Automatyczne włączanie świateł jeszcze raz

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Wiedźmin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw lis 02, 2006 12:07
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Wiedźmin » czw cze 21, 2007 08:23

To trzeba ćwiczyć pamięć i nie wyłączać... Ja już się przyzwyczaiłem. A jaka oszczędność...



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » czw cze 21, 2007 12:05

Wczoraj wykonałem automatyczne załączanie świateł wg opisu Paweł Marek ze str. 3, zajęło mi to około 20 minut, kosztowało 1zł (dwie diody Schotkiego) nie licząc 8cm przewodu, cyny, izolacji i prądu pobranego przez lutownicę (4 luty). Jestem na razie zadwolony i tu należą się podziękowania dla Paweł Marek za umieszczenie tej porady.



Stanley21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt cze 26, 2007 18:08
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Stanley21 » wt cze 26, 2007 18:39

Mam kilka uwag:
1. Jeżeli po przekreceniu kluczyka w pozycje zoruchu świecą ci postojówki to coś jest nie tak ponieważ tym układem zasilasz z lini X postojówki wiec po przekreceniu kluczyka powinno gasnać wszystko.
2. Jak juz stosowac ten układ to wyłacznik awaryjny można zastosowac na kablu miedzy linia X a złaczem 56.
3. lepiej było by zastosowac układ przekaznika na kablu zasilajacym który leci prosto z akumulatora wtedy nie trzeba by przełaczac wyłacznika swiateł na zero a po przekreceniu kluczyka w pozycje stop wszystkie swiatła by gasły jedynym preblemem takiego rozwiazania jest to ze po przekreceniu kluczyka wpozycje zapłonu swiatłą bedą swiecić i zgasna tylko na moment zapalania auta razem z postojówkami jezeli przekaznik podepniemy pzrykładowo pod linie X.
4.najlepszym rozwiazaniem było by zastosowac przekaznik z podwójnym niezaleznym stykiem podłaczajac pod niego linie x oraz linie zasilajaca postojówki a sterowany by był prądem wzbudzenia alternatora takie rozwiazanie zapewni nam załaczanie swiateł dopiero po uruchomieniu silnika. + oczywiscie włącznik awaryjny na wypadek potrzeby urzycia postojówek czy manetki kierunku. Jak ktoś chetny zmajstruje konkretne schematy!!

Podłaczenie którego kolwiek z tych układów co zaproponowałem nie sprawi nikomu wiekszego problemu niz podłaczenie tych dwóch diód!!



grze693
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:01
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: grze693 » czw cze 28, 2007 22:45

wszystko jest tak
ja dziś wykonałem układ
1 gaśnie wszystko mijania + pozycja podczas kręcenia rozrusznika
2 tak i wtedy po wyłączeniu wszystko wraca po staremu
3 można ale to się tylko zmieni to że przed zapaleniem nie będą się świecić ale producent zaleca wzbudzić akumulator przed odpaleniem czyli to jest zaleta chyba że świecą przed odpaleniem

nei ma co kombinować ten z 2 diodami jest najlepszy !!!
mi nie przeszkadza że przed odpaleniem zaświecą się światła mam alternator 120a heheh
więc na pewno naładuje



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lip 02, 2007 20:13

U mnie jak dotąd wszystko działa ok. Uważam że nie ma sensu montować czegokolwiek dodatkowo bo to niepotrzebna praca i komplikacje. Postojówki świecą przy włączaniu rozrusznika tylko kiedy włącznik świateł jest w drugiej lub trzeciej pozycji, i co to wogóle szkodzi, naprawdę taki pobór prądu już nie jest problemem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pn lip 09, 2007 08:39

Jeżdzę z tym wyłacznikiem już 19 dni i na razie wszystko jest Ok. Więc śmiało polecam wszystkim.



Awatar użytkownika
oblus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 13, 2008 09:12
Lokalizacja: BYTOM [SY]

Post autor: oblus » pn kwie 28, 2008 12:03

zrobilem w swoim mk2 na dwoch diodach schottkiego 3A i smiga jak marzenie ;D
wielkie dzieki Paweł Marek i wojteks...

pozwole sobie dodac ze ja przylutowalem kabelki do stykow wlacznika (od zewnetrznej strony) i na nich przylutowalem diody (i zaizolowalem)... jakos nie usmiechalo mi sie ciecie kabli, pozatym nie mam garaza wiec musialem lutowac w domu....
w kazdym razie sie udalo i polecam wszystkim takie rozwiazanie - najprostsze jest zawsze najlepsze ;)


....proboje cos zrobic z moim mk2, ale zawsze po grudzie :/

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » czw maja 08, 2008 11:43

Czy stosował ktoś ten patent z 2 diodami w Golfie 4 ? Czy nie będzie problemu z brzęczykiem od świateł który sygnalizuje nie wyłączone światła?

Poniżej rozpiska gniazda:

Obrazek



rurov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob gru 11, 2004 21:44
Lokalizacja: Skarżysko-Kam
Kontakt:

Post autor: rurov » śr maja 14, 2008 00:03

oblus masz możne fotkę jak to zrobiłeś, jeśli tak, pochwal się. Nie każdy lubi ciąć instalację.
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 00:04 przez rurov, łącznie zmieniany 1 raz.



weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » pn lip 07, 2008 16:03

Witam jest lepszy i bardziej doskonały sposób poradzenia se ze światłami obecnie opanowałem golfa II :) nowsze wersje to tylko już lepsze rozwiązania. Niech tyko znajdę chwilkę wolną to wstawię w tym temacie pełny opis. Czytałem te wasze wynalazki ale można to lepiej rozwiązać. Pozdro


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

Dwd89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt lip 13, 2007 14:18
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice(Śląsk)
Kontakt:

Post autor: Dwd89 » sob sie 08, 2009 11:55

wlasnie panowie, mnie tez sei ten pomysl bardzo podoba, tylko powiedzcie mi czy bedzie jakis problem z brzeczkiem ??
MKIII ColourConcept wiec brzeczyk juz w wyposazeniu standardowym .


Mój Golf III TDI Colour Concept
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1981523#1981523

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » pt lip 16, 2010 23:51

Ja dziś znalazłem w skrzynce bezpieczników wtyk w którym pojawia się napięcie tylko jak chodzi silnik, jak przekręcę kluczyk to nie ma napięcia, jak kręcę rozrusznikiem tez nie dopiero gdy pracuje silnik to jest napięcie. I tam wpiąłem sterowanie przekaźnika świateł do jazdy dziennej. Mam stara skrzynkę bezpieczników czy w nowej tez są takie wtyki?

A tak to działa w samochodzie:


Mój schemat tego co zrobiłem:
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lip 17, 2010 12:40 przez marcinek84, łącznie zmieniany 1 raz.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
przem_uc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt sty 06, 2009 23:21
Lokalizacja: Łódź

Automatyczne włączanie świateł jeszcze raz

Post autor: przem_uc » sob kwie 07, 2012 20:05

Witam.
Odgrzeję ten temat, bo założyłem dziś u siebie ten włącznik. Mam dwa pytania:
1) czy samochód z takim włączeniem świateł przejdzie przegląd?
2) proszę o podpowiedź w zakresie możliwości założenia jakiegoś wyłącznika, który w razie potrzeby pozwoliłby wrócić do standardowego sposobu włączania świateł.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Automatyczne włączanie świateł jeszcze raz

Post autor: steniu4 » ndz kwie 08, 2012 20:48

przem_uc, jak odgrzewasz kotleta to pofatyguj się przeczytać wcześniejsze posty
przem_uc pisze:proszę o podpowiedź w zakresie możliwości założenia jakiegoś wyłącznika, który w razie potrzeby pozwoliłby wrócić do standardowego sposobu włączania świateł.
Stanley21 pisze:Jak juz stosowac ten układ to wyłacznik awaryjny można zastosowac na kablu miedzy linia X a złaczem 56.
grze693 pisze:tak i wtedy po wyłączeniu wszystko wraca po staremu
przem_uc pisze: czy samochód z takim włączeniem świateł przejdzie przegląd?
przejdzie...


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości