[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
lucunio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: lucunio » śr cze 25, 2008 18:37

Gitner pisze:Nie wciskasz sprzegla przy wrzucaniu z biegu na luz?
Tak dokładnnie TAK, jest taka mozliwosc poniewa to skrzynie biegow z synchronizatorami tzn jesli autko toczy sie mala predkoscia to mozesz wrzucic na pierwszy bieg czego nie bylo mozna zrobic np w 126P, tak samo bez wciskania sprzegla wrzucasz na luz :bigok:
Właczajac ponownie bieg wciska sie sprzeglo chodz jest taka mozliwosc przy okreslonej predkosci obrotowej silnika wrzucic bez sprzegla- jednak takich prob nie polecam :bajer: .
W silnikach benzynowych technicznie jest to łatwiej wykonalne poniewaz sam kiedys mialem golfa 2 NZ i nagminnie wrzucalem z biegu na luz bez sprzegla bez najmniejszych problemow a i nie zauwarzylem zeby cos sie dzialo ze skrzynia przez okres 150tys jakie przejechalem :chytry:


***1.9TDI***120PS***250NM***

Awatar użytkownika
bacik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 22:46
Lokalizacja: VWałbrzych
Kontakt:

Tempomat a benzyna

Post autor: bacik » czw cze 26, 2008 09:17

a jak to zrobić w samochodzie z silnikiem benzynowym [mk3 ]



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » czw cze 26, 2008 13:27

bacik, niestety to już wyższa szkoła jazdy.



Awatar użytkownika
bacik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 22:46
Lokalizacja: VWałbrzych
Kontakt:

Post autor: bacik » pt cze 27, 2008 00:01

1 6 D pisze:bacik, niestety to już wyższa szkoła jazdy.

a nie wiem można dostać gdzieś oryginalny tempomat do benzyny nie wiem może w ASO jak tak to mniej więcej jaki koszt ?



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt cze 27, 2008 11:18

bacik pisze:a nie wiem można dostać gdzieś oryginalny tempomat do benzyny nie wiem może w ASO jak tak to mniej więcej jaki koszt ?
Okolo 800zl.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » sob cze 28, 2008 19:05

Do benzynki byś potrzebował to co w tym linku jest: http://www.lupf.de/tempomat


Do mk2 ten zestaw też wejdzie ładnie.



Awatar użytkownika
bacik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 22:46
Lokalizacja: VWałbrzych
Kontakt:

Post autor: bacik » ndz cze 29, 2008 09:50

1 6 D pisze:Do benzynki byś potrzebował to co w tym linku jest: http://www.lupf.de/tempomat


Do mk2 ten zestaw też wejdzie ładnie.

no ładnie a teraz dwa pytanie gdzie można takie coś dostać i jaki jest mniej więcej koszt



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn cze 30, 2008 13:20

lucunio, ja juz wrzucalem bieg bez sprzegla i nawet mi nie zazgrzytal :) ale to trzeba wyczuc obroty i moment wrzucenia biegu

luzowanie bez sprzegla to norma :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn cze 30, 2008 19:09

Tzn z tego co zauwazylem, jak jest silnik wylaczony to bieg moge wyrzucic, ale juz zadnego bez sprzegla nie wrzuce. Adam gdzie masz foty tempo?


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
lucunio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: lucunio » pn lip 07, 2008 21:43

Gitner pisze:jak jest silnik wylaczony to bieg moge wyrzucic, ale juz zadnego bez sprzegla nie wrzuce.
Da sie i tak i tak tylko to wyzsza szkoła jazdy i nawet ja zostawiam to dla bardziej wytrawnych kierowcow ktorzy :
Adamm pisze:ale to trzeba wyczuc obroty i moment wrzucenia biegu

luzowanie bez sprzegla to norma :D
No wlasnie lepiej zacytowac niz samemu napisac :bigok:


***1.9TDI***120PS***250NM***

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » śr lip 16, 2008 13:40

Witam, w koncu znalazlem przyczyne nie dzialajacego tempomatu. Znalazlem luzny czarny przewod z kostki z tempomatu. Jest wtyczka wiszaca, pojedynczy czarny kabelek, pewnie skads sie odczepil z tylu z skrzyni z bezpiecznikami Teraz pyt do was, gdzie tą wtyczke wlozyc. Moze ktos sprawdzi czy przez ten czarny kabelek ze wtyczki z tempomatu podawane jest napiecie +5 czy 12V czy moze masa. Nie chce spalic ECU.Pozostale przewdoy ida do ECU prawdopodobnie.Tylko ten czarny znalazlem luzny, wiec prosze moze to ktos sprawdzi czy tam jest jakies napiecie na czarnym przewodzie po przekreceniu kluczyka. Pozdrawiam


Czy naprawde nikt nie moze sprawdzic, jakie napiecie jest podawane na czarny kabelek z tej kostki znalazlem drugi koniec luzny.Podejrzewam ze trzeba podac na niego jakies napiecie.
Nie moge znalesc zadnego schematu a ECU moge tylko spieprzyc


W koncu dorwalem golfa z tempomatem, na tempomat przychodzi +12V na czarny przewod. Tempomat dziala i u mnie w koncu.
Ostatnio zmieniony sob lip 26, 2008 20:10 przez ringel, łącznie zmieniany 3 razy.



ryger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lut 27, 2006 23:58
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: ryger » wt lip 29, 2008 01:07

A u mnie panelik z tempomatem wygląda tak:
Zastosowałem włącznik lampkowy + 2 microswitch'e
Działanie bajeczka :) chwała dla pomysłodawcy!! :bajer: GOOD WORK !!! :kwiat: ;)
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lip 29, 2008 01:08 przez ryger, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lucunio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: lucunio » czw lip 31, 2008 18:50

Doprawdy nie mam pojecia po co komu te wlaczniki tempo, sam mam zwarte wlaczenie na stale tym samym jednego przelacznika mniej a tempo jest w kazdej chwili gotowe do uzycia.
Mikrostyki masz ladne dyskretne, natomiast te wlaczniki jak na moj gust to nie tylko twoj ale i te ktore widzialem to sa wielkie za duze i kwalifikujace sie do elektrycznych rzeczy na prad kilku amper natomiast ja jestem stanowczo za drobnymi elektronicznymi przelacznikami
To moja opinia i zdanie :chytry: ktorego nie nalezy podzielac :bigok: jak kto lubi :bajer:


***1.9TDI***120PS***250NM***

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » czw lip 31, 2008 22:14

lucunio pisze:Doprawdy nie mam pojecia po co komu te wlaczniki tempo, sam mam zwarte wlaczenie na stale tym samym jednego przelacznika mniej a tempo jest w kazdej chwili gotowe do uzycia.
to wygląda tak, jedzie autem twoja żona/narzeczona/ dziewczyna i ty patrzysz jak sie zabiera za wyprzedzanie/ jedzie za wolno, wtedy klikasz na gaz na tempomacie i przyspieszasz. A ona robi Ci klik i już wyłączone. Ogólnie innego zastosowanie nie widzę. :bigok:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości