[All VW] Przekaźniki świateł
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
mkowalm pisze:Aha - rozumem w tym momencie. Instalację zrobie na jednym przekaźniku bo wrócić mi do standardowego setupu będzie bardzo prosto. Kwestia zdjęcia wsuwek bo będę to robił na wtyczkach.miś fazi pisze:[...]
Masy oryginalnej nie ruszam. Podłączam do styku 86 jedynie masę z akumulatora.
Ostatnie pytanie dotyczące rysunku. Chodzi mi o miejsce zaznaczone na rysunku czerwonym kółkiem:
[url=http://images28.fotosik.pl/9/38aa565dd4a393b3m.gif]Obrazek[/URL] tylko po co wracać do orginalnego , jak z przekażnkami jest o niebo lepiej , zabezpieczasz styki manetek przed podpaleniem i swiatła sa lepsze , ja ładnie kabelki polutowałem i gitara , każda wsówka albo albo dodatkowy styk nielutowany , to potencjalne miejsce zaśniedzenia , albo korozji , i po co?
O co chodzi. Bo wynikałoby, że masę z akumulatora trzeba połączyć z masą z samej instalacji
[ Dodano: 28 Cze 2007 07:55 ]
nie kombinuj nic z masą ,wystarczy jak 86 styk przekażnika podłączysz do masy , wystarczy byle gdzie do karoseri
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
miś fazi, Fello.w, dzięki chłopaki
Dzisiaj się chyba zabiorę za montowanie Teraz już wszystko wiem
Zależy o której odbiorę auto z wymiany tulei i sworzni
Edit No i po robocie. Szybko i sprawnie Dzięki jeszcze raz za pomoc.
Dzisiaj się chyba zabiorę za montowanie Teraz już wszystko wiem
Zależy o której odbiorę auto z wymiany tulei i sworzni
Edit No i po robocie. Szybko i sprawnie Dzięki jeszcze raz za pomoc.
Ostatnio zmieniony pt cze 29, 2007 17:08 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie,Fello.w pisze:sHpAaKu, ta iskra przy wyłączaniu (tylko) to właśnie przecież za sprawą cewki się pokazuje Zgadzam się z Tobą w pełni w temacie kombinowania i bezpieczeństwa... no i komfortu prowadzenia - u mnie widziałem ledwo cokolwiek tylko na wprost, po bokach już nic i to na żarówkach 100/80W. Teraz mam białe żarówki +30% 60/55W i jest gites
Tę iskrę która pojawia się przez indukcyjność cewki przekażnika mozna całkowicie wyeliminować diodą blokującą - standardowe rozwiązanie przy sterowaniu dużymi cewkami.
Równolegle z cewką przekaźnika nalezy dać diodę 1N4007 (kosztuje bodajże 10gr) ale tak by pasek na jej obudowie był w kierunku plusa a nie masy bo się dioda błyskawicznie spali i może bezpiecznik świateł też.
Ale to dmuchanie na zimne przy przełaczniku tej mocy i odporności...
Zdjecie przedstawia gotową kostkę w której już taką diodę zamontowano.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Konto usunięte.
Re: [All VW] Przekaźniki świateł
Mam pytanko odnosnie widocznych na foto hermetycznych gniazd bezpiecznikaCefaloid pisze: [....]
- 4m kabla elektrycznego 3 żyłowego takiego jak z przedłużaczy 220V. Wyciągamy z niego żyły które nam się przydadzą. Grubość żył odpowiednia do transmisji prądu o natężeniu 5A.
(typowy kabel "przedłużaczowy" będzie OK) Do podłączenia plusa i masy potrzebujemy grubego kabla. Tymi przewodami płynie prąd nawet 4x5A w przypadku reflektorów H1.
Tu dałem przewód o średnicy miedzi 4mm (akurat miałem taki kawałek przewodu do kolun głośnikowych).
Bezpieczniki są obowiązkowe, żeby jakiego pożaru nie było :green_fuck: :
[url=http://img128.imageshack.us/img128/7350 ... nr4.th.jpg]Obrazek[/URL]
Spotkalem w sprzedazy takie gniazda ale kable ktore sa przy nich lekko mowiac mnie przerazily Izolacja tych kabli jest owszem gruba, ale sama zyla na moje oko ma nie wiecej miedzi niz w kablu 0,5 lub 0,75mm2 Czy u Ciebie tez tak bylo czy poprostu trafilem na jakis chinski wynalazek zrobiony z czegokolwiek co wpadlo producentowi w rece ?? Jesli miales tak samo to powiedz mi jak to sie ma do stosowania kabla o srednicy miedzi 4mm Bo wg mnie jest to bezsensu
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 23:02
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Witam Panów, otóż podepnę się pod temat z innego względu. Mianowicie założyłem u siebie w mk 3 zestaw do automatycznego załączania świateł, wiadomo po zmianie przepisów. Rozwiązałem sprawę za pomocą 4 przekaźników i całość podpoiłem pod pompę paliwa. Czyli kiedy pompa zacznie pracować automatycznie zapalają i sie dwa przednie światłą mijania i dwa tylne ( zegary i rejestracja oraz postojów ki nie świecą- szkoda akumulatora). Całość na bezpiecznikach, dałem sobie mocną diodę by zaczęła razić jak jest już dość ciemno bym załączył zegary a załączam automatycznie przełączając zwykłym pokrętłem z mk3 i układ sie wyłącza. I tu pytanie taki układ jest już swego rodzaju ustrojstwem o którym mowa powyżej mimo wszystko zauważyłem poprawę w świeceniu ale dalej denerwuje mnie fakt iż czasem mam wrażenie że one w ogóle nie świecą. W momencie gdy ściemni sie dość mocno i nie ma oświetlenia ulicznego jest ok. ale wciąż mi to nie pasuje. I tak czy jeżeli dam kolejny układ z przekaźnikami wprowadzę sobie już 2 miejsca gdzie one w ogóle będą w obwodzie świateł, czy to nie zwiększenie awaryjności?? mam wrażenie że lampy świecą Bóg wie gdzie,może auto siedzi za nisko nie wiem ale z reguły wszyscy ,mnie oślepiają!!! Myślałem o zmianie żarówek na lepsze.
I tak :
1) normalne jest to że w mk 3 oślepiają nas notorycznie inne auta?
2) czy zwiększenie liczby przekaźników może zaszkodzić?
3)gdzieś wiem że na forum był motyw z porwaną kalibracją świateł nie umiem go znaleśc jak ktoś wie gdzie sie znajduje proszę o linka może mam te reflektory nie poustawiane.
I tak :
1) normalne jest to że w mk 3 oślepiają nas notorycznie inne auta?
2) czy zwiększenie liczby przekaźników może zaszkodzić?
3)gdzieś wiem że na forum był motyw z porwaną kalibracją świateł nie umiem go znaleśc jak ktoś wie gdzie sie znajduje proszę o linka może mam te reflektory nie poustawiane.
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 23:02
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Muszę się pochwalić że właśnie ukończyłem dzieło. Zacząłem chyba z 3 miesiące temu, ale z braku czasu i chęci skończyłem dopiero dziś.
Wykorzystałem pomysł autora porady . tzn zrobiłem instalacje typu plug&play, z użyciem oryginalnych wtyczek. Wszystko można szybko wmontować i zdemontować, Bez ingerencji w instalacje, Za co duży plus dla Cefaloid'a
A wszystko wygląda tak: (jeszcze muszę upchnąć przekaźniki w widocznym na fotce plastikowych pudełku , jak nie wejdą to kupię troszkę większe.
Instalacja już sprawdzona, wstępnie podpięta, Działa super, Jak się podłączy np jedną lampę , a drugą zostawi na org wiązce widać dużą różnice.
Pozdrawiam
Wykorzystałem pomysł autora porady . tzn zrobiłem instalacje typu plug&play, z użyciem oryginalnych wtyczek. Wszystko można szybko wmontować i zdemontować, Bez ingerencji w instalacje, Za co duży plus dla Cefaloid'a
A wszystko wygląda tak: (jeszcze muszę upchnąć przekaźniki w widocznym na fotce plastikowych pudełku , jak nie wejdą to kupię troszkę większe.
Instalacja już sprawdzona, wstępnie podpięta, Działa super, Jak się podłączy np jedną lampę , a drugą zostawi na org wiązce widać dużą różnice.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 16:45 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.
- dogu18
- Gadatliwa bestia
- Posty: 673
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
- Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
- Kontakt:
też chętnie bym taką zrobił:) tylko jest problem nigdzie niepotrafię znaleźć wtyczek pasujących do lamp z MK2 a na szrocie koleś chce hore pieniądze:/ za bylejakie kupa:/mariachi pisze: Wykorzystałem pomysł autora porady . tzn zrobiłem instalacje typu plug&play,
poradzcie czy gdzieś takie wtyczki są dostępne??
pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości