Kolejna sobota upłynęła pod znakiem ‘modow’ (jeśli to tak można nazwać) hehehe w golfiaczu

Dziś przyszedł czas na podświetlane klamki, podpatrzone u kolegi, często gęsto jak się kogoś zabierze, to szuka klamki, teraz nie będzie z tym już problemu

Oto fotoporada, krok po kroku, co należy zrobić, mieć i jak używać

Teraz już nie będzie:
„Ciemność, widzę ciemność”
Bez tego nawet nie podchodź:
- torxy – T20, T25,

- płaski śrubokręt/ krzyżak
- lutownica + cyna
- diody (nie półprzewodnikowe, tylko świecące


- rezystory do diód ( w sklepie jak będziecie kupować diody zapewne Wam dadzą odpowiednie)
- ‘łączniki’ do kabli, szt. 2-4 na drzwi

- przewód (zwykły kabel, możliwie najmniejszy)
- szlifierka (mile widziana z płynną regulacją obrotów)
- izolacja parciana
- wiertarka z wiertłem 4.8, może być tez 5mm
- nożyk tapeciarz
- dodatkowo: ja użyłem pistoletu do klejenia na gorąco

- warto mieć przy sobie również kombinerki, nożyczki,
- trochę sprytu, chęci i umiejętności kombinowania, zgrzewkę browara i dobre nastawienie

I. Słowem wstępu:
ROBISZ TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ
nie ponoszę żadnych odpowiedzialności za szkody wynikające przy użyciu tej instrukcji;
PRZECZYTAJ CAŁOŚĆ DO KOŃCA ZANIM SIĘ ZA TO WEŹMIESZ
Teoretycznie jest to bardzo łatwe, praktycznie nie powinno być problemów

językowo i gramatycznie starałem się, aby było zrozumiałe, wszelkie uwagi i sugestie mile widziane

Klamki są podłączone pod oświetlenie deski, ale myśle, że sprobuje je przerobić, żeby było połączone też z oświetleniem kabiny, tylko trzeba będzie zastosować diodę półprzewodnikową, żęby z oświetlenia deski nie szedł prąd w oświetlenie wnętrza


Ćwieku wielkie dzięki za szybki telefoniczny serwis, które kable są do czego

II. Przygotowanie diód:
Każdą diodę należy spiłować, cała górę + bok, gdy nie będzie spiłowana strumień światła będzie kierować w punkt, a nie będzie on rozproszony.

Następnie diodę lutujemy z rezystorem, nie ma znaczenia z którą nóżką:

dodatkowo, każdy lut zabezpieczyłem tworzywem (klejem) na gorąco:

następnie do każdej nóżki lutujemy kabel przedłużający, lepiej żeby był trochę dłuższy – tak ok. 30 cm i każdy w innym kolorze, żeby można było je rozróżnić

następnie całość izolujemy parciana izolacją, jak nie mamy parcianej, można spokojnie użyć zwykłej

III. Rozebranie boczka:
Szczegółowa instrukcja jak to zrobić -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255090" onclick="window.open(this.href);return false; -> zatrzymać się w momencie odkręcania blachy, bębenka itp. Itd., to jest nam nie potrzebne

W wielkim skrócie:
Tam gdzie jest zaznaczone na czerwono, są śruby do odkręcenia:

- płaski śrubokręt – podważamy jak na rysunku i wyciągamy w stronę blachy drzwi element blokujący rączkę
- pewnym chwytem (aczkolwiek delikatnym) pociągamy ja do góry, jest ona zaczepiona na zaczepach-wciskach
- odłączamy kostkę od rączki, odkręcamy 3 śruby (krzyżak) tak jak na zdjęciu i wyjmujemy blaszany stelaż
IV. Przygotowanie boczka pod montaż diody
Układamy boczek w tej pozycji:

mniej-więcej w tym miejscu wiercimy dziurę (wiertło 4.8-5 – w zależności jak bardzo spiłowaliśmy diodę z boku), trzeba dopasować położenie otworu, tak, aby nie kolidowało z ramieniem klamki od linki od zamka (nie ma z tym najmniejszego problemu)

wkładamy w to miejsce wcześnie przygotowaną diodę, ustalając jej położenie (można podłączyć na krótko do 12V i zobaczyć czy lepiej ją trochę wysunąć, czy lekko schować, znów zalepiłem klejem na gorąco
trochę nie wyraźne zdjęcie, ale coś widać:

V. Instalacja, czyt. Skąd wziąć prąd:
Pozbywamy się izolacji z kabla idącego do przełączników szyb:

rozcinamy kabel NIEBIESKO-SZARY - plus

to samo robimy z brązowym - masa
następnie łączymy dwa przewody z instalacją auta


całość ładnie izolujemy


zakładamy boczek na górne mocowanie, podczepiamy linkę od klamki, sterowanie lusterek, diodę (tą od zamka), lampkę na dole drzwi,

wyciągamy kable od diody z boczku (tą co wklejaliśmy) najlepiej tutaj, gdzie jest panel sterowania szybami – ja to robiłem na dwa łączenia kabli, spokojnie można na jedno, ale w razie czego chce mieć możliwość tego odłączenia.

i znów łączymy, izolujemy, można je również podczepić w środku do przewodów, tak, aby swobodnie nam nie latały, warto sprawdzić czy dioda świeci

składamy boczek – zatrzaski, przykręcamy śruby -> włączamy światła pozycyjne

sprawdzamy czy świeci

VI. efekt końcowy: -
otwieramy kolejnego browara i możemy podziwiać nasz efekt:

efekt nocą jest zdecydowanie lepszy

Wszelkie pytania, wątpliwości, piszcie, w miarę możliwości pomogę

Życzę powodzenia!

robiliśmy dziś klamki z kolegą, i zwątpiliśmy jak okazało że sie że dioda świeci cały czas w drzwiach pasażerów podpięta pod niebieski i brąz:banghead: kolega który założył temat dawno sie nie logował a chciałem go prosić o to żeby edytował posta i wspomniał że w drzwiach pasażerów, niebieski i brązowy nie są plusem i masą, tylko niebieski to minus a czerwony to plus, bardzo ważna informacja która jest dopiero gdzieś na 3 stronie.... chyba że admini mogą dodać takie info to było by ok