Strona 1 z 2

1.4 16V AXP bogata mieszanka

: czw kwie 21, 2016 16:40
autor: krizzo
17573 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1: System too Rich

Golf miał wymienione:

Świece
Kable

Obydwie sondy o2

Adaptacja przepustnicy OK
Adaptacja EGR jak auto wystygnie zrobię

Lewego powietrza raczej nie bierze - posprawdzałem przewody - no i powinno być ubogo chyba na lewym lufcie?

Myślę nad regulatorem ciśnienia paliwa?
MAP sensor?

Auto pali w miarę fajnie - niecałe 8l/100 na ostatnim tankowaniu

Raz był też problem, dziewczyna nie mogła go zapalić, ale w końcu zapalił i pojechała do pracy, były błędy MISFIRE

Na kanale 033 przy obrotach jałowych mam mieszankę -20% - po resecie DTC

EDIT adaptacje EGR zrobiłem, żadnej zmiany

1.4 16V AXP bogata mieszanka

: czw kwie 21, 2016 21:08
autor: R90
Sprawdz szczelność systemu SAI.

1.4 16V AXP bogata mieszanka

: czw kwie 21, 2016 21:39
autor: krizzo
Nie jestem pewien czy on ma ten system SAI, po lewej stornie silnika mam bodajże charcoal canister i to chyba wszystko

1.4 16V AXP bogata mieszanka

: pt kwie 22, 2016 06:59
autor: marcin7x5
Sprawdź zawór na tym zbiorniku z węglem aktywnym czy jest szczelny.

Re: 1.4 16V AXP bogata mieszanka

: śr kwie 27, 2016 17:05
autor: krizzo
marcin7x5 pisze:Sprawdź zawór na tym zbiorniku z węglem aktywnym czy jest szczelny.
Jest szczelne, wyciągałem też przewód i zaślepiałem przedłużką do grzechotki - mieszanka dalej -15/-20% (świeży reset DTC)

Wyczyściłem przepustnicę - ona nie była za mocno brudna no ale też żadnej zmiany (adaptacja zrobiona)

Wymontowałem listwę paliwowa, wyciągnąłem regulator paliwa, obstukałem, w środku czyściutko, wtryski trochę brudne są, no ale dziurki były widoczne, myślę jeszcze zobaczę czy tak samo wszystkie psikają?

Z tego co widzę chyba nie ma portu do pomiaru ciśnienia paliwa w tym silniku - zaworka

Skłaniam się jeszcze nad MAP'em, może skołuje ze złomu jakiś na podmiankę bo też nie chce rzucać w ciemno nowych części, dopiero dwie sondy wleciały (bosch)

1.4 16V AXP bogata mieszanka

: sob kwie 30, 2016 21:12
autor: marcin7x5
Aby zmierzyć ciśnienie paliwa to trzeba wpiąć się w instalacje przed listwą wtryskiwaczy.

Re: 1.4 16V AXP bogata mieszanka

: sob kwie 30, 2016 23:12
autor: krizzo
marcin7x5 pisze:Aby zmierzyć ciśnienie paliwa to trzeba wpiąć się w instalacje przed listwą wtryskiwaczy.
Właśnie znalazłem że to tak się robi, teraz się zastanawiam czy mi się opłaca kupić tester czy w jego cenie nowy regulator

Czujnik temperatury cieczy wydaje się być sprawny, na vcds pokazywał 12 stopni i mniej więcej tyle było, nie wiem tylko czy jest to wartość która idzie na zegar czy do ecu (był on wymieniany na sztukę z napisem luxembourg)

We wtorek może uda mi się podjechać na złom to może za parę groszy wykręcę trochę towaru na podmianki

Póki co zalałem mu tez trochę nafty do baku może trochę ewentualnie wtryski przeczyści.

1.4 16V AXP bogata mieszanka

: wt maja 03, 2016 21:18
autor: marcin7x5
Czujnik temp to tylko z Aso. Wszystkie inne prędzej czy później zaczną przekłamywać. Co do pomiaru ciśnienia paliwa to najlepiej podjechać do kogoś kto ma taki sprzęt już. Ori regulator kosztuje majątek niestety.

Re: 1.4 16V AXP bogata mieszanka

: sob lis 26, 2016 03:40
autor: krizzo
marcin7x5 pisze:Czujnik temp to tylko z Aso. Wszystkie inne prędzej czy później zaczną przekłamywać. Co do pomiaru ciśnienia paliwa to najlepiej podjechać do kogoś kto ma taki sprzęt już. Ori regulator kosztuje majątek niestety.
Sprawdzałem czujnik temp na vagu i wydaje się być spoko, odczyt na cluster i na ecu różnica 1 stopień, miałem audi 1.8t z uszkodzonym czujnikiem było 6 stopni na blat i 40 na ecu, auto rano odpalało za 3 razem.

Mam sprzęt do pomiaru ciśnienia zobaczymy co wyjdzie

Dodam też że spalanie jest dosyć spoko dziewczynie pali 8 litrów/100, dojazd do pracy 10 minut obwodnicą przy małym ruchu

Wydaje się też iż dawka jest w miarę dobra pod obciążeniem jednak mocno wariuje na wolnych obrotach, wrzucę foto fuel trimów

Sprawdzę też kompresję

1.4 16V AXP bogata mieszanka

: czw gru 01, 2016 17:33
autor: krizzo
Kompresja 15 15 13.9 15

Ciśnienie paliwa sprawdzałem to było pod 3 bary ale cieknie mi przyrząd, muszę uszczelnić.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autodata pokazuje ciśnienie 7-15 barów

Pokazuje również ciśnienie paliwa 3bar
regulated pressure with vacuum 2.5 bar

To znaczy że ma schodzić do 2.5bar przy niskich obrotach? no bo chyba nie przy wysokich?

Myślę że trzeba sprawdzić podciśnienie na zapalonym silniku?

1.4 16V AXP bogata mieszanka

: pt gru 02, 2016 20:35
autor: marcin7x5
Po przekręceniu kluczyka ma nabić do 3 bar. Po odpaleniu i na biegu jałowym ma być 2,5 bar a po zdjęciu wężyka z pod ciśnieniem z regulatora na listwie musi się podnieść do 3 bar.

1.4 16V AXP bogata mieszanka

: śr maja 03, 2017 23:23
autor: krizzo
Wracam z tematem

Pompka nabiła do 3 barów było ewidentnie widać na wsaźniku że regulator więcej nie puści

Na odpalonym aucie trzymało sie na wolnych obrotach 2.6bara

Nie sprawdziłem czy jak odepne podciśnienie to czy podniesie się

Jak ogarnę baterie do miernika to sprawdzę oporność na wtryskach

1.4 16V AXP bogata mieszanka

: czw maja 04, 2017 17:30
autor: marcin7x5
To pozostaje albo cieknący wtryskiwacz albo sterownik który wydłuża czas wtrysku. Swoją drogą ile msek masz na jałowym?

1.4 16V AXP bogata mieszanka

: pt maja 05, 2017 18:10
autor: szymin89
Mialem raz taki blad w skodzie 1.6. wszysto bylo ok, spalanie, skonda, szczelnosc dolotu... winowajca okazal sie EGR. Moze przeczysc go, sama adaptacja moze nie wystarczyc.