Strona 1 z 1

Wymiana układu wydechowego

: śr paź 19, 2016 20:45
autor: MajsterAndrzej
Witam. Mój problem jest następujący dziś zauważyłem że spod splotki z rury kolektorowej (wydechowej) wydobywają się spaliny, świeci kontrolka check engine oraz wywala błąd komputer o treści abgas werkstatt czyli tyczy się układu wydechowego. Cały układ wydechowy nie jest w najlepszym stanie oprócz katalizatora chociaż nie był wymieniany od nowości obecnie mam przejechane na nim 123tyś km. i teraz jest pytanie jakiej firmy polecacie rurę kolektorową, tłumik środkowy i końcowy ? Czy też warto po 14 latach po 123tyś km tez wymienić katalizator ?

Wymiana układu wydechowego

: śr paź 19, 2016 20:51
autor: MajsterAndrzej
Oraz jeszcze jest jeden problem: kiedy auto przestoi całą noc w garażu nie ogrzewanym to ciężko jest odpalić mu za pierwszym razem muszę męczyć rozrusznik dopiero gdy kilka razy włączę zapłon np 3 razy pompka paliwa przepompuje odpala z dotyku. Czy możne być to spowodowane trym że sondy lambda "warjują" i silnik dostaje za małą dawkę paliwa ? wymieniłem dziś filtr paliwa zobaczymy czy jutro rano dopali za pierwszym razem

Wymiana układu wydechowego

: śr paź 19, 2016 23:34
autor: brzozkalbn
MajsterAndrzej pisze:przejechane na nim 123tyś km
Ja mam w octavii przebieg 2 razy większy i wydech jest jak nowy więc coś u Ciebie z przebiegiem raczej nie tak skoro układ nie jest w najlepszym stanie.
Może Ci pompa paliwa nie pompuje tyle ile trzeba

Wymiana układu wydechowego

: śr paź 19, 2016 23:46
autor: luke320
Jeżeli ktoś robił krótkie odcinki i nie wygrzewał tym samym dobrze całego układu wydechowego, to woda
w połączeniu ze spalinami przeżarła wydech.

Re: Wymiana układu wydechowego

: czw paź 20, 2016 11:07
autor: marcin7x5
MajsterAndrzej pisze:Witam. Mój problem jest następujący dziś zauważyłem że spod splotki z rury kolektorowej (wydechowej) wydobywają się spaliny, świeci kontrolka check engine oraz wywala błąd komputer o treści abgas werkstatt czyli tyczy się układu wydechowego. Cały układ wydechowy nie jest w najlepszym stanie oprócz katalizatora chociaż nie był wymieniany od nowości obecnie mam przejechane na nim 123tyś km. i teraz jest pytanie jakiej firmy polecacie rurę kolektorową, tłumik środkowy i końcowy ? Czy też warto po 14 latach po 123tyś km tez wymienić katalizator ?
Osobiście polecam ci tłumiki firmy Walker. Rury i kata kupowałem z oferty Pamaku.

Wymiana układu wydechowego

: czw paź 20, 2016 13:01
autor: MajsterAndrzej
Po wymianie filtra samochód po przestanej nocy w garażu odpalił za pierwszym razem nie męcząc rozrusznika.
Co do tej niby nieszczelności rury kolektorwej. Z tego sitka osłonnego ma prawo tak troszeczkę wylatywac spaliny czy to jest normalne? Czy też świadczy o nie szczelności tej rury przez to jedna sonda lambda przed katalizatorem ma prawo wywołać błąd?

Re: Wymiana układu wydechowego

: czw paź 20, 2016 18:19
autor: morloh
MajsterAndrzej pisze:Po wymianie filtra samochód po przestanej nocy w garażu odpalił za pierwszym razem nie męcząc rozrusznika.
Co do tej niby nieszczelności rury kolektorwej. Z tego sitka osłonnego ma prawo tak troszeczkę wylatywac spaliny czy to jest normalne? Czy też świadczy o nie szczelności tej rury przez to jedna sonda lambda przed katalizatorem ma prawo wywołać błąd?
Bład wywala bo jest nieprawidłowy skład spalin, ucieka ci przez złącze elastyczne. Podłącz pod kompa bo tak to mozna z fusów wróżyć co ty tam masz. Egr, sondy lambda i szczelnosc wydechu do sprawdzenia.

Wymiana układu wydechowego

: czw paź 20, 2016 20:28
autor: marcin7x5
Nie ma prawa nigdzie wylatywać po drodze do końca wydechu. Każda nieszczelność będzie wyłapana przez sondy - 2szt.

Wymiana układu wydechowego

: śr lis 02, 2016 18:40
autor: MajsterAndrzej
Jakie firmy jeszcze polecacie które produkują tłumiki do golfa4 1.6 16v BCB ?

Wymiana układu wydechowego

: czw lis 17, 2016 22:00
autor: MajsterAndrzej
Witam po krótkiej przewie :P . Otóż po wymianie złącza elastycznego firmy bosal błąd nadal był widoczny po diagnostyce przez OBDII wywaliło błędy ze zawór EGR był nie sprawny, wyczyściłem zawór i po ponownym go zamontowaniu i skasowaniu błędów samochód chodził po prawnie przez jakieś 30min gdy robiłem tak zwaną adaptację urządzeń czyli osiągnąłem 3 stany pracy silnika na biegu jałowym, średnie obciążenie i duże obciążenie i po zgaszeniu auta zapaleniu na nowo wyskoczyły kontrolki cheek engine oraz EPC i samochód zaczął falować na obrotach od chyba bodajże 1200 do 1500. Po zgaszeniu silnika i ponownego uruchomienia włączył się tryb awaryjny i wywalił cheek engine i komputer pokładowy wyświetlił informacje abgas werkstatt na włączonym silniku podłączyłem się znów przez obd II i wyskoczył kod błedu P2101 nie sprawna przepustnica oraz P0402 "Układ recyrkulacji spalin - wykryty nadmierny przepływ". Wyjem z powrotem egr i podłączyłem go na krótko pod styki 1 do plusa i 5 do minusa do akumulatora w aucie i cewka pracowała EGR się zamykał więc wyczyszczałem styki wtyczki twardym kabelkiem oraz zdiołem dysze przepustnicy nie rozłączając wtyki od silnika i wyczyściłem benzyną z nagaru po zmontowaniu wszystkiego uśnięciu błędów samochód pracuje normalnie zrobiłem nim dziś koło 30km pod rożnym obciążeniem i nie wywaliło żadnego błędu kiedy sprawdzałem ELM 327 OBD II aucie nie brakuje mocy oraz spalanie powróciło do normy obroty na biegu jałowym wynoszą około 750 więc wszytko jest mam nadzieję w porządku.