ROZRZĄD w VR6 - wymiana prowadnic i napinaczy łancucha

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Szeli
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: czw sty 27, 2005 21:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

ROZRZĄD w VR6 - wymiana prowadnic i napinaczy łancucha

Post autor: Szeli » śr lut 16, 2005 23:47

Witam. Chce sie skupić na samej robociźnie przy wymianie tych elementów. Otóż dziś odebrałem z ASO owe 2 prowadnice i 2 napinacze łańcucha rozrzadu. Teraz będe chciał wymienić te elementy i razem wspólnie ze znajomym będziemy dłubać w jego warsztacie. Nigdy jeszcze nie zaglądałem i nie odkręcałem niczego w VR6 także będe potrzebował kilku porad bo jak sie domyślam sa niektórzy userzy VR6 co już rozbierali te elementy.

Generalnie wszystko wygląda dla mnie tak:
- spuszczam płyn chłodniczy, odkręcam obudowe termostatu,
- odkręcam półosie, wyjmuje skrzynie,
- odkręcam kolektor dolotowy,

i

teraz najważniejsza czynność o która się obawiam czyli odkręcenie dekla zaworów: napiszcie co i jak z tą pokrywa (jakie sruby ją trzymają ile ich jest, czy po całej operacji musze założyć nową uszczelke czy lepiej załozyc starą (to nie uszczelka głowicy ale chce poprostu wiedzieć jak jest lepiej, koszta są nie ważne), czy jest ważne z jaką siła dokręcić te śruby od pokrywy zaworów - mam klucz manometryczny jakby co.

Wracając do tematu jak juz jest zdjeta pokrywa zaworów to:
-odkręcam pokrywe rozrządu i juz na wierzchu będe miał łancuch wraz z elementami, które bede chciał wymienić. Rozrządu nie bede ustawiał ani nic przestawiał - będę poprostu delikatnie wymianiał napinacz po napinaczu i prowadnice po prowadnicy. uff

To chyba wszystko. Wszystkie spostrzeżenia i informacje na temat ewentualnej trudności przy tych pracach mile widziane. Napiszcie jakich uszczelek będe potrzebował (czy trzeba będzie wymieniać te od kolektora itd.), czy jakiś preparat silikonopodobny też sie przyda. Poprostu napiszcie wszystko co mi będzie potrzebne.

Pare razy juz wymianiałem to i owo w samochodach (sprzęgło, skrzynie itd) ale zapytac nie szkodzi, zresztą kto pyta nie błądzi. Pozdrawiam. :bajer:


6.7s 190HP VR6 2.9 by Szeli

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: ROZRZĄD w VR6 - wymiana prowadnic i napinaczy łancucha

Post autor: Borys » czw lut 17, 2005 08:54

generalnie wyglada to tak,
dokładny opis i fotorelacja - po angielsku
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409


tu sama fotorelacja


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » sob lut 26, 2005 00:34

Szeli pisze:Dzięki Borys. Tego mi było trzeba. Przy najbliższym spotkaniu duze piwo stawiam. :pub: :bigok:
nie wiem czy zauwazyłes ale łancuch górny jest pojedynczy a wszedzie w tych co ja widziałem jest jako podwojny i w katalogach jest jako podwojny, troche dziwne :otepienie:


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz maja 29, 2005 21:32

Borys pisze:
Szeli pisze:Dzięki Borys. Tego mi było trzeba. Przy najbliższym spotkaniu duze piwo stawiam. :pub: :bigok:
nie wiem czy zauwazyłes ale łancuch górny jest pojedynczy a wszedzie w tych co ja widziałem jest jako podwojny i w katalogach jest jako podwojny, troche dziwne :otepienie:
to zalezy od nr silnika (wzdaje sie do nr 217*** byl podwojny )


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
arovr6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: sob lis 10, 2007 23:26
Lokalizacja: Bolszewo

Post autor: arovr6 » pn gru 31, 2007 23:16

ma ktos link albo jakies foty z wymiany uszczelki pod głowica..w vr6?? z góry dzięki..


----------------------
| VR6 TO JEST TO |
----------------------
Do Mojego MKIII----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134587

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt sty 01, 2008 22:37

arovr6 pisze:ma ktos link albo jakies foty z wymiany uszczelki pod głowica..w vr6?? z góry dzięki..

a co chesz zobaczyc na tych zdjeciach?


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
arovr6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: sob lis 10, 2007 23:26
Lokalizacja: Bolszewo

Post autor: arovr6 » śr sty 02, 2008 13:55

na co trzeba zwrócic uwage co po koleji... czy to nie jest zbyt skomplikowane po rozłozeniu dobrze złozyc..?? wiadomo planowanie itp to wiem..ze podstawa ale czy na coś szczególnego trzeba zwrócic uwage czy nie..??bo sie nie znam tak jak wy ..fachowcy< :partyman: jesem taki ze bardzo sie martwie nawet głupia wymiana uszczelki..takze musze miec wszytko w 100% dobrze...
aha i czy jest jakas sportowa uszczelka czy lepsza niz zwykła ??bo słyszałem ze niby jest ..? :kwiatek:

[ Dodano: 28 Sty 2008 17:55 ]
i co ma ktoś jakies ifo bo szukam dniami i nocami ale mało jest na temat wymiany uszczelki i renowacji głowicy vr6.. bardzo prosze o linka..jak ktoś ma.. z góry dzięki i szukam dalej.. :prayer:
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 18:56 przez arovr6, łącznie zmieniany 3 razy.


----------------------
| VR6 TO JEST TO |
----------------------
Do Mojego MKIII----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134587

rafalz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 19, 2008 21:55
Lokalizacja: skórowo

Post autor: rafalz » wt lut 19, 2008 23:26

witam. mam passata vr6. jak ustawic gmp gdy niema znaków na kole pasowym.



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » śr lut 20, 2008 13:17

arovr6 pisze:aha i czy jest jakas sportowa uszczelka czy lepsza niz zwykła ??bo słyszałem ze niby jest ..?
Nie wiem czy można nazwać ją "sportową".
Metalową uszczelkę wstawiasz jak masz turbo bo zwykłą może wtedy wydmuchać.
Jest ona też grubsza, żeby odprężyć trochę silnik.
Jeżeli masz niedłubany silnik to pomijając fakt, że odprężanie go jest totalnie bez sensu, to nawet wkładanie właściwej grubości metalowej uszczelki nie jest potrzebne - standardowe obciążenia i zwykła wytrzymuje, szkoda trochę kasy ;)


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt lut 29, 2008 23:46

borys plyn trzeba spuszczac?


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Marcus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 16:20
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Marcus » pn kwie 28, 2008 15:05

plyn trzeba spuszczac obowiazkowo bo musisz przewody wodne zdejmowac



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn kwie 28, 2008 15:08

Marcus, auto od kilku tygodni jzu ma wymione wszystko :D ale dzieki za dobre checi ;)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
arovr6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: sob lis 10, 2007 23:26
Lokalizacja: Bolszewo

Post autor: arovr6 » wt kwie 29, 2008 09:37

i jak tam po wymanie sie spisuje >>??? cały silnik wyjmowałeś ??


----------------------
| VR6 TO JEST TO |
----------------------
Do Mojego MKIII----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134587

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » wt kwie 29, 2008 12:45

nie rzezi :D nie, wyjmowali skrzynie tylko


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości