[All VW] Przekaźniki świateł

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 26, 2007 21:01

Wypij pisze:Czyli łączny spadek napięcia ~0.82V
mierzone na wypiętcyh czy podpiętych do lamp wtyczkach.
W sumie ja też doszedłem do tego że największy opór daj nawet nie włącznik tylko stacyjka. Samo podpięcie przekaźnika przy włączniku bezpośednio do aku czy do liniX po przekaźniku (zamiast tak jak w oryginale bez przekaźnika) sporo poprawia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Wypij
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 01, 2007 23:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Wypij » sob maja 26, 2007 21:36

Paweł Marek pisze:
Wypij pisze:Czyli łączny spadek napięcia ~0.82V
mierzone na wypiętcyh czy podpiętych do lamp wtyczkach.
To ~0.82V to różnica między pomiarem napięcia na zaciskach akumulatora i pomiarem na bagnecie i korpusie żarówki. Wszystkie kable podpięte, światła włączone.
Jak widać z opisanych wyżej pomiarów przy włączonych długich spadek jest nieco większy, bo świecą cztery żarówki i masa zaczyna się nie wyrabiać. Ale nie jest źle.
Paweł Marek pisze: W sumie ja też doszedłem do tego że największy opór daj nawet nie włącznik tylko stacyjka.
No więc jak załatwiłem sobie styk X stacyjki po nocnej jeździe na 6xH1 (długie+mijania+przeciwmgłowe) (a co, droga była pusta to zaszalałem :helm:) to stwierdziłem, że drugi raz nie mam zamiaru demontować kolumny kierownicy i wpiąłem przekaźniki.



Awatar użytkownika
Marcus80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt maja 11, 2007 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Marcus80 » pn maja 28, 2007 18:51

G... do kwadratu -> jeszcze nie założyłem bo mi akumulator się s... i musiałem oddać do wymiany... :grrr: Póki co tnę kable i zakładam złączki...


Marcus

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » czw cze 07, 2007 22:44

Dzis zamontowalem u siebie przekazniczki. Wczesniej w domu zrobilem wiazke z przekaznikami i gniazdami bezpiecznikow, wyprowadzilem oddzielnie przewody na akumulator, sterujace i wyjscie na lampy, pozniej zostalo tylko zainstalowac wszystko. Wpialem sie przed tym duzym zlaczem na pasie przednim, zanim wiazka rozchodzi sie na lewo i prawo :bigok:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
_pączek_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: sob maja 06, 2006 22:08
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

Post autor: _pączek_ » sob cze 16, 2007 22:08

Qrde tez bym sobie takie cos zapodal do mojego golfera ale jakos czuje sie lewy z elektryki... #-o
tak na poważnie to nieznam sie na tym zbytnio
tak zapytam z ciekawosci ile ktosmoglby wolac za zrobienie takiej instalacji razem z potrzebnymi czesciami?? :bajer:
bylby to ktos w stanie wytlumaczyc tak 'łopatologicznie' ?? :pub:
Ostatnio zmieniony czw cze 21, 2007 15:57 przez _pączek_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw cze 21, 2007 15:55

Obrazek u mnie jest tak zrobione



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » wt cze 26, 2007 14:20

Witam Panowie.

Postanowiłem załozyć przekaźniki na światła mijania (długie nie bo ich nie używam :P )

Ale ja na elektryce znam się jak krawcowa na stolarce.

Schemat z pierwszej strony uprościłem do świateł mijania (mam nadzieję, że prawidłowo)

Obrazek

Jestem z elektryki ciemny dlatego napiszę kroki jakie poczynię bo nie wiem czy dobrze rozumuję.
Na rysunku zaznaczyłem kroki, które robię.

1. Na samym początku zmostkuję sobie styki świateł mijania. Do nich podłączę końcówkę 87 przekaźnika, dalej od styku 30 przekaźnika podłączę sobie klemę plusową.

2. Następny krok to jak widać na rysunku po prawej do masy idącej do reflektora prawego z instalacji samochodu podpinam masę reflektora lewego. Do tego wszystko podpinam pod styk 86 przekaźnika i dalej masa biegnie do akumulatora?

3. Ostatni krok to podpięcie plusa idącego na mijania z instalacji pod styk 85 przekaźnika.


Teraz pytania - pierwsze najważniejsze - czy ja dobrze rozumuję ?


A teraz dalej.

Mam inne lampy, z lamp wychodzi wtyczka do której sie podpina wtyczke z golfa - połączenia będę miedzy nimi robił na wsuwkach, bez cięcia instalacji. (także w chwilę będę mógł powrócić do fabrycznej instalki)

Jesli chodzi o kwestie elektryczne to oczywiście plusa idącego z instalacji do zarówki już nie podpinam - teraz plus pójdzie z akumulatora. (oprócz tego plusa z instalacji, który idzie do przekaźnika)

Co z tą masą na rysunku? Ja trzeba do akumulatora podpiąc czy nie?

Wybaczcie prosze tak laickie pytania, ale ja z elektryki to ani be ani me..

(na fizyce się nie uważalo niestety)
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2007 14:22 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fello.w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 16:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Fello.w » wt cze 26, 2007 19:41

mkowalm, albom ciemny z elektryki... ;P albo przekombinowałeś.

• + z akumulatora grubym przewodem do 30 przekaźnika
• - z akumulatora do 86 (85) przekaźnika (cienki)
• przewód zasilający (od przełącznika) do 85 (86) przekaźnika (cienki)
• końcówki żarówki (jednej albo obu) do 87 przekaźnika
• BEZPIECZNIK na przewodzie zasilającym (+ aku do 30)



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » wt cze 26, 2007 19:50

Fello.w, chyba przekombinowałem...

Co do schematu gdybyś mógł odpowiedzieć: - z akumulatora do 86 - ok, to rozumiem, ale co z tym minusem idącym dalej na schemacie do masy żarówek?

Plus z instalacji (z wtyczki) podłączam tylko do przekaźnika tak? do żarówek absolutnie nie?

Masa zostaje tak jak była? (ta z wtyczki)


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
Fello.w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 16:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Fello.w » wt cze 26, 2007 21:59

Oj - zamieszałem się już.
Masy z żarówek nie ruszasz (rzadko są tam spadki napięcia, które opłacałoby się omijać). Po obu stronach zostaje oryginalnie.
Gdybyś miał instalację nie przerobioną wcześniej, to tylko przecinasz przewód zasilający świateł mijania. Oba przecięte końce idą tylko do przekaźnika (co gdzie - napisane wyżej). Dorobić trzeba nowy zasilający (gruby z akumulatora do przekaźnika) i masę na jeden zacisk cewki przekaźnika.
Jedno cięcie, 4 przewody w przekaźniku, jeden nowy na +aku, jeden nowy na -aku.
(Jak to uprościć... (?) )

BTW - masz jakieś fotki tych lamp? Ciekawie wyglądają na awatarze.



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » wt cze 26, 2007 22:12

Fello.w pisze:Masy z żarówek nie ruszasz (rzadko są tam spadki napięcia, które opłacałoby się omijać). Po obu stronach zostaje oryginalnie.
Ja pociagnalem i mase i polecam to innym bo oryginalnie ona tez leci spory kawalek (zdaje sie, ze od skrzynki z bezpiecznikami) i na niej tez sa istotne straty :bajer:



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » wt cze 26, 2007 23:01

Fello.w, piszesz "oba przeciete końce" a jednocześnie "jedno cięcie" - czyli tak - końcówka, która wystaje "od strony instalacji" leci do przekaźnika do styku numer 85, a końcówka, która ma dawać zasilanie żarówce leci do styku numer 87.

Ta pierwsza będzie sterować załączaniem sie przekazu prądu na drugi styk prosto z akumulatora.

Rozumiem. Teraz jak ma się sprawa z drugą żarówką - no bo podłączyłem się powiedzmy do prawej przez przekaźnik, a jakim cudem prąd popłynie do drugiej skoro z drugiej strony instalacja jest nie ruszona i prąd dalej płynie poprzez skrzynkę i przełącznik?
W skrzynce przecież jest rozdzielona strona lewa i prawa osobno.

Ehhh. Szkoda, że tak mało kumaty jestem w sprawach elektryki :/


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr cze 27, 2007 15:13

mkowalm pisze:Fello.w, piszesz "oba przeciete końce" a jednocześnie "jedno cięcie" - czyli tak - końcówka, która wystaje "od strony instalacji" leci do przekaźnika do styku numer 85, a końcówka, która ma dawać zasilanie żarówce leci do styku numer 87.

Ta pierwsza będzie sterować załączaniem sie przekazu prądu na drugi styk prosto z akumulatora.

Rozumiem. Teraz jak ma się sprawa z drugą żarówką - no bo podłączyłem się powiedzmy do prawej przez przekaźnik, a jakim cudem prąd popłynie do drugiej skoro z drugiej strony instalacja jest nie ruszona i prąd dalej płynie poprzez skrzynkę i przełącznik?
W skrzynce przecież jest rozdzielona strona lewa i prawa osobno.

Ehhh. Szkoda, że tak mało kumaty jestem w sprawach elektryki :/
po prostu odetnij kabel zasilający drugą żarówke i podciąg do niej kabel z tego styku przekaznika co zasila pierwszą zarówke , bo wystarczy jak jeden orginalnie zasilający żarówke kabel będzie sterował przekażnikiem , bo i tak orginalnie kable zasilające np. światła mijania wychodzące z przełącznika są razem dopiero skrzynka bezpieczników rozdziela je na dwa bezpieczniki , a Ty będziesz miał sterowanie przekaznika jednym kablem orginalnym , a zasilanie żarówek ze styku przekażnika , który po zadziałaniu przekaznika dostanie prąd bezpośrednio z akumulatora , tylko zabezpiecz sobie obwód akumulator- styk przekaznika bezpiecznikem , lub styk przekaznika - żarówki , to jest obojętne , a odcięty kabel przy drugiej żarówce , ten z instalacji zaizoluj i po sprawie , choć ja osobiście zrobiłem na czterech przekażnikach , dwa do mijania i dwa do drogowych



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » śr cze 27, 2007 15:54

miś fazi pisze:[...]
Aha - rozumem w tym momencie. Instalację zrobie na jednym przekaźniku bo wrócić mi do standardowego setupu będzie bardzo prosto. Kwestia zdjęcia wsuwek bo będę to robił na wtyczkach.

Masy oryginalnej nie ruszam. Podłączam do styku 86 jedynie masę z akumulatora.

Ostatnie pytanie dotyczące rysunku. Chodzi mi o miejsce zaznaczone na rysunku czerwonym kółkiem:

Obrazek

O co chodzi. Bo wynikałoby, że masę z akumulatora trzeba połączyć z masą z samej instalacji :-k



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości