[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » ndz lut 22, 2009 21:27

jarek3251 pisze:...panowie potrzebuje schematu tej wtyczki co jest od tempomatu bardzo pilnie potrzeba mi wiedzieć gdzie te 4 kabelki idą do ecu i z którymi kabelkami się tam łączą...
Takie coś?

1. Na czerwono zaznaczona manetka tempomatu z wiązką i wtyczką.
2. Na zielono zaznaczona Twoja wtyczka.

Obrazek


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

jarek3251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 12:38
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: jarek3251 » pn lut 23, 2009 08:59

AFN140KM pisze:
jarek3251 pisze:...panowie potrzebuje schematu tej wtyczki co jest od tempomatu bardzo pilnie potrzeba mi wiedzieć gdzie te 4 kabelki idą do ecu i z którymi kabelkami się tam łączą...
Takie coś?

1. Na czerwono zaznaczona manetka tempomatu z wiązką i wtyczką.
2. Na zielono zaznaczona Twoja wtyczka.

[url=http://images37.fotosik.pl/65/9531b4547797bd1dm.jpg]Obrazek[/URL]
tak kolego super o to mi chodziło tylko jakoś nie bardzo mogę to rozszyfrować bo np. nie rozumiem co to jest złącze stykowe w urządzeniu sterującym????czy to chodzi o komputer auta?????i to TV5 gdzie to znaleźć i w którym miejscu w aucie??? jak kolego masz to daj mi jeszcze poprzednią i następna stronę i pomóż rozszyfrować to wszystko?????????
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 09:02 przez jarek3251, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn lut 23, 2009 13:00

jarek3251 pisze:...nie rozumiem co to jest złącze stykowe w urządzeniu sterującym????czy to chodzi o komputer auta?????i to TV5 gdzie to znaleźć i w którym miejscu w aucie??? jak kolego masz to daj mi jeszcze poprzednią i następna stronę i pomóż rozszyfrować to wszystko?????????...
Tak najprościej:

1. Złącze T68 (68-stykowe) to jest złącze ECU (J248), czyli komputera, sterownika silnika. Np. jest tam napisane T68/34 co oznacza: złącze T68 (ECU), pin 34.

2. Złącze TV5 prawdopodobnie znajdziesz w pobliżu skrzynki bezpieczników, bo ten drugi kabelek ze złącza TV5 idzie właśnie do niej. Konkretnie do D/11, czyli zielona kostka z tyłu skrzynki bezpieczników, pin 11:

OPIS GNIAZD SKRZYNKI BEZPIECZNIKÓW by mariusz75

lub tutaj:

OPIS GNIAZD SKRZYNKI BEZPIECZNIKÓW I INNE eng.

PS. Tak całkiem w skrócie:
Na tym czarnym przewodzie ma być "+" po stacyjce, a reszta idzie bezpośrednio do ECU.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
xys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:31
Lokalizacja: Wrocław / Kiełczów
Kontakt:

Post autor: xys » czw mar 12, 2009 23:33

cowboy pisze:tempomat po nacisnięciu sprzęgła i tak się wyłączy po około sekundzie jak ECU stwierdzi róznice w predkosci auta w stosunku do obrotów - to jest takie zabezpieczenie np przed tym żeby ktos na tempomacie nie wjeżdżał na V biegu pod góre
u mnie to nie dziala (mam wypiety czujnik sprzegla - sprawny, ale blokuje tempomat). obroty rosna po nacisnieciu sprzegla do ponad 4K/min. ma ktos pomysl, dlaczego?

[ Dodano: 13 Mar 2009 17:31 ]
AFN140KM pisze:Nie zwalnia, ale działa jako RESUME
jak sobie wyobrazasz resume w benzynie, gdzie gaz jest sterowany linka? nie ma urzadzenia, ktore by naciagnelo ja z powrotem do zapamietanej predkosci, dlatego w benzynie przycisk resume dziala jako zwalnianie.


kupię/sprzedam pojedynczą oponę: Uniroyal Rallye 185/60 R14 82T

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » pn mar 23, 2009 01:25

pewnego dnia po przeczytaniu postów w tym temacie postanowiłem:ze musze mieć tempomat w swojej trojeczce:) w zwiazku z tym ze nie chciałem mieć jakiś dodatkowych przycisków, postanowiłem ze kupie oryginalną manetke i tak sie stało, od kolegi olafart z forum udało mi sie kupic ten rarytasik, i tak wlasnie dzis wszystko zainstalowałem, i akurat w moim przypadku na szczescie nie było zadnych problemow, poprostu : manetka,zdjecie kierownicy,przykrecenie manetki, podłączenie wiazki do kostki przy bezpiecznikach, aktywacja VAGiem , test i.... bawiłem sie tym bajerem jak głupi chyba przez godzine, a najbardziej mi sie spodobalo to ze zamiast pedałem gazu, przyspieszam sobie przyciskiem... prawa noga po dluzszych podrozach juz nie będzie obolała, a z baku tez mniej zejdzie, szkoda tylko ze jeszcze trzeba kierownice trzymac i kierować:))) POLECAM zatem kazdemu włascicielowi TDI tym bardziej ze mozna to zrobic samemu, a zadowolenie z twarzy nie schodzi.....

jak by co prosze pytać,służę pomocą, dla chetnych rowniez moge wysłać vag-a



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn mar 23, 2009 01:42

xys pisze:...AFN140KM napisał/a:
Nie zwalnia, ale działa jako RESUME

jak sobie wyobrazasz resume w benzynie, gdzie gaz jest sterowany linka? nie ma urzadzenia, ktore by naciagnelo ja z powrotem do zapamietanej predkosci, dlatego w benzynie przycisk resume dziala jako zwalnianie...
To jeśli w MK3 benzynie przyciśniesz i przytrzymasz dłużej przycisk SET to co dodaje gazu? Krasnoludki? To po co w benzynie zestaw do doposażenia za kupe kasy? Po co pompa podciśnieniowa, siłownik i sterownik?
Ów siłownik jest urządzeniem, które steruje pedałem gazu!!!
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 01:45 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
xys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:31
Lokalizacja: Wrocław / Kiełczów
Kontakt:

Post autor: xys » sob kwie 04, 2009 15:41

masz racje, przepraszam.


kupię/sprzedam pojedynczą oponę: Uniroyal Rallye 185/60 R14 82T

Awatar użytkownika
fructo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 17:18
Lokalizacja: ..
Kontakt:

Post autor: fructo » śr kwie 15, 2009 15:56

Sorry za odkopanie tematu ale muszę się pochwalić że dołączyłem do grona osób posiadających tempomat:) Często jeżdżę na dłuższych odcinkach to na pewno mi się przyda:) Jedyna różnica z tym co jest podane na początku tematu to taka że u mnie przycisk "zwalnianie" działa jak powrót do ostatniej zadanej prędkości...nie wiem czy tak ma być ale i tak jestem zadowolony:)


Wszyscy tylko BRAK MOCY I BRAK MOCY :)

vwiater1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 02, 2007 09:05
Lokalizacja: Malbork/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: vwiater1 » pt kwie 24, 2009 08:44

Obrazek
znalazlem schemacik do tempomatu

schemacik dotyczy passata B4 ale przeciez to to samo co w golfikach

jest bardzo fajnie opisany
dla tych ktorzy nie znaja angola
E45 to manetka z tempomatem, pierwszy z lewej to przycisk do zatwierdzenia predkosci, przyspieszania, pozostale 2 to przelacznik on/of
opis T4a/1 - kolor czarny
i kolejno
T4a/3 - czerwono-zolty, T4a/2 - niebieski i T4a/4 - czarno-niebieski
złącze T4b 4-pinowe znajduje się w pobliżu kolumny kierowniczej
złacze T4a 4-pinowe znajduje sie w pobliżu manetek w obudowie kolumny kierowniczej
złącze J312 moduł kontroli tempomatu znajduje sie za konsolą (cokolwiek to oznacza :p)
jak cos pomylilem to poprawcie, mam nadzieje ze sie komus przyda
Ostatnio zmieniony pt kwie 24, 2009 08:58 przez vwiater1, łącznie zmieniany 2 razy.


[color=red][b].::V W i a t e r::.[/b][/color]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1070557#1070557]Mój Pasek B4 tdi GT![/url]
[b]Krzyżackie Me Serce[/b]
[url=http://img87.imageshack.us/my.php?image=pasekb4am5.jpg][img]http://img87.imageshack.us/img87/2050/pasekb4am5.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pt kwie 24, 2009 08:58

a w TD da rade jakoś zrobić tempomat :?:


Obrazek

vwiater1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 02, 2007 09:05
Lokalizacja: Malbork/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: vwiater1 » pt kwie 24, 2009 09:07

nie da sie
Ostatnio zmieniony pt kwie 24, 2009 12:09 przez vwiater1, łącznie zmieniany 1 raz.


[color=red][b].::V W i a t e r::.[/b][/color]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1070557#1070557]Mój Pasek B4 tdi GT![/url]
[b]Krzyżackie Me Serce[/b]
[url=http://img87.imageshack.us/my.php?image=pasekb4am5.jpg][img]http://img87.imageshack.us/img87/2050/pasekb4am5.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt kwie 24, 2009 10:02

vwiater pisze:...to jest wlasnie schemat od passka z silnikem AAZ takim jak twoj
poszukaj tego 4pinowego zlacza (czarna kostka) za skrzynka bezpiecznikow
jesli to masz to mozesz dzialac smialo...
Nie mieszaj! AAZ nie ma ECU. AAZ to TD, a nie TDI, więc się nie da tego zrobić tanim kosztem!

To nie jest schemat z Passata AAZ tylko 1Z lub AFN.

Tempomat z tego tematu do wykonania tylko w TDI!!!
Ostatnio zmieniony pt kwie 24, 2009 10:04 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Gucio1z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 17, 2008 08:39
Lokalizacja: OSTROWITE k/ OSTRÓDY

Post autor: Gucio1z » śr kwie 29, 2009 21:31

Witam wszystkich. Podłaczyłem wszystko tak jak trzeba. Włącznik, dwa dzwonki aktywacja w vagu. Włączam grupa 006/3 pojawia się 1. ale i w 006/4 również. Według opisu w temacie nie ma prawa jej tem być. Kolejny kwiatek. Naciskam hamulec i w 006/3 nie pamiętam jaka wartość ale w 006/4-17. Postaram się zrobić screeny z vaga. Proszę o pomoc. Auto Vento 1.9 TDI AHU '97


Wasylek

artur_251
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lis 28, 2008 20:28
Lokalizacja: Lubin

Post autor: artur_251 » czw kwie 30, 2009 00:34

Widze ze poruszyłem ciekawy temat ;-) Dzięki wielkie za info o tym tempomacie i MFA i jedno pytanie ja mam zamiar załorzyć tempomat z orginalną manetką i mFA też z orginalna manetką i czy tez bede musiał przedłurzać jakąś wiązke z pod konsoli????



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości