[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Witam Panowie,
Przejrzałem temat, gdyż miałem zapchaną dyszę i płyn w ogól nie leciał na szybę, porozbierałem mechanizm, wyczyściłem ale teraz to jest takie ciśnienie że cały płyn przelatuje nad autem i spada przed maskę , czy jest jakaś możliwość ustawienia dyszy ?
Przejrzałem temat, gdyż miałem zapchaną dyszę i płyn w ogól nie leciał na szybę, porozbierałem mechanizm, wyczyściłem ale teraz to jest takie ciśnienie że cały płyn przelatuje nad autem i spada przed maskę , czy jest jakaś możliwość ustawienia dyszy ?
Das Auto.
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]
Panowie a u mnie deczko inaczej sprawa wygląda dlatego mam pytanie?U mnie spryskiwacz działa bez zarzutu.Pryska normalnie w prawidłowe miejsce ale za to wycieraczka nie działa!Kiedy próbuje włączyć wycieraczke słychać w kokpicie brzęczenie.Co to będzie??Silniczek wycieraczki czy coś innego??Bezpieczniki są ok.Auto MK3
Ostatnio zmieniony czw sie 20, 2009 09:40 przez riggs, łącznie zmieniany 1 raz.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
mindcircus może spróbuj wkręcić w imadło i wybić młotkiem. U mnie to wyszło bez problemu ale rurkę od spryskiwacza, która idzie w środku, musiałem rozwiercać.
riggs, pewnie mechanizm poruszający wycieraczką jest zatarty, silniczek nie ma siły żeby ruszyć wycieraczką, a to co słyszysz w kokpicie to przekaźnik.
[ Dodano: 20 Sie 2009 16:16 ]
mojama złap za ramię wycieraczki możliwie blisko mocowania i przekręć, tak jakby ramię było nakręcane, wycieraczka zejdzie. Później przed ponownym założeniem przeczyść wszystko i nasmaruj. Ja tak zrobiłem i teraz wycieraczka schodzi bez oporów:)
Do zdjęcia wycieraczki można też użyć ściągacza do łożysk.
riggs, pewnie mechanizm poruszający wycieraczką jest zatarty, silniczek nie ma siły żeby ruszyć wycieraczką, a to co słyszysz w kokpicie to przekaźnik.
[ Dodano: 20 Sie 2009 16:16 ]
mojama złap za ramię wycieraczki możliwie blisko mocowania i przekręć, tak jakby ramię było nakręcane, wycieraczka zejdzie. Później przed ponownym założeniem przeczyść wszystko i nasmaruj. Ja tak zrobiłem i teraz wycieraczka schodzi bez oporów:)
Do zdjęcia wycieraczki można też użyć ściągacza do łożysk.
A spotkał się ktoś z tym że na kostce między czarnym przewodem masy a pozastałymi 3 przewodami cały czas jest napiecia 12V. Oczywiście tylko na włączonym zapłonie.
Żeby wycieraczka nie chodziła musiałem wyciągnąć wtyczke z silniczka.
na pewno jest gdzieś spięcie o obawiam się że w manatce? blisko jestem??
Żeby wycieraczka nie chodziła musiałem wyciągnąć wtyczke z silniczka.
na pewno jest gdzieś spięcie o obawiam się że w manatce? blisko jestem??
...diesel zabawą a TURBO podstawą...
Kolego jak cieknie na tym trójniku--- to mam sprawdzoną metodęDarklight pisze:witam, tez mialem ten problem ze spryskiwaczem. obracal sie wraz z wycieraczka, wkoncu przestał dzialac. zrobilem dokladnie tak jak radzil greg i teraz dziala. jednak zauwazylem na na łączeniu przewodu dostarczajacego spryskiwacz z silniczkiem troszke przecieka....macie jakis pomysl co zrobic? nie wiecie czy da sie kupic te koncowke w aso czy moze jakas tasma termoizolacyjna to przypalic? moze wtedy nie bedzie cieknac?
pozdrawiam
Jedź do dobrze zaopatrzonego sklepu akwarystycznego - i tam bez najmniejszych problemów dostaniesz prawie identyczne trójniki za około 1zł jak w naszych IV.
Jeśli cieknie wężyk-to go wymień.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- silent killer
- Ma gadane
- Posty: 161
- Rejestracja: pn paź 12, 2009 20:10
- Lokalizacja: Koszalin
Witam!
Mnie niestety też dopadł problem cieknącego silniczka spryskiwacza tylnej szyby w MK IV.
Na wstępnie chcę napisać ze w tym temacie jestem laikiem wiec nie irytujcie sie z powodu poniższych pytań:
1. czym najlepiej wyczyścić pordzewiałe elementy ?? (czy wystarczy samo spryskanie WD-40, czy robić to jakoś mechanicznie -szczotką itp.)
2. Słynna pękająca rurka w tulei - czym ją zastąpić najlepiej ? (czy ten wkład od długopisu to ma być od żelowego - grubszy, czy od standardowego?)
Mnie niestety też dopadł problem cieknącego silniczka spryskiwacza tylnej szyby w MK IV.
Na wstępnie chcę napisać ze w tym temacie jestem laikiem wiec nie irytujcie sie z powodu poniższych pytań:
1. czym najlepiej wyczyścić pordzewiałe elementy ?? (czy wystarczy samo spryskanie WD-40, czy robić to jakoś mechanicznie -szczotką itp.)
2. Słynna pękająca rurka w tulei - czym ją zastąpić najlepiej ? (czy ten wkład od długopisu to ma być od żelowego - grubszy, czy od standardowego?)
TDI The Devil Inside
TDI POWER
TDI POWER
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Tam gdzie jest rdza to użyj papieru ściernego albo szczotki drucianej.silent killer pisze:1. czym najlepiej wyczyścić pordzewiałe elementy ??
Ja poszedłem z potrzebnymi elementami do hurtowni art szkolnych, po kolei rozkręcałem długopisy i szukałem wkładu który będzie miał odpowiednią średnicę:)silent killer pisze:2. Słynna pękająca rurka w tulei - czym ją zastąpić najlepiej ? (czy ten wkład od długopisu to ma być od żelowego - grubszy, czy od standardowego?)
- silent killer
- Ma gadane
- Posty: 161
- Rejestracja: pn paź 12, 2009 20:10
- Lokalizacja: Koszalin
Dzięki , ja chyba też tak zrobię że pójdę z - (zakładam resztkami rurki), do sklepu papierniczego.qto pisze:Ja poszedłem z potrzebnymi elementami do hurtowni art szkolnych, po kolei rozkręcałem długopisy i szukałem wkładu który będzie miał odpowiednią średnicę:)
Ps. a jak ten patent sie sprawuje?
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 19:20 przez silent killer, łącznie zmieniany 2 razy.
TDI The Devil Inside
TDI POWER
TDI POWER
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
Panowie,
Nie mogę poradzić sobie z wyjęciem ramienia wycieraczki
Na mój rozum trzeba ją (w jakiś sposób) odkręcić żeby wyjąć mechanizm?
Jak ją wyjąć? Ja próbowałem odkręcić ale nie dało rady - widocznie mi zaśniedziała na maxa - WD-40 pomoże?
Nie mogę poradzić sobie z wyjęciem ramienia wycieraczki
Na mój rozum trzeba ją (w jakiś sposób) odkręcić żeby wyjąć mechanizm?
Jak ją wyjąć? Ja próbowałem odkręcić ale nie dało rady - widocznie mi zaśniedziała na maxa - WD-40 pomoże?
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 20:10 przez RA_FEEL_IT!, łącznie zmieniany 2 razy.
SATA, aby wyciągnąć ramię wycieraczki to po zdjęciu tej plastikowej osłony jest śruba! Trzeba ja odkręcić i bolec mechanizmu wraz z ramieniem wycieraczki gdzie się łączą nie jest gładki i dlatego ciężko go wyciągnąć! Na bolcu są taki schodki i końcówka ramienia gdzie się łączą też ma takie schodki co uniemożliwia ślizganie się ramienia! Ja jak rozbierałem to WD-40 chudymi kombinerkami chwyciłem nie za mocno ten bolec między szybą a ramieniem wycieraczki i tak góra dół góra dół i ciągnąc do ciebie po jakiś czasie wyskoczyła! Tobie też tą metodę polecam bo miałem ten sam problem! Daj znać czy pomogło
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=396456
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
ogólnie to jest zestaw naprawczy do tylnej wycieraczki, sam ostatnio owy zakupiłem i nie ma co ale poprawiła się jakość materiału, na pewno nie jest tak łatwo rdzewiejący jak ten stary, wymieniłem go w golfie mk4 99, troszkę nie do końca mi pasował ale dałem rade ;] zamieściłem fote
nr katalogowo z etki to: 8L0 998 711
cena to jakieś 130zł
możliwe że ten zestaw pasuje do passatów i audi a6(oczywiście w kombi)
nr katalogowo z etki to: 8L0 998 711
cena to jakieś 130zł
możliwe że ten zestaw pasuje do passatów i audi a6(oczywiście w kombi)
Ostatnio zmieniony sob lut 27, 2010 09:47 przez admin911, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam!
Szkoda, że uwagę o energicznym szarpnięciu przeczytałem po złamaniu jednego zatrzasku Ja podważałem delikatnie, ale można sobie porysować klapę, więc trzeba bardzo ostrożnie (najlepiej z użyciem jakiegoś materiału), ale chyba faktycznie lepiej by było szarpnąć raz a porządnie...
Mój problem:
Działa mi spryskiwacz, leje jak należy, a wycieraczka kompletny trup. Na skrajnym przewodzie nie mam 12V, na jednym z środkowych pojawia się gdy spryskuje szybę. Gdzie szukać usterki? Bezpiecznik jest ok. Słyszałem coś o przekaźnikach - podobno są pod lewą nogą kierowcy- jeśli tak- jak zdjąć ten "podnóżek"? Jest tam jedna śruba, ale po jej odkręceniu plastik ani drgnie. Mam wersję MK4 Generation, TDI.
Pomóżcie mistrzowie!
Szkoda, że uwagę o energicznym szarpnięciu przeczytałem po złamaniu jednego zatrzasku Ja podważałem delikatnie, ale można sobie porysować klapę, więc trzeba bardzo ostrożnie (najlepiej z użyciem jakiegoś materiału), ale chyba faktycznie lepiej by było szarpnąć raz a porządnie...
Mój problem:
Działa mi spryskiwacz, leje jak należy, a wycieraczka kompletny trup. Na skrajnym przewodzie nie mam 12V, na jednym z środkowych pojawia się gdy spryskuje szybę. Gdzie szukać usterki? Bezpiecznik jest ok. Słyszałem coś o przekaźnikach - podobno są pod lewą nogą kierowcy- jeśli tak- jak zdjąć ten "podnóżek"? Jest tam jedna śruba, ale po jej odkręceniu plastik ani drgnie. Mam wersję MK4 Generation, TDI.
Pomóżcie mistrzowie!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości