[MK3] Scyzoryk VW z immo i alarmem
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[MK3] Scyzoryk VW z immo i alarmem
Witam.
Mimo iż rydzu opisał już częściowo to co zamierzam przedstawić to sądzę, że temat nie jest jeszcze tak do końca opowiedziany i moje doświadczenia z nim zawsze wniosą coś nowego w stosunku do tłumaczeń zagranicznych tekstów.
Tworząc tą poradę opierałem się o teksty zamieszczone na stronie rydza za co wielkie dzięki dla niego i jego porad, pozdrawiam kolegę z forum.
No to do dzieła. Przedstawię wam sposób jak użyć oryginalnego scyzoryka VW w golfie mk3, który ma wbudowany immo (imobilaizer) w kluczyku oraz dołożyć do niego alarm, który będzie współpracował z w/w kluczykiem oraz centralnym zamkiem i modułem komfort.
Na początek będziemy potrzebować dwóch rzeczy, czyli kluczyka z własnego auta oraz scyzoryka, który można znaleźć np tu: http://moto.allegro.pl/search.php?strin" onclick="window.open(this.href);return false; ... &country=1
Jeżeli mamy już zgromadzone zasoby, to możemy przystąpić do rozebrania obu kluczyków. Nasz kluczyk można rozpołowić śrubokrętem lub paznokciem, natomiast scyzoryk należy rozciągnąć w dwie strony, aż rozłączy się na dwie części.
Teraz bardzo istotna sprawa, oryginalny kluczyk zawiera immo, bez którego jak wiadomo nie odpali nasze auto, widać go bardzo dobrze na tych fotkach:
Aby go wyjąć użyłem kilku ostrych narzędzi tak aby odciąć trochę plastiku i zwolnić trzymające się immo. Po małej operacji udało mi się wyciągnąć go bez problemu. Same immo jest bardzo małe i przyda nam się w dalszej części, więc odkładamy go w bezpieczne miejsce
Teraz bierzmy się za scyzoryk. Pierwszą rzeczą jaką należy zrobić po jego rozłożeniu to wyciągnąć stary grot. Aby tego dokonać musimy wybić bolec zabezpieczający wkładkę.
Ja wsadziłem scyzoryk w imadło i zablokowałem sobie jego mechanizm. Wybiłem gwoździkiem bolec, a następnie wyciągnąłem wkładkę.
Teraz gdy mamy już gotowy do wykorzystania scyzoryk, wracamy do częściowo już zniszczonego kluczyka. Musimy odzyskać z niego grot, który zastąpi ten ze scyzoryka. Najlepiej do tego celu wziąć jakieś szczypce i wyciąć go z plastikowej oprawki. Uzyskamy wtedy coś takiego:
Gdy już mam wolny grocik to należy go oczyścić z plastiku do końca. Metody możecie dobierać dowolne. Ja potraktowałem go na początek szlifierką a potem tarnikiem i pilnikiem.
Po tych operacjach ukazuje się naszym oczom ładny grocik przypominający już ten zdemontowany ze scyzoryka.
Teraz chyba najbardziej pracochłonna część całego zadnia. Należy dopasować końcówkę naszego starego grotu do końcówki grotu ze scyzoryka. Poniżej przykładowe foto jak wyglądają obie:
Najlepszą metodą jest wkręcenie w imadło starego grotu i metodą "przymierz, przypiłuj" dopasowanie idealnie do wymaganego kształtu. Ważne jest aby pamiętać o zrobieniu nacięcia na bolec zabezpieczający. Warto też dobrze spasować grot aby przy otwarciu scyzoryka nie był krzywy.
Mamy już teraz sprawny mechanicznie kluczyk więc możemy się zabrać za immo. Ponieważ scyzoryk ma w sobie już immo, a 2 immo ponoć nie pójdą (nie sprawdzałem) także należy pozbyć się starego jednocześnie montując nowy. Można to zrobić dwiema metodami. Albo odkleić znaczek VW ze scyzoryka i odkręcić pod nim znajdującą się śrubkę, która umożliwi nam dostęp do immo lub też nawiercić dziurę w kluczyku w miejscu jak na foto:
Ja wybrałem wariant drugi dlatego, że klej ze znaczka nie chciał puścić ani pod parą z czajnika ani przy użyciu suszarki. Więc wziąłem wiertarkę i zrobiłem dziurę, w którą wetknąłem mój immo. Dziurę należy wywiercić w części z grotem, a nie przyciskami. Korzyść z tego taka, że rozwierciłem stary immo, jednocześnie robiąc miejsce dla nowego.
Kończąc, zostaje nam złożyć kluczyk i cieszyć się naszą nową zabawką
[ Dodano: Nie Wrz 17, 2006 19:12 ]
W drugiej części porady opiszę montaż alarmu współpracującego z scyzorykiem VW, modułem komfort i centralnym zamkiem VW.
Alarm, który można zamontować w aucie i używać z scyzorykiem jest produkowany przez firmę TopSafe. Ja zakupiłem właśnie jeden z ich modeli, który posiada elektronikę pilota pasującą do oryginalnych scyzoryków. Sama wymiana elektroniki w pilocie jest banalnie prosta. Należy rozpołowić kluczy i podważając starą płytkę wyciągnąć ją, a na jej miejsce włożyć bliźniaczą z naszego alarmu. Po złożeniu scyzoryk jest już w pełni funkcjonalny i nie trzeba z nim nic więcej robić.
Następnym krokiem jest montaż alarmu w aucie. Tak jak temat głosi ja montowałem go w mk3 (model 95). Co do fotek w tej części porady raczej ich nie będzie z wiadomych powodów. Każdy powinien według własnego uznania chować alarm w aucie i podpinać się pod instalację auta, tak aby jego alarm nie był schematycznie zamontowany.
W zestawie dostajemy prawie wszystko, co jest potrzebne do montażu alarmu. Mamy centralkę oraz całe niezbędne okablowanie do wpięcia się w instalację oraz czujniki dodatkowe (o ile owe kupiliśmy). Jednak potrzeba nam kilku dodatków, aby wszystko chodziło z głową. Mianowicie należy się zaopatrzyć w takie elementy jak przekaźniki oraz diody prostownicze i złączki do spinania ze sobą przewodów bez ich cięcia. Ten ostatni element znacznie ułatwi i przyśpieszy nam montaż. Przekaźniki (sztuk 2) niezbędne będą do wysterowania centralnego zamka. Alarm robi to minusem, a nasze mk3 potrzebuje plusa. Najprostsze przekaźniki na 12V i z jedną parą styków wystarczą, aby wysterować centralny. Druga sprawa to diody prostownicze (2sztuki). Należy wpiąć je w przewody idące do czujek maski i klapy. Zapobiega to świeceniu się światełka w bagażniku, gdy mamy otwarte drzwi, lub odwrotnie. Nie będę rozpisywać się o montażu czujek ultradźwięków i wstrząsu bo są do nich załączone instrukcje.
Istotną sprawą jest gdzie się wpiąć w przewody. Na szczęście nie jest to problemem, gdy zapoznasz się z niżej załączonym dokumentem, który opisuje gdzie i co
http://www.yourfilehost.com/media.php?c" onclick="window.open(this.href);return false; ... Golf_3.pdf
Dodam od siebie, że można wpiąć się w wiele przewodów w progu, a co za tym idzie nie trzeba ciągnąć przewodów nie wiadomo gdzie. Jednak niektóre elementy wymagają takich właśnie operacji.
Jeśli chodzi o blokadę, to z alarmu wychodzą 2 przewodu pod które wpinamy przecięty obwód. To czy będzie to odcięcie cewki zapłonowej, pompy paliwa, rozrusznika itp. to także indywidualna sprawa osoby instalującej alarm.
Co do montażu syreny wybór też należy do każdego z osobna. Wiadomo, że silniki z gazem, deasel, czy benzyniaki różnych pojemności będą miały różne rozmieszczenie elementów pod maską, więc indywidualne umiejscowienie syreny jest nieuniknione.
To chyba na tyle jeśli chodzi o samą instalację. Mam nadzieję, że wyjaśni choć po trochu o co chodzi i co warto wiedzieć gdy chce założyć właśnie taki alarm w aucie.
Został jeszcze opis konfiguracji i zasada działania pilota. Nie będę się rozpisywał o wszelkich możliwościach ustawień, wchodzeniu w tryb serwisowy itp gdyż to można przeczytać w instrukcji, którą załączam poniżej:
http://www.yourfilehost.com/media.php?c" onclick="window.open(this.href);return false; ... _alarm.pdf
Ważnymi ustawieniem, są czasy zamykania i rodzaj centralnego zamka. Należy w alarmie ustawić zamek jako elektryczny i czas zamykania na 30s. Pozwoli to zamknąć auto i domknąć szyby. W przypadku ustawienia zamka na pneumatyczny (czyli prawidłowy) przy otwieraniu centralnego otworzą się też szyby .
Z minusów alarmu mogę dać tylko jeden, obsługa pilota. Jest ona dziwnie rozwiązana i np. zamykanie i otwieranie odbywa się za pomocą kłódki zamkniętej. Ciche uzbrajanie i rozbrajanie w kombinacji kłódka otwarta -> kłódka zamknięta. Czy nie prościej i bezpieczniej było by zamykać i otwierać każdym przyciskiem z osobna a dłuższe przytrzymanie jego powodowało by cichy tryb? Skoro ktoś z VW tak to wymyślił w oryginale to czemu to zmieniać? No ale to pytanie do producenta, który wątpię aby to chciał prędko zmienić
Mam nadzieję, że choć trochę rozjaśniłem ten temat, o który już nie raz toczyły się debaty na łamach forum. Powodzenia w instalacji.
Kończąc dodam, że alarm został zakupiony od kolegi z forum shade_. Piszę o tym, ponieważ cena jaką mi dał była niższa niż na allegro więc warto go zareklamować i pozdrowić
AKTUALIZACJA 29.08.2011
Po prawie 5 latach od napisania tej porady nadszedł czas aby założyć ponownie scyzoryk oraz alarm do innego auta VW które posiadało już oryginalny centralny, moduł komfort i elektryczne szyby. Ponieważ do dziś dnia alarm firmy Quasar Electronic w moim mk3 działa bdb postanowiłem znowu skontaktować się z producentem i zakupić ich produkt. Obecnie zaproponowano mi model Q-NR-CAN (produkcja poprzedniego została już zakończona). Jest to uniwersalny alarm który, można poniekąd nazwać modułowym. Wynika to z faktu, że dokłada się do niego moduły sterowania radiowego pilotami (w przypadku gdy nie mamy oryginalnie pilotów jak scyzoryki), moduł CAN (jeśli auto jest na CAN), no i oczywiście dodatkowe czujki. Jest to duży plus bo obniża jego koszta. Jego największą zaletą (jak i poprzednika) jest możliwość zakupu zestawu z elektroniką pod scyzoryk VW. Tu można pobrać instrukcję instalacji i obsługi tego modelu:
http://uploaded.to/file/dgsssgpk" onclick="window.open(this.href);return false;
Ponieważ moje auto nie posiadało oryginalnie pilotów (scyzoryków) także postanowiłem zakupić jeden nowy. Z racji, że obecnie jest tego bardzo dużo na rynku, wybór jest szeroki choć ciężko znaleźć używkę w dobrym stanie, zdecydowałem się więc na zakup zamiennika (podróbki) i muszę przyznać że jestem mile zaskoczony. Jakoś wykonania nie odbiega od oryginału i tak naprawdę ciężko jest je rozróżnić. Jedyne minusy to brak uszczelki wokół elektroniki jaką posiada oryginał (kluczyk z mk3 raz został oprany w pralce i do dziś dnia chodzi idealnie) i ewentualnie małe luzy grotu na osi, po której się otwiera. Zakupu dokonałem od tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=13605902" onclick="window.open(this.href);return false;
Za 71zł + przesyłka dostaje się nowy kluczyk + naklejkę z logiem oraz niezarobionym grotem. W zestawie nie ma elektroniki i transpondera. Brak immo ma tą zaletę, że możemy je dokupić na allegro za około 20zł wiedząc jakie nam jest potrzebne do naszego konkretnego auta, bądź też (metodą wcześniej opisywaną) wydobyć je z oryginalnego kluczyka. Poniżej fotki scyzoryka z dokupioną baterią (około 3zł) oraz elektroniką z alarmu Q-NR-CAN.
Podsumowując, alarm Q-NR-CAN w konfiguracji:
- centralka
- sterowanie radiowe
- dwa piloty (1szt zwykły, 1szt pod scyzoryk)
- czujki ultradźwięków
- syrena bez własnego zasilania (gratis)
to koszt około 350zł z wliczoną przesyłką pobraniową.
Koszt działającego kluczyka :
- około 80zł za kluczyk z wliczoną przesyłką
- 20zł zarobienie grotu
- około 25zł immo
- wkodowanie immo do auta (ja miałem za darmo)
Łączna kwota w moim przypadku nie przekracza 500zł. W tej cenie mamy dobry alarm, który obsługuje domykanie szyb oraz ma dodatkowy kanał + nowy kluczyk scyzoryk. Dla auta z szyną CAN czy też osób chcących mieć syrenę z własnym zasilaniem lub innymi czujkami są niestety dodatkowe koszta.
Po kilku miesiącach użytkowania mogę powiedzieć, że kluczyk jak i alarm sprawują się ok. Nie ma z nim większych problemów. Jeżeli już miałbym się czegoś czepiać to scyzoryk pracuję może trochę toporniej niż w starym mk3 (czytaj. przyciski są bardziej czułe). Nie wiem czy to wina tego że jest to podróbka czy może elektronika (switche) są inne niż kiedyś. Istotne jest że teraz przycisk zamykania zamyka, a otwierania otwiera auto (dawniej było to realizowane jednym przyciskiem).
Pozdrawiam
azizi
Mimo iż rydzu opisał już częściowo to co zamierzam przedstawić to sądzę, że temat nie jest jeszcze tak do końca opowiedziany i moje doświadczenia z nim zawsze wniosą coś nowego w stosunku do tłumaczeń zagranicznych tekstów.
Tworząc tą poradę opierałem się o teksty zamieszczone na stronie rydza za co wielkie dzięki dla niego i jego porad, pozdrawiam kolegę z forum.
No to do dzieła. Przedstawię wam sposób jak użyć oryginalnego scyzoryka VW w golfie mk3, który ma wbudowany immo (imobilaizer) w kluczyku oraz dołożyć do niego alarm, który będzie współpracował z w/w kluczykiem oraz centralnym zamkiem i modułem komfort.
Na początek będziemy potrzebować dwóch rzeczy, czyli kluczyka z własnego auta oraz scyzoryka, który można znaleźć np tu: http://moto.allegro.pl/search.php?strin" onclick="window.open(this.href);return false; ... &country=1
Jeżeli mamy już zgromadzone zasoby, to możemy przystąpić do rozebrania obu kluczyków. Nasz kluczyk można rozpołowić śrubokrętem lub paznokciem, natomiast scyzoryk należy rozciągnąć w dwie strony, aż rozłączy się na dwie części.
Teraz bardzo istotna sprawa, oryginalny kluczyk zawiera immo, bez którego jak wiadomo nie odpali nasze auto, widać go bardzo dobrze na tych fotkach:
Aby go wyjąć użyłem kilku ostrych narzędzi tak aby odciąć trochę plastiku i zwolnić trzymające się immo. Po małej operacji udało mi się wyciągnąć go bez problemu. Same immo jest bardzo małe i przyda nam się w dalszej części, więc odkładamy go w bezpieczne miejsce
Teraz bierzmy się za scyzoryk. Pierwszą rzeczą jaką należy zrobić po jego rozłożeniu to wyciągnąć stary grot. Aby tego dokonać musimy wybić bolec zabezpieczający wkładkę.
Ja wsadziłem scyzoryk w imadło i zablokowałem sobie jego mechanizm. Wybiłem gwoździkiem bolec, a następnie wyciągnąłem wkładkę.
Teraz gdy mamy już gotowy do wykorzystania scyzoryk, wracamy do częściowo już zniszczonego kluczyka. Musimy odzyskać z niego grot, który zastąpi ten ze scyzoryka. Najlepiej do tego celu wziąć jakieś szczypce i wyciąć go z plastikowej oprawki. Uzyskamy wtedy coś takiego:
Gdy już mam wolny grocik to należy go oczyścić z plastiku do końca. Metody możecie dobierać dowolne. Ja potraktowałem go na początek szlifierką a potem tarnikiem i pilnikiem.
Po tych operacjach ukazuje się naszym oczom ładny grocik przypominający już ten zdemontowany ze scyzoryka.
Teraz chyba najbardziej pracochłonna część całego zadnia. Należy dopasować końcówkę naszego starego grotu do końcówki grotu ze scyzoryka. Poniżej przykładowe foto jak wyglądają obie:
Najlepszą metodą jest wkręcenie w imadło starego grotu i metodą "przymierz, przypiłuj" dopasowanie idealnie do wymaganego kształtu. Ważne jest aby pamiętać o zrobieniu nacięcia na bolec zabezpieczający. Warto też dobrze spasować grot aby przy otwarciu scyzoryka nie był krzywy.
Mamy już teraz sprawny mechanicznie kluczyk więc możemy się zabrać za immo. Ponieważ scyzoryk ma w sobie już immo, a 2 immo ponoć nie pójdą (nie sprawdzałem) także należy pozbyć się starego jednocześnie montując nowy. Można to zrobić dwiema metodami. Albo odkleić znaczek VW ze scyzoryka i odkręcić pod nim znajdującą się śrubkę, która umożliwi nam dostęp do immo lub też nawiercić dziurę w kluczyku w miejscu jak na foto:
Ja wybrałem wariant drugi dlatego, że klej ze znaczka nie chciał puścić ani pod parą z czajnika ani przy użyciu suszarki. Więc wziąłem wiertarkę i zrobiłem dziurę, w którą wetknąłem mój immo. Dziurę należy wywiercić w części z grotem, a nie przyciskami. Korzyść z tego taka, że rozwierciłem stary immo, jednocześnie robiąc miejsce dla nowego.
Kończąc, zostaje nam złożyć kluczyk i cieszyć się naszą nową zabawką
[ Dodano: Nie Wrz 17, 2006 19:12 ]
W drugiej części porady opiszę montaż alarmu współpracującego z scyzorykiem VW, modułem komfort i centralnym zamkiem VW.
Alarm, który można zamontować w aucie i używać z scyzorykiem jest produkowany przez firmę TopSafe. Ja zakupiłem właśnie jeden z ich modeli, który posiada elektronikę pilota pasującą do oryginalnych scyzoryków. Sama wymiana elektroniki w pilocie jest banalnie prosta. Należy rozpołowić kluczy i podważając starą płytkę wyciągnąć ją, a na jej miejsce włożyć bliźniaczą z naszego alarmu. Po złożeniu scyzoryk jest już w pełni funkcjonalny i nie trzeba z nim nic więcej robić.
Następnym krokiem jest montaż alarmu w aucie. Tak jak temat głosi ja montowałem go w mk3 (model 95). Co do fotek w tej części porady raczej ich nie będzie z wiadomych powodów. Każdy powinien według własnego uznania chować alarm w aucie i podpinać się pod instalację auta, tak aby jego alarm nie był schematycznie zamontowany.
W zestawie dostajemy prawie wszystko, co jest potrzebne do montażu alarmu. Mamy centralkę oraz całe niezbędne okablowanie do wpięcia się w instalację oraz czujniki dodatkowe (o ile owe kupiliśmy). Jednak potrzeba nam kilku dodatków, aby wszystko chodziło z głową. Mianowicie należy się zaopatrzyć w takie elementy jak przekaźniki oraz diody prostownicze i złączki do spinania ze sobą przewodów bez ich cięcia. Ten ostatni element znacznie ułatwi i przyśpieszy nam montaż. Przekaźniki (sztuk 2) niezbędne będą do wysterowania centralnego zamka. Alarm robi to minusem, a nasze mk3 potrzebuje plusa. Najprostsze przekaźniki na 12V i z jedną parą styków wystarczą, aby wysterować centralny. Druga sprawa to diody prostownicze (2sztuki). Należy wpiąć je w przewody idące do czujek maski i klapy. Zapobiega to świeceniu się światełka w bagażniku, gdy mamy otwarte drzwi, lub odwrotnie. Nie będę rozpisywać się o montażu czujek ultradźwięków i wstrząsu bo są do nich załączone instrukcje.
Istotną sprawą jest gdzie się wpiąć w przewody. Na szczęście nie jest to problemem, gdy zapoznasz się z niżej załączonym dokumentem, który opisuje gdzie i co
http://www.yourfilehost.com/media.php?c" onclick="window.open(this.href);return false; ... Golf_3.pdf
Dodam od siebie, że można wpiąć się w wiele przewodów w progu, a co za tym idzie nie trzeba ciągnąć przewodów nie wiadomo gdzie. Jednak niektóre elementy wymagają takich właśnie operacji.
Jeśli chodzi o blokadę, to z alarmu wychodzą 2 przewodu pod które wpinamy przecięty obwód. To czy będzie to odcięcie cewki zapłonowej, pompy paliwa, rozrusznika itp. to także indywidualna sprawa osoby instalującej alarm.
Co do montażu syreny wybór też należy do każdego z osobna. Wiadomo, że silniki z gazem, deasel, czy benzyniaki różnych pojemności będą miały różne rozmieszczenie elementów pod maską, więc indywidualne umiejscowienie syreny jest nieuniknione.
To chyba na tyle jeśli chodzi o samą instalację. Mam nadzieję, że wyjaśni choć po trochu o co chodzi i co warto wiedzieć gdy chce założyć właśnie taki alarm w aucie.
Został jeszcze opis konfiguracji i zasada działania pilota. Nie będę się rozpisywał o wszelkich możliwościach ustawień, wchodzeniu w tryb serwisowy itp gdyż to można przeczytać w instrukcji, którą załączam poniżej:
http://www.yourfilehost.com/media.php?c" onclick="window.open(this.href);return false; ... _alarm.pdf
Ważnymi ustawieniem, są czasy zamykania i rodzaj centralnego zamka. Należy w alarmie ustawić zamek jako elektryczny i czas zamykania na 30s. Pozwoli to zamknąć auto i domknąć szyby. W przypadku ustawienia zamka na pneumatyczny (czyli prawidłowy) przy otwieraniu centralnego otworzą się też szyby .
Z minusów alarmu mogę dać tylko jeden, obsługa pilota. Jest ona dziwnie rozwiązana i np. zamykanie i otwieranie odbywa się za pomocą kłódki zamkniętej. Ciche uzbrajanie i rozbrajanie w kombinacji kłódka otwarta -> kłódka zamknięta. Czy nie prościej i bezpieczniej było by zamykać i otwierać każdym przyciskiem z osobna a dłuższe przytrzymanie jego powodowało by cichy tryb? Skoro ktoś z VW tak to wymyślił w oryginale to czemu to zmieniać? No ale to pytanie do producenta, który wątpię aby to chciał prędko zmienić
Mam nadzieję, że choć trochę rozjaśniłem ten temat, o który już nie raz toczyły się debaty na łamach forum. Powodzenia w instalacji.
Kończąc dodam, że alarm został zakupiony od kolegi z forum shade_. Piszę o tym, ponieważ cena jaką mi dał była niższa niż na allegro więc warto go zareklamować i pozdrowić
AKTUALIZACJA 29.08.2011
Po prawie 5 latach od napisania tej porady nadszedł czas aby założyć ponownie scyzoryk oraz alarm do innego auta VW które posiadało już oryginalny centralny, moduł komfort i elektryczne szyby. Ponieważ do dziś dnia alarm firmy Quasar Electronic w moim mk3 działa bdb postanowiłem znowu skontaktować się z producentem i zakupić ich produkt. Obecnie zaproponowano mi model Q-NR-CAN (produkcja poprzedniego została już zakończona). Jest to uniwersalny alarm który, można poniekąd nazwać modułowym. Wynika to z faktu, że dokłada się do niego moduły sterowania radiowego pilotami (w przypadku gdy nie mamy oryginalnie pilotów jak scyzoryki), moduł CAN (jeśli auto jest na CAN), no i oczywiście dodatkowe czujki. Jest to duży plus bo obniża jego koszta. Jego największą zaletą (jak i poprzednika) jest możliwość zakupu zestawu z elektroniką pod scyzoryk VW. Tu można pobrać instrukcję instalacji i obsługi tego modelu:
http://uploaded.to/file/dgsssgpk" onclick="window.open(this.href);return false;
Ponieważ moje auto nie posiadało oryginalnie pilotów (scyzoryków) także postanowiłem zakupić jeden nowy. Z racji, że obecnie jest tego bardzo dużo na rynku, wybór jest szeroki choć ciężko znaleźć używkę w dobrym stanie, zdecydowałem się więc na zakup zamiennika (podróbki) i muszę przyznać że jestem mile zaskoczony. Jakoś wykonania nie odbiega od oryginału i tak naprawdę ciężko jest je rozróżnić. Jedyne minusy to brak uszczelki wokół elektroniki jaką posiada oryginał (kluczyk z mk3 raz został oprany w pralce i do dziś dnia chodzi idealnie) i ewentualnie małe luzy grotu na osi, po której się otwiera. Zakupu dokonałem od tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=13605902" onclick="window.open(this.href);return false;
Za 71zł + przesyłka dostaje się nowy kluczyk + naklejkę z logiem oraz niezarobionym grotem. W zestawie nie ma elektroniki i transpondera. Brak immo ma tą zaletę, że możemy je dokupić na allegro za około 20zł wiedząc jakie nam jest potrzebne do naszego konkretnego auta, bądź też (metodą wcześniej opisywaną) wydobyć je z oryginalnego kluczyka. Poniżej fotki scyzoryka z dokupioną baterią (około 3zł) oraz elektroniką z alarmu Q-NR-CAN.
Podsumowując, alarm Q-NR-CAN w konfiguracji:
- centralka
- sterowanie radiowe
- dwa piloty (1szt zwykły, 1szt pod scyzoryk)
- czujki ultradźwięków
- syrena bez własnego zasilania (gratis)
to koszt około 350zł z wliczoną przesyłką pobraniową.
Koszt działającego kluczyka :
- około 80zł za kluczyk z wliczoną przesyłką
- 20zł zarobienie grotu
- około 25zł immo
- wkodowanie immo do auta (ja miałem za darmo)
Łączna kwota w moim przypadku nie przekracza 500zł. W tej cenie mamy dobry alarm, który obsługuje domykanie szyb oraz ma dodatkowy kanał + nowy kluczyk scyzoryk. Dla auta z szyną CAN czy też osób chcących mieć syrenę z własnym zasilaniem lub innymi czujkami są niestety dodatkowe koszta.
Po kilku miesiącach użytkowania mogę powiedzieć, że kluczyk jak i alarm sprawują się ok. Nie ma z nim większych problemów. Jeżeli już miałbym się czegoś czepiać to scyzoryk pracuję może trochę toporniej niż w starym mk3 (czytaj. przyciski są bardziej czułe). Nie wiem czy to wina tego że jest to podróbka czy może elektronika (switche) są inne niż kiedyś. Istotne jest że teraz przycisk zamykania zamyka, a otwierania otwiera auto (dawniej było to realizowane jednym przyciskiem).
Pozdrawiam
azizi
Ostatnio zmieniony pn sie 29, 2011 13:07 przez azizi, łącznie zmieniany 2 razy.
chyba nie bardzo, prędzej płytkę przerobisz i taniej ze zwykłego pilota pod scyzoryk, ale to też nie za ciekawa robota
najprościej jest założyć alarm jak tak pod scyzoryk, a ten sprzedać
w sumie to sama centralka będzie wymontowana i ewentualne czujki jeśli są inne, więc nie tak dużo roboty, tylko trzeba pamiętać czym wyzwalane są krańcówki (+/-)
najprościej jest założyć alarm jak tak pod scyzoryk, a ten sprzedać
w sumie to sama centralka będzie wymontowana i ewentualne czujki jeśli są inne, więc nie tak dużo roboty, tylko trzeba pamiętać czym wyzwalane są krańcówki (+/-)
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
doskonale "how to" - respect!
ale wyprostuje ze producentem alarmu jest QUASAR ELECTRONIC a Top Safe to nazwa handlowa ich systemu alarmowego.
ale wyprostuje ze producentem alarmu jest QUASAR ELECTRONIC a Top Safe to nazwa handlowa ich systemu alarmowego.
Ostatnio zmieniony wt paź 02, 2007 20:05 przez beetle, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
www.newbeetle.pl
czy takiego scyzorya mozna uzyc?? http://moto.allegro.pl/item252001632_ob ... atis_.html
golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212
To jest jakas tania podroba, daj 2x tyle i kup oryginalPaczek1988Opole pisze:czy takiego scyzorya mozna uzyc?? http://moto.allegro.pl/item252001632_ob ... atis_.html
dzieki wielkie:) a jaki alarm kupic do tego i centralny??Goofi pisze:To jest jakas tania podroba, daj 2x tyle i kup oryginal
golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212
a ile za taka przyjemnosc i jaki alarm z centralnym do tego?? sa do tego jakies zestawy gotowe??Goofi pisze:TopSafe o ktorym jest napisane w pierwszym poscie, jest sprzedawany z plytka, ktora pasuje do oryginalnego scyzoryka
golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212
Nie laska poczytac pare postow wyzej, gdzie kolega podaje link do producenta, gdzie sa opisane rozne wersje tego alarmu i podane ceny?...Paczek1988Opole pisze:a ile za taka przyjemnosc i jaki alarm z centralnym do tego?? sa do tego jakies zestawy gotowe??Goofi pisze:TopSafe o ktorym jest napisane w pierwszym poscie, jest sprzedawany z plytka, ktora pasuje do oryginalnego scyzoryka
Mam taki problem. Ostatnio rozwalil mi sie scyzoryk wszzystko sie wysypalo. I nie wiem czy to zlorze. np. wypadla sprerzynka ktora nie wiem gdzie wlorzyc. Jesli mial bym kupic drugi scyzoryk orginalny na 3 przyciski to da sie przelorz spokojnie srodek centralki?
http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?t=37788
Jeśli chodzi o te alarmy, to ja mam zamontowany alarm firmy EXUS i po przerobieniu kluczyka na scyzoryk nie będe musiał wymieniać płytki, bo w moim przypadku moge zakodować "pilota" co jest w scyzoryku. Już widziałem jak u nas sobie gość przerobił i jemu to działa baz zarzutu. No ale to wszystko zależy od rodzaju alarmu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości