Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Wiele osób mówi ze nie musi cykać. Sprawdz jakie napiecie idzie na zaworek podczas biegu jałowego. Nie musi isc 12v moze zancznie mniej.pannonia pisze:.. a jak myślisz - dla czego on nie "cyka"?
p.s.
nie jest wiele słabszy jakieś 5-10% - tak na wyczucie.
Wydaje mi sie ze twardosc sprezynki ma duze znaczenie na cisnienei doladowania. Nie wiem jeszcze w którą strone to działa. Teraz robiłem inny zaworek i miał dośc miekka sprezynke i ladowalo tylko do 0.6- 0.7 ale moze to byla wina nieszczelnosci
Witam -
zamierzam w weekend rozebrać ten zaworek n75 bo mam objawy jak wyzej. przy 120 konicec przyspieszania i musze delikatnie uzywac pedlalu gazu zeby go rozpedzac dalej i max do 140
wlasnie stwierdziłem zaworek obok - na zdjeciu po prawej stronie nie ma wezyka. spadł...- czy to moze byc powodem problemów - wezyk zalozylem...
no i błąd na vag - 575 - Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
czy jedno ma zwiazek z drugim?
i jeszcze jedno pytanie:
co sie stanie jak klej pusci i zawór sie rozleci? turbina przestanie pracować ? czy jak?
zamierzam w weekend rozebrać ten zaworek n75 bo mam objawy jak wyzej. przy 120 konicec przyspieszania i musze delikatnie uzywac pedlalu gazu zeby go rozpedzac dalej i max do 140
wlasnie stwierdziłem zaworek obok - na zdjeciu po prawej stronie nie ma wezyka. spadł...- czy to moze byc powodem problemów - wezyk zalozylem...
no i błąd na vag - 575 - Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
czy jedno ma zwiazek z drugim?
i jeszcze jedno pytanie:
co sie stanie jak klej pusci i zawór sie rozleci? turbina przestanie pracować ? czy jak?
wielkie dzieki - wężyk założony - autko jedździ całkiem dobrze. Ale teraz wyszedł mi w silniku błąd
Control Module Part Number: 028 906 021 P
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D3E
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
01242 - Output Stages in Control Module
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
czyli
1242 Stopnie końcowe w sterowniku, Ostatni etap w jednostce kontrolnej
27-10 niewiarygodny /?/ sygnał , przerywany....
czy mogę prosić o interpretację bo właściwie nie wiem czego szukać....
dzieki za pomoc.
Control Module Part Number: 028 906 021 P
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D3E
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
01242 - Output Stages in Control Module
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
czyli
1242 Stopnie końcowe w sterowniku, Ostatni etap w jednostce kontrolnej
27-10 niewiarygodny /?/ sygnał , przerywany....
czy mogę prosić o interpretację bo właściwie nie wiem czego szukać....
dzieki za pomoc.
_________________
Mariusz
był VW Golf
jest Ford Galaxy TDI 1.9 96r
Chrześcijański Tydzień językowy w dobrej cenie:
http://www.englishcamp.pl/zielonagora/zielonagora.html
Mariusz
był VW Golf
jest Ford Galaxy TDI 1.9 96r
Chrześcijański Tydzień językowy w dobrej cenie:
http://www.englishcamp.pl/zielonagora/zielonagora.html
ze swojej strony moge Ci tylko powiedziec ze czesc nr 028 906 021 P - wedlug ETKI to "sterownik"
co do tematu - dzisiaj rozbabralem swoj zaworek, pierwsza jazda 4 bieg - 140 i szedl jak ta lala, wiecej sie balem bo juz ciemno bylo, a zwykle tez zwalniam na przejsciach dla pieszych (jak Bóg przykazał;))
ale roznica juz jest i to spora:) polecam kazdemu zamiast kupowania nowki
jutro podjade na obwodnice zobaczymy czy cos powyzej sie bedie dzialo
co do tematu - dzisiaj rozbabralem swoj zaworek, pierwsza jazda 4 bieg - 140 i szedl jak ta lala, wiecej sie balem bo juz ciemno bylo, a zwykle tez zwalniam na przejsciach dla pieszych (jak Bóg przykazał;))
ale roznica juz jest i to spora:) polecam kazdemu zamiast kupowania nowki
jutro podjade na obwodnice zobaczymy czy cos powyzej sie bedie dzialo
Było 97" Mk3 AFN -> Było 98" A4 B5 Avant 1.8 T Quattro -> Jest 98" A8 D2 4.2 Quattro
- chmielek.vw
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:22
- Lokalizacja: VWasilków
- Kontakt:
No i ja się podepnę pod temat.
Tak jak piszą koledzy wyżej do dziś miałem problem z mocą auta powyżej 120 km/h. Nie szło jeździć w trasy takim mulem. Ale po przeczytaniu kilku postów na temat n75 postanowiłem zrobić małą podmiankę właśnie tego n75 z sąsiadem n18. No i okazało sie ze samochód zaczął jechać. Nie ma problemów z wyprzedzaniem na czwórce czy piątce i leci śmiało 170km/h i jeszcze chce.
Biorę sie w piątek za czyszczenie zaworka n75.
A pytanko mam jeszcze do oblatanych w temacie:
Czym i jak bardzo rożni sie n75 od n18 i czy mogę na razie jeździć z podmienionymi zaworkami.
Z góry dzięki za info. Pozdrówka.
[ Dodano: 01 Kwi 2008 22:58 ]
No i lipa. N 75 raczej był sprawny, a gdzie indziej leży przyczyna spadku mocy.
Teraz czekam na podłączenie golfika do kompa i to może coś powie.
Tak jak piszą koledzy wyżej do dziś miałem problem z mocą auta powyżej 120 km/h. Nie szło jeździć w trasy takim mulem. Ale po przeczytaniu kilku postów na temat n75 postanowiłem zrobić małą podmiankę właśnie tego n75 z sąsiadem n18. No i okazało sie ze samochód zaczął jechać. Nie ma problemów z wyprzedzaniem na czwórce czy piątce i leci śmiało 170km/h i jeszcze chce.
Biorę sie w piątek za czyszczenie zaworka n75.
A pytanko mam jeszcze do oblatanych w temacie:
Czym i jak bardzo rożni sie n75 od n18 i czy mogę na razie jeździć z podmienionymi zaworkami.
Z góry dzięki za info. Pozdrówka.
[ Dodano: 01 Kwi 2008 22:58 ]
No i lipa. N 75 raczej był sprawny, a gdzie indziej leży przyczyna spadku mocy.
Teraz czekam na podłączenie golfika do kompa i to może coś powie.
MK IV 1.9 TDI 90PS
[img]http://www.forum.vwgolf.pl/images/photos/530d246c475413afa50c5.jpg[/img]
[img]http://www.forum.vwgolf.pl/images/photos/530d246c475413afa50c5.jpg[/img]
Dziś zabrałem sie za czyszczenie N75 no ale niestety nic się nie zmieniło. 4 bieg - 120km/h i zanik mocy. W Vagu pokazuje mi bleda 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation, mialem przetarty jeden wężyk ale to tez nie. Sprawdziłbym ciśnienie doładowania ale nie wiem w której grupie sprawdza się pomiar,
Mam jeszcze taki problem ze po postoju kilka godzin (w ciągu dnia) po odpaleniu na wolnych obrotach silnik jakby się dławił jak sie zagrzeje wszytko przechodzi i równiutko pracuje, ale nie wiem czy to możne mieć jakiś związek z tym?
Wszytko zaczęło się dziać na drugi dzień po przejechaniu drogi polska-anglia,
Mam jeszcze taki problem ze po postoju kilka godzin (w ciągu dnia) po odpaleniu na wolnych obrotach silnik jakby się dławił jak sie zagrzeje wszytko przechodzi i równiutko pracuje, ale nie wiem czy to możne mieć jakiś związek z tym?
Wszytko zaczęło się dziać na drugi dzień po przejechaniu drogi polska-anglia,
- hx_malbork
- TdiGangsters
- Posty: 109
- Rejestracja: sob kwie 05, 2008 16:17
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Witam
Mam pytanko, moze nie z innej beczki, ale mam nadzieje, ze to chodzi o to. Nie chce zakladac nowego tematu.
Wiec do sprawy. Chodzi o to, ze rozpedzajac Golfine MK3 1Z, nie ma naglego spadku mocy, tylko sa objawy pompowania samochodu. Samochod leci caly czas w miare szybko do tych 160, ale przy wiekszym "butowaniu" zaczyna tak dziwnie jakby pompowac samochodem, tak jakby w przod i tyl. Co moze byc problemem? Czy to ten zaworek N75? Odczuwalne jest to tylko przy wiekszej predkosci na 4 i 5 biegu i przy obrotach po zalaczeniu sie turbiny, czyli powyzej 2500 obr., najczesciej przy wyprzedzaniu jak potrzeba mocy.
dziekuje i pozdrawiam
Mam pytanko, moze nie z innej beczki, ale mam nadzieje, ze to chodzi o to. Nie chce zakladac nowego tematu.
Wiec do sprawy. Chodzi o to, ze rozpedzajac Golfine MK3 1Z, nie ma naglego spadku mocy, tylko sa objawy pompowania samochodu. Samochod leci caly czas w miare szybko do tych 160, ale przy wiekszym "butowaniu" zaczyna tak dziwnie jakby pompowac samochodem, tak jakby w przod i tyl. Co moze byc problemem? Czy to ten zaworek N75? Odczuwalne jest to tylko przy wiekszej predkosci na 4 i 5 biegu i przy obrotach po zalaczeniu sie turbiny, czyli powyzej 2500 obr., najczesciej przy wyprzedzaniu jak potrzeba mocy.
dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn kwie 14, 2008 14:13 przez hx_malbork, łącznie zmieniany 2 razy.
- hx_malbork
- TdiGangsters
- Posty: 109
- Rejestracja: sob kwie 05, 2008 16:17
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Ooooo no to ok. Egon PŃ, a ty jak sobie z tym poradziles? Czy dalej ubolewasz nad tym problemem?
Znalazlem pod maska te zaworki N75 i N18 i teraz pytanie co do rozwiazania problemu. Polecacie "reanimacje" N75, SWAP z N18, czy zakup nowego N75?
Czytalem troche na forum, i podobno to takze wina przeplywki/przeplywomierza, zalezy kto jak na to mowi i jak to sie nazywa. Gdzie szukac tej "przeplywki" i czy da rade ja jakos zregenerowac? Jesli nie to jaki jest koszt takiego bajerka?
A moze to wina turbiny? Chociaz w to watpie, bo turbina pracuje wg mnie normalnie.
Przepraszam, ze zameczam, ale na forum sa setki tematow o tych bajerach, ale nie znalazlem zadnej konkretnej odpowiedzi na ten problem.
pozdrawiam
Znalazlem pod maska te zaworki N75 i N18 i teraz pytanie co do rozwiazania problemu. Polecacie "reanimacje" N75, SWAP z N18, czy zakup nowego N75?
Czytalem troche na forum, i podobno to takze wina przeplywki/przeplywomierza, zalezy kto jak na to mowi i jak to sie nazywa. Gdzie szukac tej "przeplywki" i czy da rade ja jakos zregenerowac? Jesli nie to jaki jest koszt takiego bajerka?
A moze to wina turbiny? Chociaz w to watpie, bo turbina pracuje wg mnie normalnie.
Przepraszam, ze zameczam, ale na forum sa setki tematow o tych bajerach, ale nie znalazlem zadnej konkretnej odpowiedzi na ten problem.
pozdrawiam
[img]http://img191.imageshack.us/img191/623/ewfsdfsdf.jpg[/img]
- chmielek.vw
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:22
- Lokalizacja: VWasilków
- Kontakt:
Ja proponuję ci najpierw podmiankę i zobaczysz czy jest jakaś różnica. Jak będzie to będziesz wiedział przynajmniej od czego zacząć szukania przyczyny takiej pracy turbiny.hx_malbork pisze:Polecacie "reanimacje" N75, SWAP z N18, czy zakup nowego N75?
U mnie np wiem, że przycina się sztanga i raz pompuje turbo za mało a czasami za dużo.
MK IV 1.9 TDI 90PS
[img]http://www.forum.vwgolf.pl/images/photos/530d246c475413afa50c5.jpg[/img]
[img]http://www.forum.vwgolf.pl/images/photos/530d246c475413afa50c5.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 23 gości