Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 15, 2008 11:00

chmielek.vw pisze:hx_malbork napisał/a:
Polecacie "reanimacje" N75, SWAP z N18, czy zakup nowego N75?

Ja proponuję ci najpierw podmiankę i zobaczysz czy jest jakaś różnica. Jak będzie to będziesz wiedział przynajmniej od czego zacząć szukania przyczyny takiej pracy turbiny.
w 1Z podmiankę :?: w 1Z mostkuje się wężyk czerwony z niebieskim



Awatar użytkownika
hx_malbork
TdiGangsters
TdiGangsters
Posty: 109
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 16:17
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: hx_malbork » wt kwie 15, 2008 18:07

damcio151 pisze:
chmielek.vw pisze:hx_malbork napisał/a:
Polecacie "reanimacje" N75, SWAP z N18, czy zakup nowego N75?

Ja proponuję ci najpierw podmiankę i zobaczysz czy jest jakaś różnica. Jak będzie to będziesz wiedział przynajmniej od czego zacząć szukania przyczyny takiej pracy turbiny.
w 1Z podmiankę :?: w 1Z mostkuje się wężyk czerwony z niebieskim
Czyli, ze masz na mysli, aby polaczyc czerwony z niebieskim omijajac zaworek, czyli polaczyc je ze soba bezposrednio tak? Bo nie wiem jak przewody powietrzne mozna mostkowac :P



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 15, 2008 19:33

hx_malbork pisze:Czyli, ze masz na mysli, aby polaczyc czerwony z niebieskim omijajac zaworek, czyli polaczyc je ze soba bezposrednio tak?
tak ...
hx_malbork pisze:Bo nie wiem jak przewody powietrzne mozna mostkowac :P
każdy wie o co chodzi :P bierzesz kawałek rurki i łączysz ze sobą 2 wężyki ;)



somar4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 02, 2008 23:30
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: somar4 » sob maja 17, 2008 19:06

w 1Z mostkuje się wężyk czerwony z niebieskim
problem polega na tym ze ja mam wszystkie wezyki czarne - moge prosic wiec bardziej szczegółowo które mam zmostkowac?
Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 19:07 przez somar4, łącznie zmieniany 1 raz.


_________________
Mariusz

był VW Golf
jest Ford Galaxy TDI 1.9 96r

Chrześcijański Tydzień językowy w dobrej cenie:
http://www.englishcamp.pl/zielonagora/zielonagora.html

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob maja 17, 2008 19:53

somar4 pisze:problem polega na tym ze ja mam wszystkie wezyki czarne - moge prosic wiec bardziej szczegółowo które mam zmostkowac?
http://rbs2360.wrzuta.pl/obraz/mYOUUbls ... zaworu_n75



drozda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob cze 14, 2008 11:30
Lokalizacja: Kraków

N75 w passacie b5 1.8T benzyna

Post autor: drozda » sob cze 14, 2008 11:34

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w reanimacji n75 w passacie 1.8t benzyna. Vag wywala błab tego zaworu i auto faktycznie troche mocy i zniknoł chrakterystyczny efekt upuszczania ciśnienia przy odpuszczaniu gazu.



cooler21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:08
Lokalizacja: Słupca

Post autor: cooler21 » śr cze 18, 2008 01:54

Gratuluję Spons. ..(Nuda) matką wynalazków...
Temat bardzo pożyteczny.

Pytanie do tematu, czy zawór powinien cały czas cykać. Tzn u mnie jest tak że czasem na postoju słyszę go w środku autka. lekko przygazuje i cichnie. W czasie jazdy ale przy stałej prędkości też czasem słychać. Z przyspieszniem raczej nie ma problemów sporadycznie zdażyło mi się chyba tak jak u większości przy prodkości jakoś ponad 120 chwilowy "blok". Ciągnie chwila przerwy bez szarpania itp i znowu ciągnie.
Wiem że zabore sie za czyszczenie. Chce się jedynie do tego przygotować. Myśle o wymianie sprężynki ale obawiam się że ta z długopisu będzie raczej nie odpowiednia. Czy może ktoś wie gdzie można kupić coś zbliżonego do orginału?

Z góry dzieki.



Awatar użytkownika
camelmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt gru 07, 2004 21:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: camelmk » wt cze 24, 2008 10:22

chmurapawel napisał/a:
czy ten zaworek ma wpyw na rozruch silnika?

damcio151 odpisał: nie ...
I tu mam pytanie - mi czasem nie chce odpalić golf na ciepłym silniku - i wtedy n75 cyka cały czas, jakby miał jakieś zwarcie (słychac takie trrrr) i cholera wystarczy odpiąć mu zasilanie wtedy auto odpala od strzała - o co biega ?
Ostatnio zmieniony wt cze 24, 2008 10:23 przez camelmk, łącznie zmieniany 1 raz.


w sumie 200 KM

Awatar użytkownika
v122
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pt sie 31, 2007 12:05
Lokalizacja: Broniszew
Kontakt:

Post autor: v122 » wt cze 24, 2008 20:58

cooler21, u mnie cyka cały trrrr.. czas ale słyszałem ze w jednym cyka w drogim nie i w obu przypadkach jest dobrze :green_fuck:
camelmk, to dziwne ze tak jest bo przeciez zaworek służy do czego innego


obecnie jest Toledo II:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3858793#38587
był golf:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1633629#1633629

Awatar użytkownika
camelmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt gru 07, 2004 21:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: camelmk » śr cze 25, 2008 14:18

nie rozumiem też tego ale tak jest - ma ktoś jakiś pomysł czemu?


w sumie 200 KM

gaceqq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 21:45
Lokalizacja: RZ
Kontakt:

Post autor: gaceqq » ndz cze 29, 2008 12:32

damcio151 pisze:
hx_malbork pisze:Czyli, ze masz na mysli, aby polaczyc czerwony z niebieskim omijajac zaworek, czyli polaczyc je ze soba bezposrednio tak?
tak ...
hx_malbork pisze:Bo nie wiem jak przewody powietrzne mozna mostkowac :P
każdy wie o co chodzi :P bierzesz kawałek rurki i łączysz ze sobą 2 wężyki ;)
Czyli jak tak połącze i wtedy będzie śmiagało ok to znaczy że N75 jest do reanimacji ?
U mnie podejrzana jest przepływka i N75. Raz ciągnie super a raz chodzi jak zwykły disel czyli wchodzi chyba w tryb awaryjny.

Oczywiście chodzi o N75 w silniku 1Z !!
Ostatnio zmieniony ndz cze 29, 2008 12:35 przez gaceqq, łącznie zmieniany 1 raz.



matt24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr lip 12, 2006 16:37
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: matt24 » pt lip 18, 2008 22:47

Napiszczie który zawór to n75 bo mam oba obok siebie, na pierwszym zdjeciu jest bez metalowej obudowy a na pozostałych tak i juz nie wiem a wystepuje ten sam problem silnik ma oznaczenie ahu a na tabliczce jest 1z (ciekawe czemu?)
Ostatnio zmieniony pt lip 18, 2008 22:49 przez matt24, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 18, 2008 23:30

matt24 jakbyś jeszcze te zdjęcia wkleił to by było łatwiej :wink:

[ Dodano: 18 Lip 2008 23:45 ]
matt24 pisze:silnik ma oznaczenie ahu a na tabliczce jest 1z (ciekawe czemu?)
na jakiej tabliczce ?
jeśli masz na myśli wlepkę w bagażniku to pewnie ktoś zrobił podmiankę silników na ten oznaczeniu AHU ale w obydwu przypadkach wkładasz do niego taki sam zaworek N75 (sterujący nadcisnieniem) jaki wkleiłem na wcześniejszej stronie.


Obrazek

matt24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr lip 12, 2006 16:37
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: matt24 » sob lip 19, 2008 13:18

chodzi mi o zdjecia które sa na pierwszej stronie mam oba obok siebie i nie wiem teraz który to n75 a znajduja sie na kolo zbiorniczka wyrównawczego



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości