[All VW] Przekaźniki świateł

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Fello.w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 16:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Fello.w » śr cze 27, 2007 23:52

Olej to! Ta gruba linia to jest karoseria. ważne: "Masa jest tylko jedna".



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw cze 28, 2007 07:50

mkowalm pisze:
miś fazi pisze:[...]
Aha - rozumem w tym momencie. Instalację zrobie na jednym przekaźniku bo wrócić mi do standardowego setupu będzie bardzo prosto. Kwestia zdjęcia wsuwek bo będę to robił na wtyczkach.

Masy oryginalnej nie ruszam. Podłączam do styku 86 jedynie masę z akumulatora.

Ostatnie pytanie dotyczące rysunku. Chodzi mi o miejsce zaznaczone na rysunku czerwonym kółkiem:

[url=http://images28.fotosik.pl/9/38aa565dd4a393b3m.gif]Obrazek[/URL] tylko po co wracać do orginalnego , jak z przekażnkami jest o niebo lepiej , zabezpieczasz styki manetek przed podpaleniem i swiatła sa lepsze , ja ładnie kabelki polutowałem i gitara , każda wsówka albo albo dodatkowy styk nielutowany , to potencjalne miejsce zaśniedzenia , albo korozji , i po co?

O co chodzi. Bo wynikałoby, że masę z akumulatora trzeba połączyć z masą z samej instalacji :-k


[ Dodano: 28 Cze 2007 07:55 ]
nie kombinuj nic z masą ,wystarczy jak 86 styk przekażnika podłączysz do masy , wystarczy byle gdzie do karoseri



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » pt cze 29, 2007 07:49

miś fazi, Fello.w, dzięki chłopaki :bigok:

Dzisiaj się chyba zabiorę za montowanie :) Teraz już wszystko wiem :)

Zależy o której odbiorę auto z wymiany tulei i sworzni :)


Edit No i po robocie. Szybko i sprawnie :) Dzięki jeszcze raz za pomoc. :)
Ostatnio zmieniony pt cze 29, 2007 17:08 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » ndz sie 19, 2007 12:59

Fello.w pisze:sHpAaKu, ta iskra przy wyłączaniu (tylko) to właśnie przecież za sprawą cewki się pokazuje ;) Zgadzam się z Tobą w pełni w temacie kombinowania i bezpieczeństwa... no i komfortu prowadzenia - u mnie widziałem ledwo cokolwiek tylko na wprost, po bokach już nic i to na żarówkach 100/80W. Teraz mam białe żarówki +30% 60/55W i jest gites :bajer:
Panowie,
Tę iskrę która pojawia się przez indukcyjność cewki przekażnika mozna całkowicie wyeliminować diodą blokującą - standardowe rozwiązanie przy sterowaniu dużymi cewkami.

Równolegle z cewką przekaźnika nalezy dać diodę 1N4007 (kosztuje bodajże 10gr) ale tak by pasek na jej obudowie był w kierunku plusa a nie masy bo się dioda błyskawicznie spali i może bezpiecznik świateł też.
Ale to dmuchanie na zimne przy przełaczniku tej mocy i odporności...

Zdjecie przedstawia gotową kostkę w której już taką diodę zamontowano.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
rtk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sie 08, 2006 23:25
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: [All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: rtk » wt sie 21, 2007 20:10

Cefaloid pisze: [....]
- 4m kabla elektrycznego 3 żyłowego takiego jak z przedłużaczy 220V. Wyciągamy z niego żyły które nam się przydadzą. Grubość żył odpowiednia do transmisji prądu o natężeniu 5A.
(typowy kabel "przedłużaczowy" będzie OK) Do podłączenia plusa i masy potrzebujemy grubego kabla. Tymi przewodami płynie prąd nawet 4x5A w przypadku reflektorów H1.
Tu dałem przewód o średnicy miedzi 4mm (akurat miałem taki kawałek przewodu do kolun głośnikowych).

Bezpieczniki są obowiązkowe, żeby jakiego pożaru nie było :green_fuck: :
[url=http://img128.imageshack.us/img128/7350 ... nr4.th.jpg]Obrazek[/URL]
Mam pytanko odnosnie widocznych na foto hermetycznych gniazd bezpiecznika :chytry:
Spotkalem w sprzedazy takie gniazda ale kable ktore sa przy nich lekko mowiac mnie przerazily :panna: Izolacja tych kabli jest owszem gruba, ale sama zyla na moje oko ma nie wiecej miedzi niz w kablu 0,5 lub 0,75mm2 :ass: Czy u Ciebie tez tak bylo czy poprostu trafilem na jakis chinski wynalazek zrobiony z czegokolwiek co wpadlo producentowi w rece ?? Jesli miales tak samo to powiedz mi jak to sie ma do stosowania kabla o srednicy miedzi 4mm :kac: Bo wg mnie jest to bezsensu :hehe:



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: rekin01 » ndz lis 18, 2007 10:36

Czy jest szansa kupić gdzieś gotowe wiązki tylko do podłączenia do gniazdek?Może ktoś zrobiłby mi takie wiązki? (oczywiście nie za darmo).



gwóźdź
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:18
Lokalizacja: koszalin
Kontakt:

Post autor: gwóźdź » ndz lis 18, 2007 16:02

jak jest ktoś z okolic koszalina to pisać na priva moge to zrobić



horacjuszz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 23:02
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: horacjuszz » pt gru 28, 2007 15:56

Witam Panów, otóż podepnę się pod temat z innego względu. Mianowicie założyłem u siebie w mk 3 zestaw do automatycznego załączania świateł, wiadomo po zmianie przepisów. Rozwiązałem sprawę za pomocą 4 przekaźników i całość podpoiłem pod pompę paliwa. Czyli kiedy pompa zacznie pracować automatycznie zapalają i sie dwa przednie światłą mijania i dwa tylne ( zegary i rejestracja oraz postojów ki nie świecą- szkoda akumulatora). Całość na bezpiecznikach, dałem sobie mocną diodę by zaczęła razić jak jest już dość ciemno bym załączył zegary a załączam automatycznie przełączając zwykłym pokrętłem z mk3 i układ sie wyłącza. I tu pytanie taki układ jest już swego rodzaju ustrojstwem o którym mowa powyżej mimo wszystko zauważyłem poprawę w świeceniu ale dalej denerwuje mnie fakt iż czasem mam wrażenie że one w ogóle nie świecą. W momencie gdy ściemni sie dość mocno i nie ma oświetlenia ulicznego jest ok. ale wciąż mi to nie pasuje. I tak czy jeżeli dam kolejny układ z przekaźnikami wprowadzę sobie już 2 miejsca gdzie one w ogóle będą w obwodzie świateł, czy to nie zwiększenie awaryjności?? mam wrażenie że lampy świecą Bóg wie gdzie,może auto siedzi za nisko nie wiem ale z reguły wszyscy ,mnie oślepiają!!! Myślałem o zmianie żarówek na lepsze.
I tak :
1) normalne jest to że w mk 3 oślepiają nas notorycznie inne auta?
2) czy zwiększenie liczby przekaźników może zaszkodzić?
3)gdzieś wiem że na forum był motyw z porwaną kalibracją świateł nie umiem go znaleśc jak ktoś wie gdzie sie znajduje proszę o linka może mam te reflektory nie poustawiane.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt gru 28, 2007 17:23

horacjuszz, jeśli nie masz przekaźników to zakładaj. Na pewno będzie poprawa. Co do ustawienia świateł, to nie ma co kombinować we własnym zakresie, pojedź na jakąś stację i ustawią. Moze nawet za free, a conajwyżej za 10zeta.



horacjuszz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 23:02
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: horacjuszz » sob gru 29, 2007 10:43

Czyli rozumiem że spokojnie mogę oczekiwać na poprawę oświetlenia spoko ale najpierw udam sie mimo wszystko na stacje diagnostyczną trza sie upewnić czy aby wina gdzie indziej nie leży ;)



Awatar użytkownika
Fello.w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 16:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Fello.w » pt sty 04, 2008 21:51

horacjuszz, próbuj wykorzystać te przekaźniki , które masz już do świateł mijania (dziennych).



Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » pt sty 04, 2008 23:59

Witam
mam pytanie jakich przekaźników uzywacie?? jesli można to podajcie muner katalogowy z TME. bede w tym miesiącu brał odnich dość duze zamówienie wiec pzy okazji wzioł bym też przekażmiki:)
jesli możecie to podajcie mi też numery oprawek na bezpieczniki i przekażniki.
z gówy wielkie dzieki



Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » ndz sty 06, 2008 16:43

Muszę się pochwalić że właśnie ukończyłem dzieło. Zacząłem chyba z 3 miesiące temu, ale z braku czasu i chęci skończyłem dopiero dziś.
Wykorzystałem pomysł autora porady . tzn zrobiłem instalacje typu plug&play, z użyciem oryginalnych wtyczek. Wszystko można szybko wmontować i zdemontować, Bez ingerencji w instalacje, Za co duży plus dla Cefaloid'a

A wszystko wygląda tak: (jeszcze muszę upchnąć przekaźniki w widocznym na fotce plastikowych pudełku , jak nie wejdą to kupię troszkę większe.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Instalacja już sprawdzona, wstępnie podpięta, Działa super, Jak się podłączy np jedną lampę , a drugą zostawi na org wiązce widać dużą różnice.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 16:45 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » ndz sty 06, 2008 17:55

mariachi pisze: Wykorzystałem pomysł autora porady . tzn zrobiłem instalacje typu plug&play,
też chętnie bym taką zrobił:) tylko jest problem nigdzie niepotrafię znaleźć wtyczek pasujących do lamp z MK2 a na szrocie koleś chce hore pieniądze:/ za bylejakie kupa:/
poradzcie czy gdzieś takie wtyczki są dostępne??
pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 12 gości