Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczyk

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Dawidek11987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 25, 2007 22:57
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce
Kontakt:

Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczyk

Post autor: Dawidek11987 » śr cze 06, 2007 22:53

Witam kolegów!:) Jestem mechanikiem samochodowym.Mam od pół roku golfika 3 z silnikiem 1.8 abs.Auto ma przejeschane 160 tyś. udokumentowany przebieg przez serwis vw w niemczech autko cukier zadbane Jakies 2 miesiące po kupnie auta zaczął się cyrk a aucie migająca kontrolka i brzęczyk. Odrazu potym incydencie zmierzyłem ciśnienie było ok.wymieniłem czujniki i bez zmian.Brzeczyk odzywał sie po przekroczeniu 2 tys obrotów a wyłaczał sie po przekroczeniu 2.5tys .Poczyściłem wystkie masy.Czego to nie robiłem przeczytałem chyba wszystkie posty w tym temacie o nic nie przyszło mi do głowy.Ale od tej pory po rozgrzaniu i zrobieniu dłużsej trasy brzęczyk dawał znać o sobie.Ostatnio problemik sie nasilił.Zmierzyłem ponownie ciśnienie.Okazało sie ze jest nie za ciekawe...Dzwoniac do serwisu vw i podając symbol silnika i numery nadwozia otrzymałe minformacje ze w tym silnicku wystempuje alternatywny cujnik dla brązowego mianowicie GRANATOWY.Zamontowałem więc granatowy. I uwaga od tego czasu kontrolka na desce mrugała po przekręceniu zapłonu i gasła po uruchomieniu silnika(wcześiej swiecila caly czas po zaplonie i gasla normalnie po uruchomieniu)Wydawje mi sie iz wlasnie ta kontrolka musi mrugac po zaplonie gdyz jest wtedy zwarta do masy a po otrzymaniu cisnienia czujnik rozwiera styki i kontrolka gaśne.Ale i tak na marne nadal kontrolka po rozgrzaniu silnika migała i brzęczyk mnie wkur....!!Więc zostałem po pracy na warsztacie .Odkreciłem miske wyjąłem pompe oleju.Sama pompa była super zero wrzerów itp.Lecz zauwarzyłem ze dolna część pompy nie jest tak do końca okey zawór przelewowy a dokładniej jego gniazdo w którym pracuje było wyrobione tzn zawór ten miał dość duzy luz.Pomyślałem zaraz ze to właśnie tędy mogło umykac ciśnienie i właśnie ten spadek ciśnienia objawiał sie miganiem kontrolki i brzęczkiem...Task sie składa ze gdzieś wyszperwałem z regałów pompe od starego silnika 1.8.Zabrałem sie do rozbiorki pompy.PO oględzinach doszedłem do wniosku ze zawór w tej pompie jest całkiem niezły w porównianiu do mojegoPostanowiłem dolną część pompy podmienić.(górna wraz z kołami zębatymi została od mojego silniczka)Wyczyściłem smok i wymyłem wszystko.Korzystając z okazji ze miałem wszystko odkryte zajrzałem do panewek głównych i korbowych.Są super jak nowe!! Poskładałem i jeżdże juz miesiąc w spokoju przestało pikać i teraz jest normalnie bajka:)Więc drodzy V-wejowcyy radze dobrze kazdemu z osobna przebadac ten problem bo moze byc wiele przyczyn!Pozdrawiam z Nowych Skamierzyc


Grucha

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » śr cze 06, 2007 23:05

Dawidek11987 pisze:Jestem mechanikiem samochodowym.Mam od pół roku golfika 3 z silnikiem 1.8 abs.
Kolega ma taki sam motor. Jak i dlaczego dostaje się u niego paliwo do oleju? Wtryskiwacz wymieniony, ciśnienie po 12 na każdym cylindrze... Masz jakiś pomysł?


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 06, 2007 23:12

Bardzo pouczające, zwłaszcza dla tych co święcie wierzą że miganie i brzęczenie kontrolki oleju oznacza awarię czujnika lub licznika. Pamiętacie nieco starsi koledzy zaślepki wału korbowego w maluchu?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Dawidek11987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 25, 2007 22:57
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce
Kontakt:

Post autor: Dawidek11987 » czw cze 07, 2007 12:08

Słuchaj kolego po czym wnioskujesz ze paliwo dostaje sie do oleju. Jezeli cisnienie jest oki to niema opcji ze tak sie dzieje.Moze sie tak robic w starszych modelach na gaźniku szczególnie podczass jazdy zimą gdy czas jazdy na ssaniu jest wydłużony paliwo wówczas moze sie dostawać do oleju.A czy kolega ma problem z ciśnieniem oleju ?


Grucha

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » czw cze 07, 2007 14:22

Dawidek11987 pisze:po czym wnioskujesz ze paliwo dostaje sie do oleju
Po jego ilości w misce olejowej...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1132007


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

zIoMeK_LPS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lut 22, 2007 17:24
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: zIoMeK_LPS » sob cze 09, 2007 20:46

Witam! Kolego ze skalmierzyc! mam golfa II 18 benz. kontrolka mi się swieci na wolnych obrotach a podczas jazdy przy 2000 obrotów zapala się kontrolka i bzyczek,
Panewki mam nowe, bo robiłem spory remoncik
Wymieniłem:
- czujnik brązowy
- czujnika zółty czy biały (przy filtrze oleju)
- Pompe olejową
- Zegary

i nadal to samo auto się rozgrzeje i zaczynam się denerwować, czesem jak włącze zapłon to to się potrafi olej zaświecić i bzyczek włączyć (Bez odpalania silnika) może coś z elektyk, tylko gdzie szukać? Pozdro :helm:



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » śr cze 13, 2007 16:49

Mi w 1.3 MH przy takiej dolegliwości (przybywający olej, śmierdzący paliwem że hoho, brzęczyk opisany jak wyżej) pomogła wymiana pompy paliwa - membranka puszczała.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » pt sie 17, 2007 21:12

To ja jeszcze zaproponuję Moje spostrzeżenia.
Winę ponosi filtr oleju......... po jego wymianie.

całość:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=118306
http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/ ... t10758.htm


Passat B4 Variant 1,8 ADZ Freeway
http://www.forum.vw-passat.pl

Awatar użytkownika
SEZAM
Bob the Builder
Bob the Builder
Posty: 321
Rejestracja: czw sty 25, 2007 22:55
Lokalizacja: WARNDORF
Kontakt:

Post autor: SEZAM » pt sie 17, 2007 23:28

Panowie miałem ten sam problem wymieniłem już wszystko zgodnie z ETKA i katalogiem i dalej stolec :grrr: ale traz atakuje pompę oleju!!!! POZDRAWIAM :okej:



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » ndz sie 19, 2007 12:09

SEZAM pisze:Panowie miałem ten sam problem wymieniłem już wszystko zgodnie z ETKA i katalogiem i dalej stolec :grrr: ale traz atakuje pompę oleju!!!! POZDRAWIAM :okej:
Jeśli masz możłiwość, to zmierz i podaj na forum ciśnienie oleju przed i po wymianie.
Napisz też, jaką założysz pompę. Używka, czy też nówka (ok 250 PLN).


Passat B4 Variant 1,8 ADZ Freeway
http://www.forum.vw-passat.pl

Awatar użytkownika
adi83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn lut 27, 2006 12:47
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: adi83 » ndz sie 19, 2007 12:36

mialem taki sam problem tez sie z tym meczylem wkoncu wymienilem olej na mobil 1 10w40 i filtr oleju i problem zniknal. Potem byla kolejna wymiana ale wlalem olej GM 10w40 i niestety po 10tys km problem powrocil wiec znowu wymienilem olej ale tym razem powrocilem do Mobil 1 i teraz nie mam juz problemu :D



Awatar użytkownika
SEZAM
Bob the Builder
Bob the Builder
Posty: 321
Rejestracja: czw sty 25, 2007 22:55
Lokalizacja: WARNDORF
Kontakt:

Post autor: SEZAM » ndz sie 19, 2007 14:04

Ok jeśli tylko znajdę czas części i warunki to do ataku!! no i opiszę walkę na forum!!
:okej: POZDRO :okej:



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » czw wrz 06, 2007 21:13

Filtr wymieniony. Teraz jest Mann W 719/30
Olej wymieniony. ELF competition STI 10W/40 (VW 505.00)

Nie chcę zapeszać, ale...
Wcześniej kontrolka zapalała się po przejechaniu ok 10km.
Teraz po jednorazowym przejechaniu 32km oraz przy kilkunastokrotnym płynnym przechodzeniu przez 2000rpm objaw się nie pojawił.
Gdyby tak było, to oznaczać to może tylko jedno:
Te CHU*E z Filtrona wprowadzają w błąd, którego następstwem może być uszkodzenie silnika.
_________________
Ostatnio zmieniony czw wrz 06, 2007 21:14 przez JAFO, łącznie zmieniany 1 raz.


Passat B4 Variant 1,8 ADZ Freeway
http://www.forum.vw-passat.pl

zIoMeK_LPS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw lut 22, 2007 17:24
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: zIoMeK_LPS » pt wrz 07, 2007 14:39

ja też wszystko wymieniłem i nic to nie dało, ale denerwowało mnie do czasu gdy ....

Wziąłem i podpiąłem oddzielny kabelek od czujnika do masy i po sprawie... heh :green_fuck: Pozdro


Mój golfer http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=135231

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości