[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Przemas_82
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
- Lokalizacja: Bydgoszcz
A czy orientuje sie Panowie czy to niebieski kołko zębate można osobno dostac, bo mam mocno wytarte i obawiam sie ze ten slimak z silnika moze sie juz nie zazebiac.
Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
tak jak powyższym mi też spryskiwacz jeździł za wycieraczką, myślałem że tak ma być, szczególnie że miesiąc wcześniej zupełnie przestała działać i „naprawiali” ją w aso i wymienili tylko końcówkę spryskiwacza, a jak dzisiaj pytałem o samą tą rurkę to powiedzieli że jako osobny element nie występuje, tylko cały silnik za 350pln. No ale skoro przeczytałem na forum że spryskiwacz ma stać w miejscu to postanowiłem rozebrać ustrojstwo, mechanizmy były spoko, tylko ukręciła się ta MOSIĘŻNA rurka, więc kupiłem rurkę miedzianą fi5mm, bo nigdzie takiej małej mosiężnej ani żadnej innej nie mieli, ten kawałek mosiężnej co został podzieliłem w połowie, ładnie zeszlifowałem ukręcony kawałek i wstawiłem w środek tą miedzianą, wciskając w nią te mosiężne, wszystko jak na razie działa jak należy, mam nadzieję tylko że miedź nie zaśniedzieje i znowu nie zaczną się cyrki.
Kosztowało mnie to 60gr za 12cm miedzianej rurki (8cm jeszcze zostało:) ) i 60min czasu.
Kosztowało mnie to 60gr za 12cm miedzianej rurki (8cm jeszcze zostało:) ) i 60min czasu.
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
są tam dwa sklepy z najróżniejszymi profilami i rurkami z różnych matali, pomiędzy rurkami była jedna uszczelka, pomiędzy rurką z ząbkami i obudową plastikową nie jestem pewien czy była jakaś czy tylko ta plastikowa obudowa uszczelniała
jak się nazywa, jaki to rodzaj ten smar w kolorze miodu w przekładniach wycieraczki?
i czy ewentualnie moża go zastąpić białym smarem?
i jaka jest różnica?
jak się nazywa, jaki to rodzaj ten smar w kolorze miodu w przekładniach wycieraczki?
i czy ewentualnie moża go zastąpić białym smarem?
i jaka jest różnica?
Ostatnio zmieniony pn wrz 08, 2008 20:56 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.
może być też smar zielony łt-4, jest odporny na styczność z wodą i wilgociągrzegorzp pisze: czy ewentualnie moża go zastąpić białym smarem?
ja też ostatnio powalczyłem ze spryskiwaczem - okazało sie że rurka "złapała" zaraz koło samego spryskiwacza/dyszy z ośką wycieraczki i się ukręciła, wystarczyło rozwiercić oskę na średnicę 3,6 mm i miedzianą rurkę zastąpić koszulką termokurczliwą, a na koniec wywierciłem dwa otworki odwadniające (na wszelki wypadek )w obudowie mech. wycieraczki (aczkolwiek sam mechanizm mi nie zalało - może dlatego że mało używałem spryskiwacza a widziałem już mech. po zalaniu płynem)
[ Dodano: 08-10-02, 00:28 ]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw paź 02, 2008 00:40 przez misiek, łącznie zmieniany 2 razy.
...
Zdejmowanie obudowy (tapicerki)
Witam ! Mam pytanie. Mianowicie jak zdjąć tapicerkę (plastik) tylnej klapy w MK4 1,4 5 drzwi. Mam na myśli czarną część, dolna część plastiku wychodzi z zapinek natomiast u góry trzyma się jak nie wiem co chodzi o ramiona tego plastiku które dochodzą do jasnej tapicerki, nie chcę szarpać za mocno czy odginać bo może mi potem zostać w rękach tylko część. Zamiast zdjąć całość. Czy ktoś wie jak się to powinno poprawnie zrobić. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Ja podważałem płaskim śrubokrętem i wyskoczyły. Trzeba tylko uważać żeby klapy nie porysować.crow_pm pisze:am na myśli czarną część, dolna część plastiku wychodzi z zapinek natomiast u góry trzyma się jak nie wiem co chodzi o ramiona tego plastiku które dochodzą do jasnej tapicerki
[ Dodano: 29 Paź 2008 20:49 ]
A jakby ktoś przypadkiem chciał kupić zestaw naprawczy (widziałem, że są oferowane na Allegro) to Valeo nie pasuje do Boscha.
Dostałem gratisem taki zestaw do Valeo, a mam Boscha. Po drobnych przeróbkach wszystko da się dopasować Valeo ma troszkę inaczej mocowany ten trzpień, pod który podłączamy wężyk. Ale po podszlifowaniu wypustki i lekkim zmniejszeniu średnicy trzpienia (żeby wszedł w otwór w tylnym dekielku) wszystko pasuje bez problemu.
No i teraz spryskuje mi szybę na środku a nie lata to za wycieraczką
A stary już rozwierciłem, dodałem trochę koszulki termokurczliwej i leży sobie gotowy na zapas
Słabo szukaliście kolegoM_A_N_I_E_K pisze:Pytanie: czy to samo jest w mk3 co w mk4 znalazłem zestawy naprawcze na allegro czyli ta rurka i kolanko na które sie wezyk zakłada ale wszsedzie pisza ce to do mk3 wiec nie wiem czy brac ??
u mnie pekła ta własnie rurka niestety
http://www.allegro.pl/item485105894_org" onclick="window.open(this.href);return false; ... _audi.html
http://www.allegro.pl/item491328743_zes" onclick="window.open(this.href);return false; ... ki_vw.html
Tyle, że są to zestawy do silniczków VALEO. Jeśli masz BOSCH-a to tak jak wyżej pisałem trzeba troszkę podpiłować tu i tam.
Mi przystosowanie tego zestawu (kupowałem u conex_auto_pl) do silniczka BOSCH-a zajęło ok. 20min.
Ewentualnie rozbierz ten mechanizm i pokombinuj z tym tak jak stronę wcześniej opisał misiek10111 czy na początku greg.
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 21:52 przez Kamel, łącznie zmieniany 1 raz.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Opis usunięcia usterki niedziałającego spryskiwacza tylnej szyby na moim przykładzie
Dziś zabrałem się mimo zimna za zlokalizowanie usterki w swoim Variancie.
Przód działał bez problemów-natomiast tył--- zupełna susza.
Najpierw odkręciłem plastik w klapie bagażnika-lekko go podważyłem i wyskoczył z zatrzasków. Następnie odczepiłem wężyk od pompki spryskiwacza i dmuchając w niego sprężonym powietrzem by zobaczyć co dzieje się z tyłu.
Przy mechanizmie od wycieraczki- cisza. Syk powietrza za to słychać było doskonale z lewej strony nadkola przy lampie. Lewa strona-stojąc przodem do samochodu.
By dobrać się do wężyka należy najpierw :
1 Wyciągnąć klapę,która osłania koło zapasowe.
2 Odkręcić 2 sztuki tych zaczepów ( mocowań do linek itp) Śruby-TORX nr 6-łącznie 4 sztuki.
3 Ściągnąć osłonę ,która jest z przodu bagażnika-jest na zatrzaskach więc wystarczy delikatnie pociągnąć z lewej i prawej strony=by wyskoczyła .
4 Po ściągnięciu osłony-ukaże nam się wkręt trzymający LEWY- boczek bagażnika.
5 Odchylamy go i mamy wężyk ,który w moim przypadku po prostu wyskoczył z łącznika. Po jego wsadzeniu na swoje miejsce - wszystko składamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się działającym spryskiwaczem Tylnej szyby.
Dziś zabrałem się mimo zimna za zlokalizowanie usterki w swoim Variancie.
Przód działał bez problemów-natomiast tył--- zupełna susza.
Najpierw odkręciłem plastik w klapie bagażnika-lekko go podważyłem i wyskoczył z zatrzasków. Następnie odczepiłem wężyk od pompki spryskiwacza i dmuchając w niego sprężonym powietrzem by zobaczyć co dzieje się z tyłu.
Przy mechanizmie od wycieraczki- cisza. Syk powietrza za to słychać było doskonale z lewej strony nadkola przy lampie. Lewa strona-stojąc przodem do samochodu.
By dobrać się do wężyka należy najpierw :
1 Wyciągnąć klapę,która osłania koło zapasowe.
2 Odkręcić 2 sztuki tych zaczepów ( mocowań do linek itp) Śruby-TORX nr 6-łącznie 4 sztuki.
3 Ściągnąć osłonę ,która jest z przodu bagażnika-jest na zatrzaskach więc wystarczy delikatnie pociągnąć z lewej i prawej strony=by wyskoczyła .
4 Po ściągnięciu osłony-ukaże nam się wkręt trzymający LEWY- boczek bagażnika.
5 Odchylamy go i mamy wężyk ,który w moim przypadku po prostu wyskoczył z łącznika. Po jego wsadzeniu na swoje miejsce - wszystko składamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się działającym spryskiwaczem Tylnej szyby.
Ostatnio zmieniony sob gru 13, 2008 17:22 przez Haki, łącznie zmieniany 3 razy.
Witam!
Znalazłem taki zestaw naprawczy na Allegro... mam silniczek Valeo, widzę że uszczelka taka sama, rurka też i cały mechanizm... a co z tymi oringami? Gdzie je umieścić? Jeden udało mi się odnaleźć pod gumowym kapturkiem przy końcu metalowej rurki, gdzie nasadza się ramię wycieraczki, a gdzie umieścić ten najmniejszy oring? Poza tym widzę że są dwa smary, jak otworzyłem silniczek, to jedyny przesmarowany element to byla zębatka... gdzie jeszcze upchnąć ten smar (smary)... czy także pomiędzy metalową i mosiężną rurkę, na zewnątrz tej rurki stalowej? Dziękuję za odpowiedź.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości