Strona 1 z 1
GPF w 1.5TSI (i nie tylko) - czy uciążliwy?
: wt gru 03, 2024 07:58
autor: pawlo1123
Witam
Zastanawiam się jak na co dzień z uciążliwością takiego wynalazku w silnikach 1.5 tsi, ale też nie tylko bo już 1.0 go ma. Często się wypala? Jest to zauważalne, sprawia jakieś problemy czy raczej jazda bez świadomości, że w ogóle coś takiego się ma?
Re: GPF w 1.5TSI (i nie tylko) - czy uciążliwy?
: wt gru 03, 2024 10:33
autor: doggie
GPF działa na zupełnie innej zasadzie niż DPF w TDI. Regeneruje się wyłącznie pasywnie poprzez zubożenie dawki paliwa w celu podniesienia temperatury EGT, nie podlewa paliwem jak w TDI podczas regeneracji aktywnej. Jest praktycznie bezobsługowy jak zwykły KAT. Regeneruje się bardzo rzadko i bardzo krótko. Jeśli auto robi trasy to sadza wypala się na bieżąco pod wpływem wysokiej temperatury EGT i praktycznie w ogóle nie przechodzi w tryb regeneracji. Mój ma prawie 43 tys km i jeszcze ani razu nie przechodził regeneracji
Re: GPF w 1.5TSI (i nie tylko) - czy uciążliwy?
: wt gru 03, 2024 14:49
autor: pawlo1123
Dziękuję Ci za odpowiedź. Wiem że GPF to inna bajka niż DPF, ale chciałem wiedzieć jak praktyka wygląda bo różnica miedzy teorią a praktyka potrafi być różna. Ciakawe jak sytuacja gdyby robić krótsze trasy po miescie zwlaszcza zimą. Pewnie śmigasz głównie trasy. A z ciekawosci jaka aplikacja do gpf?
Re: GPF w 1.5TSI (i nie tylko) - czy uciążliwy?
: wt gru 03, 2024 15:51
autor: doggie
Nie, od roku robię dużo krótkich odcinków 4-5 km a nawet 1-2 km i nie ma żadnych problemów, tak samo jazda miejska nie wpływa negatywnie na OPF. Ci co bardziej siedzą w diagnostyce TSI z OPF twierdzą, że jazda miejska lepiej wpływa na OPF niż trasy. Negatywny wpływ krótkich odcinków na niedogrzanym silniku ale to w każdej benzynie ma benzyna w oleju i potrzeba znacznie częstszej wymiany oleju