Korzystając z okazji, że miałem aparat podczas wymieniania gniazda amortyzatora z przodu to postanowiłem zrobić kilka zdjęć i małą instrukcję może komuś się przyda.
Sprzęt potrzebny do wymiany:
- podnośnik
- klucz do kół
- ściągacze do sprężyn
- klucz 21
- imbus chyba 7 ale nie pamiętam
- nowe gniazdo
- browar
- odrobina cierpliwości
- najlepiej żeby była druga osoba do pomocy
A teraz po kolei co i jak
- podnosimy auto
- ściągamy koło
- zakładamy ściągacze na sprężyny i zciskamy
- odkręcamy amortyzator u góry klucz 21 i imbus
- zciągamy kielich i widzimy następną nakrętkę, którą odkręcamy ( moja poszła w palcach - powód wybite łożysko)
- Jak już odkręcimy to od dołu wyciągamy kielich wraz z gniazdem ( tu zapomniałem zrobić zdjęcie), ale jest po wyciągnięciu
Z prawej stare gniazdo z lewej nowe, a u góry kielich
Powinna jeszcze zostać podkładka na odboju -uwaga żeby jej nie zgubić.
Wszystko składamy w kolejności odwrotnej od rozbierania i tu jest potrzebna druga osoba bo trochę się trzeba namęczyć przy podciągnięciu amortyzatora i trafieniu do otworu, a i należy pamiętać o dolnym talerzu bo ma on taki mały schodek który blokuje sprężynę.
Myślę że komuś się przyda i sądzę że każdy da sobie z tym radę skoro ja sobie dałem a nie jestem mechanikiem. Powodzenia.
[Mk3] Wymiana gniazda amortyzatorów przód
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości