ROZRZĄD w VR6 - wymiana prowadnic i napinaczy łancucha
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
ROZRZĄD w VR6 - wymiana prowadnic i napinaczy łancucha
Witam. Chce sie skupić na samej robociźnie przy wymianie tych elementów. Otóż dziś odebrałem z ASO owe 2 prowadnice i 2 napinacze łańcucha rozrzadu. Teraz będe chciał wymienić te elementy i razem wspólnie ze znajomym będziemy dłubać w jego warsztacie. Nigdy jeszcze nie zaglądałem i nie odkręcałem niczego w VR6 także będe potrzebował kilku porad bo jak sie domyślam sa niektórzy userzy VR6 co już rozbierali te elementy.
Generalnie wszystko wygląda dla mnie tak:
- spuszczam płyn chłodniczy, odkręcam obudowe termostatu,
- odkręcam półosie, wyjmuje skrzynie,
- odkręcam kolektor dolotowy,
i
teraz najważniejsza czynność o która się obawiam czyli odkręcenie dekla zaworów: napiszcie co i jak z tą pokrywa (jakie sruby ją trzymają ile ich jest, czy po całej operacji musze założyć nową uszczelke czy lepiej załozyc starą (to nie uszczelka głowicy ale chce poprostu wiedzieć jak jest lepiej, koszta są nie ważne), czy jest ważne z jaką siła dokręcić te śruby od pokrywy zaworów - mam klucz manometryczny jakby co.
Wracając do tematu jak juz jest zdjeta pokrywa zaworów to:
-odkręcam pokrywe rozrządu i juz na wierzchu będe miał łancuch wraz z elementami, które bede chciał wymienić. Rozrządu nie bede ustawiał ani nic przestawiał - będę poprostu delikatnie wymianiał napinacz po napinaczu i prowadnice po prowadnicy. uff
To chyba wszystko. Wszystkie spostrzeżenia i informacje na temat ewentualnej trudności przy tych pracach mile widziane. Napiszcie jakich uszczelek będe potrzebował (czy trzeba będzie wymieniać te od kolektora itd.), czy jakiś preparat silikonopodobny też sie przyda. Poprostu napiszcie wszystko co mi będzie potrzebne.
Pare razy juz wymianiałem to i owo w samochodach (sprzęgło, skrzynie itd) ale zapytac nie szkodzi, zresztą kto pyta nie błądzi. Pozdrawiam.
Generalnie wszystko wygląda dla mnie tak:
- spuszczam płyn chłodniczy, odkręcam obudowe termostatu,
- odkręcam półosie, wyjmuje skrzynie,
- odkręcam kolektor dolotowy,
i
teraz najważniejsza czynność o która się obawiam czyli odkręcenie dekla zaworów: napiszcie co i jak z tą pokrywa (jakie sruby ją trzymają ile ich jest, czy po całej operacji musze założyć nową uszczelke czy lepiej załozyc starą (to nie uszczelka głowicy ale chce poprostu wiedzieć jak jest lepiej, koszta są nie ważne), czy jest ważne z jaką siła dokręcić te śruby od pokrywy zaworów - mam klucz manometryczny jakby co.
Wracając do tematu jak juz jest zdjeta pokrywa zaworów to:
-odkręcam pokrywe rozrządu i juz na wierzchu będe miał łancuch wraz z elementami, które bede chciał wymienić. Rozrządu nie bede ustawiał ani nic przestawiał - będę poprostu delikatnie wymianiał napinacz po napinaczu i prowadnice po prowadnicy. uff
To chyba wszystko. Wszystkie spostrzeżenia i informacje na temat ewentualnej trudności przy tych pracach mile widziane. Napiszcie jakich uszczelek będe potrzebował (czy trzeba będzie wymieniać te od kolektora itd.), czy jakiś preparat silikonopodobny też sie przyda. Poprostu napiszcie wszystko co mi będzie potrzebne.
Pare razy juz wymianiałem to i owo w samochodach (sprzęgło, skrzynie itd) ale zapytac nie szkodzi, zresztą kto pyta nie błądzi. Pozdrawiam.
6.7s 190HP VR6 2.9 by Szeli
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: ROZRZĄD w VR6 - wymiana prowadnic i napinaczy łancucha
generalnie wyglada to tak,
dokładny opis i fotorelacja - po angielsku
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409
tu sama fotorelacja
dokładny opis i fotorelacja - po angielsku
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409
tu sama fotorelacja
www.vrservice.pl
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
to zalezy od nr silnika (wzdaje sie do nr 217*** byl podwojny )Borys pisze:nie wiem czy zauwazyłes ale łancuch górny jest pojedynczy a wszedzie w tych co ja widziałem jest jako podwojny i w katalogach jest jako podwojny, troche dziwneSzeli pisze:Dzięki Borys. Tego mi było trzeba. Przy najbliższym spotkaniu duze piwo stawiam.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
na co trzeba zwrócic uwage co po koleji... czy to nie jest zbyt skomplikowane po rozłozeniu dobrze złozyc..?? wiadomo planowanie itp to wiem..ze podstawa ale czy na coś szczególnego trzeba zwrócic uwage czy nie..??bo sie nie znam tak jak wy ..fachowcy< jesem taki ze bardzo sie martwie nawet głupia wymiana uszczelki..takze musze miec wszytko w 100% dobrze...
aha i czy jest jakas sportowa uszczelka czy lepsza niz zwykła ??bo słyszałem ze niby jest ..?
[ Dodano: 28 Sty 2008 17:55 ]
i co ma ktoś jakies ifo bo szukam dniami i nocami ale mało jest na temat wymiany uszczelki i renowacji głowicy vr6.. bardzo prosze o linka..jak ktoś ma.. z góry dzięki i szukam dalej..
aha i czy jest jakas sportowa uszczelka czy lepsza niz zwykła ??bo słyszałem ze niby jest ..?
[ Dodano: 28 Sty 2008 17:55 ]
i co ma ktoś jakies ifo bo szukam dniami i nocami ale mało jest na temat wymiany uszczelki i renowacji głowicy vr6.. bardzo prosze o linka..jak ktoś ma.. z góry dzięki i szukam dalej..
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 18:56 przez arovr6, łącznie zmieniany 3 razy.
----------------------
| VR6 TO JEST TO |
----------------------
Do Mojego MKIII----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134587
| VR6 TO JEST TO |
----------------------
Do Mojego MKIII----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134587
- Chmielu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie wiem czy można nazwać ją "sportową".arovr6 pisze:aha i czy jest jakas sportowa uszczelka czy lepsza niz zwykła ??bo słyszałem ze niby jest ..?
Metalową uszczelkę wstawiasz jak masz turbo bo zwykłą może wtedy wydmuchać.
Jest ona też grubsza, żeby odprężyć trochę silnik.
Jeżeli masz niedłubany silnik to pomijając fakt, że odprężanie go jest totalnie bez sensu, to nawet wkładanie właściwej grubości metalowej uszczelki nie jest potrzebne - standardowe obciążenia i zwykła wytrzymuje, szkoda trochę kasy
Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Passat 1.8T - projekt K04
Passat 1.8T - projekt K04
borys plyn trzeba spuszczac?
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Marcus, auto od kilku tygodni jzu ma wymione wszystko ale dzieki za dobre checi
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
nie rzezi nie, wyjmowali skrzynie tylko
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości