po konsultacji telefonicznej z kolegą homsky'm(miał podobny problem) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104408&start=0
wziąłem się za czyszczenie elektrozaworu na pompie wtryskowej
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1,narzędzia potrzebne do wykonania pracy;klucze 10,8 i 24 oraz śrubokręt plaski
![Obrazek](http://images26.fotosik.pl/26/afad10ca172a0557.jpg)
2po odkręceniu z lewej strony osłony silniczka,ściągamy ja przesuwając w lewo
,
![Obrazek](http://images29.fotosik.pl/26/f040f9cae7031d0b.jpg)
![Obrazek](http://images29.fotosik.pl/26/12b5fad5d8ad2b48med.jpg)
tu mamy zaznaczony elektrozawór+czujnik temperatury płynu chłodzącego
![Obrazek](http://images27.fotosik.pl/26/9d577c873d7c740dmed.jpg)
![Obrazek](http://images27.fotosik.pl/26/33654393f444069bmed.jpg)
![Obrazek](http://images28.fotosik.pl/26/10a98941e4a4ee59med.jpg)
3następnie kluczem nr 8 odkręcamy nakrętkę mocująca przewód zasilający i sam elektrozawór kluczem nr 24
4po jego wykręceniu moczyłem to w benzynie ekstrakcyjnej(rozpuszczalnik też sie nada)i przedmuchałem sprężonym powietrzem
![Obrazek](http://images26.fotosik.pl/26/ce42b078f62b8874med.jpg)
![Obrazek](http://images26.fotosik.pl/26/92c43c2c0ca33bbcmed.jpg)
po tym wszystkim skręcamy w odwrotnej kolejności
czas pracy 40 min z przerwą na faję
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
po poskładaniu okazało się,że w moim przypadku winny był czujnik temperatury,a kapłem sie po odpięciu jego wtyczki(patrz foto)i odpaleniu silnika było wsio oki
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tu wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego nr oryginału357919501 A
1.zaczynamy od osłony(patrz wyżej)
2.odkręcamy korek ze zbiorniczka wyrównawczego
3.wypinamy wtyczkę z czujnika,oraz płaskim śrubokrętem ściągamy zawleczkę zabezpieczającą( w dóŁ) patrz foto powyżej
4.wyciągamy czujnik(ze szczególną ostrożnością na jego uszczelkę-może nam spasc na dół),można podłożyć sobie jakieś naczynie bo wyleci trochę płynu ok 1 l
5.wkładamy nowy czujnik zakładamy zawleczkę,wpinamy wtykę dolewamy płynu chłodzącego do pośredniej pozycji max/min,zakręcamy korek ze zbiorniczka i odpalamy auto zagrzewąjac go do temp roboczej 90 st,po sprawdzeniu czy nie ma wycieków i ostygnieciu motoru,zakładamy oslone i patrzymy na zbiorniczek wyrówwnawczy w celu uzupełnienia płynu(jesli zajdzie taka potrzeba)
miłej pracy
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)