś pomysł jak jeszcze inaczej się tam podpiąć ?
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 03, 2009 00:56

marceliii pisze:jakieś dziwny ten materiał z którego jest zrobione te połączenie
ja wyciąłem stary termik a nowy miał na tyle długie nóżki że go wlutowałem po prostu zamiast starego.
Ostatnio zmieniony ndz maja 03, 2009 01:15 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » ndz maja 03, 2009 22:48

i z tym będzie problem bo u mnie ten termik nie jest do niczego lutowany tylko tak jakby na prasie ściśnięty z inną nóżką .
:(
A do nóżek starego termika za cholerę nie chcę się łapać cyna .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 03, 2009 22:59

po odpowiednim nagrzaniu pozostałości pręcika cyna musi złapać. Być może topisz cynę na zimne "nóżki". Spróbuj je wstępnie porządnie nagrzać lutownicą (taką kilkadziesiat watt najlepiej kolbową. Nóżki też oszlifuj i pobiel czy jak to sie tam zwie :bajer:



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn maja 04, 2009 13:57

Próbowałem rozgrzać nóżki lutownicą kolbową , ale to nic nie dało .
Nie próbowałem czyścić ich papierem , ale nawet jak coś to przy takiej temp. może być problem z przylutowanie nowego termika .
Nadal nie wiem czy wymienić na taki 216 st. jak jest tam oryginalnie , czy na tego 192 st.
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: zorro89 » sob maja 23, 2009 12:11

marceliii, jak masz dalej ten problemm jest jakis kwas do skorodowanych stykow dajesz kwas czekasz a potem lutujesz :bigok:

dzis tez dmuchawa umarła na wszystkich biegach byla straszna ulewa nie wiem czy ma to cos do tego ze woda mogla sie gdzies dostac ale najpierw zanim bym co kolwiek rozbiewrał sprawdzilem bezpiecznik w skrzynce był jeden spalony wymienilem go i wszystko wrocilo do normy.... jednak zastanawia mnie dlaczego ten bezpiecznik sie przepalił.... mozliwe panowie ze sie gdzies woda dostała?ulewa byla taka ze nic na drodze widac nie bylo polało polało i nagle dmuchawa przestaladmuchac..


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

maniocek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: maniocek » ndz maja 24, 2009 18:49

marceliii, ja zainstalowałem na 192*C i hula pięknie.
Co do cyny,mi też nie łapała... więc wymyśliłem taki patent :helm:
Obrazek
Z lewej strony przełożyłem przez dziurkę i siedzi a z prawej udało się później przylutować.
Wszystko pięknie chodzi.
Ostatnio zmieniony ndz maja 24, 2009 18:49 przez maniocek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
w00dnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pt lip 31, 2009 01:45
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: w00dnik » pn paź 05, 2009 11:43

Panowie prosze o pomoc. Dmuchawa nie dziala mi na zadnym biegu. Bezpiecznik jest ok. Opornica raczej tez (byłem dzisaij na szrocie i sprawdzilem na innej). Silnik rozkrecalem, czyscilem a potem podpialem bezposrednio pod akumulator. (Wieje az sie kurzy)

Co moze byc przyczyna ? :(

[ Dodano: 06 Paź 2009 13:08 ]
Pomoze ktos ?:>



christof138
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob gru 30, 2006 01:31
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: christof138 » śr paź 07, 2009 14:12

witam,

Panowie też mam ten problem /działa mi tylko 4 bieg dmuchawy/ wykręciłem dziś dmuchawę i nie widzę tam tego bezpiecznika termicznego...
gdzie on się znajduje w golfie 3 ?

pozdrawiam,
Krzysiek



Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » czw paź 15, 2009 22:37

Witam , mnie rowniez ale w MKII nie dzialaja bieg 1 , przednia szyba bo 3 działa tylko te dwa nie.. co moze byc przyczyną ?



Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » pt paź 16, 2009 11:21

a umnie nie działa 3 bieg:/ przełacznik jest ok.
co moze byc tego przyczyna??

pozdrawiam



moto1488
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:11
Lokalizacja: Kędzierzyn- Koźle

Post autor: moto1488 » sob gru 05, 2009 14:03

marceliii pisze:A do nóżek starego termika za cholerę nie chcę się łapać cyna
u mnie też nie chciało panaceum okazała się kalafonia. Algorytm działania jest taki:
kalafonia na nóżki po starym bezpieczniku później nakładamy na nie cynę. następnie w odstępach czasowych (tak aby nie przegrzać zbytnio termika) pojedynczo na jedną nóżkę termika kalafonia- czekamy cyna to samo z drugą. Ostatni etap to montaż bezpiecznika i też łączenie za pomocą cyny jednego wąsa z pozostałością po starym odczekanie aż ostygnie późnij drugiego i tyle...


yamaha DAWCA orgazmów

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 14 gości