Polerowanie aluminium

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
pepu12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 349
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 23:26
Lokalizacja: Lub
Kontakt:

Post autor: pepu12 » śr lut 11, 2009 14:09

1500 zacznij a skoncz na 2000 lub 2500 :bigok:



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » śr lut 11, 2009 20:54

pepu12 pisze:1500 zacznij a skoncz na 2000 lub 2500 :bigok:
P1500 na mokro to bym kończył zabawę. Jest za drobny do przygotowania aluminium, jest za twarde i zamiast matowić u usuwać zarysowania będziesz polerował materiał.

Jeśli masz już gołe aluminium lub odświeżasz polerkę.
Zaczynasz P600 na mokro później P1200 i jeśli Ci się chce to P1500.
Lub P600 na mokro następnie włóknina N800 (zielona, bądź szara zależy od producenta).
Dlaczego włóknina:
zostawia równą rysę, którą łatwo wypolerować. Wycina głębokie rysy i je maskuje.

Dla końcowego efektu filc + wiertarka i pasta do alu lub Autosol i jazda.



Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: zorro89 » czw lut 12, 2009 20:34

czy jak mam drobne ryski po papierze 2000 to czy juz moge zacząc polerować pasta?

[ Dodano: 12 Lut 2009 19:36 ]
i czy zamast polerowac wiertarka mozna felge zalozyc na auto podniesc zapalic auto bieg 2np i tak polerowac bedzie ten sam efekt?


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » czw lut 12, 2009 21:25

zorro89 pisze:czy jak mam drobne ryski po papierze 2000 to czy juz moge zacząc polerować pasta?
Oczywiście, jakim papierem byś nie jechał to będą ryski. Ja np jak jest płaska powierzchnia tzn wszystkie miejsca są łatwo dostępne dla tarczy to kończę na wodnym 1000... od usuwania tych drobnych rysek jest właśnie pasta.
i czy zamast polerowac wiertarka mozna felge zalozyc na auto podniesc zapalic auto bieg 2np i tak polerowac bedzie ten sam efekt?
A najlepiej i to i to... bieg może nawet wyższy, większa prędkość może się okazać przydatna. A wiertarkę ustawić w przeciwnym kierunku od obrotów felgi i będzie lustro :grin:

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 20:27 ]
duzy_przemo pisze:Lub P600 na mokro następnie włóknina N800 (zielona, bądź szara zależy od producenta).
Dlaczego włóknina:
zostawia równą rysę, którą łatwo wypolerować. Wycina głębokie rysy i je maskuje.
Masz może linka do czegoś takiego?

Kiedyś też słyszałem o włóknienie, rozglądałem się za tym, ale nie konkretnego nie było...



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » czw lut 12, 2009 21:29

barteKKK03 pisze:większa prędkość może się okazać przydatna
Pomysł wygląda pozornie fajnie, ale moim zdaniem to dyferencjał ostro dostanie po dupie, bo przy normalnej jeździe się niewiele w nim kręci. Sprawę rozwiązuje podniesienie obydwu przednich kół tak, żeby nie kręcił się w środku (równe obroty obu przednich kół). Warto się nad tym zastanowić :pub:


Obrazek

Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: zorro89 » czw lut 12, 2009 21:29

barteKKK03, i jeszcze odwieczne pytanie autosol czy automax ? :) bo jedni mowia autosol inni max.. to i to jest dobre i obojetne?


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » czw lut 12, 2009 21:34

zorro89 pisze:barteKKK03, i jeszcze odwieczne pytanie autosol czy automax ? :) bo jedni mowia autosol inni max.. to i to jest dobre i obojetne?
Ja osobiście wybrałbym Autosol.



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » pt lut 13, 2009 14:40

barteKKK03, W każdym dobrym sklepie z materiałami lakierniczymi powinien mieć włókninę ścierną.
Tu masz np. z APP całkiem dobra wydajność.
http://allegro.pl/item536936295_app_wlo ... nista.html



Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » pt lut 13, 2009 18:05

Witam !!! chcę troszkę odświeżyć polerkę rancików w swoich felgach i będę to malował lakierem bezbarwnym żeby było trwałe :grin: więc mam takie pytanie czy muszę polerować pastą i filcem czy wystarczy tylko np 2000 i na to clar bo jak wiadomo po malowaniu clarem i tak lustra nie będzie ?????????? :bajer:

pozdro :smoke:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kych
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 22:34
Lokalizacja: ZAMOSC
Kontakt:

Post autor: Kych » pt lut 13, 2009 20:52

dan_25 pisze:Witam !!! chcę troszkę odświeżyć polerkę rancików w swoich felgach i będę to malował lakierem bezbarwnym żeby było trwałe :grin: więc mam takie pytanie czy muszę polerować pastą i filcem czy wystarczy tylko np 2000 i na to clar bo jak wiadomo po malowaniu clarem i tak lustra nie będzie ?????????? :bajer:

pozdro :smoke:
Kolega widze zielony o polerce... Jak masz mocne rysy po sezonie to jedziesz od nowa papierami (zalezy jakie rysy taki papier) i znowu pasta szmatkami albo filcem na wiertarce...
A calr odpadnie i z zolknie ci po sezonie wiec szkoda tylko kasy... Jak juz bardzo dobry bezbarwny najlepiej specjalny do polerowanych powieszchni (nowośc dopiero wchodzi, albo bujda) i to piecowo malowac. No i lustra nie bedzie. Jak by tak było to wiesz - normallnie raj :grin:

Co do papierów to ja zawsze ciągne do końca czyli 2000 i 2500 a potem autosol.

Nowy shit 18"
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdro
Ostatnio zmieniony pt lut 13, 2009 20:57 przez Kych, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: RoBaL84 » sob lut 14, 2009 02:44

A wiecie moze czym najlepiej konserwowac polerowana powierzchnie zeby utrzymac efekt? Chcialbym wypolerowac pokrywe zaworow ale boje sie ze sie namecze a efekt zniknie po tygodniu. Z gory dzieki



Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » sob lut 14, 2009 09:22

tyle to wiem że trzeba jechać wszystkimi papierami i im większe rysy tym od grubszych ziaren trza zacząć :grin: moje ranty były w polerce więc nie muszę usuwać lakieru :grin: tylko jest inny problem na jednej z felg są mega obtarcia czyli ubytki aluminium i stąd moje następne pytanie czy da się to jakoś na spawać [bo myśle że się da] ???? i ile by taka impra kosztowała ?????? mo i może ktoś wie gdzie by to można zrobić w okolicy częstochowy??? bo przednie fele to tragedia :grrr:
Obrazek

przynajmniej ta po prawej :crazy:

[ Dodano: 14 Lut 2009 08:37 ]
RoBaL84 pisze:A wiecie moze czym najlepiej konserwowac polerowana powierzchnie zeby utrzymac efekt? Chcialbym wypolerowac pokrywe zaworow ale boje sie ze sie namecze a efekt zniknie po tygodniu. Z gory dzieki
oooooo i to mnie też ciekawi bo z claru raczej zrezygnuje :grin:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » ndz lut 15, 2009 13:49

RoBaL84 pisze:A wiecie moze czym najlepiej konserwowac polerowana powierzchnie zeby utrzymac efekt? Chcialbym wypolerowac pokrywe zaworow ale boje sie ze sie namecze a efekt zniknie po tygodniu. Z gory dzieki
Mam sprawdzony ( przez siebie ) sposób, zaraz po polerce i po każdym myciu nakładam na wypolerowane alu tłusty wosk. Używam wosku z stałego z shella.
U mnie polerka rantów wytrzymuje dzięki temu cały sezon od kwietnia do października.

W przypadku pokrywy zaworów nie wiem czy się to sprawdzi na pewno nie zaszkodzi.



Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: RoBaL84 » ndz lut 15, 2009 15:49

duzy_przemo ja sie wlasnie zastanawiam jak zabezpeczyc wypolerowane elementy pod maska bo chyba jeszcze sprobuje wypolerowac kolektor (o ile sie uda) a nie chcialbym sie nameczyc i po tygodniu nie zobaczyc efektu
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 15:50 przez RoBaL84, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ask Jeeves [Bot] i 15 gości