Strona 1 z 1

[mk4] Wypadający zapłon Golf 4 BFQ

: ndz cze 08, 2025 17:25
autor: michallodz
Cześć,

Mam mk4 kombi 2006 z motorem 1.6 BFQ i skrzynią automatyczną FDH

Ostatnio zaczął słabo odpalać, tzn odpala ale pracuje nierówno i po wrzuceniu na D czy R prawie nie chce ruszyć, na luzie jest nieco lepiej.
Po 15-20 minutach jak się rozgrzeje to da radę jechać.

Podłączyłem go pod kompa i było pełno błędów o wypadaniu zapłonu na 1 i 4 cylindrze plus jakieś losowe. Po włączeniu bloku chyba 014 i 015 jest licznik wypadania zapłonu. 2 i 3 garnek ma 0 a pierwszy około 40 w tym samym czasie czwarty ma jakieś 300 coś i licznik się zeruje i liczy od nowa.
Świece są ładne kakaowe, wymieniłem aparat i przewody ale problem nie ustał.

Trochę wydaje mi się, że pomaga odpięcie przepływki ale nie zrobiłem za dużo testów na tym setupie i nie miałem jak odczytać błędów.

Macie jakieś pomysły co dalej? Gdzie szukać problemu? Nie chcę się bawić w wymianę połowy auta bo swoje lata już ma i nie warto w to inwestować za dużo ;)

[mk4] Re: Wypadający zapłon Golf 4 BFQ

: pn cze 09, 2025 13:06
autor: luckd
Jaki aparat wymieniłeś, masz na myśli cewkę? Do tych błędów najbardziej cewka pasuje.

[mk4] Re: Wypadający zapłon Golf 4 BFQ

: pn cze 09, 2025 14:33
autor: marcin7x5
Wypadanie zapłonu to nie tylko brak iskry. Może być wadliwy wtrysk paliwa, może być brak kompresji w cylindrze. Impulsem do cewki i swiec też steruje komputer silnika. Skoro problem jest na zimnym silniku tylko to zacząłbym od pomiaru kompresji na zimnym silniku.

[mk4] Re: Wypadający zapłon Golf 4 BFQ

: sob cze 14, 2025 22:36
autor: michallodz
No tak miałem na myśli cewkę :D
Problem występuje na zimnym ale po rozgrzaniu nie ustępuje całkowicie tyle, że da się jakoś jechać.
Ile barów powinno być na takim zdrowym motorze?

[mk4] Re: Wypadający zapłon Golf 4 BFQ

: pn cze 16, 2025 12:52
autor: marcin7x5
Min 12....

[mk4] Re: Wypadający zapłon Golf 4 BFQ

: sob cze 21, 2025 10:52
autor: michallodz
no to mamy kolejno od 1go:
11
10,75
10,75
12
:D
Ale naprawiłem, nie wiem dokładnie co było przyczyną ale rozebrałem wszystko wymieniłem wtryski bo miałem jakieś drugie, świece przeczyściłem i w jednej wyregulowałem szczelinę no i jedna uszczelka na połączeniu kolektora ssącego była lekko podwinięta więc wymieniłem wszystkie i hula.