[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

seba123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt paź 10, 2008 16:43
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: seba123 » ndz cze 07, 2009 17:13

dolaczam sie do pytania kolegi afera 73 czy manetka ma sie laczyc kolorami czy zostawic tak jak jest.



Awatar użytkownika
ROBIK1301
...
...
Posty: 375
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 15:39
Lokalizacja: siedlce/bialystok
Kontakt:

Post autor: ROBIK1301 » wt cze 16, 2009 20:55

ja dzisiaj podpialem tempomat,tzn podpialem manetke w instalacje i okazalo sie ze nic nie musze adaptowac....tempomat dziala bez ingerencji vag-a
co do podlaczenia....
manetka ma w kostce 4 przewody oznaczone 1,2,3,4
nalezy podpiac je we wtyczke dyndajaca za bezpiecznikami w te same gniazda 1,2,3,4
1 kostki manetki do 1 dyndajacej kostki
2do2
3do3
4do4


napisalem to bo nigdzie nie znalazlem podlaczenia dla mniej kumatych
wszedzie sa tylko schematy albo podlaczenie przelacznikow zastepujacych ori manetke
super sprawa tempomat,oszczednosc paliwa,noga sie nie meczy...ale uwaga na kretych drogach!!!!!!
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 20:56 przez ROBIK1301, łącznie zmieniany 1 raz.


TDI THE BEST

dudekzory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lut 09, 2009 17:59
Lokalizacja: żory

Post autor: dudekzory » śr cze 17, 2009 16:07

seba123 ja przemienilem bo nie pasowalo, podlaczylem kolorami


witam mam takie pytanie: zalozylem sobie kiedys tempomat dzieki temu tematowi w ori manetce. podlaczylem podjechalem podpiac pod kompa i dzialal po wczorajszy dzien ;/ teraz napisze co robilem, rozebralem deske pod kierownica zeby przepuscic kable do wzmaka. podlaczylem wszytsko fajnie dzialalo ale jade sobie i chcialem uzyc tempomatu a tu lipa nie lapie. wogole nie reaguje, mysle sobie ze jak przepychalem kable to moze odlaczylem i dlatego niedziala rozbieram jeszcze raz wszytsko jest ok. zmienilem kable bo byc moze je przerwalem albo cos. dalej nic. wzialem miernik i ustawilem sobie na ta funkcje z dziwekiem sprawdzic kable czy nie sa przerwane i jak w kostce kolo kierownicy wlozylem do byle ktorego pina a i do wtyczki kolo bezpiecznikow to gdzie dotknalem to piszczalo. wyciagnalem kable z wtyczki za bezpiecznikami i podlaczam miernik i ktore by nie dotknac razem ze saoba piszczy. czyli jest jakies przewodnictwo a przy kostcew kierownicy tylko 2 ze soba piszczaly. czy moge cos jeszcze sprawdzic, bo nie mam mozliwosci podpiac pod kompa zabardzo wiec najpierw chcialbym poprobowac cos innego. moze macie jakies pomysly ?? czy to w tej kostce za bezpiecznikami tak ma byc czy gdzies jest jakies przebicei albo cos sie przepalio ??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr cze 17, 2009 16:12

bez vaga ciężka sprawa ... na vagu by wyszło, czy jakiś włącznik nie działa, czy żaden z włączników się nie zawiesił itd itd ... może ECU prędkości nie widzi , może trzeba ponownie aktywować tempomat



Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Post autor: dani3lo » śr cze 17, 2009 22:36

a musi byc koniecznie przełacznik ON/OFF?? mozna go ominac? po 1 nie mam za bardzo gdzie go umiescic a po 2 wole zeby caly czas byl w stanie gotowosci ;) i czy jak wcisne przycisk przyspieszenia to auto bedzie przyspieszało z pelna moca? tak jakbym pedał do spodu wcisnał?
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 22:42 przez dani3lo, łącznie zmieniany 1 raz.



dudekzory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lut 09, 2009 17:59
Lokalizacja: żory

Post autor: dudekzory » czw cze 18, 2009 14:38

jak wcisniesz przycisk to odczucia sa jakby lepiej przyspieszal tak jest u mnie w 1Z



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » pt cze 19, 2009 21:20

Witam, ja już jakiś czas temu zakupiłem manetkę od kolegi ROBIK1301, i do dziś nie uruchomiłem, ponieważ nie mam kostki w aucie trzeba ciągnąć kable od ECU. Wszyscy mają silniki AFN, a u mnie ASV i tu jest niewielki problem z pinami. Dostałem schemat, ale pod manetkę z sześcioma kablami z seata leona, a ja mam cztery kable. Czy ktoś mógł by sprawdzić i posiada program ETKA. Jak podpiąć dokładnie kable w ibizie 6K2 (przejściówka). Z góry dzięki. Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Post autor: dani3lo » pt cze 26, 2009 14:03

Bez Vaga nie ma szans zeby poszło co nie??? :(



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt cze 26, 2009 16:35

dani3lo pisze:Bez Vaga nie ma szans zeby poszło co nie??? :(
to raz, a dwa, że w silniku ABS tego nie zrobisz ...



Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Post autor: dani3lo » pt cze 26, 2009 18:16

a czemu nie??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob cze 27, 2009 07:35

dani3lo pisze:a czemu nie??
weź przeczytaj ten temat to będziesz wiedział ... do ABS trzeba dużo więcej, nie same włączniki
poza tym ten temat jest o montażu tempomatu w TDI, nie w benzynie
Ostatnio zmieniony sob cze 27, 2009 07:35 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



marcing321
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 21:27
Lokalizacja: slask

Post autor: marcing321 » ndz lip 05, 2009 21:34

Witam


Moj problem polega na tym ze,w sumie wszystkie wartosci sa inne niz te podane w tym faq,
predkosc nie jest pokazywana ciagle 0,00 w czwartej rubryce po wlaczeniu tempo jest 1 a gdy nacisne hamulec to pokazuje sie 17 ?.

Gdy naciskam wszyskie guziki oraz hamulec i sprzeglo to wartosci sie zmieniaja z tym ze inne od tych ktore powiny byc.

Prosze o jakas porade co moze byc nie tak,moze polaczenia choc powinno byc ok.

Pozdrawiam i prosze i pomoc.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lip 05, 2009 22:17

przeczytałem 16 stron i nie wiem czy w mojej ibizie 6K1 z silnikiem ahu da sie dorzucic tempomat?
czy tez mam szukac wolnej wtyczki za bezpiecznikami?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » pn lip 06, 2009 17:34

Witam, da się w ibizie nie znajdziesz raczej wtyczki, musisz wyprowadzić kable z komputera. W silnikach AFN i chyba 1Z w komputerze podpinasz pod piny 34,35 i 66. W ASV są inne piny, a w AHU trzeba by popytać albo najlepiej schemat dorwać, bi się nie orientuję. Pozdrawiam.


Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości