[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
wójaszek wymieniłeś sprawny mikrostyk zewnętrzny na również sprawny z innego zamka i czego oczekujesz ?
czy tak trudno zrozumieć, że trzeba ponownie przelutować 6 pinów na płytce drukowanej przy gniazdku zamka gdzie wchodzi wtyczka bo przewody z mikrostyku są przylutowane do płytki i ich wyprowadzenia znajdują się w 2 z tych 6 pinów.
poza tym, jeśli miałeś wątpliwości co do sprawności mikrostyku to trzeba sprawdzać tylko sam mikrostyk a nie podpinać cały inny zamek do testu - to taka podstawa diagnostyki elektrycznej podzespołów całego układu;
ta fotoporada zaraz rozrośnie się do 20 stron jeśli ktoś nie pofatyguje się i nie zacznie jej czytania ze zrozumieniem od początku przed napisaniem swego postu-zapytania.
czy tak trudno zrozumieć, że trzeba ponownie przelutować 6 pinów na płytce drukowanej przy gniazdku zamka gdzie wchodzi wtyczka bo przewody z mikrostyku są przylutowane do płytki i ich wyprowadzenia znajdują się w 2 z tych 6 pinów.
poza tym, jeśli miałeś wątpliwości co do sprawności mikrostyku to trzeba sprawdzać tylko sam mikrostyk a nie podpinać cały inny zamek do testu - to taka podstawa diagnostyki elektrycznej podzespołów całego układu;
ta fotoporada zaraz rozrośnie się do 20 stron jeśli ktoś nie pofatyguje się i nie zacznie jej czytania ze zrozumieniem od początku przed napisaniem swego postu-zapytania.
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 16:58 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1648
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
poolak2006, są dwa sposoby na wyjęcie tej blachy :
1. odkręcasz dwie śruby mocujące zamek (z boku drzwi) i wyjmujesz płytę wraz z zamkiem,
2. punktakiem puknij w te dwa plastikowe kołki widoczne na metalowej płycie tak aby wyskoczyły z płyty - są to kołki bocznego wspornika zamka i wtedy wyjmiesz ją bez problemu.
Dla rozjaśnienia problemu wkleję fotki :
1. odkręcasz dwie śruby mocujące zamek (z boku drzwi) i wyjmujesz płytę wraz z zamkiem,
2. punktakiem puknij w te dwa plastikowe kołki widoczne na metalowej płycie tak aby wyskoczyły z płyty - są to kołki bocznego wspornika zamka i wtedy wyjmiesz ją bez problemu.
Dla rozjaśnienia problemu wkleję fotki :
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 09:26 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1648
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
- gregoryb1
- vel Młody
- Posty: 327
- Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:43
- Lokalizacja: Kościerzyna, pomorskie, GKS....
- Kontakt:
Na trzecim zdjeciu jest widac dwa kabelki niebieski i czerwony i one ida do mikrostyku (w zamku) i połączone sa z płytka na ktorej sa zimne luty
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/ tutaj jest pokzazane co i jak rozebrac
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/ tutaj jest pokzazane co i jak rozebrac
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 17:24 przez gregoryb1, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Potrzebuję pomocy.Jaki jest rozmiar nasadki żeby odkręcić wkładkę.Myślałem że torx 20 a tu lipa nie pasuje.Czy to może spline 5?
Potrzebuję pomocy.Jaki jest rozmiar nasadki żeby odkręcić wkładkę.Myślałem że torx 20 a tu lipa nie pasuje.Czy to może spline 5?
Ostatnio zmieniony pt cze 05, 2009 18:03 przez zikr6, łącznie zmieniany 1 raz.
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Droga przez mękę, ale niestety po najmniejszej linii oporu!mario-pl pisze:No więc po przeczyatniu całej tutaj dyskusji postanowiłem poszukać zamek
Co prawda u siebie wymieniałem oba zamki, lecz w moim przypadku one działały i przestały po jakimś czasie. W obu przypadkach (auto w wersji dwudrzwiowej) ta sama przyczyna - mikrowyłącznik zewnętrzny, sygnalizujący stan zamka: - zamknięty lub otwarty. Plastik po którym ślizga stycznik zniszczył się i wyłącznik działał jak chciał! Raczej bym tego nie naprawiał!
Nie zdecydowałem się na zamiennik (ten wskazywany z Allegro) bo już raz miałem z tą firmą styczność i był problem z jakością oryginalnego wyrobu.
Kupiłem używkę z Bory i działa mi super do chwili obecnej.
W Krakowie jest kilku dobrych elektryków, z demontażem i montażem zamka jest trochę zabawy. Mój elektryk robi to w 20 minut od podstaw.
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 08:04 przez stanislawski, łącznie zmieniany 1 raz.
Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
- Fenomen89
- Gadatliwa bestia
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
stanislawski pisze:Szyby w ogóle nie trzeba wyjmować. Wystarczy ją opuścić do poziomu otworów na śruby, odkręcić mocowania szyby, a następnie podciągnąć ją do góry, dobrze przyklejając np. taśmą izolacyjną w kilku miejscach, żeby nie opadała. Szyba u góry nie przeszkadza w demontażu reszty oblachowania potrzebnego do dostania się do zamka. Zdecydowanie szybciej się demontuje i montuje całość.
tu masz porade krok po kroku:stanislawski pisze:Reszta o rozbieraniu drzwi, demontażu wkładki itd. z tutorialach:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255090
czy w kalpie tylnej są jakieś części które moga powodować nie prawidłowe działanie centralnego,brak oświetlenia i brzęczyka?
bo dziś otwierajac klape,patrze a tu sie swieci sie swiatło w środku,i pilot znów działa i brzęczyk też ale po chwili swiatło zgasło,wiec nie wiem co jest.Diagnoza u elektryka powiedziała że winna zamka kierowcy i nie wiem czy go wymieniać czy zajrzeć do kalpy bagażnika
bo dziś otwierajac klape,patrze a tu sie swieci sie swiatło w środku,i pilot znów działa i brzęczyk też ale po chwili swiatło zgasło,wiec nie wiem co jest.Diagnoza u elektryka powiedziała że winna zamka kierowcy i nie wiem czy go wymieniać czy zajrzeć do kalpy bagażnika
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
W samej klapie to nie, ale na dojściu do niej tak!Raf tdi pisze:czy w kalpie tylnej są jakieś części które moga powodować nie prawidłowe działanie centralnego,brak oświetlenia i brzęczyka?
Kontrolnie zdejmij sobie osłonę gumową po lewej stronie klapy (u góry klapy od strony kierowcy) i obejrzyj stan wiązki kabli elektrycznych idących z budy do klapy. Miałem przypadek przetarcia się w tym newralgicznym punkcie przewodów. Były koszmarnie skręcone, zwarte i bez izolacji. W skrajnych przypadkach może się tam nawet palić (będzie stopiona izolacja i guma). A kabli trochę jest, bo i ogrzewanie szyby, zamek centralny, wycieraczka, spryskiwacz, lampa hamulcowa itd
Jeśli tam nic nie będzie się działo, to czysty przypadek, albo złośliwość rzeczy martwych.
Rok temu najeżdżając na krawężnik zerwałem sobie lewe nadkole z przodu i.... przestał działać mikrowyłącznik w lewym przednim zamku!
Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości