Problemy z obrotami, gasniecie, nierowna praca

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

ozimarcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 18:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Problemy z obrotami, gasniecie, nierowna praca

Post autor: ozimarcin » pn cze 29, 2009 21:47

Najczescie poruszane problemy silnikow, czyli skakanie obrotow, samoczynne przyspieszanie podczas jazdy, gasniecie itd. - mozliwe przyczyny lub sposoby rozwiazania


*** Paliwo - jezeli jest z zbiorniku to dobrze :)
- Pompa paliwa - podczas wlaczania silnika na wtrysku, po wlaczeniu zaplonu na chwile wlacza sie pompa paliwa taki bzyk na 2 sekundy w bagazniku (jezeli nie to albo
nie dziala pompa albo przekaznik ktore ja wlacza)
- Pompuje ona do silnika paliwo i tworzy jakies potrzebne cisnienie, jezeli rano nie mozna odpalic, a po zgaszeniu zapala juz ladnie to mozliwe ze paliwo cofa sie z ukladu do zbiornika (rano jest wiecej niz bylo wieczorem ??) wtedy warto sprawdzic czy wlaczenie zaplonu 10-20 razy aby pompa dopompowala paliwo do silnika pomaga czy nie (pompa sie nie uszkodzi, podczas pracy silnika dziala caly czas)


*** Wtyczki sterujace praca silnika - jezeli nie bedzie przejscia to cos nie zadziala, wiec warto sprawdzic w jakim stanie sa zlacza
- Najwazniejsze beda wtyczki ktore znajduja sie na wtrysku (sterowanie wtryskiem, silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy)
- Czujnik hella na aparacie zaplonowym (to on daje sygnal ilosci obrotow, a dzieki temu komputer wie ze silnik sie kreci i zaczyna podawac paliwo)
- Stan kopulki i palca w aparacie zaplonowym


*** Silniczek krokowy - regulator predkosci obrotowej biegu jalowego - jego zadanie jest identyczne jak w starszych silnikach srubki do regulacji obrotow (chciaz ta tez jest, ale z drugiej strony) silniczek dziala bardzo podobnie tylko ze srubka byla na stale, a silniczkiem steruje komputer i moze on ustawic innej ustawienie przepustnicy w zaleznosci od temperatury, czy aktualnych obrotow zmniejszajac je lub zwiekszaja juz podczas pracy silnika (np. auto przyspiesza podczas jazdy)
- Silniczek jest prawdopodobnie uszkodzony jezeli nie utrzymuje stalych niskich obrotow, lub nie mozemu odpalic bez gazu, jezeli nie mozemy odpalic wcale, nawet z gazem to nie jest jego wina


*** Czujnik polozenia przepustnicy - to (podobno) on decyduje o tym jak komputer bedzie sterowal silniczkiem krokowym, jest on przykrecony na 4 srubki, a po ich poluzowaniu mozna go regulowac, powinno to na wlaczonym zaplonie powodowac realkcje silniczka krokowego (my krecimy czujnikim, silniczek tez sie kreci i tak w obie strony, szybko i powoli, jezeli silniczek krokowy gdzies nie zareaguje lub sie przyblokuje to ktorys element moze miec awarie)


*** Odma - czyli waz ktorym powstajace ponizej tlokow cisnienie, razem z oparami oleju jest kierowane do powietrza ktore zasili silnik, jest to gruby waz wychodzacy z silnika i wchodzacy w plastikowa obudowa wtrysku od dolu, powinno z niego dmuchac po zdjeciu podczas pracy silnika, podobno wilgoc zmieszana z olejem zamarza w zimie i powoduje problemy z rowna praca silnika i trzesienie sie, a zatkanie moze doprowadzic do uszkodzenia uszczelniaczy silnika


*** Przewody podciśnienia - odpiecie lub nieszczelnosc ktoregos moze spowodowac nierowna praca silnika


*** Czyszczenie przepustnicy - zbiera sie tam duzo osadow ktore warto by wyczyscic jezeli mamy juz rozebramy wtrysk, im bardziej otwarty tym wiecej gazu, czyli jezeli utrzymuja nam sie wysokie obroty warto sprawdzic czy nie ma problemow z zamknieciem sie do samego konca (takze przez zbyt napieta linka gazu)


*** Uszczelka pod wtryskiem - gumowa podstawa wtrysku, jezeli jest nieszczelna i dostaje sie lewe powietrze to zmieni sklad mieszanki


*** Zaplon - jego ustawienie na aparacie zaplonowym to kwestia przekrecenia go w ktoras strone, jednak nalezy go ustawic precyzyjnie tak jak powinien byc do danego silnika
- Czy cewka dziala
- Przewody wysokiego napienia - czy nie sa zasniedziale i czy jest iskra na swiecach


*** Praca na 3 cylindrach - gdy mamy 4 cylindry i 4 dzialajace swiece


*** Kompresja na cylindrach - slabe cisnienie oslabi silnik, a nie musi przy tym spowodowac ubywania oleju


*** Stosowane nieodpowiednich swiec do danego silnika:
http://www.ngkntk.pl/Swiece_zaplonowe.1309.0.html


*** Komputerowa diagnostyka silnika - czasami niezastapiona, pokaze wszystkie problemy i awarie jakie komputer do tej pory wychwycil
- Czasami jednak najlepiej bylo by odlaczy na 12h akumulator zeby komputer sie skasowal i przejechac z 500km zeby znowu wszystko sie ustawilo jak trzeba, jezeli beda znowu problemy to w komputerze beda swierze bledy, a nie te z ostatnich kilku lat



Jezeli ktos moze cos dodac lub mnie poprawic to bardzo prosze
Pozdro
Ostatnio zmieniony czw lip 02, 2009 20:09 przez ozimarcin, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości