[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 06, 2009 16:51

wójaszek wymieniłeś sprawny mikrostyk zewnętrzny na również sprawny z innego zamka i czego oczekujesz ?
czy tak trudno zrozumieć, że trzeba ponownie przelutować 6 pinów na płytce drukowanej przy gniazdku zamka gdzie wchodzi wtyczka bo przewody z mikrostyku są przylutowane do płytki i ich wyprowadzenia znajdują się w 2 z tych 6 pinów.
poza tym, jeśli miałeś wątpliwości co do sprawności mikrostyku to trzeba sprawdzać tylko sam mikrostyk a nie podpinać cały inny zamek do testu - to taka podstawa diagnostyki elektrycznej podzespołów całego układu;
ta fotoporada zaraz rozrośnie się do 20 stron jeśli ktoś nie pofatyguje się i nie zacznie jej czytania ze zrozumieniem od początku przed napisaniem swego postu-zapytania.
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 16:58 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr maja 06, 2009 22:47

mam taki problemik... rozebrałem drzwi wyjąłem szybę wszystko rozkręciłem ale nie mogę wyjąć tej blechy na której mocowana jest szyba ... jakiś plastyk od zamak jest przyczepiony do tej blaszki jak to rozebrać ??



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 07, 2009 07:55

poolak2006, są dwa sposoby na wyjęcie tej blachy :
1. odkręcasz dwie śruby mocujące zamek (z boku drzwi) i wyjmujesz płytę wraz z zamkiem,
2. punktakiem puknij w te dwa plastikowe kołki widoczne na metalowej płycie tak aby wyskoczyły z płyty - są to kołki bocznego wspornika zamka i wtedy wyjmiesz ją bez problemu.

Dla rozjaśnienia problemu wkleję fotki :

ObrazekObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 09:26 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw maja 07, 2009 11:42

a tan mikrostyk gdzie jest ?? muszę zdejmować tą blaszkę montażową ? i on jest gdzieś przy zamku bo na foto nie widzę go ...



Awatar użytkownika
gregoryb1
vel Młody
vel Młody
Posty: 327
Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:43
Lokalizacja: Kościerzyna, pomorskie, GKS....
Kontakt:

Post autor: gregoryb1 » czw maja 07, 2009 13:31

Na trzecim zdjeciu jest widac dwa kabelki niebieski i czerwony i one ida do mikrostyku (w zamku) i połączone sa z płytka na ktorej sa zimne luty


http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/ tutaj jest pokzazane co i jak rozebrac
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 17:24 przez gregoryb1, łącznie zmieniany 1 raz.



Lucas7th
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr cze 03, 2009 21:50
Lokalizacja: Gorzów/Poznań

Post autor: Lucas7th » śr cze 03, 2009 21:53

Jak poluzować zaciski trzymające szybę w tylnych drzwiach? Zdjęłem tapicerke, oraz gumową zaślepkę, opuszczam szybę ale śrub nie widzę...



Awatar użytkownika
gregoryb1
vel Młody
vel Młody
Posty: 327
Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:43
Lokalizacja: Kościerzyna, pomorskie, GKS....
Kontakt:

Post autor: gregoryb1 » czw cze 04, 2009 13:49

Lucas7th pisze:śrub nie widzę...
tam jest taki plastikowy bolec z dwoch elementów ktory trzeba wypchnąc, nie ma typowego uchwytu ktory jest w przednich drzwiach



zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » pt cze 05, 2009 18:01

Witam
Potrzebuję pomocy.Jaki jest rozmiar nasadki żeby odkręcić wkładkę.Myślałem że torx 20 a tu lipa nie pasuje.Czy to może spline 5?
Ostatnio zmieniony pt cze 05, 2009 18:03 przez zikr6, łącznie zmieniany 1 raz.



Lucas7th
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr cze 03, 2009 21:50
Lokalizacja: Gorzów/Poznań

Post autor: Lucas7th » pt cze 05, 2009 21:51

zikr6 pisze:Witam
Potrzebuję pomocy.Jaki jest rozmiar nasadki żeby odkręcić wkładkę.Myślałem że torx 20 a tu lipa nie pasuje.Czy to może spline 5?
Wkładkę? Modół zamka jest przykręcony spline 8 :)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 06, 2009 18:49

Vito1988 pisze:Czy od pasażera też jest ten mikroprzełącznik?
oczywiście, że jest, od strony pasażera wygląda zamek identycznie jak kierowcy i tak samo są w nim problemy z zewnętrznym mikrostykiem jak i pękniętymi lutami.


Obrazek

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » czw lip 23, 2009 08:03

mario-pl pisze:No więc po przeczyatniu całej tutaj dyskusji postanowiłem poszukać zamek
Droga przez mękę, ale niestety po najmniejszej linii oporu!
Co prawda u siebie wymieniałem oba zamki, lecz w moim przypadku one działały i przestały po jakimś czasie. W obu przypadkach (auto w wersji dwudrzwiowej) ta sama przyczyna - mikrowyłącznik zewnętrzny, sygnalizujący stan zamka: - zamknięty lub otwarty. Plastik po którym ślizga stycznik zniszczył się i wyłącznik działał jak chciał! Raczej bym tego nie naprawiał!
Nie zdecydowałem się na zamiennik (ten wskazywany z Allegro) bo już raz miałem z tą firmą styczność i był problem z jakością oryginalnego wyrobu.
Kupiłem używkę z Bory i działa mi super do chwili obecnej.
W Krakowie jest kilku dobrych elektryków, z demontażem i montażem zamka jest trochę zabawy. Mój elektryk robi to w 20 minut od podstaw.
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 08:04 przez stanislawski, łącznie zmieniany 1 raz.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

Awatar użytkownika
Fenomen89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Fenomen89 » czw lip 23, 2009 14:29

stanislawski pisze:Szyby w ogóle nie trzeba wyjmować. Wystarczy ją opuścić do poziomu otworów na śruby, odkręcić mocowania szyby, a następnie podciągnąć ją do góry, dobrze przyklejając np. taśmą izolacyjną w kilku miejscach, żeby nie opadała. Szyba u góry nie przeszkadza w demontażu reszty oblachowania potrzebnego do dostania się do zamka. Zdecydowanie szybciej się demontuje i montuje całość.
stanislawski pisze:Reszta o rozbieraniu drzwi, demontażu wkładki itd. z tutorialach:
tu masz porade krok po kroku:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255090 :okej:


ObrazekObrazek

Raf tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 19:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Raf tdi » śr lip 29, 2009 23:46

czy w kalpie tylnej są jakieś części które moga powodować nie prawidłowe działanie centralnego,brak oświetlenia i brzęczyka?

bo dziś otwierajac klape,patrze a tu sie swieci sie swiatło w środku,i pilot znów działa i brzęczyk też ale po chwili swiatło zgasło,wiec nie wiem co jest.Diagnoza u elektryka powiedziała że winna zamka kierowcy i nie wiem czy go wymieniać czy zajrzeć do kalpy bagażnika



Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » czw lip 30, 2009 08:37

Raf tdi pisze:czy w kalpie tylnej są jakieś części które moga powodować nie prawidłowe działanie centralnego,brak oświetlenia i brzęczyka?
W samej klapie to nie, ale na dojściu do niej tak!
Kontrolnie zdejmij sobie osłonę gumową po lewej stronie klapy (u góry klapy od strony kierowcy) i obejrzyj stan wiązki kabli elektrycznych idących z budy do klapy. Miałem przypadek przetarcia się w tym newralgicznym punkcie przewodów. Były koszmarnie skręcone, zwarte i bez izolacji. W skrajnych przypadkach może się tam nawet palić (będzie stopiona izolacja i guma). A kabli trochę jest, bo i ogrzewanie szyby, zamek centralny, wycieraczka, spryskiwacz, lampa hamulcowa itd
Jeśli tam nic nie będzie się działo, to czysty przypadek, albo złośliwość rzeczy martwych.
Rok temu najeżdżając na krawężnik zerwałem sobie lewe nadkole z przodu i.... przestał działać mikrowyłącznik w lewym przednim zamku!


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości