problem z wysokimi obrotami zaraz po odpaleniu-diesel tdi
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
problem z wysokimi obrotami zaraz po odpaleniu-diesel tdi
jak w temacie,objawy były takie u mnie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1248653#1248653
po konsultacji telefonicznej z kolegą homsky'm(miał podobny problem) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104408&start=0
wziąłem się za czyszczenie elektrozaworu na pompie wtryskowej
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1,narzędzia potrzebne do wykonania pracy;klucze 10,8 i 24 oraz śrubokręt plaski
2po odkręceniu z lewej strony osłony silniczka,ściągamy ja przesuwając w lewo
,
tu mamy zaznaczony elektrozawór+czujnik temperatury płynu chłodzącego
3następnie kluczem nr 8 odkręcamy nakrętkę mocująca przewód zasilający i sam elektrozawór kluczem nr 24
4po jego wykręceniu moczyłem to w benzynie ekstrakcyjnej(rozpuszczalnik też sie nada)i przedmuchałem sprężonym powietrzem
po tym wszystkim skręcamy w odwrotnej kolejności
czas pracy 40 min z przerwą na faję
po poskładaniu okazało się,że w moim przypadku winny był czujnik temperatury,a kapłem sie po odpięciu jego wtyczki(patrz foto)i odpaleniu silnika było wsio oki
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tu wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego nr oryginału357919501 A
1.zaczynamy od osłony(patrz wyżej)
2.odkręcamy korek ze zbiorniczka wyrównawczego
3.wypinamy wtyczkę z czujnika,oraz płaskim śrubokrętem ściągamy zawleczkę zabezpieczającą( w dóŁ) patrz foto powyżej
4.wyciągamy czujnik(ze szczególną ostrożnością na jego uszczelkę-może nam spasc na dół),można podłożyć sobie jakieś naczynie bo wyleci trochę płynu ok 1 l
5.wkładamy nowy czujnik zakładamy zawleczkę,wpinamy wtykę dolewamy płynu chłodzącego do pośredniej pozycji max/min,zakręcamy korek ze zbiorniczka i odpalamy auto zagrzewąjac go do temp roboczej 90 st,po sprawdzeniu czy nie ma wycieków i ostygnieciu motoru,zakładamy oslone i patrzymy na zbiorniczek wyrówwnawczy w celu uzupełnienia płynu(jesli zajdzie taka potrzeba)
miłej pracy
po konsultacji telefonicznej z kolegą homsky'm(miał podobny problem) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104408&start=0
wziąłem się za czyszczenie elektrozaworu na pompie wtryskowej
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1,narzędzia potrzebne do wykonania pracy;klucze 10,8 i 24 oraz śrubokręt plaski
2po odkręceniu z lewej strony osłony silniczka,ściągamy ja przesuwając w lewo
,
tu mamy zaznaczony elektrozawór+czujnik temperatury płynu chłodzącego
3następnie kluczem nr 8 odkręcamy nakrętkę mocująca przewód zasilający i sam elektrozawór kluczem nr 24
4po jego wykręceniu moczyłem to w benzynie ekstrakcyjnej(rozpuszczalnik też sie nada)i przedmuchałem sprężonym powietrzem
po tym wszystkim skręcamy w odwrotnej kolejności
czas pracy 40 min z przerwą na faję
po poskładaniu okazało się,że w moim przypadku winny był czujnik temperatury,a kapłem sie po odpięciu jego wtyczki(patrz foto)i odpaleniu silnika było wsio oki
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tu wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego nr oryginału357919501 A
1.zaczynamy od osłony(patrz wyżej)
2.odkręcamy korek ze zbiorniczka wyrównawczego
3.wypinamy wtyczkę z czujnika,oraz płaskim śrubokrętem ściągamy zawleczkę zabezpieczającą( w dóŁ) patrz foto powyżej
4.wyciągamy czujnik(ze szczególną ostrożnością na jego uszczelkę-może nam spasc na dół),można podłożyć sobie jakieś naczynie bo wyleci trochę płynu ok 1 l
5.wkładamy nowy czujnik zakładamy zawleczkę,wpinamy wtykę dolewamy płynu chłodzącego do pośredniej pozycji max/min,zakręcamy korek ze zbiorniczka i odpalamy auto zagrzewąjac go do temp roboczej 90 st,po sprawdzeniu czy nie ma wycieków i ostygnieciu motoru,zakładamy oslone i patrzymy na zbiorniczek wyrówwnawczy w celu uzupełnienia płynu(jesli zajdzie taka potrzeba)
miłej pracy
Ostatnio zmieniony sob lip 14, 2007 11:37 przez jaszczur, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pn paź 01, 2007 21:39
- Lokalizacja: łobżenica
Witam.
Golf TDI 1z
Mam podobny problem jak koledzy wyzej mianowicie;
Przy odpalaniu z rana ( zimny silnik ) temp otoczenia bliska 0stC auto zaczyna kulawo chodzic (przebiera ). Po jakiejs chwili ( ok 30 sek) wszystko wraca do normy. Gdy temp otoczenia jest ujemna (ok -7stC ) owe przebieranie znacznie sie wydluza.
Myslalem ze to swiece, tak wiec je wymienilem - niestety nie pomoglo ... Zaczalem sprawdzac przewody, dochodzic czy aby auto grzeje swiece. Tak wiec po wlozeniu kontrolki 12v do wtyczki zakladanej na swiece i przekreceniu zaplonu kontrolka sie nie zaswiecila ... Czy to jest wina przewodow ? A moze ja cos zle robie ? Czy przyczyna takze moga byc te wyzej wymienione czesci ...
Prosze o jakies wskazowki. Dzieki
Pozdro Tomek
Golf TDI 1z
Mam podobny problem jak koledzy wyzej mianowicie;
Przy odpalaniu z rana ( zimny silnik ) temp otoczenia bliska 0stC auto zaczyna kulawo chodzic (przebiera ). Po jakiejs chwili ( ok 30 sek) wszystko wraca do normy. Gdy temp otoczenia jest ujemna (ok -7stC ) owe przebieranie znacznie sie wydluza.
Myslalem ze to swiece, tak wiec je wymienilem - niestety nie pomoglo ... Zaczalem sprawdzac przewody, dochodzic czy aby auto grzeje swiece. Tak wiec po wlozeniu kontrolki 12v do wtyczki zakladanej na swiece i przekreceniu zaplonu kontrolka sie nie zaswiecila ... Czy to jest wina przewodow ? A moze ja cos zle robie ? Czy przyczyna takze moga byc te wyzej wymienione czesci ...
Prosze o jakies wskazowki. Dzieki
Pozdro Tomek
OK.
Dzieki za diagnoze.
Wymienie go w poniedzialek i dam Ci znac czy auto chodzi ok
Pozdrawiam ...
[ Dodano: 14 Gru 2007 22:11 ]
Jaszczur ....
Jeszcze cos ...
zapomnialem dodac ze kontrolka przy wlaczeniu zaplonu niby wskazuje ze grzeje te swiece ...
Pozdro ...
Dzieki za diagnoze.
Wymienie go w poniedzialek i dam Ci znac czy auto chodzi ok
Pozdrawiam ...
[ Dodano: 14 Gru 2007 22:11 ]
Jaszczur ....
Jeszcze cos ...
zapomnialem dodac ze kontrolka przy wlaczeniu zaplonu niby wskazuje ze grzeje te swiece ...
Pozdro ...
Ostatnio zmieniony pt gru 14, 2007 23:13 przez tuszoll, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: problem z wysokimi obrotami zaraz po odpaleniu-diesel td
jaszczur pisze:po poskładaniu okazało się,że w moim przypadku winny był czujnik temperatury,a kapłem sie po odpięciu jego wtyczki(patrz foto)i odpaleniu silnika było wsio oki
Przy okazji wedrowek kolo pompy, wymienilem czujnik temp. paliwa...autko odzylo.
Odpowiem dla potomnych:
Nastepna faze usterki po jakims czasie z tymi obrotami to komunikat:
VAG 01237 - Fuel Cut Off valve (n109)
04-00 Mechanical Malfunction
No i tu juz odsylam na poczatek tematu
U mnie praktycznie wszystko bylo czyste...poza drobnymi nalotami, efekt kapieli natychmiastowy, blad 01237 zniknal na dobre, silnik pracuje plynniej bez szarpania, obroty startowe do 1200 obrotow na cieplym silniku
Czujnik temp plynu byl dobry zrobilem probe i czytalem bledy vagiem.
Po odlaczeniu blad czujnika i dlugie nagrzewanie (kontrolka) - gdy byl samochod cieply auto dopala jakby wszystko bylo w porzadku. - blad w ECU
Po drastycznym zmniejszeniu rezystancji ukladu, symulacja zwarcia, podobnie - blad z ECU.
dodano 2009.04.27
Dla tych ktorzy maja slabnace silniki, proponuje obejrzec intercooler, i rury prowadzace do niego...
tu mozna czasem zobaczyc zaklejony/zaolejony/zasyfiony modol ktory juz kompletnie nie spelnia swojego zadania.
Ostatnio zmieniony pn kwie 27, 2009 14:48 przez mattai, łącznie zmieniany 10 razy.
Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
west_kolo & mik007 - poradziliście sobie bez fotek? bo teraz ja też muszę się za to wziąć i przydałaby mi się jakaś fachowa instrukcja - najchetniej z fotkami ... na początek chcę wymienić sam czujnik temperatury, gdzie on dokładnie jest. Mam MK4 , TDI 100 KM, rocznik '99. Będę wdzięczny za wskazówki!
Witam.
Golf TDI 1z
Mam podobny problem jak koledzy wyzej mianowicie;
Przy odpalaniu z rana ( zimny silnik ) temp otoczenia bliska 0stC auto zaczyna kulawo chodzic (przebiera ). Po jakiejs chwili ( ok 30 sek) wszystko wraca do normy. Gdy temp otoczenia jest ujemna (ok -7stC ) owe przebieranie znacznie sie wydluza.
Myslalem ze to swiece, tak wiec je wymienilem - niestety nie pomoglo ... Zaczalem sprawdzac przewody, dochodzic czy aby auto grzeje swiece. Tak wiec po wlozeniu kontrolki 12v do wtyczki zakladanej na swiece i przekreceniu zaplonu kontrolka sie nie zaswiecila ... Czy to jest wina przewodow ? A moze ja cos zle robie ? Czy przyczyna takze moga byc te wyzej wymienione czesci ...
Prosze o jakies wskazowki. Dzieki
Pozdro Tomek
Sluchajcie mam ten sam problem powiedzcie czy duzo jest z tym roboty i gdzie znajduje si sie czujnik temp paliwa prosze o pomoc
Golf TDI 1z
Mam podobny problem jak koledzy wyzej mianowicie;
Przy odpalaniu z rana ( zimny silnik ) temp otoczenia bliska 0stC auto zaczyna kulawo chodzic (przebiera ). Po jakiejs chwili ( ok 30 sek) wszystko wraca do normy. Gdy temp otoczenia jest ujemna (ok -7stC ) owe przebieranie znacznie sie wydluza.
Myslalem ze to swiece, tak wiec je wymienilem - niestety nie pomoglo ... Zaczalem sprawdzac przewody, dochodzic czy aby auto grzeje swiece. Tak wiec po wlozeniu kontrolki 12v do wtyczki zakladanej na swiece i przekreceniu zaplonu kontrolka sie nie zaswiecila ... Czy to jest wina przewodow ? A moze ja cos zle robie ? Czy przyczyna takze moga byc te wyzej wymienione czesci ...
Prosze o jakies wskazowki. Dzieki
Pozdro Tomek
Sluchajcie mam ten sam problem powiedzcie czy duzo jest z tym roboty i gdzie znajduje si sie czujnik temp paliwa prosze o pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości