Gdzie moc?
: wt sie 16, 2016 03:46
Witam.
Posiadam VW GTI (USA) 2011r. Silnik 2.0T CCTA, skrzynia DSG MSY. Rok temu zrobilem tuning APR stage 1. Do tego mam dolozony filtr K&N. Reszta pozostala tak jak w oryginale. Powinienem miec co najmniej 250 KM i ok 400 Nm. Rozumiem, ze silnik juz nie jest nowy, ale wysokoprzeplywowy filtr powietrza cos tez pomaga. W porcie OBD2 mam wlozony OBD Link MX. Aplikacja pokazuje mi 230 KM i moment 340 Nm. Jakis miesiac temu musialem wymienic pompe wysokiego cisnienia. Samochod zaraz po wymianie "zrywal sie do biegu", niestety nie za dlugo. Moc spadla do stanu jaki jest teraz. Tydzien temu pokazal mi sie kod P0299 (turbo underboost). Zresetowalem i juz wiecej sie nie pokazal. W tej chwili prawie caly czas samochod ciagnie ale moglby lepiej. Czasami ma momenty (ulamki sekundy), kiedy czuc, ze chce uciec spod tylka przy gazie do dechy, albo czuc chwilowe wzrosty mocy przy spokojnym przyspieszaniu. To wlasnie te brakujace co najmniej 60 Nm i ok 30 KM roznicy. Wedlug aplikacji do czytnika OBD cisnienie turbo dochodzi do 15 PSI, cisnienie paliwa max to ok. 2300 PSI. Filtr powietrza czysty. Zastanawiam sie nad sprawdzeniem zaworu podcisnieniowego, bo pekajace membrany to czesty problem (tylko, ze zaden kod nie wyskoczyl od ponad tygodnia). Czy ktos ma jakis pomysl, gdzie mi ginie moc?
Posiadam VW GTI (USA) 2011r. Silnik 2.0T CCTA, skrzynia DSG MSY. Rok temu zrobilem tuning APR stage 1. Do tego mam dolozony filtr K&N. Reszta pozostala tak jak w oryginale. Powinienem miec co najmniej 250 KM i ok 400 Nm. Rozumiem, ze silnik juz nie jest nowy, ale wysokoprzeplywowy filtr powietrza cos tez pomaga. W porcie OBD2 mam wlozony OBD Link MX. Aplikacja pokazuje mi 230 KM i moment 340 Nm. Jakis miesiac temu musialem wymienic pompe wysokiego cisnienia. Samochod zaraz po wymianie "zrywal sie do biegu", niestety nie za dlugo. Moc spadla do stanu jaki jest teraz. Tydzien temu pokazal mi sie kod P0299 (turbo underboost). Zresetowalem i juz wiecej sie nie pokazal. W tej chwili prawie caly czas samochod ciagnie ale moglby lepiej. Czasami ma momenty (ulamki sekundy), kiedy czuc, ze chce uciec spod tylka przy gazie do dechy, albo czuc chwilowe wzrosty mocy przy spokojnym przyspieszaniu. To wlasnie te brakujace co najmniej 60 Nm i ok 30 KM roznicy. Wedlug aplikacji do czytnika OBD cisnienie turbo dochodzi do 15 PSI, cisnienie paliwa max to ok. 2300 PSI. Filtr powietrza czysty. Zastanawiam sie nad sprawdzeniem zaworu podcisnieniowego, bo pekajace membrany to czesty problem (tylko, ze zaden kod nie wyskoczyl od ponad tygodnia). Czy ktos ma jakis pomysl, gdzie mi ginie moc?