[All VW] Przekaźniki świateł

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz paź 26, 2008 11:21

zobacz sobie na kable , szaro-czarny i szaro-czerwony , one są do postojowych z przodu w lampach , czy przypadkiem ich gdzies nie podłączyłes , bo przy zakładaniu przekazników nie rusza sie ich



Awatar użytkownika
Lazer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pt sie 04, 2006 10:12
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: Lazer » ndz paź 26, 2008 11:39

miś fazi pisze:zobacz sobie na kable , szaro-czarny i szaro-czerwony , one są do postojowych z przodu w lampach , czy przypadkiem ich gdzies nie podłączyłes , bo przy zakładaniu przekazników nie rusza sie ich
Dzieki fazi za pomoc ;) Rozwiazalem problem :) Zwierala mi wtyczka od postojowek. Teraz juz dziala wszystko :)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt paź 28, 2008 19:29

nie będe sie rozwodził na temat jakości swiatła jest poprostu super :bigok:
właśnie jestem po operacji włożenia przekazników co prawda tylko krótkie ale jakośc extra



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt paź 28, 2008 20:28

dziejo pisze:nie będe sie rozwodził na temat jakości swiatła jest poprostu super :bigok:
właśnie jestem po operacji włożenia przekazników co prawda tylko krótkie ale jakośc extra
Zrób długie i krótkie na 2 przekaźnikach.

Ja przy moich 4 lampkach z przekaźnikami w mk II powiem jedno: widzę jasność, jasność widzę.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr paź 29, 2008 14:06

a pewnie ze przekaźniki wsadzać warto.
A jak ktoś chce na szybko sprawdzic jaka będzie rożnica , bo niedowierza to niech podłączy żarówkę jednej lampy na króko do akumulatora. (dla tych co myślą że 11,6 volta to wystarczająco dla żarówki)



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » śr paź 29, 2008 23:48

panowie jakie te numery przekaznika od malucha są zeby to podłączyć?
bo coś mi sie wydaje ze założe...



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw paź 30, 2008 09:49

KoguTek pisze:panowie jakie te numery przekaznika od malucha są zeby to podłączyć?
bo coś mi sie wydaje ze założe...
przekaźniki od malucha numerów nie mają. Są 15 i 30 amperowe. Możesz na jakimś szrocie/złomie wyciągnąć z czegokolwiek. Na założyłem oryginalne VW.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw paź 30, 2008 10:27

mate64 pisze: Możesz na jakimś szrocie/złomi
za kilka złotych kupisz przekażniki w kazdym sklepie motor wraz z podstawami i wiązka wyjściową



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » czw paź 30, 2008 10:38

dziejo pisze:
mate64 pisze: Możesz na jakimś szrocie/złomi
za kilka złotych kupisz przekażniki w kazdym sklepie motor wraz z podstawami i wiązka wyjściową
Tez takie polecam, nie trzeba sie bawic we wkladanie konektorkow do przekaznika bo od razu wisi wiazka, cos takiego
http://www.allegro.pl/item466367354_prz ... iatel.html
http://www.allegro.pl/item465973831_prz ... istow.html
http://www.allegro.pl/item465443647_prz ... lecam.html



Awatar użytkownika
ReV
Grupa Małopolska
Posty: 86
Rejestracja: sob cze 02, 2007 16:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ReV » pt lis 14, 2008 15:18

Na wstępie dziękuje kolegom za schematy i rady :bajer: Bazując na nich, poczyniłem jakiś czas temu przekaźniki w swoim mkII i pozwolę sobie na mały opis co i jak: przede wszystkim przestaje narzekać na swoje światła :okej:

U siebie miałem spadek napięcia równy 2v około.

Kosztorys (instalacja na 4 przekaźniki, wszystko nowe):

Nowe lampieje Autopal - 40zł (komplet)
Przekaźniki 4 x 3,5zł
Złączki ok 30 szt - 4-5zł
Kable 12m 3,5 mm grubości - 20zł
i jakieś 5m 2,5mm - 7zł
Gniazda bezpieczników 2 x 3,5zł i jedno na 4 bezpieczniki - 2zł
6 bezpieczników - 3zł
Koszulka termokurczliwa - 2zł

Koszt: 100zł - dzień w nocy - bezcenny :chytry:

Czas pracy: Około 4-6h (najwięcej zajmuje lutowanie wszystkich końcówek :grin:)

Foto:
Wiązka gotowa do założenia, wszystkie kable, przekaźniki i konektory nowe, każda złączka lutowana i zabezpieczona termokurczkiem:
Obrazek
Takie były światła na żarówkach Philips Allweather bez przekaźników :panna:
Obrazek
Tu te same żaróweczki już na przekaźnikach, opcja full na 4 sztukach..świeci już lepiej :chytry:
Obrazek
Tu już pełna moc, żarówki Philips Vision Plus +50, z lewej światła mijania z prawej mijania + halogeny (tez na przekaźniku) :chytry:
Obrazek Obrazek
A tak sprawa prezentuje się na drodze układ j/w. I mam dzień w środku nocy :bigok:
Obrazek Obrazek

Monataż przekaźników, polecam, warto :bigok: A i o ustawieniu lamp jak należy nie zapominamy :chytry:
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 15:28 przez ReV, łącznie zmieniany 4 razy.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=191976&postdays=0&postorder=asc&start=0][img]http://images32.fotosik.pl/410/2bb90c175a9e74ab.gif[/img][/url]

Majówka 2009
Nysa 2010

Awatar użytkownika
combo21
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 126
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 17:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: combo21 » pt lis 14, 2008 21:52

Witam!

Ja też się zdecydowałem na przerobienie świateł ;) części już mam ponad 2 miesiące ale czasu jakoś nie było :jezor: u mnie spadek to 2,5V czyli efekt też powinienem dobry dostać :) jak wszystko zmontuje to też się pochwalę efektami :grin: i nowe lampki gładkie będą :grin: i nowy grill bo ten pęknięty ;) i jeszcze projekt specjalny ale o tym ciiii bo może nie wyjść :jezor:


Obrazek

kenji
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 15, 2007 23:34
Lokalizacja: Poznań/Siekierki Wielkie

Post autor: kenji » wt lis 18, 2008 21:10

Mam przerobioną instalację od pewnego czasu. Różnica jest kolosalna (szczególnie jak się wsadzi żarówki Power2Night).
Uwaga na polecane tutaj kostki z przewodami z Allegro! W tych co kupiłem przewód ma grubą izolację, za to żyłę miedzianą o mniejszym przekroju.
Także polecam samemu sobie "zazbroić" podstawkę do przekaźników.

W skrajnym przypadku możecie sobie przez to spalić auto!
Oczywiście, jak komuś to nie przeszkadza to chętnie mu sprzedam podstawki które kupiłem na allegro :)



Awatar użytkownika
combo21
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 126
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 17:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: combo21 » sob lis 22, 2008 23:51

Przerobiłem instalację świateł mijania, długich, dalekosiężnych i dodałem na przyszłość instalację do halogenów w zderzak ;) dorzucę co i jak robiłem, może się komuś przyda coś z mojego opisu.

Na fotkach są dwie różne instalacje bo robiłem drugą dla taty do AUDI B4 (taka sama wiązka) bo tam niestety też nie ma przekaźników :/
No to zaczynamy:

Co będzie nam potrzebne:
- 7-8 metrów przewodu o przekroju 2,5 lub więcej (zasilanie do żarówek)
- 7-8 metrów przewodu o przekroju 0,5 lub więcej (sterowanie przekaźników)
- 1,5 metra przewodu o przekroju 4 lub więcej (zasilanie od klemy akumulatora)
- 4 podstawki pod przekaźnik + przekaźniki 30/40A + diody prostownicze jeśli nie są zamontowane
- 2 lub 4 gniazda na bezpiecznik + bezpieczniki
- 2 gniazda do żarówek np H4
- puszka hermetyczna
- taśma parciana do zrobienia wiązki
- 2 oczka do podłączenia zasilania
- wsuwki do przekaźników i do lamp
- cyna, lutownica i trochę chęci i czasu ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Łączymy wszystkie kabelki tak jak podali na schemacie.

Obrazek

Po lewej moja puszka na 6 przekaźników (2 na światła mijania, 2 na światła długie, 1 na dalekosiężne i 1 na halogeny w zderzak), a po prawej puszka od AUDI na 4 przekaźniki (2 na mijania i 2 na długie).

Obrazek Obrazek

Tak wygląda gotowa do montażu wiązka kabli ;)

Obrazek

No i po kilku godzinach nareszcie można zamontować dzieło w aucie :grin:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Czas: ok 4 godziny na moją "skrzynkę" i ok 2 godziny do AUDI + 3 godziny na instalację.

Na fotkach nie ma jeszcze wiązki po zaizolowaniu, jak zrobię fotki to podeślę ;)
Jak by ktoś potrzebował pomocy w przeróbce, służę radą :bigok:

Koszty: hmm na 2 instalacje to z 150-200zł
Zysk świetlny: bezcenny :grin: :grin: :grin:


Obrazek

Pablo1421
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt gru 04, 2007 23:12
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pablo1421 » ndz lis 23, 2008 21:51

Pamiętajcie że robiąc według tego schematu http://img86.imageshack.us/my.php?image=schemat2hj2.gif nie macie jednego światła postojowego


W Moich Żyłach Płynie Benzyna, Zamiast Serca Świszczy Turbina.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości