Strona 1 z 1

błąd 16556

: śr cze 29, 2016 19:55
autor: michal0588
Witam,
mam nietypowe pytanie a mianowicie może wiecie dlaczego błąd 16556 wyskakuje mi tylko wtedy jak na zewnątrz jest ciepło. Co jakieś 300 km wyskakuje od wiosny do jesieni. Gdy temp na zewnątrz spada problem błędu nie istnieje. Wiem ze zwiazane to jest z sondą lambda ale nie wiem co do tego ma temp zewnetrzna.

Z góry dzieki za jakas odp :))

błąd 16556

: śr cze 29, 2016 20:17
autor: R90
Sprawdź , czy w ogóle sonda 'żyje', czyli zmienia wartości w systemie 0-1 w czasie rzeczywistym.

błąd 16556

: śr cze 29, 2016 20:41
autor: marcin7x5
Być może w okresie letnim coś się bardziej nagrzewa powodując np nieszczelność.

błąd 16556

: śr cze 29, 2016 23:02
autor: michal0588
Wiem od byłego właściciela, że sonda była zmieniana ale na jakiś zamiennik nie znanej jakości.
Jestem całkowitym laikiem :kac: także jakie nieszczelności masz na myśli marcin7x5 ?? Układ wylotowy?? podciśnienia?? czy jeszcze coś innego ??

Pozdrawiam

błąd 16556

: czw cze 30, 2016 07:01
autor: marcin7x5
Sprawdź sobie na stronie Wiki ross- tech co znaczy ten kod błędu i co trzeba sprawdzić.

błąd 16556

: czw cze 30, 2016 09:30
autor: R90
Zamienniki mają to do siebie, że lubią się szybko wysypać. Tak jest np z przepływką i sondą lambda. Masz gaz?
Generalnie błąd wskazuję na to, że masz za bogatą mieszankę. Nie wiem czy na jałowym czy przy obciążeniu. Najpierw podmieniłbym sondę. Jeżeli to nie pomoże, to przepływka. Jeżeli dalej nie to, to możliwe ze masz nieszczelność w dolocie, albo np. przy regulatorze ciśnienia paliwa.

błąd 16556

: czw cze 30, 2016 18:00
autor: marcin7x5
Może być też nieszczelny zawór na evapie. Może być lejący wtrysk.

błąd 16556

: czw cze 30, 2016 19:06
autor: R90
No to są juz tropy. Podejmij je. I pilnuj, żeby gamoń mechanik Ci połowy auta nie wymienił.