Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 21, 2008 12:25

mattai pisze:rozumiem z informacji kolegow ze ten drugi to recyrkulacja spalin.....
Z znalazlem jeszcze jeden podobny do tego od recyrkulacji w okolicy zbiornika wyrownawczego od plynu chlodzacego. Od czego on jest
w silnikach z turbiną WTG masz metalowy n75 i plastikowy n18 od EGR
w silnikach z turbiną VNT n75 i n18 są takie same, mają tylko inny kolor łebka
jaka jest w ALE ?
mattai pisze:Notabedne szukam takich wezykow w oplocie...nigdzie nie moge togo cudu namierzyc
kup zwykłe przelewowe w motoryzacyjnym



Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » ndz wrz 21, 2008 12:40

No wlasnie tak jak tu, jeden jest w tej stalowej obudowie z odginanymi listkami ten drugi jest juz w czarnej obudowie (caly czarny)
Lubie jak jest oryginalnie, ten oplot to jednak sporo daje, dlatego szukam w oplocie. Te paliwowe juz mam wymienione, dzialaly jak te do nawadniania trawnikow :-)
Tylko mi sie skonczyl wezyk i szukam zrodla
Ostatnio zmieniony ndz wrz 21, 2008 19:22 przez mattai, łącznie zmieniany 3 razy.


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

baraka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 18:53
Lokalizacja: bydgoszcz

vento 1.9 tdi

Post autor: baraka » pt wrz 26, 2008 19:10

witam
jestem tu nowy ( prosze o cierpliwośći zrozumienie ), i mam problem
mam vw vento 1,9 tdi 90 kucy ----- przy mocniejszym przyspieszeniu ( 2 , 3 bieg) silnik potrafi szarpać ( bywa że szarpnie 2 razy , nieraz więcej )
wyglada to tak , jakbym na chwileczkę wyłaczył zapłon i natychmiast go włączył , a przy szarpnieciach z tyłu chmura dymu ( silnik nie pobiera oleju , jak chodzi to chodzi jak szarpie to szarpie , później znów dobrze, nie kopci , odpala w zime idealnie )
ostatnio zauważyłem że po tych szarpaniach silnik chodzi jakby trochę lepiej , ma jakby trochę większą moc
może ktoś mi pomoże , nie wiem co mam wymienić

pozdrawiam



Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » sob wrz 27, 2008 11:30

na poczatek posprawdzaj czy cos nie jest powyczepiane wsrod wezykow, albo czy np nie masz babli powietrza w przewodach paliwowych, bo to na poczatek wykluczy problemy podstawowe.
Ktos na forum wspominal ze mial zapchany zbiornik poworotu paliwa. Instrukcja czyszczenia na forum
Ostatnio zmieniony sob wrz 27, 2008 19:39 przez mattai, łącznie zmieniany 2 razy.


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: vento 1.9 tdi

Post autor: PinkFloyd » sob wrz 27, 2008 22:05

baraka pisze:witam
jestem tu nowy ( prosze o cierpliwośći zrozumienie ), i mam problem
mam vw vento 1,9 tdi 90 kucy ----- przy mocniejszym przyspieszeniu ( 2 , 3 bieg) silnik potrafi szarpać ( bywa że szarpnie 2 razy , nieraz więcej )
wyglada to tak , jakbym na chwileczkę wyłaczył zapłon i natychmiast go włączył , a przy szarpnieciach z tyłu chmura dymu ( silnik nie pobiera oleju , jak chodzi to chodzi jak szarpie to szarpie , później znów dobrze, nie kopci , odpala w zime idealnie )
ostatnio zauważyłem że po tych szarpaniach silnik chodzi jakby trochę lepiej , ma jakby trochę większą moc
może ktoś mi pomoże , nie wiem co mam wymienić

pozdrawiam
podejrzewam, że nastawnik do czyszczenia



Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » czw gru 04, 2008 23:19

Nastawnik i okolice :-) moze zawor odciecia....najelpiej wrzucic na komputer wyjdzie samo


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Awatar użytkownika
Michałus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 22:10
Lokalizacja: CB
Kontakt:

Post autor: Michałus » sob gru 06, 2008 17:56

Witam kolegów.

Jakieś 2 tygodnie temu jadąc do pracy silnik zaczął się dziwnie zachowywać. Podczas dodawania gazu strasznie zrywał, przerywał i kasłał. Dojechałem na miejsce i zacząłem wnikać co to się mogło stać. Paliwo raczej nie zamarzło bo odpalił bez problemu, paliwo tankuję tylko dobre, filtry wymieniane były we wrześniu czyli półtora miesiąca temu.

Okazało się, że problem tkwił w kostce elektrycznej dającej główne napięcie do silnika. Rozłożyłem, psiknąłem wd40 na zaśniedziałe styki i przestał zrywać.

Okazało się jednak ze nie do konca jest ok. Do około 60 km/h startuje jak dawniej, czyli kilka sekund, a przy około 100km/h zaczyna się zupełny muł.

Turbina chodzi, słychać ją dobrze (przewody powietrza do intercoolera też są całe) i na niskich biegach auto zrywa się jak zawsze. Odłączyłem przepływomierz to zupełnie się zamulił, czyli to raczej nie to.

W poniedziałek mam jechać na komputer (na Zamczysko), a we wtorek mój mechanik wymienia mi wszystkie 8 samoregulatorów zaworów bo klekocze dość głośno od jakiegoś czasu.

Jeden mechanik w Świeciu mówił że te samoregulatory mają właśnie wpływ na to że się zamula, ale ja nie jestem pewien czy tak jest.

Dla pewności "zmostkowałem" dzisiaj niebieski z czerwonym ale zupełnie bez efektu. Czytając wcześniej ten wątek byłem niemal pewien, że to ten zawór N75 zawinił.

Jak będę wiedział coś więcej to napiszę dla dobra ogółu :)

Jak macie jakieś sugestie to piszcie. Ja się obawiam , że to coś z pompą.



Awatar użytkownika
sierzantgd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 07, 2008 18:15
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sierzantgd » pn gru 29, 2008 18:59

witam,a wie ktoś może gdzie znajduje się ten zaworek w mk5 silnik bkc.
dziękuję za każdą pomoc.
pozdrawiam


autoalarmy,nawigacje tanio !

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pn gru 29, 2008 19:57

szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia, ale jeśli znajdziesz turbinę, to na niej będzie grucha a z niej będzie wychodzić węzyk, który powinien iść właśnie do zaworka N75. Mam nadzieję, że nic innego nie wymyślili w fabryce.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » wt gru 30, 2008 20:50

Goofi - powiedz czy po czyszczeniu N75 "rozerwaną" część od metalu spowrotem sklejasz czy wystarczy spowrotem złożyć i zagiąć blaszki.



jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » wt sty 06, 2009 16:49

Witam, ostatnio odkręciłem N75 i go przeczyściłem WD40 (nie rozbierając go) Dodam jeszcze że samochód łapie mi tryb awaryjny. Z diagnozy dynamicznej VAGiem wynika że przeładowuje mi turbina. Zaniepokoił mnie zawór N75 ponieważ podczas czyszczenia dmuchałem przez czarną rurkę do niego a następnie przez tą samą zassałem powietrze z niego i mogłem ciągnąć powietrze bez końca. Wydaje mi się że po odessaniu powietrza powinien być szczelny. Mam racje?
I jeszcze jedno pytanie do czego tak naprawde służy ten N75? do ruszania sztangą w turbinie?



wladezo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz mar 22, 2009 22:09
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: wladezo » śr mar 25, 2009 17:43

nie zakładam nowego postu tylko kontynłuje ten temat , mianowicie zamieniłem obydwa zaworki N75 z N18 chula autko, czy mogę tak jeździć czy nie . Pytałem się o cenę N 75 jest to 315 zł . trochę dużo nie mam tyle kasy narazie bo jest kryzys mały . czy można go przeczyścic czy jak . Proszę o porady



jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » śr mar 25, 2009 18:43

wladezo pisze:nie zakładam nowego postu tylko kontynłuje ten temat , mianowicie zamieniłem obydwa zaworki N75 z N18 chula autko, czy mogę tak jeździć czy nie . Pytałem się o cenę N 75 jest to 315 zł . trochę dużo nie mam tyle kasy narazie bo jest kryzys mały . czy można go przeczyścic czy jak . Proszę o porady
Ja kupiłem na allegro używany za 70 zł od golfa IV i działa :) trzeba było tylko odciąć wtyczkę i podpiąć kablami N75 bo po 1998 roku zmienili wtyczki na inne. Śmiało kupuj N75 od golfa IV jest tańszy.



Awatar użytkownika
KarQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 01:57
Lokalizacja: Płockowo

Post autor: KarQ » ndz mar 29, 2009 17:25

Witam, nie mam takich objawów jak większość tu piszących, ale czasami przy wyższych biegach mam zadyszki chwilowe, np. przy zmianie biegów auto wpada w zadyszkę i po chwili jedzie tak jak powinno. Bardzo rzadko bywało tak, że jechało pełnym ciągiem i na 3. biegu w zakresie 2,8-3,0k rpm traciło dość wyraźnie wigor, po czym kiedy przekroczyło 3k rpm przyśpieszało dalej dobrze. Uznałem, że przeczyszczę zawór.

Wczoraj chciałem wyjąć zawór N75 i udało mi się, ale po z czytaniu nr seryjnego okazało się, że wyjąłem zawór N18 na dodatek był z czarną główką.

Obrazek

Ja wyjąłem ten spod rury powietrza (zaznaczony elipsą).

Natomiast N75 jest na błotniku przy puszcze filtra powietrza? Bo tam właśnie jest przypięty zawór z białą główką.


92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości